<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> [гл\ва 41] Чин Благословения и оСвящения иконы Христовы, праздников Господких, единыя, или многих. Поставлену сущу пред амвоном столу, честно покровену, и на нем образ Спасов, или многи образы, елико их будет, иерей в епитрахиль и фелонь одеян, Крестообразно покадив образ, начинает обычно: Благословен Бог наш: Чтец: Царю Небесный: Трисвятое: и по Оч~е наш: Яко твое есть Царство: Господи помилуй, 12. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся: трижды. И _псалом 88: Милости твоя Господи во век воспою, род и род возвещу истину твою усты моими. Зане рекл еси: в век милость созиждется, на Небесех уготовится истина твоя. Завещах завет избранным моим, кляхся Давиду рабу моему: До века уготоваю семя твое, и созижду в род и род Престол твой. Исповедят Небеса чудеса твоя Господи, ибо истину твою в Церкви святых. Яко кто во облацех уравнится Господеви, уподобится Господеви в сынех Божиих? Бог прославляемь в совете святых, велий и страшен есть над всеми окрестными его. Господи Боже сил, кто подобен тебе? силен еси Господи, и истина твоя окрест тебе. Ты Владычествуеши державою морскою, возмущение же волн его ты укрочаеши. Ты смирил еси, яко язвена гордаго, мышцею силы твоея расточил еси враги твоя. Твоя суть Небеса, и твоя есть земля, вселенную и исполнение ея ты основал еси. Север и море ты создал еси: фавор и ермон о имени твоем возрадуетася. Твоя мышца с силою: да укрепится рука твоя, и вознесется десница твоя. Правда и судьба уготование Престола твоего: милость и истина предыдете пред лицем твоим. Блажени людие ведущии воскликновение: Господи во свете лица твоего пойдут, И о имени твоем возрадуются весь день, и правдою твоею вознесутся. Яко похвала силы их ты еси, и во Благоволении твоем вознесется рог наш. Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды. Диакон: Господу помолимся. Лик: Господи помилуй. Иерей же чтет молитву сию: Господи Боже вседержителю, Боже отец наших, хотяй люди твоя, избраннаго израиля, от прелести идолослужения избавити, и в познании и служении тебе единому истинному Богу всегда неотступно имети, еже не творити себе образа и подобия тебе истинному Богу сопротивнаго, во еже яко Богу кланятися и служити ему, прещением запретил еси. Паки же подобия и образы, имиже не чуждых ложных богов, но тебе единаго истиннаго Бога пресвятое и великолепое имя славится, моисеом первее в твоем законном святилищи, над кивотом свидения херувима два злата, два же у углов очищения поставити, на опонах же множество херувимов делом швенным устроити и сооружити повелел еси: и соломоном в олтаре херувима два, от древа кипариса златом обята поставлена быста: кивот же, в немже скрижали завета каменни, стамна злата, и ааронов жезл бяху, яко тии с людьми ту сущии, и славы твоея величество знаменующии, и память твоих преславных чудес и Благодеяний имеющии, [аще и дело рук человеческих бяху] со страхом и трепетом и Благолепным поклонением, каждением же и пред теми молением, чтити сия повелел еси, и честь оную, яко тебе самому отданную, милостивно приимал еси. Во исполнении же времен послал еси единороднаго Сына твоего, Господа нашего Иисуса Христа, раждаемаго от жены, присно же Девы Марии, иже зрак раба приим и в подобии человечестем быв, подобие своего пречистаго образа, нерукотворенно к своему пресвятому лицу убрус приложив, из_образи, и авгарю едесскому князю посла, и тем от недуга того исцели, и всем верою к тому приходящим и кланяющимся, неисчетная исцеления и многая Благодеяния чудодействуя подаваше. И мы убо, _о Благий вседержителю Владыко, сей образ [или сия образы] возлюбленнаго Сына твоего, в воспоминание Спасительнаго воплощения, и о всех преславных его чудес и Благодеяний, яже на земли, яко человек явився, человеческому роду показа, не Боготворяще сооружихом, но ведуще, яко почесть образа на первообразное восходит, пред твоим величеством честно предложихом, и припадающе прилежно молим: призри милостивно на ны и на образ сей [или на образы сия] и воплощения и явления ради единороднаго Сына твоего, в егоже воспоминание сей [или сия] устроихом, посли нань [или на ня] твое Небесное Благословение и и Благодать пресвятаго Духа, и Благослови и освяти его [или я]: подаждь ему [или им] силу целебну, и всех козней диавольских прогонительну, и исполни его [или я] Благословения и крепости онаго святаго нерукотвореннаго образа, юже от прикосновения святаго и пречистаго лица возлюбленнаго Сына твоего богатно стяжа, во еже силам и чудесем тем [или теми] к утверждению православныя веры, и Спасению верных людей твоих действоватися, и во еже всем тебе и единородному твоему Сыну и пресвятому Духу пред ним кланяющимся, и верно призывающим, и прилежно молящимся услышанным быти, и милость привлещи твоего человеколюбия, и Благодать получити. Ты бо еси оСвящение наше, и тебе славу возсылаем со единородным твоим Сыном, и пресвятым, и Благим и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Иерей: Мир всем. Лик: И духови твоему. Диакон: Главы ваша Господеви приклоните. Лик: Тебе Господи. Иерей же чтет тайно молитву сию: Вонми Господи Боже мой от святаго жилища, и от Престола славы Царствия твоего, и милостивно посли Благословение твое святое на образ сей [или на образы сия], и в окроплении воды сея Священныя, Благослови и освяти его [или я] и даждь ему [или им] силу целебну, всякия болезни и недуга, всяких диавольских козней прогонительну от всех верно к нему [или к ним] прибегающих, и пред тем [или теми] тебе кланяющихся, молящим же ся, и прибегающим: и всегда услышана и Благоприятна тебе да будет их мольба. И возглашает: Благодатию и щедротами единороднаго Сына твоего, с нимже Благословен еси и с пресвятым и Благим и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Иерей же кропит Священною водою образ, глаголя: ОСвящается образ сей [или образы сия] Благодатию пресвятаго Духа, окроплением Священныя воды сея, во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Трижды. Абие же иерей кадит образ, и покланяется, поя или глаголя тропарь сей, глас 2: Пречистому твоему образу покланяемся Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже: волею бо Благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. тем Благодарственно вопием ти: радости исполнил еси вся Спасе наш, пришедый спасти мир. Лобзав же образ, глаголет: Слава, и ныне, глас 4: Божественный твой зрак на иконе из_образующе Христе Боже, еже от Девы Рождество твое ясно разумеваем: чудеса же твоя неизглаголанная, и вольное распятие воспоминающе, проповедуем. отнюдуже бесове прогоняются страхом, злославнии же в печалех рыдают, яко сим сопричастницы. И абие творит отпуст сей: Иже неизреченным смотрением прежде своея вольныя страсти, изволивый на убрусе нерукотворенно из_образити пречистаго и Благочеловечнаго своего лица образ, Христос истинный Бог наш, молитвами пречистыя своея Матере, и всех святых своих, помилует и Спасет нас, яко Благ и человеколюбец. И полагает образ честно на своем месте, Благодаря Бога.