<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> [гл\ва 29] Чин Благословения и оСвящения сосудов служебных: сиесть дискоса, чаши, звездицы и лжицы, с тремя их покровцы, предложенных вкупе. Поставлену сущу столу и честно покрыту пред святыми враты, полагаются на нем сосуды. Иерей, одеян в епитрахиль и фелонь, с кадильницею исходит святыми враты, и покадив Крестообразно, начинает обычно: Благословен Бог наш: Чтец же чтет: Царю Небесный: Трисвятое: И по Оч~е наш: Иерей: Яко твое есть Царство: Господи помилуй, 12. Слава, и ныне: Приидите, поклонимся: трижды. И _псалом 22: Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит. На месте злачне, тамо всели мя, на воде покойне воспита мя. Душу мою обрати, настави мя на стези правды, имене ради своего. Аще бо и пойду посреде сени смертныя, не убоюся зла, яко ты со мною еси: жезл твой и палица твоя, та мя утешиста. Уготовал еси предо мною трапезу сопротив стужающим мне: умастил еси елеом главу мою, и чаша твоя упоявающи мя, яко державна. И милость твоя поженет мя вся дни живота моего, и еже вселити ми ся в дом Господень, в долготу дний. Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды. Диакон: Господу помолимся. Лик: Господи помилуй. Иерей же чтет молитву сию: Владыко вседержителю Господи Боже наш, подавый моисею рабу твоему закон, оправдания же и службы, и в святилищи твоем, в славу пресвятому имени твоему сооруженном, сосуды златы и сребряны к приношению различных жертв тебе истинному Богу нашему [яже быша сень и образ нынешней истинной безкровной нашей жертвы] творити и освятити повелел еси. Ты сам и ныне человеколюбче Господи, Благослови дискос сей, чашу, звездицу и лжицу с покровами их, и освяти я силою, действом и Благодатию всесвятаго и животворящаго твоего Духа, яко да приносится тебе на них истинная, живая, безкровная и словесная жертва, пресвятое тело великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, Сына твоего, иже нас деля и нашего ради Спасения тебе Богу и отцу своему единою самаго себе в жертву Благоприятну на крестном жертвеннице принесе. Тебе бо с ним, и с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, подобает всяческая слава, честь и поклонение ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Иерей: Мир всем. Лик: И духови твоему. Диакон: Главы ваша Господеви приклоните. Лик: Тебе Господи. Иерей же, преклонь главу, глаголет молитву сию тайно: Господи Боже наш, призри ныне на молитву недостойнаго мене раба твоего, и низпосли богатство Благословения твоего на сосуды сия, и освяти я Духом твоим святым во окроплении Священныя сея воды, во еже быти им достойное вместилище пречистаго тела, и честныя крове Христа твоего. И возглашает: Ты бо еси источник оСвящения, и тебе со единородным Сыном, и с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. И абие кропит сосуды Священною водою, глаголя: ОСвящаются сосуды сия Благодатию пресвятаго Духа, окроплением воды сея Священныя, во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Трижды. Аще убо служити абие имать, вземлет сам сосуды, и вносит я в олтарь, и поставив на жертвеннице, служит ими. Аще же служити не будет, сотворив обычно дневный отпуст, вносит сосуды в олтарь. [гл\ва 30] Молитва над единым дискосом новым. При оСвящении единаго точию дискоса, начало бывает обычное, _псалом 22, и чтется сия же вышепредложенная молитва, с опущением токмо наименований прочих сосудов, и молитва главоприклонения, и кропление, якоже показано в предыдущей главе. [гл\ва 31] Молитва над потиром единым. сиесть, чашею новою. Начало обычное, и _псалом 22. Таже диакону рекшу: Господу помолимся. Лик: Господи помилуй. Иерей чтет молитву сию: Владыко вседержителю, Господи Боже отец наших, тебе молимся, и тебе призываем, и прилежно просим: низпосли Благодать пресвятаго всеоСвящающаго и животворящаго твоего Духа на чашу сию, [аще суть покровцы и лжица, глаголи и сие: и на все украшение его,] и Благослови, очисти, и освяти ю, якоже Благословил, очистил и освятил еси чашу Священника твоего мелхиседека, и чашу святых апостол на тайной вечери Христа твоего и достойну жертвенника твоего быти сотвори, во еже приноситися в ней тебе Богу и отцу умилостивительной безкровной жертве, тела и крове единороднаго Сына твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа: с нимже тебе, и пресвятому и животворящему твоему Духу, подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Прочее же, как в 28 главе. [гл\ва 32] Молитва еже особне Благословити новую дискосную звезду. Рекшу же диакону: Господу помолимся. И лику: Господи помилуй. Иерей чтет молитву сию: Господи Иисусе Христе Боже наш, в вертепе от Девы родивыйся, и волхвы звездою к поклонению своему наставивый: посли ныне, смиренно молим тя, Небесное твое Благословение на звезду сию, и Благослови и освяти ю, якоже быти ей достойное оружие к служению святым твоим тайнам, и в воспоминание и славословие Боготелеснаго твоего от Девы Рождества. Ты бо еси Благословляяй и оСвящаяй всяческая, Христе Боже наш, и тебе славу возсылаем со безначальным твоим отцем, и с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Иерей: Мир всем. И абие по молитве главоприклонения [Господи Боже наш, призри ныне:], кропит звезду водою Священною, глаголя: ОСвящается звезда сия Благодатию пресвятаго Духа, окроплением воды сея Священныя, во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Трижды. [гл\ва 33] Молитва, еже Благословити новую лжицу к Божественным тайнам. Диакон: Господу помолимся. Лик: Господи помилуй. Иерей же чтет молитву сию: Господи Боже вседержителю, углем от серафима клещами взятым, и прикосновением усты Пророка очищающим, прообразивый иногда силу Божественных таин тела и крове Христа твоего, лжицею ныне верным твоим людем во очищение греховных скверн подаваемых: призри ныне милостивно на молитву нашу: и низпосли Небесное твое Благословение на лжицу сию, и Благослови и освяти ю, во еже быти ей достойный сосуд к приятию и подаянию пречистаго тела, и честныя крове Христа твоего, во оставление грехов всех людей твоих. Ты бо еси источник оСвящения, и податель всяческих благ, и тебе славу и Благодарение, и поклонение возсылаем, со единородным твоим Сыном, и с пресвятым и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Иерей же сотворив молитву главоприклонения [Господи Боже наш, призри ныне:], абие кропит лжицу Священною водою, глаголя таяжде, яже и над звездою, сиесть: ОСвящается лжица сия Благодатию пресвятаго Духа, окроплением воды сея Священныя, во имя отца и Сына, и святаго Духа, аминь. Трижды. И тако сочетавает ю к иным Священным сосудом. Вестно же буди, яко аще и елижды сосуды сия служебныя обновлены, или изчищены будут рукою не Священною, толижды сицевым преднаписанным Благословением Благословити, и святити я подобает: ибо инако творя, _о иерее, смертно согрешиши, яко уничижитель Христовых таин.