<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В туюжде неделю вечера, на Господи воззвах: стихиры праздника 3: и минеи 3. Стихиры праздника, глас 8. Подобен: _О преславнаго чудесе! _О преславнаго чудесе! творец всех плотоносец быв, в наше обнища естество, хотя яко благоутробен, и с человеки пожив, чудес множество евреом показа. темже исцели иногда разслабленнаго, рек ему: возми одр твой, в вифесду пришед. Спасе Боже мой и Господи, падшия человеки воскресити хотя, на земли яко человек обхождал еси исцеляя всех недуги, многаго ради Благоутробия. темже пришед ко овчей купели, цела воздвигл еси, иногда разслабленнаго, словом твоим, тридесять осмь лет лежаща. Завистию евреи снедаеми, благодеянием твоим преблагий Господи, вину творяще, и неистовства разжжением, беззаконнующе сами в законе присно, тебе искаху убити воистинну жизнь, субботы ради, егда всего человека показал еси ты здрава, прежде разслабленна суща. Слава, и ныне: глас 5: При овчей купели человек лежаше в немощи, и видев тя Господи, вопияше: человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в ню: егда же прихожду, ин предваряет мя, и приемлет исцеление, аз же немощствуяй лежу. и абие умилосердився Спас, глаголет к нему: тебе ради человек бых, тебе ради в плоть облекохся, и глаголеши: человека не имам. возми одр твой и ходи. вся тебе возможна, вся послушают, вся повинуются: всех нас помяни, и помилуй святый, яко человеколюбец. На стиховне стихиры, глас 3: Твоим Крестом Христе Спасе, смерти держава разрушися, и диаволя прелесть упразднися: род же человеческий верою Спасаемый: песнь тебе всегда приносит. Стих: К тебе возведох очи мои: Вечернюю песнь приносим ти Христе, с кадилом и песньми духовными: помилуй Спасе души наша. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас: Мученичен: Велия Креста твоего Господи сила: водрузи бо ся на месте, и действует в мире, и показа от рыбарей апостолы, и от язык мученики, да молятся о душах наших. Слава, и ныне, глас 1: Дланию пречистою создавый человека, пришел еси Благоутробне, недугующия исцелити Христе, разслабленнаго во овчей купели словом твоим возставил еси: кровоточивой же болезнь исцелил еси: хананеи отроковицу стужаемую помиловал еси, и прошение сотника не презрел еси. сего ради зовем: всесильне Господи, слава тебе. Таже тропарь воскресен. И отпуст. В понедельник 4-я седмицы по пасце, на утрени, на Бог Господь: тропарь воскресен, дважды. Слава: святаго, аще имать. И ныне: Богородичен 1-й во глас тропаря святаго. Аще ли ни, Слава, и ныне: Богородичен 1-й гласа. По 1-м стихословии, седален, глас 3: Христос от мертвых воста, начаток усопших, перворожден твари, и содетель всех бывших, истлевшее естество рода нашего в себе самом обнови. не ктому смерте обладаеши: ибо всех Владыка державу твою разруши. Стих: Господи, да не яростию твоею обличиши мене: Живущи на земли душе моя, покайся, персть во гробе не поет, согрешений не избавляет, возопий Христу Богу: сердцеведче, согреших, прежде даже не осудиши мя, помилуй мя. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев: Мученичен: Благодушие терпения вашего, победи козни злоначальнаго врага, страстотерпцы Блаженнии. сего ради вечнаго сподобистеся блаженства: но молитеся Господеви, Христолюбивых людей спасти стадо, мученицы суще истины. Слава, и ныне: Красоте девства твоего, и пресветлой чистоте твоей, гавриил удивився, вопияше ти Богородице: кую ти похвалу принесу достойную? что же возыменую тя? недоумеваю? и ужасаюся. темже, якоже повелен бых, вопию ти: радуйся Благодатная. По 2-м стихословии седален, глас 3. Подобен: Красоте девства: Разслабление обретоша всетелесное разслабленнии, завистию стягнени в субботу разслабленнаго стягнутие помышляюще, глаголюще: не достоит целити в субботы, разоряти же отеческое субботы покоище, закона тебе не ведуще Владыку, и целителя душ наших. Слава, и ныне: тойже: Таже, Воскресение Христово: _псалом 50. Таже каноны праздника со ирмосы, на 8: и минеи, на 4. Кондак и е_ксапостиларий праздника. На хвалитех поставим стихи, 4: и поем настоящия стихиры осмогласника, глас 3: Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже Спасти всяческая: тому поклонимся. Множицею песнопение совершая, обретохся грех исполняя, языком убо пение вещая, душею же безместная помышляю: но обоя исправи Христе Боже покаянием, и помилуй мя. Мученичен: Святых страстотерпец память, приидите людие вси почтим: яко позор бывше ангелом и человеком, победы венец от Христа прияша, и молятся о душах наших. Слава, и ныне: глас 1: Непогребен мертвец сый разслабленный, видев тя возопи: помилуй мя Господи, яко одр мой гроб мне бысть. что ми приобретение живота? не требую овчия купели: не имам бо никогоже влагающа мя, возмущающимся водам: но тебе источнику прихожду исцелений, да и аз со всеми вопию: всесильне Господи, слава тебе. На стиховне стихиры, глас 3. Подобен: Велия Креста: Знамений и чудес видяще силу, завистию разслабленнии и сильнии злобою не вероваху, яко ты еси Сын Божий и строитель всех, и разслабленнаго здрава показавый словом. Стих: Милости твоя Господи, во век воспою. Видевше суббот хранителие, разслабленнаго стягнута в субботу, и душею омрачахуся: и не подобает в субботу целити, и сквернити субботу, негли яко законнии книжницы, вопияху. Стих: Яко рекл еси: в век милость созиждется. Суббот самодетеля не ведуще тя и Господа, субботы хранящии, о разслабленнаго стягнутии роптаху, в субботу бывшем, яко не добро, глаголюще, взяти одр в день субботный. Слава, и ныне: глас 5: Взыде Иисус во иерусалим на овчую купель, глаголемую иудейски вифесда, пять притворов имущую, в тех бо слежаше множество немощствующих: ангел бо Божий по вся лета сходя, возмущаше ю, и здравие подаваше приступающим верою. и видев Господь многовременна человека, глаголет к нему: хощеши ли здрав быти? немощствуяй отвещаваше: Господи, человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в купель: врачем издах все имение мое, и милости улучити не сподобихся. но врачь душ и телес глаголет к нему: возми твой одр и ходи, проповедуя мою силу, и велию милость в концех. Таже: Благо есть исповедатися: час первый. И отпуст. В понедельник вечера, на Господи воззвах: поставим стихов 6. И поем настоящия два самогласна, повторяюще первый. И минеи 3. Глас 1: Дланию пречистою создавый человека, пришел еси Благоутробне, недугующия исцелити Христе: разслабленнаго во овчей купели, словом твоим возставил еси: кровоточивой же болезнь исцелил еси: хананеи отроковицу стужаемую помиловал еси: и прошение сотника не презрел еси. сего ради зовем: всесильне Господи, слава тебе. [Дважды.] Непогребен мертвец сый разслабленный, видев тя возопи: помилуй мя Господи, яко одр мой гроб мне бысть. что ми приобретение живота? не требую овчия купели: не имам бо никогоже влагающа мя, возмущающимся водам. но тебе источнику прихожду исцелений, да и аз со всеми вопию: всесильне Господи, слава тебе. Слава, и ныне: глас 5: Взыде Иисус во иерусалим на овчую купель, глаголемую иудейски вифесда, пять притворов имущую: в тех бо слежаше множество немощствующих: ангел бо Божий по вся лета сходя, возмущаше ю, и здравие подаваше приступающим верою, и видев Господь многовременна человека, глаголет к нему: хощеши ли здрав быти? немощствуяй отвещаваше: Господи, человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в купель: врачем издах все имение мое, и милости улучити не сподобихся. но врачь душ и телес глаголет к нему: возми твой одр и ходи, проповедуя мою силу, и велию милость в концех. И абие, Свете тихий: Прокимен дне. На стиховне стихиры осмогласника, глас 3: Просветишася всяческая воскресением твоим Господи, и рай паки отверзеся: вся же тварь восхваляющи тя, песнь тебе всегда приносит. Стих: К тебе возведох очи мои: Спаси мя Господи Боже мой, ты бо всех еси спасение, буря мя страстей смущает, и бремя беззаконий погружает: даждь ми руку помощи, и к свету возведи мя умиления, яко един Благоутробен и человеколюбец. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас: Мученичен: Велия мученик твоих Христе сила: во гробех бо лежат, и духи прогоняют, и упраздниша вражию власть, верою Троическою подвигшеся по Благочестии. Слава и ныне: глас 8: В притворе соломонове, тамо слежаше множество немощствующих, и преполовившуся празднику, обрете Христос тридесять осмь лет разслабленна лежаща, Владычним гласом глаголет к нему: хощеши ли здрав быти? немощствуяй отвещаваше: Господи, человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в купель. он же глаголет к нему: возми одр твой, и ходи, се здрав был еси, ктому не согрешай. Богородицы молитвами низпосли нам велию милость. Таже, Ныне отпущаеши: По Оч~е наш: тропарь, и отпуст. Во вторник четвертыя седмицы на утрени, на Бог Господь: тропарь воскресный, дважды. Слава, и ныне: Богородичен. По 1-м стихословии, седален, глас 3: Плотию смерть вкусивый Господи, горесть смерти пресекл еси востанием твоим, и человека на ню укрепивый, первыя клятвы одоление призывая, защитниче жизни нашея, Господи, слава тебе. Стих: Господи, да не яростию твоею обличиши мене: Доколе душе моя, пребываеши во гресех? доколе приемлеши покаяния преложение? приими во уме суд будущий, возопий Господеви: согреших, безгрешне, помилуй мя. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Сияете верою пресветлая светила святии, Благочестия рачителие, страстотерпцы прехвальнии: мучителей бо не убоявшеся ран, идольскую прелесть низложисте, победу имуще непобедимую, Крест истинный. Слава, и ныне: Богородичен: Прибежище и сило Богородице, державная помоще мира, молитвами твоими спасай рабы твоя от всякия нужды, едина Благословенная. По 2-м стихословии седален, глас 3. Подобен: Красоте дв\ства: Разслабление обретоша всетелесное разслабленнии, завистию стягненнии, в субботу разслабленнаго стягнутие помышляюще, глаголюще: не достоит целити в субботы, разоряти же отеческое субботы покоище, закона тебе не ведуще Владыку, и целителя душ наших. Слава, и ныне: тойже. Воскресение Христово: _псалом 50. Каноны праздника, со ирмосом на 8, и минеи на 4. Кондак и е_ксапостиларий праздника. На хвалитех поставим стихи 4, и поем настоящия стихиры, повторяюще первую, глас 3: Поведаша вся чудеса стражие твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше воскресение твое, еже мир славит: помилуй нас. [Дважды.] Разсеянный мой ум собери Господи, и оляденевшее сердце мое очисти, яко петру даяй мне покаяние, яко мытарю воздыхание, и яко блуднице слезы, да велиим гласом взываю ти: Боже, спаси мя, яко един Благоутробен и человеколюбец. Мученичен: Царей и мучителей страх отринуша Христовы воини, и Благодерзновенно и мужески того исповедаша всех Господа Бога, и Царя нашего: и молятся непрестанно о душах наших. Слава, и ныне: глас 8: Господи, разслабленнаго не купель исцели, но твое слово обнови, и ниже многолетный запят ему недуг: яко гласа твоего скорейшее действо показася, и неудобоносимую тяжесть отверже, и бремя одра понесе, во свидетельство множества щедрот твоих, слава тебе. На стиховне стихиры, глас 3. Подобен: Велия Креста: Явися разслабленным удесем слово твое, якоже связание живоносное, животворче мой слове, егоже свидетельство, паче надежди одра взятие: егоже повелен ношаше, слежав на нем на мнозе. Стих: Милости твоя Господи, во век воспою. Радуяся исполняет повеление разслабленный, твоея всесильныя владычния крепости, и одр свой нося хождаше, и свидетельствуя взываше: исцеливый сие мне творити повелевает. Стих: Яко рекл еси: в век милость созиждется. В летех многих и временех слежай, помилуй мя, зовет разслабленный удесы, свободителю Христе, связана недоумением, и Спас одр взяти повелеваше, стягнув уды. Слава, и ныне: глас 5: При овчей купели, человек лежаше в немощи, и видев тя Господи, вопияше: человека не имам, да егда возмутится вода, ввержет мя в ню. егда же прихожду, ин предваряет мя, и приемлет исцеление, аз же немощствуяй лежу. и абие умилосердився Спас глаголет к нему: тебе ради человек бых, тебе ради в плоть облекохся, и глаголеши человека не имам. возми одр твой и ходи. вся тебе возможна, вся послушают, вся повинуются, всех нас помяни, и помилуй святый, яко человеколюбец. Таже, Благо есть исповедатися Господеви: Тропарь воскресен, и Богородичен его. И отпуст. Во вторник 4 седмицы по пасце, вечера, начало по обычаю, и кафисма рядовая. На Господи воззвах: поставим стихов 6, и поем стихиры настоящия 3, повторяюще я. Глас 4. Подобен: Господи, возшед на Крест: Наста преполовение дней, от спасительнаго начинаемых востания, пятдесятницею же Божественною печатаемое, и светится светлости обоюду имущее, и соединяющее обоя, и приити славе предявляющее, Владычняго вознесения предпочитает. Слыша и возвеселися сион, Благовестившуся Христову воскресению: вернии же его сынове возрадовашася сего видевше, и омывающа Духом скверну Христоубийства: готовится торжествующи, обоих веселое преполовение. Приближися Божественнаго изобильное излитие на всех, якоже написася, Духа: предузаконение проповедует преполовившееся, по Христове смерти и погребении и воскресении, от него данну сущу учеником, неложному обещанию, утешителево показующу явление. Слава, и ныне глас 6: Празднику преполовляющуся, твоего Христе воскресния, и Божественнаго пришествия святаго твоего Духа, сошедшеся чудес твоих воспеваем таинства, воньже низпосли нам велию милость. Вход. Прокимен дне. Чтения три: Пророчества михеина чтение. [Глава 4.] Тако глаголет Господь: от сиона изыдет закон, и слово Господне из иерусалима, и судит посреди людей многих, и обличит языки крепкия даже на долзе, яко вси людие пойдут кийждо своим путем: мы же пойдем именем Господа Бога нашего в век. Тако глаголет Господь вседержитель: услышите холми суд Господень, и дебри основания земли, яко суд Господеви к людем его, и со Израилем сопрится, глаголя: людие мои, что сотворих вам? или чим опечалих вас? отвещайте ми: зане возведох вы от земли египетския, и из дому работы избавих вас, и послах пред лицем вашим моисеа и аарона и мариам. Людие мои [помяните убо], что совещаша на вас сопротивнии? кто возвести тебе? возвестих бо тебе, человече, что добро, или что Господь ищет от тебе, разве творити суд, и любити милость, и готову быти, еже ходити с Господем Богом твоим: зане в крепости возвеличится Господь, и упасет стадо свое в мире, даже до конец земли. Пророчества исаиина чтение. [Глава 55.] Тако глаголет Господь: жаждущии идите на воду, и елицы не имате сребра, шедше купите, и ядите, пийте без сребра и цены, вино и тук. Яко тако глаголет Господь вседержитель вам: людие мои, почерпите воду с веселием от источник спасения. И речеши в день оный: воспойте Господеви, призовите имя его, возвестите во языцех славная его: помяните, яко вознесеся имя его. Людие мои, услышите мене, и снесте благая, и насладится во благих душа ваша. Внушите ушима вашима, и последуйте путем моим. Услышите мене, и жива будет во благих душа ваша, и завещаю вам завет вечный, и призовите. Внегда же аще приближитеся мне, да оставит нечестивый пути своя, и муж беззаконный советы своя, и обратитеся ко мне, и помилую вас, и оставлю грехи ваша. Не суть бо совети мои, якоже совети ваши, ни якоже путие ваши путие мои, глаголет Господь. Но якоже отстоит Небо от земли, тако отстоит путь мой от путей ваших, и умышления ваша от мысли моея. Якоже бо аще снидет дождь, или снег с Небесе, и не возвратится оттуду, дондеже упоит землю, и израстит, и прозябнет, и даст семя сеющему, и хлеб в снедь: Сице будет глагол мой, иже аще изыдет из уст моих, не возвратится ко мне тощ, дондеже скончает вся, елика восхотех, и исправлю пути твоя, и заповеди моя. С веселием бо изыдете, и с радостию научитеся: горы бо и холми возскачут, ждуще вас в радости, и вся древа сельная восплещут ветвьми. И вместо драчия взыдет кипарис, вместо же кропивы взыдет мирсина: и будет Господь во имя, и в знамение вечное, и не оскудеет, глаголет Господь Бог святый Израилев. Притчей чтение. [Глава 9.] Премудрость созда себе дом, и утверди столпов седмь. Закла своя жертвенная, и раствори в чаши своей вино, и уготова свою трапезу. Посла своя рабы, созывающи с высоким проповеданием на чашу, глаголющи: Иже есть безумен, да уклонится ко мне. И требующим ума рече: приидите, ядите мой хлеб и пийте вино, еже растворих вам. Оставите безумие, и живи будете: и взыщите разума, да поживете, и исправите разум в ведении. Наказуяй злыя, приимет себе безчестие: обличаяй же нечестиваго, порочна сотворит себе: обличения бо нечестивому раны ему. Не обличай злых, да не возненавидят тебе: обличай премудра, и возлюбит тя. Даждь премудрому вину, и премудрший будет: сказуй праведному, и приложит приимати. Начало премудрости, страх Господень, и совет святых разум: разумети бо закон, помысла есть благаго. Сим бо образом многое поживеши время и приложатся тебе лета живота. Таже, ектениа: Рцем вси: и возглас. Таже: Сподоби Господи: Посем: Исполним вечернюю: На стиховне стихиры самогласны, глас 1. Иоанна монаха: Пятдесятницы наста дней преполовение, в немже Христос обнажив маловидно Божественную силу, разслабленнаго стягну словом, того от одра возставив, и Боголепно чудотворяй в зданном теле, человеком дарова вечный живот, и велию милость. Стих: Помяни сонм твой, егоже стяжал еси исперва. Во святилище пришел еси премудросте Божия, преполовляющуся празднику, учя и обличая непокоривыя иудеи, фарисеи и книжники, и вопия со дерзновением к ним: жаждай да грядет ко мне, и пиет воду животную, и не вжаждет во век: веруяй моей благости, реки потекут из чрева его жизни вечныя. _о благости и благоутробия твоего Христе Боже наш, слава тебе! Глас 2. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение: Егда преполовение праздника наста, взыде Иисус во святилище, и учаше непокоривыя иудеи, глаголя: жаждай да грядет ко мне, и пиет воду животную, вечную, и не вжаждется во век. веруяй в мя, реки потекут из чрева его, и имети будет свет животный. Слава, и ныне: глас 8: Преполовившуся празднику, учащу ти Спасе, глаголаху иудее: како сей весть писмена, не учився? не разумеюще, яко ты еси премудрость устроившая мир, слава тебе. По Ныне отпущаеши: и по Оч~е наш: Тропарь, глас 8: Преполовившуся празднику, жаждущую душу мою Благочестия напой водами, яко всем Спасе возопил еси: жаждай да грядет ко мне и да пиет, источниче жизни нашея Христе Боже, слава тебе. Таже иерей: Премудрость. И отпуст по обычаю. {зри} На повечерии святаго рядоваго поем стихиры, и канон. Кондак праздника. На полунощнице по 1-м трисвятом тропарь праздника. По 2-м трисвятом кондак праздника. Таже, Господи помилуй 12. И отпуст. Молитвы заупокойныя: Помяни Господи в надежди: не глаголем. В среду преполовения, на утрени, на Бог Господь: тропарь праздника, трижды. По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Скоро предвари: Всех сердец помышления ведый, посреде святилища став взываше лживым глаголя истину: что ищете убити мя животодавца, празднику преполовляющуся, вопия дерзостно? не на лица зряще суд судите законопреступницы. Слава, и ныне: тойже. И чтение в толковании евангелиа иоанна. По 2-м стихословии седален, глас 5. Подобен: Собезначальное слово: Владыка всех во храме стоя, празднику преполовившуся пятдесятницы честныя, евреем беседуя, обличаше яве в дерзновении мнозе, яко Царь сый и Бог, мучительство тех дерзостное: нам же всем дарует за благоутробие, велию милость. Слава, и ныне: тойже. Таже, Воскресение Христово: и _псалом 50. Канона праздника два со ирмосы на 14. Первый со ирмосы на 8, вторый на 6. Последи же катавасиа, ирмос втораго канона, оба лика вкупе. Канон, глас 4, Господина феофана, егоже краестрочие сие: Преполовение праздников превеликих похвалю. Песнь 1. Ирмос: Моря чермную пучину, невлажными стопами, древний пешешествовав Израиль, Крестообразными моисеовыма рукама, амаликову силу в пустыни победил есть. Велия яже паче ума Владыко, Божественнаго твоего воплощения, Благодеяния сияют нам, дарове же и Благодати, и Божественныя светлости, Благоподатно истекающия. Пришел еси Христе, светлости Божества испущая, праздника посреде явленно: праздник бо радостный спасаемых еси, и спасения нашего ходатай. Премудрость, правда, Господи, и избавление у Бога ты был еси нам, от земли к Небесной преводя высоте, и Дух Божественный даруя. Плоть твоя истления во гробе не виде, Владыко, но яко составися кроме семене, тления не прият, последованию естества, пресущественно не работавшая. Другий канон, творение Господина андреа критскаго, глас 8. Песнь 1. Ирмос: Море огустил еси: Языцы восплещите, евреи восплачите, животодавец бо Христос, узы адовы расторже, и мертвыя воскреси, и недуги исцели словом: сей есть Бог наш, давый жизнь верующим во имя его. Чудо показал еси, воду в вино прешедшую, во египте реки преложивый Владыко в кровь, и мертвыя воскресил еси, знамение сие второе скончав. слава Спасе несказанному твоему совету: слава истощанию твоему, имже обновил еси нас. Струя приснотекущая сый Господи жизни истинныя, ты еси воскресение наше: хотя трудился еси Спасе мой, и волею вжаждался еси, законом естества повинуяся, и в сихарь шед плотию, воды просил еси у самаряныни пити. Хлебы Благословил еси, рыбы умножил еси, непостижимый Боже, и люди насытил еси независтно, и источник приснотекущий премудрость, жаждущим обещал еси. ты еси Спас Бог наш, давый живот верующим во имя твое. Слава: Троичен: Три собезначальны славлю и сопрестольны, отца безначальна Бога, и Сына собезначальна, и Духа соприсносущна Сыну, едино триипостасное существо: едино начало пребезначальное пою, безначальнаго Божества и существа чту. И ныне: Богородичен Едина вместила еси зиждителя твоего Богородительнице во чреве, и плотию родила еси неизреченно, и Дева пребыла еси, ничтоже девству осквернившуся. сего чистая, яко Сына твоего и Бога непрестанно моли о стаде твоем присно. Катавасиа: Море огустил еси, погрузивый со оружием гордаго фараона, и люди спасл еси немокренно Господи, и ввел еси я в гору святыни, вопиющия: поим тебе Богу нашему песнь победную, яко прославися. Песнь 3. Ирмос: Веселится о тебе Церковь твоя Христе, зовущи: ты моя крепость Господи, и прибежище и утверждение. Вод животворных источники отверзл еси Церкви, аще кто жаждет, усердно да приходит и пиет, вопия Блаже. От земли убо на Небо вознестися, проявленно глаголал еси: с Небесе же Духа послати обещал еси святаго. Естеством животворяй, и от Девы родивыйся Господь, всем верным дарова безсмертие, яко Благоутробен. Ин. Ирмос: Утвердися сердце мое во Господе: Не иже на лице суд судите иудее, учя глаголаше Владыка, егда прииде во святилище, якоже писано есть, преполовившуся законному празднику. Не иже на лице суд судите иудее: Христос бо прииде, егоже нарицаху пророцы от сиона грядуща. и мир взывающа. Аще и словесем не веруете иудее, делом веруйте Владыки: что прельщаетеся, отметающеся святаго, егоже написа в законе моисей? Аще мессии всяко подобает приити иудее, Христос же прииде ныне мессиа: что прельщаетеся, отметающеся праведнаго, егоже написа в законе моисей, Слава, Троичен: Тебе покланяемся отче, безначальный существом, поем безначальнаго Сына твоего, и Духа благочестно всесвятаго, яко единаго три, естеством Бога. И ныне: Богородичен: Един от Троицы сый быв, плоть виделся еси, не преложь Господи существа, ниже опалив рождшия нетленное чрево, Бог сый весь и огнь. Катавасиа: Утвердися сердце мое во Господе, вознесеся рог мой в Бозе моем, разширишася на враги моя уста моя, возвеселихся о спасении твоем. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости слова: Стоя посреде святилища, преполовляющуся Божественно празднику, жаждай взывал еси, да грядет ко мне и пиет: пияй бо от сея Божественныя моея воды, реки из чрева источит велений моих: а иже верует в мя, посланнаго от Божественнаго родителя, со мною прославится. сего ради вопием ти: слава тебе Христе Боже, яко богатно излиял еси воды твоего человеколюбия рабом твоим. Слава, и ныне: Подобен: Премудрости воду и жизни, источая мирови, всех Спасе призываеши почерпсти спасения воды: Божественный бо закон твой приим человек, в себе угашает прелести углие, отонудуже во веки не вжаждет, ни престанет насыщения твоего Владыко Царю пренебесный. сего ради славим державу твою Христе Боже, прегрешений оставление просяще низпослати богатно рабом твоим. Песнь 4. Ирмос: Вознесена тя видевши Церковь на Кресте, солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе твоей Господи. Растерзав смерти врата силою твоею, пути жизни сказал еси, безсмертия же двери отверзл еси, верою зовущим: слава силе твоей Господи. Преполовение всех и конец имеяй, и начала яко безначален обдержай, стал еси посреде вопия: Божественных Богомудрии приидите даров насладитеся. Яко Бог и всех имеяй власть, яко силен державу низложив смерти, послати обещался еси Христе Духа святаго, от отца происходящаго. Богородичен: Даеши богатно Благодать тебе поющим, и из тебе рождшагося превечнаго слова, Мати неискусобрачная, прегрешений оставление сим просящи, пречистая. Ин. Ирмос: Пророк аввакум: Аще мессии подобает приити: мессиа же Христос есть, беззаконнии, что не веруете ему? се прииде, и свидетельствует, яже той творит: воду вино сотвори, разслабленнаго словом стягну. Не разумеюще писаний, прельщаетеся вси вы евреи беззаконнии: воистинну бо прииде Христос, и всех просвети, и в вас показа многая знамения, и чудеса, и всуе отрицаетеся истиннаго живота. Едино дело показах вам, и вси уже дивитеся, взываше иудеем Христос. вы обрезуете и в субботу человека, рече: мене же что оклеветаете прочее, воздвигшаго словом разслабленнаго? Дела сотворих многая, и коего ради дела камением биете мя? иудеем Христос, обличая, взываше: еда зане человека здрава всего словом сотворих, не судите на лице человецы. Во апостолех действуяй, и во пророцех сам почиваяй с Духом, безначальное рождение отеческаго естества Христе, языки к познанию возвел еси знаменьми твоими. Слава: Троичен: Троице нераздельная единице, безначальне отче, Сыне и Душе святый, во единице Троица равночестная, сопрестольная, животворящая, несозданный Боже, спасай воспевающия тя, и избави от бед и скорбей. И ныне: Богородичен: Во чреве твоем, Бога неописанно вместившая, Богоневесто Дево Мати чистая, не престай молящи о нас, яко да тобою избавимся от обстояний, к тебе бо присно прибегаем. Катавасиа: Ирмос: Пророк аввакум умныма очима провиде Господи, пришествие твое, тем и вопияше: от юга приидет Бог, слава силе твоей, слава снизхождению твоему. Песнь 5. Ирмос: Ты Господи мой, свет в мир пришел еси, свет святый, обращаяй из мрачна неведения, верою воспевающия тя. Божественных праздников преполовения достигше, совершенною Божественною добродетелию обучитися потщимся Богомудрии. Яко воистинну Священное настоящее торжество преполовение: превеликих бо праздников корень, и светится обоюду. Богородичен: Ум архангельский не может разумети твое неизреченное из Девы и пречистое Рождество, Спасе многомилостиве. Ин. Ирмос: Господи Боже наш, мир даждь нам: Чудесы украсил еси апостолы твоя, дивесы возвеличил еси ученики, во всем мире прославив Спасе наш, и дав им царствие твое. Вся просветиша земли концы ученицы, чудесы и ученьми, и различными образы слово проповедавше, Христе Спасе, царствия твоего. Хвалу возсылаем царствию твоему, пение же тебе приносим, нас ради на земли явившемуся, и мир просветившему, и адама воззвавшему. Слава: Троичен: Слава тебе, отче святый, Боже нерожденне: слава тебе, слове безлетне единородне: слава тебе, Душе Божественне и сопрестольне, и единосущне отцу и Сыну. И ныне: Богородичен: Бысть чрево твое святая трапеза, имущая Небесный хлеб: от негоже всяк ядый не умирает, якоже рече всех Богородительнице питатель. Катавасиа: Господи Боже наш, мир даждь нам: Господи Боже наш, стяжи ны: Господи, разве тебе иного не вемы, имя твое именуем. Песнь 6. Ирмос: Пожру ти со гласом хваления Господи, Церковь вопиет ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр твоих истекшею кровию. Преполовение пятдесятницы наста днесь, отсюду Божественныя убо пасхи, Божественнейшею светлостию озарившееся, отонудуже утешителевою благодатию сияющее. Глаголал еси в храме Христе предстоя, иудейским собором свою славу открывая, и предявляя сродство к родителю. Богородичен: Буди ми предстательница, и стена нерушимая, от мирских мя соблазнов избавляющая, едина Богородительнице, и Божественным светолитием освещающая. Ин. Ирмос: яко воды морския: Вся содержай концы, возшел еси Иисусе, и учил еси во святилищи народы слову истины, празднику преполовляющуся, якоже иоанн вопиет. Отверзл еси устне твои Владыко, проповедал еси мирови безлетнаго отца, и всесвятаго Духа, сродное обоих храня и по воплощении. Дело отчее совершил еси, делы уверил еси словеса твоя, исцеления совершая Спасе, и знамения, разслабленнаго исправляя, прокаженныя очищая, и мертвыя воскрешая. Безначальный Сын начало бысть, прием еже по нам вочеловечися, и посреде праздника учаше, глаголя: притецыте ко источнику приснотекущему, жизнь почерпите. Слава: Троичен: Едино в Троице Божество, существо триипостасное, несозданное, нераздельное вси славим, отца, и Сына, и святаго Духа, яко три сущее, и едино. И ныне: Богородичен: Деву по Рождестве поем тя, Деву и Матерь славим тебе едину, чистая Богоневесто отроковице, из тебе бо воистинну Бог воплотися, обновив нас. Катавасиа: Яко воды морския человеколюбче, волнами житейскими обуреваюся. темже яко иона, тако вопию ти: возведи от тли живот мой, Благоутробне Господи. Кондак, глас 4. Подобен: Вознесыйся: Празднику законному преполовляющуся, всех творче Владыко, к предстоящим глаголал еси Христе Боже: приидите и почерпите воду безсмертия. темже тебе припадаем, и верно вопием: щедроты твоя даруй нам, ты бо еси источник жизни нашея. Икос: Оляденевшую мою душу прегрешений беззаконьми теченьми твоих кровей напой, и покажи плодоносну добродетельми: ты бо рекл еси всем, еже приходити к тебе, слове Божий всесвятый, и воду нетления почерпати, живую же и очищающую грехи, поющих славное и Божественное твое востание, подая благий с высоты сшедшую воистинну учеником твоим Духа крепость, тебе Бога ведущим: ты бо еси источник жизни нашея. Сина_ксарий минеи. Таже настоящий сина_ксарий. Стихи: Став научает, посреде праздника, Христос мессиа среде учителей. В среду разслабленнаго, праздник преполовения пятдесятницы празднуем, почести ради великою двою дни празднику, пасхи, глаголю, и пятдесятницы, яко обою соединяющу и совокупляющ. Бысть же сий тако: по еже соделати Христу на разслабленном чудо преестественное, иудеи убо о разслабленном соблажняющеся, ибо в субботу содеяся, искаху его убити. Бежит убо в галилею, и в тамошних горах пребывая, пятию хлебы и двои рыбу чудодействует, пять тысящ мужей прекорми, разве жен и детей. Потом же кущ потчению наставшу [велик же и той праздник у иудей], во иерусалим восходит, и обхождаше сокровенно. В преполовении же праздника сего, во святилище входя учаше: святилище же есть единому Богу обителище, идеже любовь и мир, идеже вера и целомудрие водворяется. Сего ради и святителю Божию служащу Богови, мирну подобает быти и кротку, не крадливу, не льстиву, не сребролюбиву: да прежде Бога в свою душу вселит, потом же и люди по образу и по пути своему счетает. Можется же нарещи и коегождо вернаго душа, святилище преочищенно бывши: идеже бо вселюся в вы и похожду, глаголет Господь. И вси его учению дивляхуся, завидяще ему глаголаху: како сей весть, писанием не научився? новый бо адам сый, ведяше якоже и первый он: всякия премудрости бяше преисполнен, и якоже Бог. Паки, роптаху убо вси, и к его убийству беша вси устремляющеся. Христос же обличения на ня употребляя, яко о субботе убо сварящияся глаголаше: что мя ищете убити? они же глаголаху: беса ли имаши, кто тя хощет убити? Он же паки к предним простирается: аще о законе сваритеся, глаголя, что на мя яритеся, зане всего человека в субботу здрава сотворих? Моисею и сия законополагающу разрушати ю, внегда обрезания ради глаголет. Многа убо им о сем беседовав, и показав себе дателя закону и отцу равна. И паче в последний день великий праздника, камением бывает метаемь от них, но камень тому отнюд не коснуся. егда и мимоходя оттуду, обретает человека от рождения слепа, и очеса ему дарует. Ведомо же, яко три бяху у иудей превелии праздницы. Первый, пасха, иже убо совершается в первом месяце, воспоминание имея, еже в чермном мори прехождения. Вторый же, пятдесятница, еже в пустыни пребывание, по прешествии чермнаго моря поминаяй: пятдесят бо дний пребываху в пустыни, дондеже закон моисеов приимут, еще же и за почесть числа седмичнаго, честну у них сущу. Третий же тем праздник, труб и сенниц потчения, поминание творяще скинии, юже во облаце горы видев моисей, первым древоделем веселеилом водрузив постави, яже и в седмию сотворяема бяше дний, сношению плодов память имущи, и упокоения пустыннаго. Егда же твориму тому празднику, став Иисус великим гласом воззва: аще кто жаждет, да грядет ко мне и пиет. Елма убо во учительстве том Христос мессию себе показа, ходатай и примиритель наш быв, и вечнаго отца своего. Тоя ради вины настоящий праздник празднующе, и средопятдесятницу именующе, мессию воспеваем Христа, и честное еже от обою двою великою празднику представляюще. Сего же ради мню и самаряныни по нем празднику празднуется, зане и тамо о мессии Христе многая сказашася, и о воде и о жажди, якоже зде во евангелисте иоанне, слепаго паче самаряныни предлежит. Неизчетною милостию твоею Христе Боже наш, помилуй нас. аминь. Песнь 7. Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию Благочестия паче, нежели пламенем опаляеми взываху: Благословен еси в храме славы твоея Господи. Крепостию Спасе смертную разорь силу, стезю жизни показал еси человеком, Благодарно тебе зовущим Благословен еси в храме славы твоея Господи. Плоть носяща видяще, не разумеша собори еврейстии слове тя Божии: но мы тебе воспеваем: Благословен еси в храме славы твоея Господи. Богородичен: Вышняго освященное Божественное селение, радуйся! тобою бо дадеся радость Богородице, вопиющим: Благословена ты в женах еси, пренепорочная Владычице. Ин. Ирмос: Халдейская пещь: Плотски потрудился еси, упокоение всех: волею вжадался еси, источниче чудес: воды просил еси, воду жизни Иисусе возвещаяй. Самаряныни Господи жене беседовал еси, обличая безумие беззаконных евреев: она убо верова Сына быти Божия, сии же отвергошася. Воду живую истекающую, воду безсмертия, источник присноживущий подати обещал еси, верою Дух твой приемлющим Спасе, от отца происходящий. Пятьми хлебы препитал еси, тысящи алчущих, и насыщения останки, в другия тысящи Спасе умножил еси, показуя славу твою Священным учеником. Ядый тело твое, жив будет во веки, и пияй кровь твою, в тебе пребудет Спасе мой, и ты в нем пребываеши, и воскресиши его в последнее мгновение. Удивил еси Владыко твое смотрение, уверив чудесы Божественную власть, недуги изгнал еси, мертвыя воскресил еси, и слепыя просветил еси яко Бог. Прокаженныя очистил еси, хромыя исправил еси, разслабленныя стягнул еси, кровоточивую исцеливый: шествовал еси по пучине, показав славу твою священным учеником. Слава, Троичен: Покланяемся твоему Господи пречистому отцу, и Благодати Духа, юже твоим апостолом Бог сый раздавый, посылая их на проповедь. И ныне: Богородичен: Во чреве твоем вместила еси невместимаго слова, от твоих сосец доила еси миру питателя, на обятии носила еси содержителя нашего, Богородительнице чистая. Катавасиа: Халдейская пещь, огнем распалаемая, орошашеся Духом, Божиим предстоянием, отроцы пояху: Благословен еси Боже отец наших. Песнь 8. Ирмос: Руце распростер даниил, львов зияния в рове затче: огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, Благочестия рачители отроцы взывающе: Благословите вся дела Господня Господа. Красен из гроба востав, Божества славою украшен, апостолом твоим Господи явился еси, Духа обещаяся тем послати действо, вопиющим: благословите вся дела Господня Господа. Умертвив ада яко Бог живоначальнейший, всем источил еси живот вечный, егоже ныне воображают явственнее, светоносных дней сих радости, вопиющим: Благословите вся дела Господня Господа. Лучи, яко солнце Христе правды явився, миру послал еси апостолы твоя, носящия тебе свет непостижимый, и неведения мглу очищающия и вопиющия: Благословите вся дела Господня Господа. Богородичен: Се ныне оскуде яве от иудина племене князь и вождь: ты бо всенепорочная родила еси, прежде обещанное чаяние языков, Христа Бога, емуже поем: Благословите вся дела Господня Господа. Ин. Ирмос: Ангели и небеса, на престоле: Приидите видите людие, на престоле славы воспеваемаго, от людей беззаконных хулимаго, и видяще пойте в пророцех мессию предреченнаго. Ты еси воистинну Христос, в мир сей пришедый, из негоже спасение и оставление отеческих согрешений: ты еси воистинну живот, в тя веровавшим. Премудрость Божия, преполовившуся празднику, якоже писано есть, во святилищи предста и учаше, яко воистинну сей бяше мессиа Христос, имже спасение. В субботах Христос, и по вся дни показоваше знамений дела, исцеляя сущия в недузех различных: но прельщеннии людие яростию распыхахуся. Разслабленнаго, глаголет, в летех же мнозех лежащаго, в субботу сей исцели, и преступи закон, иудеи Христа горько укоряху. Не моисей ли вам закон давый, повелевает обрезатися, и в субботу мужа обрезуете, да не како закон отеческий разорится, Христос иудеем глаголаше. Неблагодарни всегда в пустыни жившии, благодетеля завистию прогневаху, хуляще, движуще неправедныя языки, тщетным поучающеся. Благословим отца, и Сына, и святаго Духа, Господа. Троичен: Един Бог убо Троица, отцу не преступившу в сыновство, ниже Сыну преложшуся во исхождение: но свойтвенная и обоя, свет Бога, три прославляю во век. Богородичен: Како родила еси, рцы, от отца безлетно просиявшаго, и со святым Духом воспеваемаго? или яко весть един благоволивый из тебе родитися, Богородице. Таже: Хвалим, благословим: Катавасиа: Ангели и небеса на престоле славы седящаго, и яко Бога непрестанно славимаго, Благословите, пойте и превозносите во вся веки. Честнейшую: не стихословится. Песнь 9. Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы тебе Дево, краеугольный отсечеся Христос, совокупивый разстоящаяся естества тем веселящеся, тя Богородице величаем. Новому и чистому жительству, от Христа научившеся, сие даже до конца сохранити полезно вси потщимся яко да святаго Духа пришествие восприимем. Ты мое смертное жизнодавче, обложением безсмертия, и нетления благодатию облек Спасе, совоскресил еси, и отцу привел еси, временную мою разрушив брань. В небесное паки житие звани бывше, ходатайства силою истощившагося даже и до рабия образа, и нас вознесшаго, сего достойно возвеличим. Богородичен: Яко корень, источник и вину нетления, тебе Дево вси вернии уведевше, похвалами почитаем: ты бо впостасное безсмертие нам источила еси. Ин. Ирмос: Чужде матерем девство: Празднику преполовляющуся иудейскому, возшел еси Спасе мой во святилище твое, и научал еси всех чудяхуся же иудее, и откуду сей весть писмена не научився, глаголаху. Исцеления дарований избавитель мой источая, сотворяше чудеса и знамения, прогоня недуги, целя немощствующия: но иудее неистовствовахуся множеством чудес его. Непокоривыя иудеи избавитель мой обличая, вопияше: не судите на лице, но праведен суд судите: ибо закон и в субботу обрезоватися повелевает всякому человеку. Большая чудес учеником твоим Спасе, якоже обещав подал еси, послав в языки проповедати славу твою: они же мирови проповедаху твое воскресение, Благодать и воплощение. Аще человека обрезуете в субботу, да не како разорится закон: ныне на мя что гневаетеся, яко человека всего здрава сотворих словом? по плоти вы судите, глаголет иудеем Христос. Сухую исцеливый руку словом, изсохшую древле землю моего сердца, исцелив слове, покажи мя плодоносна, да соделаю и аз Спасе, плоды в покаянии тепле. Прокаженное мое сердце очистив, и души моея слове очи просветивый, на одре болезни мя лежаща исправи, якоже разслабленнаго возставил еси на одре лежащаго. Слава: Троичен: Чужде есть беззаконным славити безначальную Троицу, отца, и Сына же, и святаго Духа, несозданное вседержание, имже весь мир создася державою крепости ея. И ныне: Богородичен: Вместила еси во чреве твоем Дево Мати, единаго от Троицы Христа жизнодавца, егоже поет вся тварь, и трепещут горнии престоли: того моли всеблаженная, спасти души наша. Катавасиа: Чужде матерем девство, и странно девам деторождение: на тебе Богородице, обоя устроишася. тем тя вся племена земная непрестанно величаем. Е_ксапостиларий. Подобен: Небо звездами: Чашу имеяй неистощимых даров, даждь ми почерпсти воду во оставление грехов, яко содержимь есмь жаждею, Благоутробне едине щедре. [Трижды]. На хвалитех, Всякое дыхание: поставим стихи 4. и поем подобны праздника 3, повторяюще 1, глас 4. Подобен: Яко добля: Премудрость, и сила, отчее сияние, слово присносущное и Сын Божий, во святилище прииде плотию, и учаше иудейския люди, жестокия и неблагодарныя, и удивляхуся премудрости богатству, вопиюще: откуду весть писмена, ни от когоже учився? [Дважды.] Книжником затыкаше уста, иудеи обличаше мессиа Господь, вопия к ним: не на лице законопреступницы, яко неправеднии судите, в субботу бо аз разслабленнаго воздвигнух. темже Господь субботы есмь и закона, что ищете мене убити, умершия воздвигшаго? Навуфеа камением побиша, лютии и законопреступнии, иудейское собрание неблагодарное: исаию же пилою древяною растроша, в кал мудраго иеремию ввергоша, Господа же на Крест вознесше взываху: храм разоряяй, спаси себе, и уверуем. Слава, и ныне, глас 4. Анатолиа. Просветившеся братие, воскресением Спаса Христа, и достигше преполовения праздника Владычня, приискренно сохраним заповеди Божия, да достойни будем и вознесение праздновати, и пришествие получити святаго Духа. Славословие великое. По трисвятом тропарь праздника. Ектении, и отпуст. И час 1-й. На литургии блаженна от канона праздника, 4-го гласа, песнь 3 на 4, и 8-го гласа, песнь 6 на 4. По входе тропарь праздника. Слава, и ныне: Кондак. Прокимен, глас 3. Велий Господь наш, и велия крепость его, и разума его несть числа. И до отдания. Стих: Хвалите Господа яко благ _псалом: Богови нашему да усладится хваление. Апостол деяний, зачало 34: Павел и варнава прибегоста во грады ликаонския: Аллилуиа, глас 1: Помяни сонм твой, егоже стяжал еси исперва. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела спасение посреде земли. Ев\глие иоанна, зачало 26: В преполовение пятдесятницы: На литургии поем и на отдание преполовения, вместо достойно: ирмос: Чужде матерем девство: [В прочия же дни поем. Светися: и до отдания.] Причастен: Ядый мою плоть, и пияй мою кровь, во мне пребывает, и аз в нем, рече Господь. Аллилуиа, трижды. На трапезе утешение братии. Празднуется же сей праздник дней 8. В среду преполовения вечера, обычная кафисма. На Господи воззвах:стихиры праздника 3, глас 4. Подобен: Званный свыше: Предразоривый державу смерти Христе, смертию твоею, жизнь подал еси человеком, в славном востании твоем, совоздвигнувый род человеческий, снизхождением твоим. темже благодарственную хвалу тебе поем, праздник празднующе тридневнаго и светоноснаго твоего воскресения, воньже преполовение всечестных ныне дний нам всем просия, Иисусе жизнодавче, Благодетелю душ наших. Прежде честнаго Креста твоего, и страсти, чудес преславная совершаяй в людех, якоже писано есть посреде праздника законнаго стал еси Христе всесильне, и всем возопил еси: аще кто жаждет, ко мне самохотне да приходит, и воды Божественныя пиво да почерпет, и жизненныя воды: жизни бо воду и силы премудрости аз всем подаю, яко хотя человеком уподобихся, яко человеколюбец. Яко на одре мя лежаща болезни, согрешений моих, Христе многомилостиве, и разслаблена удесы, яко за великую человеколюбия пучину, человек волею быв, ныне невидимо мя якоже разслабленнаго воздвигни, и стезями Божественных заповедей твоих тещи благопоспеши: иже прежде страсти, людем Спасе еврейским, чудес множествы предстоя, яко Бог сый волею страждеши плотию. И минеи 3. Слава: святаго, аще есть: аще ли ни, Слава, и ныне: праздника, глас 2: Егда пришел еси во святилище Христе Боже, преполовившуся празднику, тогда люди учил еси, вопия: веруяй в мя, аще и умрет, жив будет. иудее распыхахуся, с фарисеи и саддукеи и книжники, глаголюще: кто есть сей, иже глаголет хулы? не помышляюще, яко ты еси прежде всех век, со отцем и Духом славимый: Боже наш, слава тебе. Прокимен дне. На стиховне стихира воскресна, глас 3: Страстию твоею Христе, омрачивый солнце, и светом твоего воскресения, просветивый всяческая, приими нашу вечернюю песнь человеколюбче. Стих: К тебе возведох очи мои: Стихира апостольская: Во всю землю изыде вещание ваше святии апостоли, идольскую прелесть разористе, Богоразумие проповедавше: сей добрый подвиг ваш есть блаженнии. темже поем и славословим ваша памяти. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас: Мученичен: Мученицы твои Господи, верою утверждшеся, надеждею укрепившеся, любовию Креста твоего душевно соединившеся, вражие мучительство разрушиша, и улучивше венцы, со безплотными молятся о душах наших. Слава, и ныне: глас 3. Германа: Преполовившуся празднику, славим посреде земли спасение соделавшаго. посреде убо двою разбойнику, живот на древе висяше, и хулящему убо молчаше, верующему же вопияше: днесь со мною будеши в раи. сниде во гроб, плени ада, и воскресе тридневен, спасаяй души наша. Тропарь святаго, аще есть: аще ли ни, точию праздника. Ектениа, и отпуст. В четверток 4-я седмицы по пасце, на утрени, на Бог Господь: тропарь праздника трижды. По 1-м стихословии седален, глас 3. Подобен: Красоте девства: Вся человеческая восприим, вся наша присвоив, на Кресте пригвоздитися благоволил еси творче мой, смерть изволивый претерпети яко человек, да человечество от смерти избавиши яко Бог. темже яко жизнодавцу вопием ти: слава Христе воскресению твоему. Стих: Во всю землю изыде вещание их: Апостол твоих память Господи, уяснил еси яко всесилен, зане укрепил еси их, страсти твоя подражати: победиша мужески велиарову силу, темже и прияша исцелений дарования. тех молитвами человеколюбче, мир подаждь людем твоим. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Облекшеся во всеоружие Христово, и одеявшеся во оружие веры, ополчения вражия мужески низложисте: усердно бо надеждею жизни, претерпесте вся мучителей прещения же и раны. темже и венцы приясте, мученицы Христовы, терпеливодушнии. Слава, и ныне: Богородичен: Пророцы проповедаша, апостоли научиша, мученицы исповедаша, и мы веровахом, Богородицу тя воистинну святую. темже и величаем Рождество твое несказанное. По 2-м стихословии седален, глас 8. Подобен: Премудрости слова: Стоя посреде святилища, преполовляющуся Божественно празднику, жаждай, взывал еси, да грядет ко мне и пиет: пияй бо от сея Божественныя моея воды, реки из чрева источит велений моих, а иже верует в мя, посланнаго от Божественнаго родителя, со мною прославится. сего ради вопием ти: слава тебе Христе Боже, яко богатно излиял еси воды твоего человеколюбия рабом твоим. [Дважды]. Воскресение Христово: Псалом 50. Канон праздника со ирмосы на 8: и минеи на 4. Кондак и е_ксапостиларий праздника. На хвалитех стихиры осмогласника, глас 3: Во свете твоем Владыко, узрим свет человеколюбче: воскресл бо еси из мертвых, спасение роду человеческому даруяй, да тя тварь вся славословит единаго безгрешнаго, помилуй нас. [Дважды.] Христовы заповеди непорочно сохраншии святии апостоли, туне приясте, туне подаваете, исцеляюще страсти душ и телес наших. темже имуще дерзновение, того молите, помиловатися душам нашим. Яко светила в мире сияете, и по смерти святии Мученцы, подвигом добрым подвизавшеся. темже имуще дерзновение, Христа молите, помиловатися душам нашим. Слава, и ныне, глас 4: Господи, прежде честнаго твоего Креста, празднику преполовившуся, во святилище вшел еси, иудеи со дерзновением учя, моисеем и в законе тобою законоположенным, ужасающеся же Христе твоея премудрости неизреченному таинству, еже на тя роптанию в себе завистию поучахуся: како сей весть писмена не учився? не ведяще тебе Спаса душ наших. На стиховне стихиры, ихже краегранесие: Средопятдесятницы. Глас 2. Подобен: Доме евфрафов: Велий еси Царю, и велия твоя держава: вельми бо обнищав, великих дарований вселенную исполнил еси. Стих: Помяни сонм твой, егоже стяжал еси исперва. Стал еси в храме источая твоя струи, празднику преполовившуся, и напаяя жаждущия Божественною Благодатию, Благоутробне. Стих: Бог же Царь наш прежде века: Спасти мя восхотев, воплотился еси преславно от Девы неискусобрачныя, и посреде храма твоего благодать мне источил еси. Слава, и ныне: глас 8. Иоанна монаха: Преполовившуся празднику прежде страсти, и славнаго воскресния твоего Господи, был еси учя Блаже во святилищи непокоривыя иудеи, и фарисеи, и книжники, и вопия к ним: жаждай да грядет ко мне и пиет: веруяй в мя, воды жизни Духа Божественнаго реки потекут от чрева его: _о неизреченныя премудрости твоего хваления! иже вся исполняяй Боже наш, слава тебе. В четверток вечера, на Господи воззвах: стихиры подобны праздника, 3: и минеи 3. Праздника, глас 5. Подобен: Радуйся: Явися светоявленное и красное, Спасова воскресния днесь преполовение всесвятое, яко полудне светлое, уясняющее мир Божественными Благодатьми Христова востания, осиявающее чудеса нетления, облиставает знамения, и показует на высоту вознесение, являет многорачительное Духа пришествие, пятьдесятницы всечестныя светлейшее торжество. темже и подает душам нашим мир и велию милость. Яко Божественныя славы река, празднику ныне преполовившуся, Господь струи Благоутробия всем подавая, вопиет: жаждай да грядет ко мне, и пиет тепле. источник бо сострадания, и милости пучина сам сый, источает мирови оставление, омывает прегрешения, и очищает недуги: спасает воскресение его празднующих, покрывает любовию почитающих еже со славою вознесение его, и подает душам нашим мир и велию милость. Посреде святилища став, неописанный Бог же и Господь: Бог бо бяше естеством, аще и нас ради вочеловечився, описан явися телом, всем источаше животочныя глаголы, всем глаголя: души очистите, и зноя страстей охладите, да не како лишатся пития человецы. Божественную бо благодать дарую, безсмертнаго и лучшаго и вышняго Царствия, сопричаститися мне создателю, и прославитися. Слава, и ныне: глас 6. Празднику преполовляющуся твоего Христе воскресения, и Божественнаго пришествия святаго твоего Духа, сшедшеся чудес твоих воспеваем таинства: воньже низпосли нам велию милость. На стиховне стихиры осмогласника, глас 3: Древо преслушания мирови смерть возрасти, древо же Креста живот и нетление. темже тебе покланяемся распеншемуся Господу, да знаменается на нас свет лица твоего Господи. Стих: К тебе возведох очи мои: Твоим Крестом Христе Спасе, смерти держава разрушися, и диаволя прелесть упразднися: род же человеческий верою спасаемый, песнь тебе всегда приносит. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас: Мученичен: Велия Креста твоего Господи сила: водрузи бо ся на месте, и действует в мире, и показа от рыбарей апостолы, и от язык Мученки, да молятся о душах наших. Слава, и ныне: глас 8. Иоанна монаха: Преполовившуся празднику, прежде страсти и славнаго воскресния твоего Господи, был еси учя Блаже во святилищи непокоривыя иудеи, и фарисеи, и книжники, и вопия к ним: жаждай да грядет ко мне и пиет, веруяй в мя, воды жизни, Духа Божественнаго реки потекут от чрева его. _о неизреченныя премудрости твоего хваления! иже вся исполняяй Боже наш, слава тебе. В пяток преполовения на утрени, по 1-м стихословии, глаголем настоящия седальны, глас 3. Подобен: Красоте девства: Крест и смерть пострадати изволивый, среди твари сей водрузил еси: егда Благоволил еси Спасе, тело твое пригвоздити, тогда и солнце лучи скры. сия и разбойник зря, на Кресте тя воспе: помяни мя, вопия, Спасе, и веровав прият рай. Стих: Возносите Господа Бога нашего: Непостижимое распятия, и несказанное востания Богословим вернии таинство неизреченное: днесь бо смерть и ад упразднися, род же человеческий в нетление облечеся. темже благодаряще вопием ти: слава Христе востанию твоему. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Благодушное терпения вашего, победи козни злоначальнаго врага, страстотерпцы всехвальнии. сего ради вечнаго сподобистеся Блаженства: но молитеся Господеви, Христолюбивых людей спасти стадо, мученицы суще истины. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Жезл силы стяжавшии Крест Сына твоего, Богородице, тем низлагаем врагов шатания, любовию тя непрестанно величающе. По 2-м стихословии седален, глас 8. Подобен: Премудрости слова: Премудрости воду и жизни источая мирови, всех Спасе призываеши, почерпсти спасения воды. Божественный бо закон твой приим человек, в себе угашает прелести углие. отонудуже во веки не вжаждет, ни престанет насыщения твоего, Владыко Царю преНебесный. сего ради славим державу твою Христе Боже, прегрешений оставление просяще, послати богатно рабом твоим. [Дважды.] Воскресение Христово: _псалом 50. Канон праздника, со ирмосы на 8, и минеи на 4. Кондак и е_ксапостиларий, праздника. На хвалитех стихиры осмогласника, повторяюще 1-ю, глас 3: Завистию сладости изгнан бых, падением падый лютым: но не презрел еси Владыко, восприим мене ради еже по мне распятие, и спасаеши мя, в славу вводиши мя, избавителю мой, слава тебе. Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: тому поклонимся. Мученичен: Святых страстотерпцев память, приидите людие вси почтим, яко позор бывше ангелом и человеком, победы венец от Христа прияша, и молятся о душах наших. Слава, и ныне: глас 8: Преполовившуся празднику пасхи, в храм вшел еси святилищный Спасе наш, и став посреде народа, учил еси тех со дерзновением, и глаголал еси: аз есмь свет мира, в след мене идый не имать ходити во тме, но имети будет свет безсмертныя жизни. На стиховне стихиры, глас 2. Подобен: Доме евфрафов: Весь с Богом слове ты сый, погибающа мя хотя изяти прегрешений, соединяешися мне человеколюбче. Стих: Помяни сонм твой: Преста сень: се бо мессиа посреде праздника, Благодать якоже другую денницу облиста. Стих: Бог же Царь наш прежде века: Приидите благопокориво, животныя воды пити возжелевшии, вопияше Спас мой, и пийте благодать, Божественно веселящеся. Слава, и ныне: глас 6: Очистим помышлений сокровища, и душевная сияния уясним, и жизнь узрим Христа во святилище пришедша премножеством Благости, да врага победит, и спасет род наш, страстию Креста и воскресения. к немуже возопиим: непостижиме Господи, слава тебе. В пяток 4-я седмицы по пасце, вечера, обычная кафисма. На Господи воззвах, стихиры праздника 3. Глас 1. Подобен: Небесных чинов: Творец всех и жизни податель, отцу Божественному соприсносущное слово, волею от Девы плоть приим, быв человек, неизреченныя премудрости, яко Благ всем источи учения. Празднику преполовившуся иудейскому Христе, во святилищи предстал еси, закону Владыка, учя властию, и книжники обличая, якоже писано есть, и устрашая премудростию словес твоих, и чудес показаньми. Податель премудрости, и добрых излиятель, изливаяй Божественныя струи от источника приснотекущаго, приидите ко мне, зовет, воду жизни жаждущии почерпите, и реки из чрева вашего, глаголет, дарований Божественных потекут. И минеи 3. Слава: глас 1. Иоанна монаха: Пятдесятницы наста дней преполовение, в немже Христос обнажив маловидно Божественную силу, разслабленнаго стягну словом, того от одра возставив, и Боголепно чудотворя в зданном теле, человеком дарова вечный живот, и велию милость. И ныне: Богородичен, глас 3: Како не дивимся, Богомужному Рождеству твоему пречестная? искушения бо мужескаго не приемши всенепорочная, родила еси без отца Сына плотию, прежде век от отца рожденнаго без Матере: никакоже претерпевшаго изменения, или смешения, или разделения, но обою существу свойство цело сохраншаго. темже Мати Дево Владычице, того моли спастися душам, православно Богородицу исповедающих тя. На стиховне стихиры осмогласника. глас 3: Твоим Крестом Христе Спасе, смерти держава разрушися, и диаволя прелесть упразднися: род же человеческий верою спасаемый, песнь тебе всегда приносит. Стих: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Просветишася всяческая, воскресением твоим Господи, и рай паки отверзеся, вся же тварь восхваляющи тя, песнь тебе всегда приносит. Стих: Ибо утверди вселенную: Славлю отца и Сына силу, и Духа святаго пою власть, нераздельное, несозданное Божество, Троицу единосущную, царствующую в век века. Стих: Дому твоему подобает святыня: Страстию твоею Христе, омрачивый солнце, и светом твоего воскресения, просветивый всяческая, приими нашу вечернюю песнь человеколюбче. Слава, и ныне: глас 1: Во святилище пришел еси премудросте Божия, преполовляющуся празднику, учя и обличая непокоривыя иудеи, фарисеи и книжники, и вопия со дерзновением к ним: жаждай да грядет ко мне, и пиет воду животную. и не вжаждет в век. веруяй моей благости, реки потекут из чрева его жизни вечныя. _о благости и благоутробия твоего Христе Боже наш, слава тебе. Тропарь праздника. И отпуст. В субботу 4-я седмицы по пасце, на утрени. По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 3: Христос от мертвых воста, начаток усопших, перворожден твари, и содетель всех бывших, истлевшее естество рода нашего в себе самом обнови: не ктому смерте обладаеши, ибо всех Владыка державу твою разруши. Стих: Воскресни Господи Боже мой: Плотию смерти вкусивый Господи, горесть смерти пресекл еси востанием твоим, и человека на ню укрепивый, первыя клятвы одоление призывая: защитниче жизни нашея, Христе Боже, слава тебе. Слава, и ныне: Богородичен: Тя ходатайствовавшую спасение рода нашего воспеваем Богородице Дево: плотию бо от тебе восприятою Сын твой, и Бог наш, крестом восприим страсть, избави нас от тли, яко человеколюбец. По 2-м стихословии, седален глас 8. Подобен: Премудрости: Празднику преполовившуся законному, был еси учя Спасе мой во святилищи, и обличая безумие неверных евреев, и вопия к народом Божественным гласом, яко человеколюбец: жаждай, взывал еси, да грядет ко мне и пиет. темже обещал еси верующим подати веселия воды от источника нетленнаго. сего ради вопием ти: низпосли Христе Боже Духа твоего святаго, и спаси нас, яко един еси многомилостивый. [Дважды.] Воскресение Христово: Псалом 50. Каноны праздника, со ирмосы на 6, и святаго обители на 4, и минеи на 4. Кондак, и е_ксапостиларий праздника. На хвалитех поставим стихи 4, и поем стихиры воскресны, глас 3: Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая, тому поклонимся. Поведаша вся чудеса стражие твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше воскресение твое, еже мир славит: помилуй нас. Радости вся исполнишася, воскресения искус приимша. мариа бо магдалина ко гробу прииде, и обрете ангела на камени седяща, ризами блистающася, и глаголюща: что ищете живаго с мертвыми? несть зде, но воста, якоже рече, предваряя вы в галилеи. Во свете твоем Владыко, узрим свет человеколюбче: воскресл бо еси из мертвых, спасение роду человеческому даруяй, да тя вся тварь славословит единаго безгрешнаго: помилуй нас. Слава, и ныне: глас 4. Анатолиа: Просветившеся братие воскресением Спаса Христа, и достигше преполовения праздника Владычня, приискренно сохраним заповеди Божия, да достойни будем и вознесение праздновати, и пришествие получити святаго Духа. На стиховне стихиры подобны, глас 2: Доме евфрафов: Текущий источник твоея премудрости, воду духовную источает, юже пиюще, догмат Божественных исполняемся. Стих: Помяни сонм твой: Уязвляшеся лютый еврейский род воистинну, слыша тя слове, научающа народы спасительным учением. Стих: Бог же Царь наш, прежде века: Пришел еси содетелю на сион, и стал еси посреде людей твоих, и людем дал еси благодать спасительную. Слава, и ныне: глас 4: Господи, прежде честнаго твоего Креста, празднику преполовившуся, во святилище вшел еси, иудеи со дерзновением учя, моисеем и в законе тобою законоположенным. ужасающеся же Христе твоея премудрости неизреченному таинству, еже на тя роптанию в себе завистию поучахуся. како сей весть писмена не учився? не ведяще тебе Спаса душ наших. На литургии блаженна, песнь 5. И прокимен праздника. Апостол деяний, зачало 29: Возложи ирод царь руце: Аллилуиа, праздника. Ев\глие иоанна, зачало 31: Рече Господь к веровавшим ему иудеом: Причастный праздника.