<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Неделя четвертая святых постов. В субботу вечера стихиры воскресны 3, и анатолиевы 4, и минеи 3. Инии же последнейшии определиша петися последованию святаго иоанна лествичника. Стихиры, глас 8. Подобен: _О преславнаго чудесе! Отче иоанне Преподобне, выну воистинну Божия в гортани возношения носил еси поучаяся детельнейшим, Богодухновенным словесем всемудре, и оттуду истекаемою Благодатию обогатился еси, быв Блажен, нечестивых всех советования низвращая. Подобен: Отче иоанне преславне, слез источники душу очистив, и всенощными стоянии Бога умилостивив, восперился еси к люблению сего Блаженне и красоте: еяже достойно ныне наслаждаешися, непрестанно радуяся, со страдальцы твоими Богомудре Преподобне. Подобен: Отче иоанне Преподобне, восперив ум к Богу верою, мирскаго смешения омерзил еси непостоянное: и Крест твой восприим, всевидцу последовал еси: тело необузданное, подвигами обучения, помыслу поработив, крепостию Божественнаго Духа. Слава, глас 5: Преподобне отче, гласа евангелиа Господня послушав, мир оставил еси, богатство и славу нивочтоже вменив. отонудуже всем возопил еси: возлюбите Бога, и обрящете Благодать вечную. ничтоже предпочтите паче любве его, да егда приидет во славе своей, обрящете упокоение со всеми святыми, ихже молитвами Христе сохрани, и Спаси души наша. И ныне, Богородичен 1-й гласа. На стиховне стихиры осмогласника. Слава, Преподобнаго, глас 2. Самогласен: На земли ангела, и на Небесех человека Божия, мира Благоукрашение, наслаждение Благих, добродетелей постнических похвалу, иоанна почтим: насажден бо в дому Божии, процвете праведно, и яко кедр в пустыни умножи стада Христова словесных овец, в преподобии и правде. И ныне, Богородичен, глас тойже: _О чудесе новаго: Ныне отпущаеши: Тропарь, глас 1: Пустынный житель и в телеси ангел, и чудотворец явился еси Богоносе отче наш иоанне: постом, бдением, молитвою Небесная дарования приим, исцеляеши недужныя, и души верою притекающих ти. слава давшему ти крепость: слава венчавшему тя: слава действующему тобою всем исцеления. На утрени, по обычном последовании каноны: воскресный с Богородичным, на 6: и настоящий триоди, на 4: и святаго на 4. Канон трипеснца, глас 5. Песнь 1. Ирмос: Спасителю Богу: Уподобихся Христе в руце разбойников впадшему, и биеньми еле живу от сих оставленному Спасе: и аз сице уязвлен есмь грехи моими. Не презри мене недугующа люто, вопияше Спасе рыдая, на разбойники богатство изнуривый твое. и аз сице молюся: ущедри и Спаси мя. Уврачевавый мя убиен имуща ум грехи в язвах, от разбойников неправедных и лукавых помышлений, Христе Спасе, Спаси мя яко многомилостивый. Богородичен: Пречистая Мати Христова, воплощшагося из тебе, и от недр родителя не отлучшася Бога, непрестанно моли, от всякаго обстояния Спасти, яже созда. Иный канон Преподобнаго, глас 8. Ирмос: Воду прошед яко сушу: Во свет невещественный и умный, от печали вещественных востек иоанне Преподобне, молитвами твоими ко Господу просвети мя. Яко воздержания сладость ссав, отринул еси горесть сластей: темже паче меда и сота услаждаеши отче, чувства наша. Возшед на высоту добродетелей, доле плежущия поплевав сласти, сладость явился еси Спасения, Преподобне отче, стаду твоему. Богородичен: Премудрость и слово отчее несказанно рождшая, души моея лютую уврачуй язву, и сердца болезнь укроти. Катавасиа: Отверзу уста моя: Песнь 3. Ирмос: Утверди ны Боже: Путем жития Христе, люте путешествуя, уязвлен есмь от разбойник в страстех: но возстави мя молюся. Разбиша ум мой разбойницы, и оставиша мя в язвах еле жива прегрешений моих: но исцели мя Господи. Обнажиша мя Спасе Христе, заповедей твоих страсти, и сластьми уязвихся: но излей на мя милость. Богородичен: Моли непрестанно чистая, прошедшаго из чресл твоих, избавитися лести диаволи, поющим тя Матерь Божию. Иный. Ирмос: Ты еси утверждение: Попалил еси углем обучения преславно страстей терние, и согреваеши монашествующих состояния. Миро оСвящения от постнических преподобне аромат, весь сложился еси в воню Благоухания Божия. В законех обучения поучаяся, страсти потопил еси, якоже иныя ныне фараониты, течением слез твоих. Богородичен: Устави мое непостоянное помышлений, чистая, смущение, Мати Божия, к Сыну твоему направляющи движение. Седален, глас 5. Подобен: Странное: Пречистый Крест твой, Спасе наш, яко оружие Спасения содержаще, тем тебе вопием: Спаси ны пострадавый волею о нас, всех Боже, яко многомилостивый. Слава, Преподобнаго, глас 4. Подобен: Вознесыйся: Добродетельми к Небеси возсиявый, водружен яве, возшел еси к Боговидения неизмеримой глубине Благочестно: вся убо победив демонския козни, покрываеши же человеки от вреда сих, иоанне, лествице добродетелей: и ныне молишися Спастися рабом твоим. И ныне, Богородичен. Подобен: На престоле херувимском седяй, и в недрех отчих водворяяйся, яко на престоле седит святем своем Владычице, в недрех твоих плотски: Бог бо воЦаривыйся тако над всеми языки, и разумно ныне поем ему: егоже и ты чистая моли, Спастися рабом твоим. Песнь 4. Ирмос: Услышах Господи слух твой: Разбойницы окрадоша мое деяние Божественное, и оставиша мя язвами мучима. Извлекоша мя Спасе заповедей твоих, непостоянная помышления моя, отонудуже уязвлен есмь прегрешеньми. Левит ранами уязвленна, яко виде мя, мимо иде, Спасе мой: но ты мя Спаси. Богородичен: Господственно прославляем тя Богородице безневестная, и к твоему пристанищу вернии прибегаем. Иный. Ирмос: Услышах Господи: Яко цветник Благовоннейший, и добродетелей рай одушевленный, воздержание процвел еси, имже вся напитал еси чтущия тя. Законоположителя обучения, и монахов правило кротчайшее, яко моисеа тя и Давида воистинну, стяжавше отче, уБлажаем. Насажден на водах воздержания, явился еси Блаженне, розга отче Благоцветущая, Благочестия грозды произносящая. Богородичен: Под летом бываема, от отца безлетно возсиявша, БогоМати нам родила еси: егоже моли Спасти поющия тя. Песнь 5. Ирмос: утренююще вопием ти: Иисусе, посети раны души моея, якоже древле в руце впадшаго разбойничи, и уврачуй болезнь мою Христе, молюся. Болезненно язвами изнемогох, Христе мой, прегрешений, и оттуду наг лежу добродетелей Божественных: молю, Спаси мя. Иерей якоже виде мя, и левит не возможе яве, мимоидоша бо мя: но сам яко Благоутробен, ныне Спасение подал, и Спасл еси. Богородичен: Не презри Владыко окаяннаго мене, молюся, уязвленнаго умом болезненно от разбойник: но ущедри молитвами Спасе, рождшия тя. Иный. Ирмос: Вскую мя отринул еси: Погасив вся страсти, росою подвигов твоих отче Блаженне, обильно возжег огнем любве и веры, воздержания светильник, и просвещение безстрастия, и дне сын был еси. Веры грозд, Божественным земледелием твоим отче воспитал еси, и в точила вложил еси, и возделал еси труды обучения,и чашу исполнь Духовную воздержания: веселиши сердца стада твоего. Претерпев добре прилоги и язвы противных врагов, явился еси столп терпения, утверждая стадо твое палицею Божественною, на пажити воздержания, и на воде воспитовая Блаженне. Богородичен: Речем твоих устен всечистая последующе, тя уБлажаем: с тобою бо воистинну величия сотворивый Господь возвеличи тя, и истинную Божию Матерь, рождейся из чрева твоего показа. Песнь 6. Ирмос: Обыде мя бездна: Страстьми иждих житие Божественное Владыко, и всяко прегрешеньми люте уязвен, прибегох к тебе: ущедри мя, молюся. Расхитиша богатство мое, и якоже мертва мя оставиша разбойницы, страстьми ум мой уязвивше: но ущедрив Спаси мя Господи. Яко виде левит мою ран болезнь, язв не терпя, мимоиде мя: сам же человеколюбче, излиял ми еси богатую твою милость. Богородичен: Купину тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь Небесную, достойно славим, Марие преславная, православных похвало. Иный. Ирмос: Очисти мя Спасе: Приял еси в души Божественное богатство Духа, непорочную молитву, чистоту, честность, бдение всегдашнее, воздержания труды, имиже дом познался еси Божий. Вещества еже доле, премудре, претекл еси худость, невещественною же молитвою ум восперив, и вышняго упокоения явился еси наследник, совершенства ради жития. Потами постническими углие стрел вражиих угасил еси воистинну, и огнь веры возсияв, попалил еси неверия, ересей шатания. Богородичен Возсия от сиона вышняго Благолепие, предложением плоти по соединению неизреченному, из тебе неискусобрачная обложенное, и мир просвети. Кондак, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче иоанне отче наш. Икос: Дом Божий яко воистинну, самаго себе соделал еси отче, Божественными твоими добродетельми: яве украсив яко злато светлое, веру, надежду, и любовь истинную: Божественныя законы излагая, воздержанием обучився яко безплотный: разум, мужество, целомудрие стяжав, смирение, имже вознеслся еси. темже и просветился еси молитвами непрестанными, и Небесная приял еси селения, наставниче иоанне отче наш. Таже чтется сина_ксарии дневный. Посем житие Преподобнаго отца нашего иоанна лествичника, в мире скончавшагося. Стихи: Иже плотию и живый, мертв сый иоанн, Вечно живет, и мертв явлься бездыханный: Списание оставль лествицу восхождения, Показует своего путь восхождения. Иоанн умре в тридесятый день. Иже шестинадесяти лет сый, и остроумный сый, принесе себе Богу жертву Священнейшую, на синайскую гору возшед. Таже по девятинадесятих летех востав приходит в безмолвия поприще от пяти знамении кириака: во обитель палестры достиг, на место глаголемое фола, четыредесять лет пожив, присно разжигаемь любовию, и огнем Божественныя любве. Ядяше убо вся, яже непорочно пристояху заповеди, но умеренно зело, и в сем гордости рог сломляя всепремудро. Но источник слез его кий ум изрекл бы? Сна же причащашеся, елико ума существу бдением не вредитися. Течение же его молитва бяше присная, и к Богу любовь безмерная. Сими всеми Богоугодно пожив исправленьми, и лествицу списавый, словеса учения изложив, и исполнен Благости достойно упокоися в Господе, многа и иная списания оставив. Егоже молитвами Боже помилуй, и Спаси нас. Песнь 7. Ирмос: Превозносимый отцев: Разбойницы обпадоша на мя окаяннаго, и язвами оставиша мертва, якоже бездыханна мя, темже молюся ти: Боже, посети мя. Ум мой плениша помышления непостоянная, и уязвивше страстьми, мертва мя оставиша, множеством прегрешений, но Спасе, исцели мя. Яко виде левит мя ранами боляща, не терпя язв неисцельнаго ради, мимоиде мя, Спасе мой: но сам уврачуй мя. Богородичен: Ты от Девы воплотивыйся, спасл мя еси, язвам моим возливая богатую милость, Христе щедрот твоих: сего ради тя славлю. Иный. Ирмос: От иудеи дошедше: На злаце вышняго Царствия, стадо отче воспитал еси и жезлом догмат звери отгнав ересей, воспел еси: отец наших Боже Благословен еси. В горний вшел еси и невестнический чертог Царства Христова, одеждею облечен достойною звавшаго, в немже и возлегл еси, вопия: отец наших Боже Благословен еси. Невлажная грехми, река явился еси воздержания отче, помыслы потопляя, и скверну очищая, вопиющих верою: отец наших Боже Благословен еси. Богородичен: Из чрева твоего пройде воплотивыйся Дево, всех Господь: темже тя Богородицу мудрствующе православно, Сыну твоему зовем: отец наших Боже Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Тебе вседетелю: От разбойник помыслов моих Спасе, растлих житие мое согрешений язвами. темже Божественнаго обнажихся образа, тебе человеколюбиваго Бога: но ущедри мя. Пришел еси на землю от вышних Спасе, ущедрив биеньми ураненнаго мя всего прегрешений язвами щедре, и излиял еси на мя Христе, милость твою. Тело и душу ты Владыко Спасе, избаву дал еси за мя, и Спасл мя еси, мечем грехов уязвленаго, в неисцельных язвах, яко милостивый. Богородичен: Тя паче ума Богомужным словом рождшую Господа и Девствующую, вся дела Дево Благословим и превозносим во вся веки. Иный. Ирмос: Царя Небеснаго: Столп тя одушевленный яко воистинну, и образ воздержания отче стяжавше, вси твою память почитаем иоанне. Множество радуется монахов, и ликует Преподобных собор и Праведных венец бо достойно с ними приял еси. Украшен добродетельми, в невестник неизреченныя славы сошел еси, песнь воспевая Христу во веки. Богородичен: Помощи яже от тебе требующия не презри Дево, поющия и превозносящия тя во веки. Песнь 9. Ирмос: Исаие ликуй: Заповеди твоя Владыко, не сохранив разумом моим, в страсти вшед сластей, обнажихся Благодати, и язвами извержен наг. темже молю тя Спасе, Спаси мя. Ниже левит возможе отмыти струпы моя: но пришел еси ко мне Блаже сострадательно, и излиял еси милость твоих щедрот Спасе на мя, яко всеизрядный врачь исцеляя мя. Яко сый Благоутробен, ущедрив Спасл еси Христе, язвами люте от разбойник Спасе убиена мя: душу же и тело свое, яко динаря два дал еси избавление. Богородичен: Паче ума Рождество твое БогоМати, без мужа бо зачатие в тебе, и девственно рождение бысть: ибо Бог есть рождейся, егоже величающе, тя Дево уБлажаем. Иный. Ирмос: Чистую славно почтим: Врачь болящих в прегрешениих, от Бога Блаженне, губитель же явился еси и прогонитель лукавых духов: темже тя уБлажаем. Землю, якоже тли жилище, оставил еси отче, и в земли вселился еси кротких, и с ними веселишися, Божественныя наслаждаяся сладости. Днесь день празднственный, вся бо созывает монашествующих стада, в лик Духовный, на трапезу и снедь нетленныя жизни. Богородичен: В тебе вселився всенепорочная, прежде родоначальники злонравно прельстившаго человекоубийцу низложивый, родися, и вся ны Спасе. Е_ксапостиларий воскресн, и Преподонаго. Подобен: Жены услышите: Мира Благострастия, якоже вреднаго уклонился еси, и безбрашием плоть увядив, обновил еси души крепость Преподобне, и славою обогатился еси Небесною преславне. темже не престай моляся о нас иоанне. Богородичен: Господственно Богородицу тя исповедуем Владычице, тобою Спасени: ибо Бога родила еси неизреченно, разоршаго Крестом смерть, к себе же привлекшаго Преподобных соборы: с нимиже тя восхваляем Дево. На хвалитех воскресны осмогласника, и анатолиевы. Таже глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя: И поем самогласен, глас 1: Приидите делаим в тайном винограде, плоды покаяния в нем творяще, не в брашнех и питиих труждающеся, но в молитвах и постех добродетели исправляюще: сими угождаемый Господь дела, динарь подает, имже души избавляет долга греховнаго, един многомилостивый. Слава, паки тойже. И ныне: ПреБлагословенна еси: Славословие великое, и отпуст. Слава, и ныне: стихира евангельская: и оглашение, и час 1-й, и прочее последование яко обычно. На литургии из_образительныя, и Блаженны гласа. Прокимен апостола, рядоваго гласа, и Преподобнаго. Глас 7. Восхвалятся Преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих. Стих: Воспойте Господеви песнь нову. Апостол дне, ко евреем, зачало 314. И другий Преподобнаго ко ефесеем, зачало 229. Аллилуиа, гласа, и Преподобнаго. Стих: Насаждени в дому Господни: Ев\глие от марка, зачало 40. И Преподобнаго, от матфеа, зачало 10. Киноник: Хвалите Господа с Небес: Другий: В память вечную: В неделю вечера, по предначинательном _псалме на Господи воззвах, поставим стихов 10. И поем стихиры умилительныя: осмогласника 4, и трипеснца подобны господина иосифа. Глас 3. Подобен: Велия Креста: Великия вернии во время покажем воздержания труды: яко да славу великую получим, милостию великаго Бога избавляеми пламене геенскаго. Время пощения ныне преполовивше, начало Божественнаго жития яве покажем, и в конец добродетельнаго жительства достигнути тепле потщимся: яко да приимем сладость нестареемую. Иный господина феодора. Глас 7. Подобен: Под кров твой. Преполовивше сей Священный пощения путь, к будущему радостию потецем, Благотворения елеем души помазавше, яко да сподобимся Христа Бога нашего, и Божественным страстем поклонитися, предварити и страшное и святое воскресение. И минеи 3. Слава, и ныне, Богородичен. Вход. Прокимен, глас 8: Не отврати лица твоего: [Лист 77.] На стиховне самогласен дне. Глас 7: Виноград насадивый, и делатели призвавый, близ есть Спас: приидите пощения подвижницы мзду восприимем, яко богат есть давец и милостив: мало делавше, приимем душевную милость. Ин самогласен. Глас 6: В разбойническия помыслы впад адам, прельстися умом, и уязвився душею, лежаше наг заступления: ни Священник же прежде закона внят ему, ниже левит по законе воззрев нань: токмо ты пришедый Боже, не от самарии, но от Богородицы: Господи слава тебе. Мученичен: Мученцы твои Господи, не отвергошася тебе, ни отступиша от заповедей твоих тех молитвами помилуй нас. Слава, и ныне, Богородичен, глас 6: Архангельски воспоим вернии Небесный чертог, и дверь запечатанну воистинну. радуйся, еяже ради отрасте нам Спас всех Христос, жизнодавец и Бог: низложи Владычице мучители, безбожныя враги наша, рукою твоею пречистая, упование Христиан. И прочее последование по обычаю. На повечерии поем службу прилучившагося святаго, в четверток великаго канона.