<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Последование литургии, бывает порану. Наченшу диакону: Благослови Владыко. Настоятелю же возгласившу: Благословено Царство отца, и Сына, и святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. И мы: Аминь. Настоятель поет с прочими служители во святом олтаре: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав. Трижды. И лики тойжде, трижды. Настоятель глаголет припевы: 1-й. Да воскреснет Бог: Лик: Христос воскресе: единожды. 2-й. Яко исчезает дым: Христос воскресе: единожды. 3-й. Тако да погибнут грешницы: Христос воскресе: единожды. 4-й. Сей день: Христос воскресе: единожды. Слава: Христос воскресе: единожды. И ныне: Христос воскресе: единожды. Таже настоятель поет вышшим гласом: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ. Мы же: И сущим во гробех живот даровав. Посем глаголет диакон ектению великую. По ектении же и по возгласе антифон 1, _псалом 65, глас 2. Стих 1: Воскликните Господеви вся земля. Припев: Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас. И другий лик тойжде стих: Воскликните Господеви вся земля, пойте же имени его, дадите славу хвале его. Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас. Стих 2: Рцыте Богу: коль страшна дела твоя, во множестве силы твоея солжут тебе врази твои. Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас. Стих 3: Вся земля да поклонится тебе, и поет тебе, да поет же имени твоему вышний. Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас. Слава, и ныне: Купно оба лика вышшим гласом: Молитвами Богородицы, Спасе спаси нас. Таже, ектениа малая. Антифон вторый, _псалом 66, глас тойже. Стих 1: Боже ущедри ны и Благослови ны. Припев: Спаси ны Сыне Божий, воскресый из мертвых, поющия ти: аллилуиа. Единожды. Другая страна, тойже стих: Боже, ущедри ны, и Благослови ны, просвети лице твое на ны, и помилуй ны. Спаси ны Сыне Божий: Стих 2: Да познаем на земли путь твой, во всех языцех спасение твое. Спаси ны Сыне Божий: Стих 3: Да исповедятся тебе людие Боже, да исповедятся тебе людие вси. Спаси ны Сыне Божий: Слава, и ныне: вкупе два лика: Единородный Сыне: Таже, ектениа. Антифон 3-й, _псалом 67, глас 5. Стих 1: Да воскреснет Бог, и расточатся врази его. Тропарь: Христос воскресе из мертвых: Другая страна, той же стих: Да воскреснет Бог, и расточатся врази его, и да бежат от лица его ненавидящии его. Христос воскресе: Стих 2: Яко исчезает дым, да исчезнут, яко тает воск от лица огня. Христос воскресе: Стих 3: Тако да погибнут грешницы от лица Божия, а праведницы да возвеселятся, да возрадуются пред Богом. Христос воскресе: И бывает вход. И возглашает диакон, аще есть, аще же ни, иерей: Премудрость, прости. Мы же входное: В церквах благословите Бога, Господа от источник израилевых. И поем тропарь: Христос воскресе: Впакои: Предварившия утро: Слава, и ныне: кондак: Аще и во гроб снизшел еси: Вместо же трисвятаго: Елицы во Христа крестистеся, во Христа облекостеся: аллилуиа. Подобает ведати, яко сие начало литургии, и антифоны, и Елицы во Христа крестистеся: поем во всю седмицу светлую, даже до недели новыя: такожде и причастный. Прокимен, глас 8: Сей день егоже сотвори, Господь, возрадуемся и возвеселимся вонь. Стих: Исповедайтеся Господеви, яко Благ, яко в век милость его. Апостол, деяний чтение, зачало 1: Первое убо слово сотворих: Аллилуиа, глас 4: Ты воскрес ущедриши сиона. Стих: Господь с Небесе на землю призре. Ев\глие от иоанна, зачало 1. Времене же приспевшу чтения святаго евангелиа, начальный диакон, хотяй евангелие чести, глаголет: Благослови Владыко Благовестителя: Таже настоятель глаголет: Бог молитвами святаго славнаго: и прочая, якоже указася в литургиарии. И исходит диакон, и на обычном месте прямо Царских врат, на восток лицем станет, настоятелю прежде возгласившу пред престолом: Премудрость прости услышим святаго евангелиа. Тожде и вси иереи, елицы суть служащии, по сих же и диакони глаголют, на различных местех ставше, от святаго престола, и до западных врат церковных, един по единому. Посреди же всех стоит архидиакон, и чтут вси по настоятели, един по единому по статиям, якоже настоятель расположит. И предначинает настоятель: От иоанна святаго евангелиа чтение. Прочии тожде. Настоятель: Вонмем. Прочии тожде. Настоятель стоя пред престолом на восток лицем, чтет: В начале бе слово: и прочая. Прочии тожде. И на всяком возгласе, или статии евангелиа, ударяют в церкви по единощи в кандию. Параекклисиарх же вне церкве в великое било, и в великий кампан: на последнем же возгласе ударяют во вся кампаны, и в великое било, и бывает по чину Божественная литургиа златоустаго. Вместо же Достойно: поем: Ангел вопияше Благодатней, чистая Дево радуйся, и паки реку, радуйся: твой Сын воскресе тридневен от гроба, и мертвыя воздвигнувый, людие веселитеся. Таже ирмос: Светися, светися новый иерусалиме: Причастный: Тело Христово приимите, источника безсмертнаго вкусите, аллилуиа. трижды. Егда же настоятель глаголет: Со страхом Божиим и верою приступите. Мы вместо, Благословен грядый во имя Господне: поем: Христос воскресе: единожды. Настоятель глаголет: Спаси Боже люди твоя: И мы: Христос воскресе: единожды. Егда же изглаголет иерей: Всегда ныне и присно: И мы: Христос воскресе: единожды. Посем ектениа. Вместо же, Буди имя Господне: и вместо _псалма, Благословлю Господа: поем: Христос воскресе: дванадесять, и множае: дондеже анафора от игумена раздастся. Таже настоятель, Благословение Господне на вас: Лик: Аминь. Посем настоятель вместо, Слава тебе Христе Боже: поет: Христос воскресе из мертвых смертию смерть поправ. И лик: И сущим во гробех живот даровав. Посем настоятель глаголет отпуст со Крестом по обычаю, якоже указася на утрени. Да будет же вестно и се, яко врат цр\ских олтаря, великих же и от стран малых, по всем церквам во всю светлую седмицу не затворяем и во время причащения.