<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В субботу ваий вечера на малей вечерни поставим стихи 4, и поем настоящия стихиры. Глас 6: Подобен: Тридневно: От незлобивых мл\днец Христе, на жребяти седя приял еси победную песнь, грядый ко страсти: трисвятым пением от ангел воспеваемый. Се Царь твой сионе, кроток и Спасаяй грядет на жребяти, враги взыскуяй поразити в крепости: радуйся и красуйся с ваием празднующи. Восплещим согласно вернии, ветви добродетелей и мы, яко отроцы ныне приносяще Христу, и сему Божественных дел распрострем одеяния, и таинственно сего приимем. Ваиа добродетелей братие, принесем Христу Богу грядущему, нас ради человечески пострадати волею, Божества крепостию всем безстрастие даровати. Слава, и ныне, подобен тойже: На плещах херувимских яко Бог носимый, седает на жребя, нас ради на снедь грядый хотением: приидите усердно сего с ваием воспоим. На стиховне, глас 2: Подобен: Доме евфрафов: Светлися сионе новый ваием, воспевай со отроки, се Царь твой Спасаяй к страсти грядет. Стих: Из уст мл\днец и ссущих совершил еси хвалу. Веселитеся адаме и ево, с Пророки, се призвати вас страстию, Господь приходит. Стих: Господи Господь наш, яко чудно имя твое по всей земли. Горе со отцем, и Духом, ангельскую приемый песнь, обнищавает странно доле, и отроческую песнь приемлет. Слава, и ныне, подобен тойже: Пою твое страшное смотрение страхом, еже осанна взываю тебе: мене бо грядеши Спасти, Благословенный Господи. Ныне отпущаеши: Трисвятое. И прочее якоже обычай. И тропари, глас 1: Общее воскресение, прежде твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси лазаря Христе Боже. темже и мы яко отроцы победы знамения носяще, тебе победителю смерти вопием: осанна в вышних, Благословен грядый во имя Господне. И другий, глас 4: Спогребшеся тебе крещением Христе Боже наш, безсмертныя жизни сподобихомся воскресением твоим, и воспевающе зовем: осанна в вышних, Благословен грядый во имя Господне. И бывает отпуст. И входим в трапезу. В субботу ваий вечера, на велицей вечерни, по предначинательном _псалме, обычное стихословие. Блажен муж: Кафисма вся. На Господи воззвах, поставим стихов 10. И поем стихиры самогласны 5, повторяюще я. Глас 6: Днесь Благодать святаго Духа нас собра, и вси вземше Крест твой глаголем, Благословен грядый во имя Господне, осанна в вышних. Имеяй Престол Небо, и подножие землю, Бога отца слово и Сын соприсносущный, на жребяти безсловеснем смирися днесь, в вифанию пришед. темже дети еврейския, ветви руками держаще, хваляху гласом: осанна в вышних, Благословен грядый Царь Израилев. Приидите и мы днесь весь новый Израиль, яже от язык Церковь, со Пророком захариею возопиим: радуйся зело дщи сионова, проповедуй дщи Иерусалимова: яко се Царь твой грядет тебе кроток и Спасаяй, и вседый на жребя осле, сына подяремнича: празднуй яже детей, ветви руками держащи похвали: осанна в вышних, Благословен грядый Царь Израилев. Честное воскресение твое прообразуя нам, воздвигл еси умершаго повелением твоим, бездыханнаго лазаря друга Блаже, из гроба четверодневна смердяща. темже и на жребя возшед образно, якоже на колеснице носимь, языки укротевая Спасе. сего ради и хваление приносит возлюбленный Израиль из уст ссущих, и мл\днец незлобивых, зрящих тя Христе, входяща во святый град, прежде шести дней пасхи. Прежде шести дней пасхи прииде Иисус во вифанию, и приступиша к нему ученицы его, глаголюще ему: Господи, где хощеши, уготоваем ти ясти пасху. он же посла их: идите в преднюю весь, и обрящете человека, скудель воды носяща: последуйте ему, и дому владыце рцыте: 820ь глаголет, у тебе сотворю пасху со ученики моими. Слава, 1-ю стихиру: Днесь Благодать святаго Духа: И ныне, паки тойже. Вход. Свете тихий.Прокимен: Господь воЦарися, в лепоту облечеся. Бытия чтение. [Глава 49, ст. 1-12.] Призва иаков сыны своя, и рече им: соберитеся, да возвещу вам, что срящет вас в последния дни. Соберитеся, и послушайте мене сынове иаковли: послушайте Израиля, послушайте отца вашего. Иудо, тебе похвалят братия твоя: руце твои на плещу враг твоих: поклонятся тебе сынове отца твоего. Скимен львов иуда, от леторасли сыне мой возшел еси: возлег уснул еси яко лев, и яко скимен, кто возбудит его? Не оскудеет князь от иуды, и вождь от чресл его, дондеже приидут отложеная ему: и той чаяние языков. Привязуяй к лозе жребя свое, и к винничию жребца осляте своего: исперет вином одежду свою, и кровию гроздия одеяние свое. Радостотворны очи его паче вина, и белы зубы его паче млека. Пророчества софониева чтение. [Глава 3, ст. 14- 19.] Тако глаголет Господь: радуйся дщи сионова зело, проповедуй дщи Иерусалимова, веселися и преукрашайся от всего сердца твоего, дщи Иерусалимля. Отят Господь неправды твоя, и избавил тя есть из руки враг твоих: воЦарится Господь посреде тебе, и не узриши зла ктому. Во время оно речет Господь Иерусалиму: дерзай сионе, да не ослабеют руце твои. Господь Бог твой в тебе, сильный Спасет тя: наведет на тя веселие, и обновит тя в любви своей, и возвеселится о тебе во украшении, яко в день праздника. И соберу сотреныя твоя: горе, кто приимет нань поношение? Се аз сотворю в тебе, тебе ради, глаголет Господь, во время оно: и спасу утисненную, и отриновенную прииму, и положу я в похваление, и имениты по всей земли. Пророчества захариина чтение. [Глава 9, ст. 9- 15.] Тако глаголет Господь: радуйся зело дщи сионя, проповедуй дщи Иерусалимля: се Царь твой грядет тебе Праведн и Спасаяй, той кроток, и всед на подяремника и жребца юна. И потребит колесницы от ефрема, и кони от Иерусалима, и потребит лук бранный, и множество, и мир от языков: и обладает водами от моря до моря, и от рек до исходищ земли. И ты в крови завета твоего, испустил еси узники твоя от рова не имуща воды. Сядите в тверделех связани сонмища, и за един день пришельствия твоего сугубо воздам ти. Занеже напрягох тя себе иудо яко лук, исполних ефрема, и воздвигну чада твоя сионе на чада еллинска, и осяжу тя яко мечь ратника. И Господь на них явится, и изыдет яко молния стрела его: и Господь Бог вседержитель в трубу вострубит, и пойдет в шуме прещения своего. Господь вседержитель защитит их. На литии стихиры самогласны, глас 1: Всесвятый Дух, апостолы научивый глаголати иными странными языки, той детем еврейским неискусозлобным повелевает звати: осанна в вышних, Благословен грядый Царь Израилев. Собезначальный и соприсносущный, Сын и слово отчее, на жребяти безсловесном седя, прииде днесь во град Иерусалим: егоже херувими со страхом зрети не могут, дети восхвалиша, с ваием и ветвьми, хвалу таинственно воспевающе: осанна в вышних, осанна Сыну Давидову, пришедшему Спасти от прелести весь род наш. Прежде шести дней пасхи, глас твой услышася Господи, во глубинах адовых: темже и лазаря четверодневна воздвигл еси. дети же еврейския взываху: осанна Боже наш, слава тебе. Глас 2: Входящу ти Господи во святый град, на жребяти седя, потщался еси приити на страсть, да совершиши закон и Пророки. дети же еврейския воскресния победу предвозвещающе, сретаху тя с ветвьми и ваием, глаголюще: Благословен еси Спасе, помилуй нас. Слава тебе Христе, в вышних седящему на Престоле, и ныне чаемому с честным твоим Крестом. темже веселится дщи сионова, радуются языцы земнии, ветви держат дети, ризы же ученицы, и вся вселенная научися вопити тебе: Благословен еси Спасе, помилуй нас. Слава и ныне, глас 3: Прежде шести дней бытия пасхи, прииде Иисус во вифанию, воззвати умерша четверодневна лазаря, и проповедати воскресение. сретоша же его и жены, марфа и мариа сестры лазаревы, вопиюще к нему: Господи, аще бы еси был зде, не бы умерл брат наш. тогда глагола к ним: не предрекох ли вам: веруяй в мя, аще и умрет, жив будет: покажите ми, где положисте его? и вопияше к нему зиждитель всех: лазаре, гряди вон. И обычныя литии молитвы в паперти. На стиховне стихиры самогласны, глас 8: Радуйся и веселися граде сионе, красуйся и радуйся Церкве Божия: се бо Царь твой прииде в правде, на жребяти седя, от детей воспеваемый: осанна в вышних, Благословен еси, имеяй множество щедрот, помилуй нас. Стих: Из уст младенец и ссущих совершил еси хвалу. Прииде Спас днесь во град Иерусалим, исполнити писание, и вси прияша в руки ваиа: ризы же подстилаху ему, ведуще, яко той есть Бог наш, емуже херувими вопиют непрестанно: осанна в вышних, Благословен еси, имеяй множество щедрот помилуй нас. Стих: Господи Господь наш, яко чудно имя твое по всей земли. На херувимех носимый, и певаемый от серафим, возсел еси на жребя Давидски Блаже: и дети тя воспеваху Боголепно, иудее же хуляху беззаконно: стропотное языков, седалище жребца прообразоваше, из неверия в веру претворяемое. слава тебе Христе, едине милостиве и человеколюбче. Слава, глас 6: Днес Благодать святаго Духа нас собра: И ныне, паки тойже. Ныне отпущаеши: Трисвятое, и прочее по обычаю. И глаголем тропарь отпустительный, глас 1: Общее воскресение: Дважды. Ин тропарь, глас 4: Спогребшеся тебе: единожды. и Буди имя Господне: 3. И _псалом: Благословлю Господа: И предложится чтение. Слово торжественное праздника. В неделю цветоносия. На утрени, на Бог Господь, тропаря оба: Общее воскресение: дважды. Слава, и ныне: Спогребшеся тебе крещением: По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Удивися иосиф: С ветвьми умно очищени душами, якоже дети Христа восхвалим верно, велегласно зовуще Владыце: Благословен еси Спасе в мир пришедый, Спасти адама от древния клятвы, Духовно быв человеколюбче новый адам, якоже Благоволил еси: вся слове к полезному устроивый, слава тебе. Слава, и ныне, иный седален, глас 4. Подобен: Явился еси: Четверодневна лазаря от гроба возставивый Господи, вся научил еси вопити с ваием и ветвьми тебе: Благословен еси грядый. И чтение во евангелии толковом иоанна златоустаго. По 2-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Удивися: Над другом твоим Христе слезы точиши тайно, и воздвизаеши из мертвых лазаря лежаща мертва, в немже сострадание показал еси человеколюбно: уведевше же твое пришествие Иисусе, множество младенец изыдоша днесь, в руках ваиа держаще, осанна тебе взывающе: Благословен еси, во еже мир Спасти пришедый. Слава, и ныне, иный седален, глас 1. Подобен: Камени запечатану: Восхвалите согласно людие и языцы: Царь бо ангельский взыде ныне на жребя, и грядет хотяй на Кресте поразити враги, яко силен. сего ради и дети с ваием взывают песнь: слава тебе пришедшему победителю: слава тебе Спасу Христу: слава тебе Благословенному, единому Богу нашему. И чтение тогоже слова. Таже полиелей. И по полиелеи седален, глас 8. Подобен: Повеленное: На Престоле херувимсте, и на жребяти возсед нас ради, и к страсти вольней достиг, днесь слышит детей возглашающих, осанна, народов вопиющих: Сыне Давидов, ускори Спасти, ихже создал еси, Благословенне Иисусе: на сие бо пришел еси, да разумеем славу твою. Слава, и ныне, паки тойже. И чтение творим о празднице, Слово кир андреа критскаго. Таже, степенна, первый антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Из уст младенец и ссущих совершил еси хвалу. Стих: Господи Господь наш, яко чудно имя твое по всей земли. Всякое дыхание: Ев\глие от матфеа, зачало 83. Воскресение Христово: не глаголем. Но абие _псалом 50. Таже иерей взем кадило, кадит Крестообразно, глаголя молитву на Благословение ваиа. Диакон: Господу помолимся. Мы же: Господи помилуй. Господи Боже наш, седяй на херувимех, возставивый силу твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, да Спасет мир Крестом, и погребением, и воскресением своим: егоже и ныне пришедша во Иерусалим на вольную страсть, людие седящии во тьме, и сени смертней, приемше воскресния знамения, ветви древес, и ваиа финик, воскресение знаменующе сретоша. Сам Владыко и нас по подражанию онех, в предпразднственный сей день, ваиа и ветви древес в руках носящих соблюди и сохрани. Да якоже онии народи и дети осанна тебе приношаху, и мы такожде в песнех и пениих Духовных, животворящаго и тридневнаго воскресния достигнем, в томже Христе Иисусе Господе нашем: с нимже Благословен еси, с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь. Егда же целуют братия евангелие, раздавает игумен ваиа. Слава, глас 2: Днесь Христос входит во град вифанию, на жребяти седяй, безсловесие разрешая язык злейшее, древле свирепеющее. И ныне, паки тойже. Таже, Помилуй мя Боже: Стихира, глас 6: Днесь Благодать святаго Духа нас собра: Посем молитва: Спаси Боже люди: Господи помилуй, 12. И по возгласе, канон: ирмосы по дважды, тропари на 12. Катавасиа, ирмос, оба лика: Творение господина космы, егоже краегранесие: Осанна Христос евангелогименос феос. Глас 4. Песнь 1. {О} Ирмос: Явишася источницы бездны влаги непричастны, и открышася моря волнующася основания бурею: манием бо запретил еси ему, изрядныя же люди спасл еси. поющия победную песнь тебе Господи. {С} Из уст младенец незлобивых, и ссущих, хвалу твоих раб совершил еси, разрушити супостата, и отмстити страстию Креста, падение древняго адама, древом же воскресити сего, поюща победную песнь тебе Господи. {А} Хваление Церковь Преподобных, живущему в сионе, тебе Христе приносит: о тебе же Израиль творце своем радуется, и горы языцы противообразнии каменосердечнии, от лица твоего возвеселишася, поюще победную песнь тебе Господи. Катавасиа: Явишася источницы: Песнь 3. {Н} Ирмос: Точащий краесекомый повелением твоим, твердый ссаша камень Израильтестии людие. камень же ты еси Христе и жизнь, на немже утвердися Церковь зовущая: осанна Благословен еси грядый. {Н} Мертвеца четверодневна повелением твоим, из мертвых с трепетом ад испусти лазаря. воскресение бо ты Христе и жизнь, в немже утвердися Церковь зовущи: осанна Благословен еси грядый. {А} Воспойте людие Боголепно в сионе, и молитву воздадите Христу во Иерусалиме, сам грядет во славе со областию: в немже утвердися Церковь зовущи: осанна Благословен еси грядый. Впакои, глас 6: С ветвьми воспевше прежде, с древесы последи яша Христа Бога, неБлагодарнии иудее. мы же верою непреложною присно почитающе яко Благодетеля, выну вопием ему: Благословен еси грядый адама воззвати. И чтение праздника. Песнь 4. {Х} Ирмос: Христос грядый явственно Бог наш, приидет и не закоснит, от горы приосененныя чащи, отроковицы раждающия неискусомужныя, Пророк древле глаголет. тем вси вопием: слава силе твоей Господи. {Р} Да точат веселие крепкое мастительное, горы, и вси холми, и древа дубравная да взыграют: Христа хвалите языцы, и тому вси людие радующеся возопийте: слава силе твоей Господи. {И} Крепостию Царствуяй веки Господь, облечен приидет, сего красоты же и славы, несравненно есть Благолепие в сионе. темже вси вопием: слава силе твоей Господи. {С} Пядию измеривый Небо, дланию же землю, Господь прииде, сион бо избра, в немже жити и Царствовати изволи, и возлюби люди верно вопиющия: слава силе твоей Господи. Песнь 5. {Т} Ирмос: На гору сион взыди Благовествуяй, и Иерусалиму проповедуяй, в крепости вознести глас: преславная глаголашася о тебе граде Божий. мир на Израиля, и Спасение языком. {О} В вышних седяй на херувимех Бог, и призираяй на смиренныя,той грядет во славе со областию, и исполнятся всяческая Божественныя хвалы его. мир на Израиля, и Спасение языком. {С} Сионе Божий, горо святая, и Иерусалиме, окрест очи твои возведи, и виждь собранная чада твоя в тебе: се бо приидоша издалеча, поклонитися Царю твоему. мир на Израиля, и Спасение языком. Песнь 6. {Е} Ирмос: Возопиша с веселием Праведных дуси: ныне миру завет новый завещается, и кроплением да обновятся людие, Божия крове. {В} Приими Израилю Божие Царство, и пребываяй во тьме, свет да узрит великий, и кроплением да обновятся людие, Божественныя крове. {Л} Разрешены своя юзники сионе испусти, и от рова неведения безводна изведи, и кроплением да обновятся людие, Божественныя крове. Кондак, самогласен, глас 6: На Престоле на Небеси, на жребяти на земли носимый Христе Боже, ангелов хваление, и детей воспевание приял еси зовущих ти: Благословен еси грядый адама воззвати. Икос: Понеже ада связал еси безсмертне, и смерть умертвил еси, и мир воскресил еси, с ваиами младенцы восхваляху тя Христе, яко победителя, зовуще ти днесь: осанна Сыну Давидову. не ктому бо, рече, заклани будут младенцы, за мл\днца Мариина: но за вся младенцы и старцы, един распинаешися. не ктому на нас вместится мечь: твоя бо ребра прободутся копием. темже радующеся глаголем: Благословен грядый адама воззвати. Сина_ксарий. Стихи: На жребя всед словом прострый Небо: Человеки взыскуяй, разрешити безсловесия. В сий день, славный и пресветлый праздник ваий празднуем, вины ради сицевыя: по востании лазареве из мертвых, мнози видевше бывшее, вероваху во Христа. и убо утверждается суд иудейскою сонмицею, Христа же, и самаго убити лазаря. Бегает убо Иисус место злобе дая, иудеи же в праздник пасхи убити его поучение положиша. И времени бегства дану бывшу долгу, прежде шести дней пасхи, глаголет, прииде Иисус во вифанию, идеже бе лазарь умерый: и тамо обеду бывшу, ядяше с ним и лазарь: сестра же его мариа на Христове нозе миро изливаше. И наутрие посылает ученики своя привести ослицу и жребя. И имеяй Престол Небо, всед на жребя, входит во Иерусалим: дети же еврейския и сами подстилаху ему ризы своя и ветви фиников, овыя убо режуще, другия же и в руках носяще, вопияху ему предсылающе: осанна Сыну Давидову, Благословен грядый во имя Господне, Царь Израилев. Сие же бысть, онех языки подвигшу всесвятому Духу, в славу и Благохваление Христово. Являху же Христову на смерть победу ваиами, сиесть, ветвьми: ваиа бо у евреов ветвь мягкая глаголется. Обычай бо бяше, яко победителе подвигов, или браний некиих, ветвьми древес присноцветущих, в победных провождениих почитаеми, и обводими бяху. Гадательственно же знаменоваше жребец, сущия ны от язык люди, на немже всед Христос, и препочив, одолетель и победитель, Царь же всея земли наречеся. О сем празднице и Пророк глаголаше захария гл. 9, ст. 9: радуйся зело дщи сионова, се Царь твой грядет тебе кроток, и всед на подяремника и жребца осля сына подяремнича. И Давид паки о детех: из уст младенец и ссущих совершил еси хвалу. Но входящу, рече, Христу потрясеся весь Иерусалим: и во отмщение народи от архиереи поощрени бывше, смотряху его убити: той же таяшеся крыяся, и являяся, притчами глаголаше им. Неизреченным твоим милосердием Христе Боже наш, победители ны безсловесных страстей сотвори, и твою светлую на смерть победу: ясное же и живоносное воскресение видети сподоби, и помилуй нас ныне и присно, и во веки веков, аминь. Песнь 7. {О} Ирмос: Спасый во огни авраамския твоя отроки, и халдеи убив, яже правда праведно уловляше, препетый Господи Боже отец наших, Благословен еси. {Г} Покланяющеся людие, и со ученики радующеся, ваием, осанна Сыну Давидову зовяху: препетый Господи Боже отец, Благословен еси. {И} Неискусозлобное множество, еще младенствующее естество, Боголепно тя Царю Израильтеский и ангельский воспет: препетый Господи Боже отец, Благословен еси. {М} С ваием тя Христе, ветвьми похваляху множества, Благословен пришедый Царь веков. вопияху же препетый Господи Боже отец, Благословен еси. Песнь 8. {Е} Ирмос: Веселися Иерусалиме, торжествуйте любящии сиона: Царствуяй бо во веки Господь сил прииде, да Благоговеет вся земля от лица его, и да вопиет: Благословите вся дела Господня Господа. {Н} На жребя младо всед Царь твой сионе, предста Христос: безсловесную бо идольскую прелесть разрушити, и неудержанное стремление уставити всех язык прииде, во еже пети: вся дела пойте Господа. {О} Бог твой, радуйся сионе зело, воЦарися во веки Христос. сей, якоже писано есть, кроткий и Спасаяй, Праведный избавитель наш, прииде на жребяти, конское свирепство убити врагов, не вопиющих: Благословите вся дела Господня Господа. {С} Оскудевает Божественных ограждений, законопреступное сонмище непокоривых, понеже дом молитвы Божия, вертеп сотвориша разбойническ, от сердца избавителя отринувше, емуже вопием: Благословите вся дела Господня Господа. Честнейшую не поем. Песнь 9. {Ф} Ирмос: Бог Господь, и явися нам, составите праздник, и веселящеся приидите, возвеличим Христа, с ваиами и ветвьми, песньми зовуще: Благословен грядый во имя Господа Спаса нашего. {Е} Языцы вскую шатаетеся? писменницы, и Священницы, почто тщетным поучистеся? кто сей, рекше, емуже дети с ваием и ветвьми, песньми зовут: Благословен грядый во имя Господа Спаса нашего. {О} Сей Бог наш, емуже никтоже подобен, праведный всяк путь из_обрет, даде возлюбленному Израилю. по сих же с человеки поживе явлься: Благословен грядый во имя Господа Спаса нашего. {С} Соблазны стези, что близ вас положисте непокоривии? ноги ваша скоры кровь излияти Владычню: но воскреснет всяко Спасти зовущия: Благословен грядый во имя Господа Спаса нашего. Светильна же не глаголем, но абие: Свят Господь Бог наш. Трижды, на глас 4. На хвалитех поставим стихов 6, и поем стихиры самогласны 4, повторяюще два. Глас 4: Множество народа Господи, постилаху по пути ризы своя: друзии же резаху ветви от древес, и ношаху. предыдущии же и последующии, зовяху глаголюще: осанна Сыну Давидову, Благословен еси пришедый, и паки грядый во имя Господне. Хотящу тебе внити во святый град Господи, ветви садов людие ношаху, тебе поюще всех Владыку: и зряще тя на жребяти седяща, якоже на херувимех зряху. сего ради сице вопияху: осанна в вышних, Благословен еси пришедый, и паки грядый во имя Господне. Изыдите языцы, изыдите и людие, и видите днесь Царя Небеснаго, яко на Престоле высоце, на жребяти худе во Иерусалим входяща. роде иудейский неверный и прелюбодейный, прииди и виждь, егоже виде исаиа во плоти нас ради приити имуща, како уневещает себе, яко целомудренный новый сион, и отлагает осужденную сонмицу: яко в нетленном же браце и нескверном, несквернии стекошася Благохваляще, неискусозлобнии дети. с нимиже и мы поюще возопием песнь ангельскую: осанна в вышних, имущему велию милость. Общее воскресение, прежде вольныя страсти твоея, во уверение всех предпоказавый Христе Боже, лазаря убо в вифании, державною силою твоею, четверодневна мертва воскресил еси: слепцем же еже видети яко светодавец даровал еси Спасе, и во святый град со ученики твоими вшел еси, седя на жребяти осли, Пророческая исполняяй проповедания, якоже на херувимех носимый, и дети еврейстии с ветвьми и ваиами предсретаху тя. темже и мы ветви масличныя носяще и ваиа, Благодарственно тебе вопием: осанна в вышних, Благословен грядый во имя Господне. Слава, и ныне, глас 6: Прежде шести дней пасхи, прииде Иисус в вифанию, и приступиша к нему ученицы его, глаголюще ему: Господи, где хощеши уготоваем ти ясти пасху? он же посла их, идите в преднюю весь, и обрящете человека скудель воды носяща, последуйте ему, и дому владыце рцыте: 820ь глаголет, у тебе сотворю пасху со ученики моими. Славословие великое. И тропарь: Общее воскресение: Таже ектении, и час первый, и оглашение, и обычный отпуст, и литиа вне монастыря. На литургии антифон 1, глас 2, _псалом 114. Возлюбих, яко услышит Господь глас моления моего. Припев: Молитвами Богородицы, Спасе Спаси нас. Стих: 2: Яко приклони ухо свое мне, и во дни моя призову. Молитвами Богородицы, Спасе Спаси нас. Стих 3: Обяша мя болезни смертныя, беды адовы обретоша мя. Молитвами Богородицы, Спасе Спаси нас. Стих 4: Скорбь и болезнь обретох, и имя Господне призвах. Молитвами Богородицы, Спасе Спаси нас. Слава, и ныне: Молитвами Богородицы, Спасе Спаси нас. Антифон 2, _псалом 115. Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело. Спаси ны Сыне Божий, возседый на жребя, поющия ти: аллилуиа. Стих 2: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Спаси ны Сыне Божий: Стих 3: Чашу Спасения прииму, и имя Господне призову. Спаси ны Сыне Божий: Стих 4: Молитвы моя Господеви воздам, пред всеми людьми его. Спаси ны Сыне Божий: Слава, и ныне: Единородный Сыне: Антифон 3, глас 1, _псалом 117: Исповедайтеся Господеви яко Благ, яко в век милость его. Тропарь: Общее воскресение: Стих 2: Да речет убо дом Израилев: яко Благ, яко в век милость его. Общее воскресение: Стих 3: Да речет убо дом ааронь: яко Благ, яко в век милость его. Общее воскресение: Стих: 4: Да рекут убо вси боящиися Господа: яко Благ, яко в век милость его. Общее воскресение: Вход: Благословен грядый во имя Господне, Благословихом вы из дому Господня, Бог Господь, и явися нам. Тропарь: Общее воскресение: Слава: Спогребшеся тебе крещением Христе: И ныне, кондак: На Престоле на Небеси: Таже трисвятое. Прокимен апостола, глас 4: Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь, и явися нам. Стих: Исповедайтеся Господеви яко Благ, яко в век милость его. Апостол к филипписием, зачало 247. Аллилуиа, глас 1: Воспойте Господеви песнь нову, яко дивна сотвори Господь. Стих: Видеша вси концы земли Спасение Бога нашего. Ев\глие от иоанна, зачало 41. И бывает литургиа златоустова. Причастен: Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь, и явися нам. Аллилуиа, трижды. На трапезе утешение: ядим рыбы, и вино пием, Благодаряще Бога. В неделю ваий вечера, На Господи воззвах, поставим стихов 6, и поем самогласны три, повторяюще сия, глас 8: Радуйся и веселися граде сионе: красуйся и радуйся Церкве Божия: се бо Царь твой прииде в правде, на жребяти седя, от детей воспеваемый: осанна в вышних, Благословен еси имеяй множество щедрот, помилуй нас. Прииде Спас днесь во град Иерусалим, исполнити писание и вси прияша в руки ваиа: ризы же подстилаху ему, ведуще, яко той есть Бог наш, емуже херувими вопиют непрестанно: осанна в вышних, Благословен еси имеяй множество щедрот, помилуй нас. На херувимех носимый, и певаемый от серафим, возсел еси на жребя Давидски Блаже, и дети тя воспеваху Боголепно, иудее же хуляху беззаконно: стропотное языков, седалище жребца прообразоваше, из неверия в веру претворяемое: слава тебе Христе, едине милостиве и человеколюбче. Слава: Радуйся и веселися: И ныне: На херувимех носимый: Вход. Прокимен обычный: Се ныне Благословите: На стиховне стихиры самогласны, глас 2: От ветвий и ваий, яко от Божественна праздника, в Божественный прешедше праздник, к честному Христовых страстей, вернии, стецемся таинству Спасительному: и сего видим за нас страсть терпяща вольную, тому же пение подобное Благодаряще воспоим, умильно зовуще: Благоутробия источниче, и Спасения пристанище, Господи слава тебе. Стих: Воспойте Господеви песнь нову. Глас 3: Страшно еже впасти в руце Бога жива: сей судия есть помышлений и мыслей сердечных. никтоже да внидет искушаяй веру непорочную: но в кротости и страсе Христу приступим, да приимем милость, и Благодать обрящем, во Благовременную помощь. Стих: Видеша вси концы земли Спасение Бога нашего. Глас 7: Сонмице лукавая и прелюбодейная, своему мужу не сохраншая веру, что держиши завет, егоже не была еси наследница? что хвалишися о отце, Сына отвергшаяся? Пророки не прияла еси, Сына возвестившия. поне своих чад усрамися, сице вопиющих: осанна Сыну Давидову, Благословен грядый во имя Господне. Слава, глас 2: От ветвий и ваий: И ныне, глас 3: Страшно еже впасти в руце Бога жива: Ныне отпущаеши: И по Оч~е наш, тропарь: Богородице Дево радуйся: И прочая яко обычно. И обычныя поклоны. {зри} Вестно буди, яко Богородице Дево: и прочая, со сладкопением поются, во святыя четыредесятницы недели, такожде и в настоящую. В прочия же дни великия седмицы поскору глаголются.