<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Во вторник вечера отдание праздника пасхи. По 9-м часе творит Священник начало с кадилом и со свещею, цр\ским дверем отверзенным, и поет: Христос воскресе: со стихи. И по стисех _псалом: Благослови душе моя Господа: И ектениа. Таже кафисма обычная. На Господи воззвах: поем стихиры самогласны, слепаго, на 6. Глас 2: Слепый родивыйся, в своем помысле глаголаше: еда аз грех ради родительных родихся без очию? еда аз за неверие языков родихся во обличение? не домышляюся вопрошати: когда нощь, когда день? не терпита ми нозе каменнаго претыкания, не видех солнца сияюща, ниже во образе мене создавшаго. но молю ти ся Христе Боже, призри на мя, и помилуй мя. Мимоходя Иисус от святилища, обрете человека слепа от рождения, и умилосердився положи брение на очию его, и рече к нему: иди умыйся в силоаме: и умывся прозре, славу возсылая Богу. соседи же его глаголаху ему: кто твои зеницы отверзе, ихже никтоже зрящих исцелити возможе? он же возопив, рече: человек Иисус глаголемый, он ми рече: умыйся в силоаме, и прозрех. той есть воистинну, егоже рече моисей в законе, Христа мессию: той есть Спас душам нашим. Глас 4: Все житие слепый нощь помышляя, возопи тебе: Господи, отверзи ми зеницы, Сыне Давидов Спасе наш, да со всеми и аз воспою твою силу. Глас 5: Господи, мимоходя путем, обрел еси человека слепа от рождения, и удивлени бывше ученицы, вопрошаху тя глаголюще: учителю, кто согреши, сей ли, или родители его, да слеп родися? ты же Спасе мой, возопил еси к ним: ни сей согреши, ни родители его, но да явятся дела Божия на нем. мне подобает делати дела пославшаго мя, яже никтоже может делати. и сия рек, плюнув долу, брение сотворь, помазал еси очи его, рек к нему: иди умыйся в силоамстей купели. он же умывся здрав бысть, и вопияше к тебе: верую Господи, и поклонися тебе. темже вопием и мы: помилуй нас. Глас 8: Правды солнце мысленное Христе Боже, из утробы света лишеннаго, твоим пречистым прикосновением просветившее обоюду, и наши очи душевныя озарившее, сыны дне покажи, да верою вопием ти: многое твое и неизреченное, еже на нас благоутробие, человеколюбче слава тебе. За милосердие милости воплотивыйся Христе Боже, света лишеннаго от утробы, милосердием неизреченных щедрот сияния Божественнаго сподобил еси сего зеницам перстию создательными персты твоими прикоснувыйся: сам и ныне светодателю, и наша озари душевная чувства, яко един независтнодатель. Слава и ныне: глас 8: Кто возглаголет силы твоя Христе? или кто изочтет чудес твоих множества? сугуб бо яко виден был еси на земли за Благость, сугубы и цельбы недугующим подавал еси. не точию бо телесныя очи отверзл еси, иже от утробы слепому, но и душевныя. темже Бога тя исповедаше таящагося, и всем подающа велию милость. Прокимен дне. На стиховне стихира, глас 5: Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и Небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, Спасая души наша. Таже: Да воскреснет Бог, и расточатся врази его. И поем стихиры пасхи с припевы их. Пасха Священная нам днесь показася: и прочая. Слава, и ныне: Воскресния день: И потом. Христос воскресе: с пением, единожды. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. И по Оч~е наш: Тропарь воскресн, глас 5: Собезначальное слово: Слава, и ныне: Богородичен его. И ектениа: Помилуй нас Боже: И обычный отпуст глаголет иерей без Креста: Воскресый из мертвых: И святаго дне поминает. И многолетны. [зри] На повечерии по Достойно: и по трисвятом, кондак слепаго: Слава, и ныне: пасхи: Аще и во гроб: [зри] Полунощницу же поем по обычаю с кафисмою. По 1-м трисвятом, вместо: Се жених грядет: глаголем тропарь воскресен: Собезначальное слово: Слава, и ныне: Богородичен его. По 2-м трисвятом, вместо: Помяни Господи яко Благ: глаголем кондак пасхи: Аще и во гроб: Посем, Господи помилуй. 12. И отпуст. Молитвы же: Помяни Господи, в надежди: не глаголем. В среду 6-я седмицы по пасце, на утрени, начало творит Священник: Слава святей, и единосущней: по обычаю, с кадилом, и со стихи, яко из_образися вечера. И по стисех глаголет настоятель, или чтец: Слава в вышних Богу: И шесто_псалмие по обычаю: На Бог Господь: тропарь воскресн, глас 5: Собезначальное слово: дважды. Слава, и ныне: Богородичен его. По 1-м стихословии, седален воскресен. Слава, и ныне: Богородичен. Писаны в неделю слепаго. И чтение иоанна. По 2-м стихословии седален, глас 5: Оц~у и Духови собезначальный, иже светом яко ризою одеваяйся, человеколюбно в наше естество облечеся, и недуги человеческия отгоняя яко Бог, просвети и зеницы от ложесн Матерних лишеннаго света. [Дважды.] Воскресение Христово: Псалом пятьдесятый. Каноны три: пасце со ирмосы на 6: и слепаго на 4: и предпразднству вознесения, на 4. Канон предпразднству вознесения, егоже краестрочие, по алфавиту. Глас 5. Песнь 1. Ирмос: Коня и всадника: Горе ко отцу Христос восходит, и приносит плоть, юже от нас восприят: того воспоим в похвалении днесь, победную песнь поюще. Книги писаний Божественных, и проповеди премудрых Богоглагольник, конец яве прияша: по востании бо Владыка, восходит со славою в Небесная. Земля тайно ликует, и Небесная веселия исполняются о вознесении Христа, древле разстоящаяся соединившаго Благодатию, и евино преграждение разорившаго. Катавасиа: Спасителю Богу: Песнь 3. Ирмос: Водрузивый на ничесомже землю: Связав своею смертию слове смерть, из мертвых воскресл еси яве тридневен, и к Небесным Спасе возшел еси со славою, песнословящим безплотным твое смотрение неизреченное. Пришел еси к земным Христе кроме тела, и облекся в плоть, Крест претерпел еси, и воскрес из мертвых, возшел еси со славою к началосветному отцу твоему, умиротворивый всяческая. Поискав Христе на земли заблуждшее овча, незаблудным слове, сие счинил еси: и вознесся к Небесем, сел еси во славе одесную твоего родителя. слава многому Благоутробию твоему. Катавасиа: Силою Креста твоего Христе: Кондак слепаго, глас 4: Душевныма очима: И икос. Таже седален, глас 1. Подобен: гроб твой Спасе: Воочил еси Христе от утробы рожденнаго без очес, показавый иудеем Спасе мой, славу твою неизреченную, и яко свет всех еси: но завистию тя ослепленнии умом наветующе, живота подателя умертвити потщахуся. Слава, и ныне: Подобен: Родился еси, яко ты Спасе мой восхотевый, явился же паки еси, яко ты восхотел еси, и пострадал еси яко человек, яко Бог же воскресл еси. на Небеса со славою возшел еси, и возвел еси человеческое существо, и славою удобрил еси. Песнь 4. Ирмос: Божественное твое разумев: Прежде грехом осужденное естество наше всеЦарю твоим приятием помиловася, песнословящее твое со страхом востание, и Божественное вознесение. Дивятся безплотных чини, смотряюще тя Христе носяща тело земное, и возшедша на облак, и к небесным восходяща. Слава: Видевше очервлены ризы твоя Христе всеЦарю, твоим восходом ужасошася ангельския силы и страхом и радостию поклонишася. И ныне: Восплещим рукама, Господь востав из мертвых, на Небеса взыде, повинувшимся ему ангелом, яко творцу и Богу нашему. Катавасиа: Услышах слух силы Креста: Песнь 5. Ирмос: Одеяйся светом: Разрешив осуждение человечества, Христос воскресе и к Небесным, отчим соседением почет, ихже возлюби. [Дважды.] Слава: По воскресении радостнотворивый Христе ученики твоя, возшел еси горе, к твоему родителю, егоже не разлучился еси, аще и человеком беседовал еси. И ныне: Закону предсения, и проповедания Богоглаголивых исполнив, Христе возшел еси, облаку тя подемшу Спасе, к Небесным. Катавасиа: Утренююще вопием ти: Песнь 6. Ирмос: Неистовствующееся бурею: Странное видение явился еси ангелом.человечь зрак нося, восходом твоим страшным человеколюбче: темже со страхом воспеваем тя. [Дважды.] Слава: Всех Господь со славою восходит светло к своему безначальному родителю: вся тварь ныне празднует ликующи. И ныне: Всяк язык днесь да вопиет: в воскликновении, Христос взыде, и в трубы Божественном гласе к Небесем: ихже не остави. Катавасиа: Обыде мя бездна: Кондак пасце: Аще и во гроб: и икос. Сина_ксарь минеи. Песнь 7. Ирмос: Превозносимый отцев: Растерзав средостение вражды Господи, Крестом и страстию твоею, облаком носимь возшел еси со славою к безначальному отцу. Трепетни взываху силы: возмите врата, прииде Христос тело земное нося, и Божественною страстию велиара умертвив. Слава: Что твоя ризы червлены человеколюбче? силам Божественным вопрошающим: точило ныне изгнетох, Христос восходя вопияше. И ныне: Песньми твое распятие Христе, и востание согласно славим, светло празднующе о вознесении честнем твоем во веки. Катавасиа: В пещи огненней: Песнь 8. Ирмос: Тебе вседетелю: Свет тя от света сущий, облак светел подят от горы масличныя, всем зрящим Божественным учеником твоим, и тебе воспевающим во вся веки. Руками _псаломски восплещим, воскресе Христос Бог наш, и взыде, отонудуже сниде к нам человеколюбно, умиротворивый древле разстоящаяся. Благословим отца, и Сына, и святаго Духа, Господа. Поя Давид вопиет: Христос взыде на херувимех своих, и возлете яве на крилу умных чинов: егоже превозносим во вся веки. И ныне: Явился еси учеником воскрес от гроба, и сих возвел еси на гору масличную, отонудуже облак светел подем, взят к горним Христе тебе со славою. Катавасиа: Из отца прежде век: Честнейшую: не поем: но поем припевы пасхи. Песнь 9. Ирмос: Исаие ликуй: Священное торжество вся тварь приносит яве вознесению твоему слове Божий, имже принесл еси отцу твоему, еже от нас естество восприял еси паче слова неизменне. Яко Бог стерл еси врата адова Спасе и вереи, и воскрес из мертвых, к Небесным востекл еси чином ангельским, врата возмите, вопиющим со удивлением. Твоему Божественному восходу дивящимся Божественным учеником, предсташа явственно ангели, тем вопиюще: егоже видите восходяща на Небеса, сей приидет со славою судити всем. Слава: Еже Христе даровал еси мир учеником, к горним древле восходя. той и нам богатно низпосли, в любви всех содержая: яко да согласно тебе Спаса величаем. И ныне: Светоносная колесница солнца мысленнаго, ты была еси воистинну, нескверная чистая, имже седящии во тме видеша свет познания, по долгу тя славяще. Катавасиа: Тя паче ума: Е_ксапостиларий: Плотию уснув: дважды. И слепаго: Умныя мои очи: На хвалитех ставим стихов 8, и поем стихиры самогласны, слепаго 4, глас 2: слепый родивыйся: Мимоидый Иисус о святилища: Таже, глас 4: Все житие слепый: Глас 5: Господи мимоходящу ти: [Писаны во вторник вечера]. Таже стихиры пасхи с припевы их. Слава, и ныне: Глас 5: Воскресния день: Таже, Христос воскресе: якоже указася вечер. И славословие великое. Тропарь, глас 5: Собезначальное слово: Слава, и ныне: Богородичен его. Ектениа и отпуст без Креста. И святаго на отпусте поминает, егоже будет день. И час 1, в притворе. На 1-м часе глаголем _псалмы обычныя. На Слава: тропарь: Собезначальное слово: И ныне: Богородичен: Что тя наречем: По трисвятом кондак: Душевныма очима: И конечный отпуст по обычаю, и прочия часы пред литургиею глаголем три_псалмнии. Начало литургии, якоже на самую пасху. На литургии из_образительная, и от канона песнь 3, и 6. По входе тропарь: Собезначальное слово: Слава: кондак слепаго. И ныне: пасхи: Аще и во гроб: И прочая. Прокимен пасхи: Сей день, егоже сотвори Господь: Аллилуиа пасхи. Апостол и евангелие дне. И прочая служба воскресна вся. Причастен: Тело Христово: Глаголем же и _псалом 33: Благословлю Господа: Таже иерей творит отпуст пасхи со Крестом, и прочее все поем конец литургии, якоже указася на самую пасху. И тако отдается праздник святаго и живоноснаго Христова воскресения. На трапезе бывает братии утешение великое, сиречь елеем, рыбою и вином.