<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В пяток вечера пятдесятницы, память совершаем всех от века усопших Благочестивых Христиан, отец и братий наших. На Господи воззвах: поставим стихов, 6. Стихиры мученичны, осмогласника 3, глас 6: Мученицы твои Господи, не отвергошася тебе, ни отступиша от заповедей твоих: тех молитвами помилуй нас. Мучившиися тебе ради Христе, многия муки претерпеша: молитвами Господи и молением их, всех нас сохрани. Страстотерпцы мученицы, и Небеснии граждане, на земли пострадавшии, многия муки претерпеша, и совершенный прияша венец на Небесех, да молятся о душах наших. И усопших, 3. Глас 8. Подобен: Иже во едеме: От века мертвых днесь всех по имени, с верою поживших благочестно, память совершающе вернии, Спаса и Господа воспоим, просяще прилежно сим в час суда ответ Благий дати, тому самому Богу нашему, всей судящему земли, деснаго его предстояния получити в радости, в части праведных, и во святых жребии светлем, и достойным быти Небеснаго царствия его. Своею кровию человеки Спасе искупивый, и смертию твоею от смерти горькия избавивый нас, и жизнь вечную подаяй нам воскресением твоим, вся упокой Господи усопшия благочестно, или в пустынях, или во градех, или в мори, или на земли, или на всяком месте, Цари же, Священники, архиереи, монахи и бельцы, в возрасте всяком всеродном, и сподоби я Небеснаго Царствия твоего. Из мертвых востанием твоим Христе, не ктому смерть обладает умершими благочестно: темже молимся прилежно: рабы твоя упокой во дворех твоих, и в недрех авраама, от адама даже до днесь послужившия тебе чисто отцы, и братию нашу, други, вкупе и сродники, всякаго человека в житии послуживша верно, и к тебе преставльшася, многовидно и многообразно Боже, и сподоби я получити Небеснаго Царствия твоего. Слава: глас 8: Плачу и рыдаю, егда помышляю смерть, и вижду во гробех лежащую, по образу Божию созданную нашу красоту, безобразну, безславну, не имущую вида. _о чудесе! что еже о нас сие бысть таинство? како предахомся тлению? како сопрягохомся смерти? воистинну Бога повелением, якоже есть писано, подающаго преставленным покой. И ныне: Богородичен, глас 6: Кто тебе не ублажит пресвятая Дево? кто ли не воспоет твоего пречистаго Рождества? безлетно бо от отца возсиявый Сын единородный, тойже от тебе чистыя пройде, неизреченно воплощся: естеством Бог сый, и естеством быв человек нас ради, не во двою лицу разделяемы, но во двою естеству неслитно познаваемый, того моли чистая, всеБлаженная, помиловатися душам нашим. Свете тихий: Вместо же прокимна, поем: Аллилуиа: на глас 8: Стих: Блажени, яже избрал, и приял еси Господи. Стих: И память их в род и род. Сподоби Господи: На стиховне стихиры, глас 6. Мученичен: Крест твой Господи, мучеником бысть оружие непобедимое: видяху бо предлежащую смерть, и предзряще будущую жизнь, надеждею в тя укрепляхуся: тех молитвами помилуй нас. Мертвым: Стих: Души их во Благих водворятся. Ты мя почтил еси образом твоим, руку твоею Спасе создание, живописавый в вещественном зраце умнаго существа подобие: егоже и общника мя поставил еси, положивый сущими на земли обладати мне самовластием слова. темже Спасе рабы твоя, во стране живущих, в селениих праведных упокой. Стих: Блажени яже избрал, и приял еси Господи. Да мне достояние прочих живота разсудится, вертоград во едеме всякими украшен сады, печали и попечения свободна мя причастника Божественныя жизни, равноангельна на земли, смешена учинивый: темже Спасе, рабы твоя во стране живых, в селениих праведных упокой. Слава: глас 6: Начаток ми и состав зиждительное твое бысть повеление: восхотев бо от невидимаго же и видимаго жива мя составити естества: от земли убо тело создал еси, дал же ми еси душу Божественным твоим и животворящим вдохновением. темже Спасе рабы твоя, во стране живущих и в селениих праведных упокой. И ныне: Богородичен: Молитвами рождшия тя Христе, и мученик твоих апостол, пророк, иерархов, преподобных и праведных, и всех святых, усопшия рабы твоя упокой. Отпустительный тропарь, глас 8: Глубиною мудрости человеколюбно вся строяй, и полезное всем подаваяй, едине содетелю, упокой Господи души раб твоих: на тя бо упование возложиша, творца и зиждителя и Бога нашего. Слава, и ныне: Богородичен: Тебе и стену, и пристанище имамы, и молитвенницу благоприятну к Богу, егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение. И бывает отпуст. Таже Священник творит: Благословен Бог наш: И глаголем _псалом: Живый в помощи вышняго: Аллилуиа: трижды. Стих: Блажени яже избрал, и приял еси Господи: Таже тропарь: Глубиною мудрости: и Богородичен: Тебе и стену: Таже мертвеннии тропари: Благословен еси Господи: И поминает Священник всех преждепочивших отец и братий наших: и молитву. По возгласе же _псалом 50. И абие поем настоящий мертвенный канон во усыпальнице, егоже краестрочие: Шестую припеваю отшедшим песнь. Песнь 1. Глас 6. Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль: В Небесных чертозех, всегда доблии мученицы молят тя Христе: яже от земли преставил еси верныя, вечных благ получити сподоби. Украшей всяческая, животное смешение, посреде мя человека, смирения вкупе и величества создал еси: темже раб твоих души Спасе упокой. Слава: Рая жителя и земледелателя в начале мя учинил еси, преступльша же твою заповедь изгнал еси. темже раб твоих души Спасе упокой. И ныне: Богородичен: Иже от ребра создавый еву прежде нашу праМатерь, из пречистаго твоего чрева в плоть одевается, еюже смерти крепость чистая разруши. Песнь 3. Ирмос: Несть свят якоже ты Господи Боже мой: Законно пострадаша твои мученицы жизнодавче, и венцем победы украсившеся, от тебе преставльшимся верным вечное избавление подают. Наказав первее многими чудесы, и знаменьми мене заблуждшаго, напоследок самаго себе истощил еси яко сострадатель, и поискав, обрел и спасл еси. Слава: От текущих непостоятельныя тли, к тебе прешедшия, в селениих вечных жити радостно сподоби, Блаже, оправдав верою же и благодатию. И ныне: Богородичен: Несть непорочны якоже ты пречистая Богомати, едина от века Бога истиннаго зачала еси во чреве, смерти разрушившаго силу. Таже, ирмос: Несть свят якоже ты Господи Боже мой, вознесый рог верных твоих Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания твоего. Таже, ектениа. И седален, глас 6: Воистинну суета всяческая, житие же сень и соние: ибо всуе мятется всяк земнородный, якоже рече писание: егда мир приобрящем, тогда во гроб вселимся, идеже вкупе царие и нищии. темже Христе Боже преставльшияся упокой яко человеколюбец. Слава, и ныне: Богородичен: Всесвятая Богородице, во время живота моего не остави мене, человеческому предстательству не ввери мя, но сама заступи, и помилуй мя. Песнь 4. Ирмос: Христос моя сила: Премудрости большее являя познание, и еже о дарех многосовершенныя Владыко благостыни, мученическия лики ангелом сочетал еси. Неизреченныя славы твоея получити сподоби, к тебе преставльшияся, идеже Христе веселящихся есть жилище, и глас чистаго радования. Слава: Поющих приими Божественную державу твою, ихже от земли приял еси, чада света тех соделовая, греховную мглу очищая многомилостиве. И ныне: Приятелище пречистое, храм всенепорочный, ковчег пресвятый, девственное место священия, тебе доброту иаковлю Владыка избрал есть. Песнь 5. Ирмос: Божиим светом: Яко всеплодие священное, и яко начаток человеческаго мученицы естества, прославленному принесшеся Богу, нам спасение присно ходатайствуют. Небеснаго пребывания, раздаяния дарований, сподоби Господи, прежде усопшия верныя рабы твоя, подая прегрешений избавление. Слава: Иже един естеством животворец, иже Благости воистинну неизследимая пучина, скончавшияся Царствия твоего сподоби щедре, едине безсмертне. И ныне: Богородичен: Крепость и пение иже из тебе Владычице миру рождейся, и спасение бывый погибшим, иже от адовых врат избавляя, верою тебе блажащия. Песнь 6. Ирмос: Житейское море: На Кресте пригвождаемь, мученическия лики к себе собрал еси, подражающия страсть твою Блаже. темже молим ти ся, к тебе преставленныя ныне упокой. Неизреченною славою твоею, егда приидеши страшный судити миру всему, на облацех благоволи светло срести тебе избавителю, яже от земли приял еси верныя рабы твоя. Слава: Источник жизни сый, мужеством Божественным окованныя Владыко, изводяй рабы твоя, яже к тебе верно отшедшия, в сладости райстей всели. И ныне: В землю возвратихомся, преступльше Божию заповедь Божественную: тобою же Дево на Небо от земли вознесохомся, тлю смертную оттрясше. Посем ирмос: Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу твоему притек, вопию ти: возведи от тли живот мой, многомилостиве. Таже, ектениа. Кондак: Со святыми упокой: И икос. [лист 233.] Песнь 7. Ирмос: Росодательну убо: Избавльшиися твоею кровию мученицы перваго преступления, окропившеся же своею кровию, прообразуют яве твое заколение: Благословен еси Боже отец наших. Свирепеющую смерть умертвил еси, слове живоначальнейшее, в вере же усопшия приими ныне, воспевающия и глаголющия, Христе: Благословен еси Боже отец наших. Воодушивый мя человека вдохновением Божественным, Богоначальнейший Владыко, преставленныя Царствия твоего сподоби, пети тебе Спасе: благословен еси Боже отец наших. Богородичен: Превышши всякия твари пренепорочная была еси, заченши Бога, сокрушившаго смертная врата, и вереи стершаго: темже тя чистая песнословим вернии, яко Богоматерь. Песнь 8. Ирмос: Из пламене преподобным: Крепко подвиги показующе, и победы венцем украсистеся, мученицы Христовы страстотерпцы, зовуще: тя превозносим Христе во веки. Священне житие оставльшия верныя, и к тебе Владыце прешедшия приими кротце, упокоевая, яко Благоутробен, тя превозносящия во вся веки. Ныне в земли кротких вся водворятися прежде усопшия Спасе Благоизволи, верою яже в тя оправдав, и Благодатию тя превозносящия во вся веки. Богородичен: Вси тя блажим всеБлаженная, рождшую слова воистинну сущаго Блаженнаго, плоть нас ради бывшаго: егоже превозносим во вся веки. Песнь 9. Ирмос: Бога человеком невозможно: Надежда мучеников лики укрепи, и к твоей любви распаленней впери, будущих сим предвообразивши непоколебимый воистинну покой: егоже преставленныя Блаже, верныя сподоби получити. Светлаго и Божественнаго получити сияния твоего Христе, верою преставльшимся благоволи, в недрех авраамовых упокоение, яко един милостив, тем даруя, и вечнаго сподобляя блаженства. Иже сый естеством Благ и Благоутробен, и волитель милости, и Благоутробия бездна, яже от места сего озлобления, и сени смертныя Спасе преставил еси, идеже сияет твой свет, тыя учини. Богородичен: Сень святую чистая разумеем, и ковчег, и скрижаль тя закона и Благодати: тобою бо оставление даровася, оправданным же кровию воплощеннаго из твоего чрева всенепорочная. Трисвятое: Пресвятая Троице: По Оч~е наш: Тропарь: Глубиною мудрости: И Богородичен: Тебе и стену: И поминает священник обычно. И отпуст. В субботу на утрени, по шесто_псалмии, Аллилуиа: на глас 8, со стихи его. Тропарь: Глубиною мудрости человеколюбно вся строяй, и полезное всем подаваяй, едине содетелю, упокой Господи души раб твоих: на тя бо упование возложиша, творца и зиждителя и Бога нашего. Слава, и ныне: Богородичен. Глас тойже: Тебе и стену, и пристанище имамы, и молитвенницу Благоприятну к Богу, егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение. Таже обычное стихословие: Рече Господь Господеви моему: седи одесную мене: На всех же ектениах стихословия и канона поминаются вси преждеотшедшии отцы и братия наша. По 1-м стихословии глаголем седальны мертвенны, и мученичны. Глас 6: Страдальческая противления в подвизе, мучительныя раны на мученики: и стояху лицы безплотных, почести держаще победы: удивиша премудрии мучителей и царей, низложиша велиара исповеданием Христовым. укрепивый их Господи, слава тебе. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Страдальческий подвиг претерпевше святии, и почести победы от тебе приимше, упраздниша коварства беззаконных, прияша венцы нетления: теми Боже, спаси души наша. Стих: Воззваша праведнии, и Господь услыша их. Святых твоих память Господи, показася якоже рай, иже во едеме, в ней бо радуется вся тварь: и подаждь нам тех молитвами, мир и велию милость. Слава: покоин: В селениих избранных, и во стране живущих, яже приял еси Иисусе, Благочестно усопшия учини, яко Благоуветливый Бог, и исполни невечерняго света, Небесныя твоея радости сподоби. И ныне: Богородичен: Благословенную нарекий твою Матерь, пришел еси на страсть вольным хотением, возсияв на Кресте, взыскати хотя адама, глаголя ангелом: срадуйтеся мне, яко обретеся погибшая драхма. вся мудре устроивый Боже наш, слава тебе. Таже, Блажени непорочнии: на две статии. Тропари мертвеннии: Благословен еси Господи, научи мя оправданием твоим. Святых лик обрете источник жизни, и дверь райскую: да обрящу и аз путь покаянием! погибшее овча аз есмь, воззови мя Спасе, и спаси мя. Благословен еси Господи, научи мя оправданием твоим. Агнца Божия проповедавше, и заклани бывше якоже агнцы, и к жизни нестареемей святии, и присносущней преставльшеся, того прилежно мученицы молите, долгов разрешение нам даровати. Благословен еси Господи, научи мя оправданием твоим. В путь узкий хождшии прискорбный, вси в житии Крест яко ярем вземшии, и мне последовавшии верою, приидите насладитеся, ихже уготовах вам почестей и венцов небесных. Благословен еси Господи, научи мя оправданием твоим. Образ есмь неизреченныя твоея славы, аще и язвы ношу прегрешений: ущедри твое создание Владыко, и очисти твоим благоутробием, и возжеленное отечество подаждь ми, рая паки жителя мя сотворяя. Благословен еси Господи, научи мя оправданием твоим. Древле убо от не сущих создавый мя, и образом твоим Божественным почтый, преступлением же заповеди паки мя возвративый в землю, от неяже взят бых, на еже по подобию возведи, древнею добротою воз_образитися. Благословен еси Господи, научи мя оправданием твоим. Упокой Боже рабы твоя, и учини я в раи, идеже лицы святых Господи, и праведницы сияют яко светила: усопшия рабы твоя упокой, презирая их вся согрешения. Слава: Трисиятельное единаго Божества, Благочестно поем вопиюще: свят еси отче безначальный, собезначальный Сыне, и Божественный Душе, просвети нас верою тебе служащих, и вечнаго огня исхити. И ныне: Богородичен: Радуйся чистая, Бога плотию рождшая во спасение всех, еюже род человеческий обрете спасение: тобою да обрящем рай, Богородице чистая Благословенная. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава тебе Боже. Трижды. Посем ектениа о усопших преждереченая: Паки и паки: Мы же: Господи, помилуй. 40. Иерей молитву: Боже духов: И по возгласе седален, глас 5, за упокой: Покой Спасе наш с праведными рабы твоя, и сия всели во дворы твоя, якоже есть писано, презирая яко Благ прегрешения их вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, человеколюбче. Слава, и ныне: Богородичен: От Девы возсиявый миру Христе Боже, сыны света тою показавый, помилуй нас. Псалом 50. Канон святаго обители, со ирмосом на 6: и настоящий на 8. Канон, глас 8. Студита творение, в Троичных и Богородичных тропарех краестрочие: Недостойнаго феодора. Песнь 1. Ирмос: Песнь возслем людие чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще, и вопиюще: поим тебе единому Владыце. Вси помолимся Христу, творяще память днесь, от века мертвых, да вечнаго огня избавит я, в вере усопшия, и надежде жизни вечныя. Глубиною судеб твоих Христе, всепремудре ты пред_определил еси коегождо кончину жизни, предел и образ. темже яже покры гроб во всякой стране, на суде спаси всещедрый. Пределы жизни нашея давый, темже усопшия от житейския нощи, дне невечерняго сыны покажи Господи, Священники православныя, цари же и вся люди твоя. Яже покры вода, и брань пожат, трус же яже обят, и убийцы убиша, и огнь яже попали верныя, милостиве, в части учини праведных. Вся презираяй плотския долги наша Спасе наш, во всяком возрасте всего рода человеча, пред судищем твоим постави неосужденны, тебе создателю отвещающия. Слава: Троичен: [Т] Три единаго естества пою лица самоипостасная, нерожденна отца, Сына рождшагося, и Духа святаго, безначальное Царство, власть, Божество едино. И ныне: Богородичен: [О] Воистинну ты явилася еси небо на земли, большее вышняго Небесе, безневестная Дево: из тебе бо возсия солнце в мире, владычествуяй правдою. Катавасиа: Песнь возслем: Песнь 2. Ирмос: Видите видите, яко аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся, и разрушивый грех праотца адама, яко человеколюбец. Видите видите, яко аз есмь Бог ваш, праведным судом водрузивый пределы жизни, и в нетление от тли приемляй вся, усопшия в надежди вечнаго воскресения. От четырех конец, Господи, приемляй верно усопшия в мори, или на земли, или в реках, источницех, или езерех, или в ровенницех, снедь зверем бывшия, и птицам, и гадом, вся упокой. В твоей длани всяческая Господи, предразсудил еси разрешшияся в составы четыри, в пришествии твоем собрав воскреси, вся яже в неведении и разуме, прощая тех прегрешения. _О страшнаго твоего втораго Господи пришествия! зане яко в виде молнии на землю пришед, воздвигнеши все создание твое судитися: в вере тебе тогда поживших, сретших тя, с тобою быти сподоби. Слава: Троичен: [В] Пресовершенная единице, преБожественная, триипостасная, нерожденне отче, и Сыне единородне, Душе от отца исходяй, Сыном же являяйся, существо едино и естество, Господьство, Царство, спаси всех нас. И ныне: Богородичен: [А] Неизглаголанное чудо твоего Рождества Мати Дево: како бо и раждаеши, и чиста еси в томже? како отроча раждаеши, и не веси искуса мужеска отнюд? якоже весть паче естества от мене новолепно слово Божие рождшееся. Катавасиа: Видите, видите: Песнь 3. Ирмос: Утверждей рукою твоею слове Божий Небеса, просвещением твоего истиннаго познания, утверди и нас на тя надеющихся сердца. Прешедшия жития течение, в славе благочестной, праведным одеятися венцем сподоби Боже, и вечных благ насладитися. Напрасно восхищенныя, попаляемыя от молний, и измерзшия мразом, и всякою раною, упокой Боже, егда огнем вся искусиши. Присномутное жития море преплывшия Христе, в нетленное твоего жития сподоби пристанище притещи, православным житием окормленныя. Ихже всякое естество морских, и птиц небесных прият снедение Христе, твоими судьбами воскреси Боже, в последний день со славою. Слава: Троичен: [И] Умно Божественную единицу, в три лица просто, купно еже пресещи, совокупляю несекомая: якоже бо скорость молнии, трисияющая видится во единстве. И ныне: Богородичен: [А] Недоуменное твое чудо: без мужа бо раждаеши, и девство твое чистая соблюдаеши рождши. темже ангел множество, и человеческий род поет тя во веки. Катавасиа: Утверждей рукою твоею слове Божий Небеса: Седален, глас 5. Подобен: Собезначальное слово: Нас ради претерпевый Крест и смерть, и умертвивый ада, и совоскресивый мертвыя, преставльшияся от нас Спасе упокой, яко человеколюбец Бог, и в трепетное и страшное пришествие твое жизнодавче, яко имеяй множество милости, Царствия твоего сподоби. Слава: тойже. И ныне, Богородичен: Скорый твой покров, и помощь и милость покажи на рабех твоих, и волны чистая, укроти суетных помышлений, и падшую душу мою возстави Богородице: вем бо, вем Дево, яко можеши, елика и хощеши. Песнь 4. Ирмос: Из горы приосененныя, слове, пророк, единыя Богородицы, хотяща воплотитися, Боговидно усмотри, и со страхом славословяше силу твою. Отцы и праотцы, деды и прадеды, от первых и даже до последних, во благозаконии умершия и благоверии, вся помяни Спасе наш. В горе, на пути, на местех пустых житие оставльшия в вере, монахи же и бельцы, юноши и старцы, со святыми, Христе, всели. От печали и радости пришедшия ненадежно, верою абие пременившия житие, в благоденствии пострадавшия, или злоденствии, вся упокой Спасе наш. Яже уби мечь, и конь совосхити, град, снег и туча умноженная: яже удави плинфа, или персть посыпа, Христе Спасе наш упокой. Слава: Троичен: [Кс]Странно яко едино, и три, Божество, все по единому лицу нераздельно: отец бо, Сын и Дух святый есть, покланяема, яко един Бог. И ныне: Богородичен: [И] Направи нас Дево молитвами твоими, окормляющи обуреваемыя волною греха, во спасительная пристанища Господородительнице, избавляющи от всяких лютых. Песнь 5. Ирмос: Утренюет дух мой к тебе Боже, зане свет повеления пришествия твоего, имиже убо озари ум наш Владыко, и настави на стезю жизни. Коегождо память умерших, благочестно от века днесь творяще Господи, прилежно ти вопием: вся упокой со святыми твоими. От всякаго яже приял еси рода и рода, в царех, в князех, или монашествующих православно щедре, вечнаго избави мучения. Всех, яже создал еси полезная ведый, имже попустил еси Господи, внезапными падежми ненадежно умрети, избави муки всякия Боже наш. Огня приснопалящаго, и тмы несветимыя, скрежета зубнаго, и червия безконечно мучащаго, и всякаго мучения избави Спасе наш, вся верно умершия. Слава: Троичен: [О] Единопрестольная, безначальная, триипостасная единице, разделением единство, и вопротив лицы естество имущая, во едино нас совокупи хотение твоих заповедей. И ныне, Богородичен: [В] Паче огнезрачных серафимов явилася еси чистая честнейшая, порождши сим неприступнаго Иисуса Спаса, воплощением обожившаго земнородных смешение. Песнь 6. Ирмос: Содержима мя приими человеколюбче, грехи многими, и припадающа щедротам твоим, яко пророка Господи, и спаси мя. Смерти разрешив болезни, пострадав начальниче жизни Боже наш, усопшия от века, рабы твоя упокой. Неизглаголанными твоими судьбами, яже убиша чаровная напоения, отравы, костная удавления со святыми Господи упокой. Егда судити будеши всяческим, стоящим нагим откровенным пред лицем твоим, тогда щедре, пощади послужившия ти верно, Боже. Последнею убо трубою вострубившу твоему архангелу, воскресение жизни всех, тогда Христе рабы твоя упокой. От века яже приял еси верныя Боже, род всякий человеческий, сподоби во веки с служащими ти славити тя. Слава: Троичен: [Ф] Богоначалие трисвятое, единопрестольное, отче, Сыне со святым Духом, ты еси Бог мой, вседержительством твоим содержай все. И ныне, Богородичен: [Е] От корене твоего возсия цвет жизни, иессее праотче взыграй, спасаяй мир, от чистыя отроковицы Христос Бог. Кондак, глас 8: Со святыми упокой Христе души раб твоих, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Икос: Сам един еси безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, создавый мя и рекий ми: яко земля еси, и в землю отидеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа. Песнь 7. Ирмос: В начале землю основавый, и Небеса словом утвердивый, Благословен еси во веки Господи Боже отец наших. Благочестно от века преставльшихся память творяще вопием: Благословен еси во веки Господи Боже отец наших. Внезапу благочестно умершия, и от стремнины всякия падшия, древа, железа, всякаго камене, упокой Боже усопшия верныя. В страшное твое пришествие, щедре, одесную овец твоих постави, православно ти в житии послужившия Христе, и преставльшияся к тебе. В лице Христе, избранных твоих вчини твоя рабы, вопити тебе: Благословен еси во веки Господи, Боже отец наших. От земли персть содетельствовавый, плоть Духом оживотворивый Спасе щедрый, яже приял еси, упокой Боже в нестареющем животе. Слава: Троичен: [О] Якоже треми солнцы Божество, единым света срастворением, да воспоется, отец, и Сын, и Божественный Дух, един естеством, но три впостасьми. И ныне: Богородичен: [Д] Давидское согласно воспеваем ти пение, гору тя Божию нарицающе Дево, в нейже вселився плотию слово, оБоготвори нас духовно в себе. Песнь 8. Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем присноДевы моисеови тайну явльшаго, Господа пойте и превозносите во вся веки. Сокрушивый первее сень смертную, возсияв яко солнце из гроба, сыны воскресения твоего сотвори, Господи славы, вся умершия в вере, во веки. Безвестных и сокровенных сведетелю, егда имаши открыти дела тмы, и советы сердец наших, тогда не истяжи слова, со всеми верою усопшими. Егда имаши сести на престоле, и повелиши на суд предстати, собранным трубою от конец земли: тогда пощади всех Христе яко милостивый. Умершим напрасно от случаев, от клича же зельнаго, и скораго течения, заушения, удавления же и лягания, Господи славы, верою усопшим ослаби во веки. Благословим отца и Сына, и святаго Духа, Господа. [О] Яко единицу существом пою тя, яко Троицу лицы тя чту, отче, и Сыне и Душе пресвятый, безначальную державу твоего Царствия славлю во веки. И ныне: Богородичен: [Р] Струи живыя источник запечатанный, показалася еси Богородице Дево: без мужа бо Господа рождши, безсмертия верныя напояеши водою во веки. Хвалим, Благословим: Ирмос: На горе святей прославльшася: Песнь 9. Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине Рождество присноДевы, в наше верных спасение, песньми немолчными величаем. Идеже есть веселящихся жилище святых твоих Господи, вся от века усопшия, в вере же и надежди радоватися сподоби. Умершия Божиим прещением, смертных громов всяких с Небесе изнесенных, земли разседшейся, морю возшумевшуся, вся верныя Христе упокой. Всякий возраст, старцы, и юныя младенцы, и дети, и ссущия млеко, мужеское естество и женское, упокой Боже, яже приял еси верныя. От ядовитых угрызений умершия, от поглощения змиев, от попрания коней, и от удавления и обешения от искренняго, верою ти послужившия упокой. Коегождо по имени в вере умершия от века, и от рода родов, неосужденно предстати тебе Христе, тогда в пришествии твоем сподоби. Слава: Троичен: [О] Единый в Троице Боже, слава тебе непрестанно, аще бо и Бог кийждо, но един естеством есть, отец, и Сын, и Дух, трисветлыми свойствы. И ныне: Богородичен: [В] Паче ума Рождество твое: раждаеши бо прежде сущаго, и млеком питаеши несказанно пищедавца миру. держиши же содержащаго вся, Христа единаго избавителя нашего всенепорочная. Таже, Достойно есть: Е_ксапостиларий. Подобен: Небо звездами: Память совершающе всех усопших во Христе, и конечный день воспомянем вернии, о нас же и о оных Христа присно моляще. Слава, и ныне: Богородичен: Сладосте ангелов, скорбящих радосте, Христиан предстательнице, Дево Мати Господня, заступи нас, и избави вечных мук. На хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихи четыре и поем настоящия стихиры во глас 6. Подобен: Отчаянная: Страшный конец смерти, и грозный суд Владыки: огнь неугасимый уготовися тамо, червь неусыпаемый мучай, и скрежет зубов, тма кромешная есть, и вечное осуждение. темже зовем ко Спасу: яже избрал еси от привременных, упокой, за велию твою милость. Вси в житии оставльшиися, приидите во гробех ужасающеся, приникните и видите мира прелесть: где ныне тела доброта, и слава богатства? где же гордость жития? воистинну суетная вся. темже зовем ко Спасу: яже избрал еси от привременных, упокой, за велию твою милость. Ныне во гроб иже на престоле, ныне иже в порфире во тлю облечеся: не ктому бо на престоле, но во гробе лежит: се исчезе царская держава. се яко соние человеческое преходит житие. темже зовем ко Спасу: яже избрал еси, упокой, за велию твою милость. Вся отселе преложившияся в надежду жизни вечныя, и житие изменившия всяким Спасе образом, всякий чин, и род, и всякий возраст, мужы вкупе и жены, и новорожденныя младенцы, яко человеколюбец в недрех учини авраамлих, и в местех ослабы, за велию твою милость. Слава: глас 2: Яко цвет увядает, и яко сень мимогрядет, разрушается всяк человек: паки же гласящей трубе, мертвии яко в трусе вси востанут ко твоему сретению Христе Боже. тогда Владыко, ихже преставил еси от нас, во святых твоих учини кровех, согрешения их благосерде, презирая. И ныне: глас 6, Богородичен: Ты еси Бог наш, иже премудростию соделавый вся, иже и пророки пославый нам пророчествовати твое пришествие, и апостолы проповедати твоя величия: и ови убо пророчествоваху пришествие твое, ови же крещением просветиша языки, мученицы же пострадавше получиша славу от сих, и молятся прилежно тебе Владыце с рождшею тя Материю: упокой Боже души, яже приял еси, и нас сподоби царствия твоего, Крест претерпевый мене ради осужденнаго, избавителю мой и Боже. На стиховне стихиры, глас 6. Подобен: Всю отложивше: Имеяй непостижное к нам благоутробие, и источник неистощаемый Божественныя Благости многомилостиве, к тебе Владыко прешедшия в земли живых всели, в селениих возлюбленных и вожделенных, одержание даруяй выну пребывающее: ты бо за всех пролиял еси кровь твою Христе, и живоносною ценою мир искупил еси. Стих: Души их во благих водворятся. Умерщвление претерпел еси животворное волею, и жизнь источил еси, и сладость присносущную верным дал еси, Божественным Владыко благоутробием, едине всещедре, безгрешне: в нюже молимся, счини усопшия в надежди воскресения, разрешение прегрешений даруяй: да всеми поется имя твое Христе, и спасени славим человеколюбие твое. Стих: Блажени яже избрал, и приял еси Господи. Живыми Господьствующа Богоначальною властию, и мертвыми владычествующа, тебе Христе, ведуще молим: верныя рабы твоя, к тебе единому Благодетелю отшедшия, сам упокой со избранными твоими человеколюбче, в местех прохлаждения, во святых светлостех: волитель бо милости еси, и спасаеши яко Бог, яже по образу твоему создал еси, едине многомилостиве. Слава: глас тойже. Болезнь адаму бысть, древа вкушением, древле во едеме, егда змий яд изблева. того бо ради вниде смерть всеродная, снедающая человека: но пришед Владыка низложи змия, и воскресение нам дарова. к немуже убо возопиим: пощади Спасе, ихже приял еси, и со святыми покой, яко человеколюбец. И ныне: Богородичен: Явилася еси, пребывание Боголепное пресвятая, и Бога вместила еси, и Бога родила еси неискусобрачная во двою существу, во единой же впостаси чистая. того моли единороднаго и перворожденнаго, тя Дево непорочну и по Рождестве сохраншаго, души упокоити верою усопшия во свете нетленныя светлости и Блаженстве. Тропарь: Глубиною мудрости: Слава, и ныне: Тебе и стену и пристанище: И обычный отпуст. На литургии из_образительная. Прокимен апостола, глас 6: Души их во благих водворятся. Апостол в деяниих зачало 51. И мертвенный апостол, зачало 163: Братие, первый человек: Аллилуиа, глас 4. Стих: Блажени, яже избрал: Ев\глие от иоанна, зачало 67. И другое за упокой, зачало 21. Причастный: Блажени, яже избрал и приял еси Господи. Аллилуиа, трижды.