<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В субботу первую святых постов, на утрени по шесто_псалмии, поем Бог Господь, на глас 2, и глаголем тропарь святаго феодора, дважды: Велия веры: Слава, и ныне, Богородичен единожды: Вся паче смысла: И обычное стихословие. По 1-м же стихословии поем седальны Мученичны, осмогласника, случившагося гласа, с Богородичным. По 2-м же стихословии поем настоящия седальны святаго феодора. Глас 3. Подобен: Божия веры: Кипя веры православием, прелесть угасил еси злославия, упразднив идольское безбожие: и всесожжение Божественное быв, чудодействии орошаеши концы Мучениче преславне, Христа Бога моли, даровати нам велию милость. Другий седален святаго, подобен: Божественный дар, тя ко Спасению всей даде вселенней, в страдальчествах укрепивый тя Господь, душевныя наша болезни исцеляя, и телесныя страсти побеждая, Мучениче феодоре, Христа Бога моли, даровати нам велию милость. Богородичен, подобен: Невместимаго Бога, во утробе твоей Дево пречистая носившая, прежде век от отца нетленно возсиявшаго, слова впостаснаго, и Сына единосущнаго, сего моли с Пророки и Мученки, Преподобными, постники и Праведными, даровати нам разрешение прегрешений. Таже чтем мучение святаго. Таже _псалом 50. И канон святаго обители со ирмосы на 6. И святаго феодора на 8: Стихословим же и Господеви поем. Канон, егоже краестрочие: Тирон преславный, слава первей субботе. В первых же тропарех канона, иное краегранесие. Канон, творение иоанна, митрополита евхаитскаго, глас 4. Песнь 1. Ирмос: Отверзу уста моя: Всех превышший, тя неизреченно родившую, всех предположи вышшую своих избранных. темже днесь сего венечника поюще всепетая, тебе предначинаем. Великаго в Мученцех, страдальца пресветлаго, именитаго, и преславнаго в чудесех, от конец земли и до конец знаменитаго, песньми воспою феодора. День веселый в скорбех возсия, и сетование сих уясни, предпразднственная предпутия издалеча, просиявша Благодатию Божественнаго Мученка. Кропит очищения Церковь, кровьми святое заколение, еже прият пожренный и в жертву приятый, страдальчествовавшаго Божественныя ради славы его. Богородичен: Красно аще и незрело, еже праздновати узаконися: украсившая бо вся Владычица, и ныне показа сея памяти приобщающияся предбедствующему кровию. Иный канон, тогоже евхаитскаго, глас 6. Песнь 1. Ирмос: Яко по суху: Чудный во святых воистинну Боже, во мне удиви милости твоя Христе, слово ми даруя, яко да чудная восхвалю твоего Мученка. Твердое в страдальчестве, и терпеливое в болезнех показал еси страстотерпче Христов: скорое же паки на нас помощи являя твоея, феодоре. Слава: Благочестивую отец веру, от души его мучитель отревая зле, нечестивый совет Богу приразив, восхоте присно ити. Богородичен: Богоречивых проречения древле мужей, на тебе исполнишася Мати Дево яве, яко Бога рождшая истиннаго, и человека истиннаго, паче естества и ужасно. Катавасиа: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся тоя чудеса. Песнь 3. Ирмос: Твоя песнословцы: Видети день Сына твоего, желающе Христоименитии людие, во образ сего Владычице, тому ныне предпразднствуют, тебе носяще показание, и славнаго страстотерпца твоего. Побеждают всякими образы лучшая: великий бо во страдальцех в веселие измени временную скорбь, святаго зельное поста обратив во ослабление. Свойственный и подобный тебе дар, ибо от своих страдальче: ихже бо сам вселил еси в сей частице твоей, обрадованно дары тебе похвал приносим. Добрейшее основание положил еси, твоими изрядствы изрядне, зверя всегубительна, огнем и убийством дышуща, низложив яко бездельна преестественною доблестию. Неистовствовав новый отступник, по равному люте древнему, жертвы брашном якоже ядом смеси: но ложный окаянник премудрися Мученком. Богородичен: Исполнися убо вся Дево, знати Господа земля, из тебе миру явльшася: но Божественным Мученком Благодать многая, утвердившим самеми собою истину. Иный. Ирмос: Несть свят: Первее в евины уши пошептавый лестно, и адама тоюже прельстивый лестно, той и ныне яд злобы к лести излия. Лестца имяше на него, питаше неистовство противу правоживущим, время взыскаше правое, воньже мерзость сотворити поучашеся пребеззаконнейший. Слава: Дней начаток святых наста постов: в нихже всякий Христианин самаго себе воздержанием многим очистив, всех ошаяся. Богородичен: Надеждо миру державная, покрове и предстательство всесвятая Дево, не презри Благая моления рабов, от любве тя присно уБлажающих. Катавасиа: Твоя песнословцы Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия Духовно утверди, в Божественней твоей славе, венцев славы сподоби. Седален, глас 8: Подобен: Премудрости слово: Божественное всеоружие восприим, и идолов лесть низложив, ангелы воздвигл еси восхваляти подвиги твоя: Божественным бо желанием ум распалив, смерть во огни доблественно презрел еси. темже именоносно просящим тя даруй Божественныя дары, исцелений подаяния страстотерпче феодоре: молися Христу Богу, согрешений оставление даровати, празднующим любовию святую память твою. Слава, подобен: Ма_ксимиановыми ласканьми не уклонився, Христовыми же словесы мужествовав, идольское капище во огни испепелил еси, страдальчески победив добре сопротивника, Пророчески прешел еси огнь, якоже в воде. темже достойно воздаяние подвигов, источаеши исцеления, страстотерпче феодоре: молися Христу Богу, прегрешений оставлению дароватися, празднующим любовию святую память твою. И ныне, Богородичен, Подобен: Яко всенепорочная невеста творца, яко неискусомужная Мати избавителя, яко приятелище сущи вышняго всепетая, беззакония мя суща скверное жилище, и в разуме бывша бесов игралище: потщися и сих злодействия мя избавити, светлое жилище добродетелию стяжавшая, светоприемнице нетленная: разжени облак страстей, и горния светлости сподоби, и света невечерняго молитвами твоими. Песнь 4. Ирмос: седяй в славе: _О новаго и преславнаго смешения же и растворения! дв\ству Рождество соедини родивыйся Богочеловек: сетованным же днем веселие, своего почитая страдальца вмеси. Виждь, како Христа любяше, Христови воинствуяй, враги бо сего ревностию и огнем погуби, и себе конечне добрую и приятную ему жертву усердно отдаде. Победоносный от страдальчеств доблий разреши, дерзновенно глаголя, и презрением мучений зрители удивив, и быв всей твари новое и преславное позорище. Кость убо не сокрушися Бога и Владыки моего, _о долготерпения, и по умерщвлении страждуща! воина же его огнь прием, и коло устыдеся, умершу прикоснутися. Богородичен: Соумершии Владыце, живота служители, и совоставшии живут у него ныне вечно: и Сыну Матерь спрославляют Благословяще отца, Сына и Духа святаго. Иный. Ирмос: Христос моя сила: Совет совещавает нечестивейший, зрите, яко воистинну есть страшно: разуме бо окаянный мерзкими брашны, люди Христовы осквернити. В дело приведе совет беззаконный: возбранити бо повелев чистых ядений брашно, и предложити, яже он оскверни кровьми. Слава: Бысть явственно и оглашенно беззаконие всем Христианом: темже якоже уведеша, стекошася вси купно в храм Господень святый. Богородичен: Тя рождшую предвечнаго от отца рожденнаго, ныне вернии молитвенницу предлагаем: тоя молитвами Христе преклонен, Благоуветлив буди рабом твоим. Катавасиа: седяй в славе, на Престоле Божества, во облаце легце прииде Иисус преБожественный, нетленною дланию, и Спасе зовущия: слава Христе силе твоей. Песнь 5. Ирмос: Ужасошася всяческая: Отверзаются днесь преддверия Благодати, и упокоение ныне самое проображает воскресение: сице светоносне светлую Владычицу почитающе, и славнаго Мученка. Дарует тезоименитый дар, Бог, феодора, возлюбившим явльшаго возлюбленнаго явление, преславных дел творца, и Божественных сил самодетеля содеваемаго. Ничтоже к Мученку луцы и стрелы твоя враже человеческаго Спасения: и умерый бо живет, и возбну, и злодейством твоим противляяйся, Спасает всякаго православнаго. Богородичен: Странное бяше прежде чудо Богоотроковице, страдальческими же свидетельствы прият веру несумненну, и веруемое присно пребывает чудимое, и верне покланяемое. Иный. Ирмос: Божиим светом твоим: Тогдашний убо архиерей весь ужаснувся, нечестиваго якоже уведе совет, песньми всенощными Бога моляше, не презрети в конец людей жребия его. Но скорый воистинну помощник, во истине и теплоте призывающих, моления их не презре всякаго: но скорейшее им соделовает разрешение начинания. Слава: От вышних помощник посылается яко скорее на землю, страстотерпец феодор, и пастыреначальник является, разрешение научая беззаконнаго совета. Богородичен: Никтоже притекая к твоему Владычице, заступлению тепле, посрамится когда, но просит Благодати, и дар приемлет к полезному скорейший прошения. Катавасиа: Ужасошася всяческая о Божественней славе твоей: ты бо неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси безлетнаго Сына, всем воспевающим тя, мир подавающая. Песнь 6. Ирмос: Божественное сие и всечестное: Поститися, Спасе, не могут друзи и сынове чертога твоего: тебе бо жениха с материю и с другом твоим, учреждают предстояща и служат. Отступи Бога Спасающаго, отступи и от разума злоименитый, и кичением воста на веру: но вместо сего обрете великоименитаго. Пострадав предста мудрший, и сотворь доблий тепльший, к мучителем бо бранию, и победою добре обучився, ниже умер отступи исправления. Богородичен: Избавльшеся днесь, Владычице, беды душетленныя, чудесем страстотерпца твоего, по твоему Божественному промышлению, Благодать обоим возлагаем. Иный. Ирмос: Житейское море: Странному ужасаяся видения твоего, архиерей противо рече: ты кто еси Господи, глаголяй мне? вразуми и научи, како обрящем скорейшую помощь? Феодор рече: аз есмь явственно страстотерпец, и слыши: пшеницу сварив раздели людем, и тако Спасутся от скверных брашен прелестника. Слава: Коль велие чудо твое, и преславное твое заступление феодоре! темже дерзающе вси чисто к тебе прибегаем, и молимся, Спаси рабы твоя. Богородичен: Света жилище, и приятелище чистое слова была еси, отца Благоволением, и к тебе посещением Духа святаго: темже мя просвети. Катавасиа: Божественное сие и всечестное, совершающе празднество, Богомудрии БогоМатере, приидите руками восплещим, от нея рождшагося Бога славим. Кондак, глас 8: Веру Христову яко щит внутрь прием в сердце твоем, противныя силы попрал еси многострадальче: и венцем Небесным венчался еси вечно феодоре, яко непобедимый. Икос: На Престоле света носимаго, Благодарственно верою воспеваем тя, яко дарование Божественное даровал еси, добляго страданьми феодора, в житии треБлаженнаго, яко поборника суща истины: иже Благочестивым помышлением стяжав Христа, державный, бысть победитель на лестнаго, яко непобедимый. Сина_ксарий. Стихи: Пищею колив питает тирон град: Пищу оскверненую учинив непотребну. В сий день в субботу первую постов, еже коливами преславное чудо святаго и славнаго великоМученка феодора тирона празднуем, еже име начало быти сице: иулиану преступнику, по константии великаго константина сыне скиптры царствия удержавшу, и от Христа во идолослужение преложшуся, гонение на Христианы воздвизается превелие, яве же вкупе и не явленне. Отрекл убо злочестивый, еже мучити сурове, вкупе же и обявленно безчеловечне, тако искушати Христианы: стыдяся же и обзирая, да не прилагаются множайшии, сокровенне некако осквернити сия льстивый и скверный умысли: отонудуже и соблюд, якоже наш язык Христов, первую святых постов седмицу наипаче очищается, и внимает Богу: епарха града призвав, повеле продаемыя обычне снеди от среды отнести, другия же снеди предложити торжищу, сиречь хлебы и пития, от жертв его кровьми сия прежде смесивша, и в смешении осквернивша: яко да убо от поста сия купующии паче в чистоте осквернилися быша. Абие убо епарх на дело веде повеленое, и предлагает яже от жертв и кровей оскверненная брашна и пития во всем торжищи. Но всевидящее Божие око, запинающее премудрыя в коварстве их, и о нас рабех своих присно промышляющее, и гнусная преступника на нас коварства разруши. Градскому бо архиерею евдо_ксию, аще и неправому и неправославному бывающу, посылает великаго своего страстотерпца феодора, от тиронскаго чина, тирона именуема. И убо яве, а не во сне тому представ, сице некако рече: елико скоро востав Христово собери стадо, и повелевай тверде, никомуже ничтоже на торжище предложенных купити: жертв бо кровьми сия осквернишася от нечестиваго царя. Сему же недоумевающуся, и вопрошающу, и како бы удобно было сие, недостаток в дому имущим, не от предложенных в торжище купити? святый, колива дав, глаголет им, недостаток утеши. Сему же недоумевающу, и неразумевающу, и что была бы сия колива, вопрошающу, великий феодор глаголет: вареную пшеницу: сице бо мы во евхаитех глаголати обыкохом. Испытая же патриарх: кто убо есть сей о Христоименитых людех промышляяй? Святый же паки, Христов Мученк феодор, рече: от него помощник вам ныне послан есмь. Востав убо абие патриарх, и множеству возвестив виденая, и тако содеяв, Христово стадо соблюде невредимо от врага и преступника коварства. Он же свое ловительство узрев обличено бывшо, и ничтоже совершившо, и довольне постыдився, предложитися и паки обычным на торжище продажным повеле. Христовы убо людие, седмице уже совершившейся Благодарение отдающе Благодетелю и Мученку, в сию субботу коливами ему память радующеся сотвориша. Оттоле убо вернии даже и до ныне чудо обновляюще, да не забвено толикое дело Мученка временем будет, великаго феодора коливами почитаем. Сего же великаго злочестивый вринга при ма_ксимиане умучи, изнурена прежде: таже храм богини оных сжегша, и убогим красоту ея разделивша. Неким же и в словеса ему пришедшим, и преложитися хотящим ему, и совет творящим не претерпе. Много убо пострадав, последи пещи велицей разжене бывши, в ню вметается, ничтоже от нея пострадав, посреде ея дух Богу предаде. Того молитвами Христе Боже помилуй и Спаси нас, аминь. Песнь 7: Ирмос: Не послужиша твари: Закону рекл еси не лежати Праведником твоим, Праведный Владыко: темже Мати твоя, и многочудный сей раб твой, светлостию памяти сих днесь законы разоряют пощения. Коль сладкое, и великое, и радостное нынешнее торжество! еже Мученков нам доблейший и превелий ныне вообрази, единем чудесем от нечистых чистыя люди Христовы совершив. К змием лютым сопротивльшагося, и возмогшаго на душетленнаго же и оскверняющаго одушевленная телеса, венчаим победными песньми, и венцев похвалами. Богородичен: Родоначальник убо проуведев душетленное брашно не убеже: твои же вернии людие от твоего Мученка преднаучившеся, и избегше всепагубныя пищи, с сим Владычице, Спасительная тебе жрут. Иный. Ирмос: Росодательну убо пещь: Росодавец печали, и распаления облак явился еси преславне, и Спасл еси от пещи мучительския, зовущия вся верныя: Благословен еси Боже отец наших. Царю пребеззаконнейший посрамися, и да заградятся уста твоя, поучающаяся на нас беззаконному совету: разруши бо твою крепость Царствуяй Царь и всех Господь. Слава: Иулиане безумне, сердце твое все злобы исполнися, обавается же от премудраго Бога нашего, излиявшееся лестно на нас, вопиющих к нему: Благодать подаваеши нам. Богородичен: Паче слова твое бысть зачатие, и паче ума Рождество твое всенепорочная: Бога бо родила еси плотию, Спасшаго вся от тления, Благословенная. темже ныне Богородице тя славим. Катавасиа: Не послужиша твари Богомудрии паче создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся поюще: препетый отцев Господь и Бог Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Избавителю всех: Радости Рождеством исполнившая Небесная и земная, временным сетованием Благодать Благовременную подает венечнику, сплещущи светло празднственная. Субботствуим человецы днесь, от трудов вчерашних почивше, за Благословившаго настоящий день упокоением, и ныне торжеством Мученка. Воистинну сия первая в субботах, и суббот бы глаголалася суббота: Мученическия же Благодати и силы Божественныя исполнена, Спасения великаго воспоминание. Царя Бога чистыми брашны, царствия беззаконнаго сквернения, чистый упраздни, и преславным образом чудодейства святую седмицу освяти. Богородичен: Извещает твое отроковице таинство, Мученков усердная смерть: яко бо Богу веровавше рождшемуся, аще и страсть волею претерпе, самех себе доблии пожроша. Иный. Ирмос: Из пламене Преподобным: Из пламене яко избавился еси Мучениче феодоре, Божественною силою: сице и ныне нас Спасл еси сам предстательством Божественным твоим, беззаконнаго совета злокозненнаго. Вечер водворися плачь рабом твоим, от лукаваго ловительства супостата нашего: но во утрие радость возсия, Мучениче терпеливоносче, теплою твоею помощию. Слава: Избавителя тя обретше, в беды мы впадше, и избавителя козни вражия, Мучениче Христов страстотерпче феодоре, тя славословим во вся веки. Богородичен: Недоумевает ум человеческий твоего Рождества чистая, таинство изрещи: и сего ради тя верою Благочестно, яко Богородицу почитаем, и славословим во вся веки. Катавасиа: Отроки Благочестивыя в пещи Рождество Богородичо Спасло есть, тогда убо образуемое: ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети тебе: Господа пойте дела и превозносите его во вся веки. Песнь 9. Ирмос: Рождество твое нетленно: Стекается множество отвсюду, в сень сведения, и живущую Благодать, предпросиявшаго в славе всех Мученков, со Владычицею всех величаем. Мужайся Христова Церковь, и державствуй всуе борющими: Христовы бо друзи и предстоящии о тебе пекутся и отстоящии якоже доблии, емуже совершаеши Благодарственная. Возмневшася древле умрети, вещи показуют жити и по кончине, и веры паки предстательствовати с равною ревностию. еюже богатящеся Благодетеля величаем. Богородичен: Яко Божественную тя печать песньми, запечатанную Божию книгу налагаю нося, и собираю похвалы в тебе Дево: сице прославляя наипаче твоего Мученка. Иный. Ирмос: Бога человеком невозможно: Добре явился еси поборник преславне, и державное заступление нам чтущим твою честную и вечную память ныне, и твоих страдальчеств исправления, и бывшее в нас Божественное заступление. Твое всеБлаженне чудо феодоре совершенное, святыми тучами поется, на весь мир Блаженне: темже и летно собирающеся, славу возсылаем Христу, тебе прославльшему. Слава: Зря любовь восхваляющих тя Мучениче Христов, Благодать воздарствуй вящшую: и веру ведый елика есть преславне, не престай молитвенниче теплейший Мучениче, и ходатай к Богу нашему являяся. Богородичен: Пети Дево, тя не престаем, помощницу, покров, скорое заступление, и предстательницу нашу непостыдную: соблюди твоя рабы, всякаго озлобления, всякия козни лукаваго свобождающи присно. Катавасиа: Всяк земнородный да взыграется Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее Священное торжество БогоМатере, и да вопиет: радуйся всеБлаженная Богородице, чистая присноДево. Е_ксапостиларий: Подобен: Со ученики: Венченосче святе, предстояй со ангелы Христову ныне Престолу, и света оттуду исполняяйся страстоносче, мир мирови непрестанно исходатайствуй, и нам Спасение, Благочестно светоносную память твою совершающим, феодоре всебогате, Мучениче преукрашенне. Богородичен: Во чреве твоем Господь, погибающий мир от тления призвати восхотев, якоже ведяше, вселися Богородице. Спасение убо вси обретше, возопиим тебе ангелово, еже радуйся всепетая, во всех женах Благословенная: ибо радость породила еси всей вселенней. На хвалитех поставим стихи 4, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Мужа изрядна вышняго воинствословия вернии, яко терпеливаго оружника нашего Благочестия, согласно сошедшеся, песньми таинственными восхвалим, глаголюще: досточудне Мучениче Иисусов, молися о чтущих тя. Тезоименитым твоим званием, даре Божий воистинну, скорбящим всем утешение подался еси феодоре треБлаженне, всякий бо к твоему приближаяся храму воистинну, с веселием приемля воздаяния чудес твоих, почитает Христа. Благочестия богатство, и светлость, страдальческими подвиги, себе сокровиществовав, всю крепость твою дар приятный Богу принесл еси, исполняя в подвизех со тщанием Богодарованное твое призывание. Всесветлым торжеством Божественнаго Мученка, напитаимся вси, и верно возвеселимся празднолюбцы, почитающе светлое празднество его скончания, песненно воспевающе Иисуса, прославившаго память его. Слава, глас 6: Священия дар, и богатство Божественныя жизни, показался еси миру феодоре: Христос бо мудре твою память прослави, в нюже согласно вернии радующеся, поем подвиги болезней твоих. И ныне: Богородичен, глас тойже: Богородице, ты еси лоза истинная, возрастившая нам плод живота, тебе молимся, молися Владычице, со страстотерпцем, и всеми святыми, помиловатися душам нашим. На стиховне стихиры святаго, глас 4. Самогласны: Ликуют соборы Мученков радостно, ныне в храме твоем, страстотерпче феодоре, и ангельстии чинове, страдальчества плещут терпения твоего: и сам венцедавец Христос предстоит, богатотворная дарования твоим певцем десницею подая, егоже возжелев взыскал еси, и обрет беседовал еси, егоже желал еси: егоже моли, Спасти и просветити души наша. Стих: Праведник яко фини_кс процветет: Чистый и непорочный пост пришедый ныне к нам, Мученических чудес совершенство совведе: постом бо душевныя скверны очистим, и Мученическими знаменьми, и страдальчествы, доблественно на страсти вмужимся: отонудуже и Священнаго воздержания Благодатию просвещающеся, и чудодействы феодора Мученка, ко Христу утверждаемся верою, просяще его, Спасение подати душам нашим. Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего: Мученическим твоим дерзновением к Богу феодоре, отступническую на веру Христову кознь суетну сотворил еси, поборник Благочествующим был еси людем, предстанием ужасным, скверных брашен жертвы идольскими их избавль. темже тя яко идолов потребителя, и яко стада Христова Спасителя и хранителя, и предстателя нашего Благопослушливаго, чтуще в песнех молим, очищению и просвещению тобою дароватися душам нашим. Слава, глас 8: Страдальческим мужеством Благочестно вооружився страстотерпче Христов, и словесное служение тайно поборая силою его, идолов нечестие и мучителей прещение немощно показал еси, презирая мучения и временный огнь. но, _о Божественных даров и вещь, и имя! от всякаго обстояния молитвою твоею Спасай совершающия память твою. И ныне, Богородичен: Владычице, приими молитвы: И прочее последование утрени. Совокупляем и час 1. На литургии из_образительная, и от канона святаго песнь 3 и 6. Прокимен глас 7: Возвеселится Праведник о Господе, и уповает на него: Стих: Услыши Боже глас мой, внегда молити ми ся к тебе. Апостол дне, ко евреем, зачало 303. Святому апостол, к тимофею, зачало 292. Аллилуиа, глас 4: Праведник яко фини_кс процветет, яко кедр иже в ливане умножится. Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех дому Бога нашего процветут. Ев\глие от марка, зачало 10. И святаго, от иоанна, зачало 52. Причастен: В память вечную: На трапезе чтем слово похвальное о святем феодоре, святаго григориа нисскаго. И ядим боб обваренный, с маслинами белыми и черными. Причащаемся же и варения с маслом прилучившагося, и колива: вина же испиваем по красоволю, ради святаго. Сие же прияхом от лавры Преподобнаго отца нашего саввы, и от Богоноснаго отца нашего евфимиа. Ведати подобает, яко дважды прияхом ясти рыбы в сей великий пост, в праздник Благовещения, и цветоносия.