<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> [гл\ва 47] Чин Благословения и оСвящения иконостаса. Подобает убо ведати, яко поставлену сущу иконостасу в Церкви, аще уже от епискпа оСвященной совершенно, или от его наместника Благословенной, абие протоиереем, или его изволением от иереа местнаго оСвящается. Аще же в неоСвященной, или неБлагословенной, первее Церковь оСвящается, или Благословляется, потом же иконы, абие по миропомазании стен прежде каждения. Святитель став пред цр\скими враты, рекшу диакону: Господу помолимся, чтет молитвы ниже положенныя, и Священною водою кропит иконы, потом же кадит и совершает оСвящение. Аще же наместник его Церковь Благословяет, прежде отпуста пред цр\скими враты, по Господи помилуй, чтет вся ниже писанная, и посем творит отпуст обычный. Аще же в оСвященной уже, или Благословенной Церкви, новопоставлены суть иконы, сице Благословяются: Иерей в епитрахиль и фелонь одеянный, аще не имать Священной воды, творит первее малое оСвящение августово, потом же пред царскими враты став, начинает обычно: Благословен Бог наш: Лик же поет: Царю Небесный: И чтется Трисвятое. И по Оч~е наш: Приидите, поклонимся: трижды. Псалом 131: Помяни Господи Давида, и всю кротость его. Яко клятся Господеви, обещася Богу иаковлю: Аще вниду в селение дому моего, или взыду на одр постели моея: Аще дам сон очима моима, и веждома моима дремание, и покой скраниама моима: Дондеже обрящу место Господеви, селение Богу иаковлю. Се слышахом я во евфрафе, обретохом я в полях дубравы: Внидем в селения его, поклонимся на место, идеже стоясте нозе его. Воскресни Господи в покой твой, ты и кивот святыни твоея. Священницы твои облекутся правдою, и Преподобнии твои возрадуются. Давида ради раба твоего, не отврати лице помазаннаго твоего. Клятся Господь Давиду истиною, и не отвержется ея: от плода чрева твоего посажду на Престоле твоем. Аще сохранят сынове твои завет мой, и свидения моя сия, имже научу я, и сынове их до века сядут на Престоле твоем. Яко избра Господь сиона, изволи и в жилище себе. Сей покой мой во век века, зде вселюся, яко изволих и: Ловитву его Благословляяй Благословлю, нищия его насыщу хлебы. Священники его облеку во Спасение, и Преподобнии его радостию возрадуются. Тамо возвращу рог Давидови, уготовах светильник помазанному моему. Враги его облеку студом, на немже процветет святыня моя. Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды. Рекшу же диакону: Господу помолимся, и клиру: Господи помилуй. Иерей чтет молитву сию: Господи Боже наш, Боже богов и Господи господей, Боже саваоф, творче и создателю всея видимыя и невидимыя твари, отче Господа нашего Иисуса Христа, людей твоих Израиля, ведый удобь преложенное от тебе истиннаго Бога к чуждым ложным богом сердце, от идолослужения изымая тех, в познании же и служении тебе единаго истиннаго Бога всегда неотступно имети хотя, образы и подобия тебе истинному Богу противныя себе сотворити, во еже яко Господу тем кланятися и служити, прещением запретил еси: подобия же паки и образы, имиже не чуждых ложных и не сущих богов, но тебе единаго истиннаго Бога пресвятое и великолепое имя славится, [не удовляя люди своя писанием точию завета и закона], угодником твоим моисеом первее по образу показанному ему на горе, кивот завета от древа негниющаго обложен златом, в немже скрижали завета, стамна злата и ааронов жезл потом возложены быша, и над ним херувима два, и на опонах делом швенным херувимов множество устроити, два же херувима у углов очистилища: потом же и в соломоновом созданном тебе храме, херувима два от кипариснаго древа, златом обята поставити повелел еси. И яко твое с людьми пребывание, и славы твоея величества знамения, и память твоих превеликих и преславных чудес и Благодеяний в себе имущия и собою являющия, [аще и дела рук человеческих бяху] страхом и трепетом, обаче и Боголепным поклонением, каждением же и пред теми молением чтити сия повелел еси: оную же честь, якоже себе самому отданную, милостивно приял еси, безчестие же сим сотворших, и достодолжно сия не почетших различно якоже озу онаго мучил и погубил еси: различие же и разнство чести Богоприятных, от богомерзких образов, при илии Священнице и судии Израильском в сокрушении дагона идола, и в уязвлении иноплеменик ясно показал еси. Во исполнении же времен послал еси единороднаго Сына твоего Господа нашего Иисуса Христа, раждаемаго от жены присноДевы Марии: иже зрак раба приим, и в подобии человечестем быв, подобие своего пречистаго образа, к своему Божественному лицу убрус приложив, из_образи, и авгарю едесскому князю посла, и тем от недуга того исцели, и всем к нему приходящим, и верою кланяющимся, неисчетная исцеления и многая Благодеяния чудодействуяй подаваше. И мы убо, _о всеБлагий и щедрый Владыко, сия образы возлюбленнаго Сына твоего, в воспоминание Спасительнаго воплощения, и всех преславных его чудес, страстей же и распятия и смерти, и преславнаго воскресния, и на Небеса вознесения, и всех его Благодеяний, яже на земли, яко человек явився, человеческому роду показа, о нихже нам Божественная евангелиа ясно повествуют: такожде пречистой его Матери, яко честнейшей и всея твари вышшей, и у тебе приятнейшей молитвенницы и предстательницы нашей: ангелов же и Пророков, и апостолов Богогласных, Мученков и святителей, и Преподобных, и всех святых, яко твоих угодников, рабов же верных и присных другов, и твоих истинных сущих образов не Боготворяще, но ведуще, яко почесть образа на первообразное восходит, в святом твоем сем храме пред твоим величеством честно предложихом, и припадающе прилежно молим: призри милостивно на ны и на образы сия, и явления ради во плоти возлюбленнаго Сына твоего, и всего его Спасительнаго плотскаго Божественнаго смотрения, в егоже воспоминание и славу, и молитвами пречистыя и преБлагословенныя его Матере, святых Небесных сил безплотных, честнаго Пророка Предтечи и Крестителя иоанна, Богогласных Пророк, Духоносных апостол, добропобедных Мученк, святителей же, и Преподобных и Праведных, и всех святых твоих, в ихже честь и память сия устроихом, посли на ня твое Небесное Благословение и Благодать пресвятаго Духа, и Благослови и освяти я, и подаждь им силу целебную, и всех диавольских козней прогонительну, и исполни я Благословения, силы же и крепости, еяже богатно влиял еси на оный святый нерукотворенный образ, прикосновением пресвятаго и пречистаго Божественнаго лица единороднаго Сына твоего, во еже силам и чудесем и теми действоватися, во утверждение православныя веры и Спасение людей твоих. Всех же тебе и единородному твоему Сыну, и пресвятому и животворящему твоему Духу, пред сими образами кланяющихся, и прилежно верою молящихся, и милость обрести просящих, святых же, яко твоих верных рабов и приискренних другов, в ихже имя и поданную студеныя воды чашу прияти, и мздою пророчею или праведничею или ученичею воздати милостивно обещал еси, в мольбу к тебе в бедах и нуждах и скорбех, и во всех своих требованиях на вся иконы их взирающе, верою призывающих, мольбы и моления и прилежная прошения услышаны быти, и милость твоего человеколюбия привлещи сотвори, оставление же грехов подаждь, и Благодать получити сподоби. Ты бо еси оСвящение наше, и тебе славу возсылаем, со единородным твоим Сыном, и с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Иерей: Мир всем. Лик: И духови твоему. Диакон: Главы ваша Господеви приклоните. Лик: Тебе Господи. Иерей же, главу преклонь, тайно чтет молитву сию: Господи Боже наш, писанныя образы святых твоих не отметаяй, но паче любезно приемляй, во еже елижды очима телесныма взирающе на ня, толижды умныма очима дела и житие их тебе Благоугодное воспоминати и размышляти, якоже и в писаниих чтуще будем. Сия убо иконы, прилежно молимся, яже в честь и славу, и в воспоминание Спасительнаго воплощения, чудес же и Благодеяний единороднаго Сына твоего, яже нам Божественное евангелие вещает, да не точию чтуще, но и на из_ображенныя взирающе в ум приемлем, и в память Благодарно относим: такожде и пречистыя Девы Богородицы, Небесных сил безплотных, святаго иоанна Предтечи и Крестителя, святых апостол, Пророк, Мученк, и всех святых твоих соорудихом, милостивно Небесным твоим Благословением, в окроплении воды сея Священныя Благослови и освяти, и всех верно пред ними, тебе Бога отца, и единороднаго Сына, и пресвятаго и животворящаго твоего Духа, пречистую же Богородицу, и всех святых твоих, ихже из_ображения в сих иконах суть, достойно чтуще, твое Божественное милосердие, оных же, яко твоих присных рабов и другов, молитвы за себе к тебе Богу и Господу, предстательства же и помощи просяще призывати будут, твоим Благосердием, святых же твоих молитвами скоро получити сотвори, оставление же грехов даруй, и наследники Царствия твоего, яко Благ, быти сподоби. И возглашает: Ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и тебе славу возсылаем. со единородным твоим Сыном, и пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Святитель же или иерей кропит Священною водою весь иконостас, от низу даже до верха, глаголя: ОСвящаются иконы сия окроплением воды сея Священныя, в честь и славу великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, и в память святых его, во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Трижды. Абие же лик поет или чтет тропари сия, глас 2: Пречистому твоему образу покланяемся Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: волею бо Благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. тем Благодарственно вопием ти: радости исполнил еси вся Спасе наш, пришедый Спасти мир. Слава, глас 2: Апостоли, Пророцы, святителие, Преподобнии, Праведнии и вси святии, добре подвиг скончавшии и веру соблюдшии, дерзновение имуще ко Спасу, о нас того яко Благаго молите, Спасти верно вас призывающих, и иконы ваша, яко другов Божиих, Благочестно чтущих. И ныне, глас 1: Любовию, чистая Дево, твою святую икону почитающим, и Божию тя истинную Матерь согласно возвещающим, и верно покланяющим ти ся хранительница явися, и державная предстательница всякое зло от сих удаляющи, яко вся могущая. Абие же посем творит обычный отпуст.