<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> [гл\ва 26] Чин бываемый при основании Церкве и водружении Креста. Вестно буди, яко Церковь никтоже может основати, ниже каменную, ниже древяную, кроме самаго епискпа, или особнаго его на сие Благословения чрез протоиерея, или единаго от иерей, егоже он изволит послати. Аще же кто дерзнет без Благословения епискпа начати Церковь здати, извержению подлежати будет, яко презритель епископской власти. Сие же основание бывает сице: аще каменная созидатися имать Церковь, выкопывлются рвы на том месте, идеже основание имать быти, уготовляются же камни и мел, и на едином четвероугольном камне из_ображается или изсекается Крест, под Крестом же [аще епископ, или его наместник изволит] изготовляется место для вложения святых мощей, и полагается надписание сицевое: Во имя отца и Сына и святаго Духа, основася сия Церковь в честь и память [именуется имя праздника или святаго храмоваго] при державе Благочестивейшаго, самодержавнейшаго, великаго Господря нашего императора [имя его] при святительстве же преосвященнейшаго [имя епискпа и града его] и положены суть мощи святаго [имя его]: в лето от сотворения мира [такое-то], от рождества же по плоти Бога слова [число года, месяц и день]. Вестно же буди, яко и кроме мощей святаго и надписания сицеваго положитися основание храма может, но кроме предреченнаго четвероугольнаго камене не бывает. К сему же предуготовлен бывает Крест древяный великий, и место, идеже престол имать быти, ров, во еже бы водрузити в нем оный Крест. Аще же древяная имать быти Церковь, рвов не бывает, точию един под стеною олтарною к востоку для положения четвероугольнаго камене, и другий для постановления Креста, на месте имущаго быти престола. Приуготовляются же и бревна, или древа, на нихже Церковь стояти имать. Сим же сице предуготовленным бывшим, святитель или наместник его, в Церкви ближайшей от места онаго, идеже основание быти имать, одеявся во вся святительская [аще же Священник, в Священническая] одеяния, исходит со всем клиром, предыдущим ему диаконом с кадильницами, иереем же со кресты, два два, клирицы же поют стихиры литийны храму будущей Церкви. Пришедше же на место, полагают на предуготовленном тамо столе святое евангелие и Крест, и взем настоятель кадильницу, и покадив ею стол крестообразно трижды, возгласившу диакону: Благослови владыко, начинает обычно: Благословен Бог наш: Лик поет: Царю Небесный: и донележе окончится пение, стоит начальствуяй пред святым евангелием, кадя сие. Потом кадит вся рвы, идеже основание быти имать, начен от первыя стены олтаревы и идый противо солнцу окрест, дондеже приидет отнюдуже нача. И посем кадит клир и люди, и паки святое евангелие. Чтец же чтет Трисвятое. И по Оч~е наш: Приидите, поклонимся: трижды, и _псалом 142: Господи, услыши молитву мою: Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды. Диакон же ектению сию: Миром Господу помолимся. О свышнем мире, и Спасении душ наших, Господу помолимся. О мире всего мира, Благостоянии святых Божиих Церквей, и соединении всех, Господу помолимся. О святем храме сем, и с верою, Благоговением, и страхом Божиим входящих вонь, Господу помолимся. О святейшем правительствующем синоде, [и о епискпе нашем им\рк, егоже область,] честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, о всем причте и людех, Господу помолимся. О Благочестивейшем, самодержавнейшем, великом Господре нашем императоре николае але_ксандровиче всея россии: о супруге его, Благочестивейшей Господрне, императрице але_ксандре феодоровне: о матери его, Благочестивейшей Господрне, императрице марии феодоровне, Господу помолимся. О наследнике его, Благоверном Господре, цесаревиче и великом князе але_ксии николаевиче, и о всем царствующем доме, о всей палате и воинстве их, Господу помолимся. О пособити и покорити под нозе их всякаго врага и супостата, Господу помолимся. О граде сем, [аще в монастыре: о святей обители сей,] всяком граде, стране, и верою живущих в них, Господу помолимся. О Благорастворении воздухов, о изобилии плодов земных, и временех мирных, Господу помолимся. О плавающих, путешествующих, недугующих, страждущих, плененных, и о Спасении их, Господу помолимся. О еже призрети милостивно на место сие к созданию на нем Церкве, в славу пресвятаго имене его избранное, и Благословением своим Небесным Благословити е, Господу помолимся. О еже Благословити доброе сие намерение, и дело рабов своих [или раба своего им\рк: и поминает ктиторов храма], Господу помолимся. О еже Благословити начаток основания здания сего, и Благополучно в славу имене своего началу его положитися и спешно в совершение кроме всякаго препятия произвестися, силою, действом и Благодатию пресвятаго Духа, Господу помолимся. О еже труждающимся делателем Благопоспешество во всем подати, и дела рук их исправити, и в совершение силою, действом и Благодатию пресвятаго Духа спешно произвести, Господу помолимся. О еже Благому сему тщанию рабов своих [или раба своего] им\рк, Благопоспешество со всяким довольством, силою, действом и Благодатию пресвятаго Духа подати, Господу помолимся. О еже приставити делу сему, и делателем его ангела своего хранителя, еже невидимо отразити вся сопротивныя наветы видимых и невидимых врагов, и во всем Благопоспешество, к сооружению же мудрость, и к совершению силу, силою, действом и Благодатию пресвятаго Духа подати, Господу помолимся. О еже избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. Заступи, Спаси, помилуй и сохрани нас Боже твоею Благодатию. Пресвятую, пречистую, преБлагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу, и присноДеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Лик: Тебе Господи. Настоятель же возглашает: Яко подобает тебе всякая слава, честь и поклонение, отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. По возгласе же поют: Бог Господь, и явися нам: Аще храм Господский быти имать, на глас тропаря праздничнаго, по праздничном же, на Славе поем основанию, И ныне, празднику. Аще же не Господский, то тропарь сей основанию, глас 2-й: Творче и создателю всяческих Боже, дело рук наших, к славе твоей начинаемое, твоим Благословением спешно исправи, и силою твоею в совершение скоро произведи, яко един всесилен и человеколюбец. Аще же Богородичен имать быти храм, поется дважды тропарь основанию, повторяюще на: Славе тойже храму. Аще же инаго коего от святых, первее поем тропарь основанию, на Славе же святому: И ныне, Богородичен по гласу тропаря святаго. По тропарех же абие чтется _псалом 50: Помилуй мя Боже: приносятся же и поставляются на столе два сосуда, един с водою чистою, другий с елеем. По скончании _псалма, поют трижды тропарь сей, глас 6-й: С Небесе посли Благодать, жизнодавче, и воду сию освяти, и всем сквернам яви ю быти очищение. Рекшу же диакону: Господу помолимся. и лику: Господи помилуй. Настоятель чтет над водою молитву сию: Боже великоименитый, отче Господа нашего Иисуса Христа, творяй чудеса един, имже несть числа: егоже глас на водах многих, егоже видевше воды убояшася, и смятошася бездны и множество шума вод: егоже путие в мори, и стези в водах многих, и стопы твоя не познаются: иже крещением единороднаго Сына твоего воплощеннаго, и снитием нань пресвятаго Духа в видении голубя, и твоим отеческим гласом иорданския струи освятил еси: тебе ныне смиренно недостойнии раби твои молим и мили ся деем, посли Благодать пресвятаго Духа на воду сию, и Небесным твоим Благословением Благослови, очисти и освяти ю, и даруй ей Благодать и Благословение иорданово, и силу вся скверны очищающую, и всяк недуг исцеляющую, и бесов и всех наветов и козней их прогонительную. и яви ю силою, действом и Благодатию пресвятаго Духа, быти всем от нея с верою пиющим, приемлющим же и кропящимся рабом твоим, грехов оставление, изменение страстем, прогнание всякаго зла, умножение добродетелей, болезнем исцеление, домовом же и всякому месту оСвящение и Благословение, губительных и всяких злотворных воздухов отгнание, и Благодати твоея присвоение. яко ты еси Благословляяй и оСвящаяй всяческая, Боже наш, и тебе славу возсылаем со единородным твоим Сыном, и с пресвятым и Благим и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Иерей: Мир всем. Лик: И духови твоему. Диакон: Главы ваша Господеви приклоните. Лик: Тебе Господи. Иерей же чтет тайно молитву сию: Приклони Господи ухо твое и услыши мя, воды иорданския явлением Христа твоего освятивый, и Благослови всех нас, преклонением своея выи знаменающих тебе повиновение, и сподоби нас исполнитися твоего оСвящения воды сея приятием, и да будет нам в здравие душам же и телом. И возглашает: Ты бо еси оСвящение наше, и тебе славу возсылаем, со единородным твоим Сыном, и с пресвятым и Благим и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Настоятель же взем Крест, погружает его в воде Крестообразно, поя тропарь, глас 1-й: Спаси Господи люди твоя, и Благослови достояние твое, победы Благоверному императору нашему николаю але_ксандровичу на сопротивныя даруя, и твое сохраняя Крестом твоим жительство. [Трижды.] Посем Благословляет елей десницею трижды, глаголя: Во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Рекшу же диакону: Господу помолимся. и клиру: Господи помилуй. Чтет молитву сию: Господи Боже отец наших, емуже излияние елеа, еже излия иаков на камень, егоже постави в столп, и дом Божий нарече, Благоугодно и приятно бысть: призри, молим ти ся, и ныне милостивно на елей сей, и Небесным твоим Благословением Благослови и освяти его, и даждь ему силу Благодатию пресвятаго твоего Духа, во еже бы все тем в славу твою помазуемое оСвященно и Благословенно, и тебе Благоугодно и приятно было: щедротами единороднаго Сына твоего, с нимже Благословен еси, с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Настоятель же абие взем Священную воду, кропит ею место, идеже Крест водружен имать быти, глаголя: Благоволи Господи Иисусе Христе Боже наш, знамением страшным и силою Креста твоего оградитися месту сему, в славу тебе распятаго Бога нашего, и твоего безначальнаго отца, и пресвятаго твоего Духа: и аггел всегубительный, и вся сопротивныя силы да отступят от него. Яко твоя есть держава, и твое есть Царство, и сила великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, ныне и присно, и во веки веков, аминь. Священницы же вземше Крест, водружают его в предуготовленное место, вкупе с настоятелем, поюще тропарь сей, глас 2: Кресту водрузившуся на земли низпаде и отнюд потребися шатание врагов: прежде же отриновенный человек в рай паки входит: но слава тебе единому Богу нашему, сице Благоизволившему. Посем поют кондак основанию, глас 6: Скорый в заступление и крепкий в помощь, предстани Благодатию силы твоея ныне, и Благословив укрепи, и в совершение Благое дела рабов твоих произведи: вся бо елика хощеши, яко всесильный Бог, творити можеши. Слава, и ныне: Предстательство Христиан: Рекшу же диакону: Господу помолимся, настоятель чтет молитву сию пред водруженным Крестом, зря на восток: Господи Боже вседержителю прообразивый жезлом моисеовым честный и животворящий Крест возлюбленнаго Сына твоего, Господа нашего Иисуса Христа, сам Благослови и освяти место сие, силою и действом честнаго и животворящаго древа онаго Крестнаго, [еже снабди окроплением честныя крове Сына твоего,] в отгнание бесов и всякаго сопротивления, сохраняя место сие и на нем тебе служащих от всякаго зла невредны, молитвами преславныя Владычицы нашея Богородицы и присноДевы Марии, [зде поминает и святаго, егоже имать быти храм]. Яко Благословися и прославися Царство твое, отца, и Сына, и святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Посем идет настоятель к рову, идеже основание положено имать быти: четвероугольный же приуготовленный камень полагается пред ним на столе, и поется клиром _псалом 83: Коль возлюбленна селения твоя Господи сил! Желает и скончавается душа моя во дворы Господни: сердце мое и плоть моя возрадовастася о Бозе живе. Ибо птица обрете себе храмину, и горлица гнездо себе, идеже положит птенцы своя: олтари твоя Господи сил, Царю мой и Боже мой. Блажени живущии в дому твоем. в веки веков восхвалят тя. Блажен муж, емуже есть заступление его у тебе, восхождения в сердце своем положи, Во юдоль плачевную, в место, еже положи, ибо Благословение даст законополагаяй. Пойдут от силы в силу, явится Бог богов в сионе. Господи Боже сил, услыши молитву мою, внуши Боже иаковль. Защитниче наш, виждь Боже, и призри на лице христа твоего. Яко лучше день един во дворех твоих, паче тысящ: изволих приметатися в дому Бога моего паче, неже жити ми в селениих грешничих. Яко милость и истину любит Господь, Бог Благодать и славу даст: Господь не лишит Благих, ходящих незлобием. Господи Боже сил, Блажен человек уповаяй на тя. Слава, и ныне: Аллилуиа, трижды. Диакону же рекшу: Господу помолимся. и клиру: Господи помилуй. Чтет настоятель над каменем молитву сию: Господи Иисусе Христе, Сыне Бога живаго, истинный Боже, сияние и образе безначальнаго отца, и животе вечный: краеугольный сый камень, от пречистыя Девическия горы без рук мужескаго семене отсеченныя, и непозыблемое своея Церкве основание: иже излиянием честныя твоея крове свою Церковь основал еси, смертию же воздвигл, воскресением совершил, вознесением Благословил, сошествием же святаго твоего Духа освятил и разширил ю еси: тебе ныне смиренно молим, посли Благодать святаго твоего Духа, и Благослови положение камене сего, и все основание начинающагося здания, в славу пресвятаго твоего имене, [аще есть Господский праздник глаголет: ] в честь же и память святаго твоего [рождества или инаго, или успения пречистыя твоея Матере, или инаго ея праздника, или святаго, именуя имя его] и ты, иже еси алфа и омега, начало и конец, иже искони всяческая созда, буди начало, умножение и совершение делу сему, ктиторов же и делателей Благослови, и делу рук их поспеши, и вся потребная к сооружению и совершению храма сего твоим Божественным промыслом изобильно умножи: яко да будет храм совершен и полн твоея славы, и в нем прославится твое пресвятое и великое имя со отцем и пресвятым Духом, Благословено сущее всегда ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Начальствуяй же, взем Священную воду, кропит ею камень, глаголя: Благословляется камень сей окроплением Священныя воды сея в непоколебимое основание храма, созидаемаго во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Абие же, аще хощет в камень вложити мощи святых, прочет надписание един от иерей, влагает мощи в предуготовленное в камени оном место, глаголя: Хвалите Бога во святых его, хвалите его во утвержении силы его: яко восхвалятся Преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих. И сия рек, покрывает я. Аще убо не суть мощи, ничтоже от сих творит, но взем камень настоятель своима рукама, полагает его на приготовленной извести в рове, глаголя: Основывается Церковь сия в славу великаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, в честь и память [имя праздника его или Богородична, или святаго храмоваго] во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Взем же и елей глаголет: Вышний основа сию Церковь, Бог посреде ея, и не подвижится, поможет ей Бог утро заутра. И возливает елей на положенный камень, глаголя: Благословено и знаменано буди место сие в дом молитвенный, в честь и славу Бога, в Троице святей славимаго, отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Посем со всем клиром поет сие, глас 6: Востав иаков заутра. и взят камень, егоже бе положил в возглавие себе, и постави его столп: и возлия елей верху его, и рече: яко есть Господь на месте сем, аз же не ведех: страшно есть место сие, несть сие, но дом Божий, и сия суть врата небесная. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа. Вестно же буди, яко аще древяной Церкви бывает основание: вся преждереченная совершивше, настоятель, взем секиру, ударяет ею трижды в среднее бревно олтарное, глаголя: Начинается дело сие, во имя отца, и Сына, и святаго Духа, в честь же и в память [им\рк праздника или святаго] аминь. Посем же абие начинает кропити вся основания окрест, идый от северныя страны против солнца, и глаголя: Во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Клиру чтущу _псалом 86: Основания его на горах святых: любит Господь врата сионя, паче всех селений иаковлих. Преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Помяну раав и вавилона ведущим мя: и се иноплеменницы, и тир, и людие ефиопстии, сии быша тамо. Мати сион речет, человек, и человек родися в нем, и той основа и вышний. Господь повесть в писании людей, и князей сих бывших в нем: Яко веселящихся всех жилище в тебе. Делателие же абие спешно во имя Господне начинают делати. Прошедшу же настоятелю первую часть оснований северныя страны, абие станет к северу лицем, и скончану _псалму, диакону рекшу: Господу помолимся. и клиру: Господи помилуй. Чтет настоятель молитву сию: Господи Боже наш, север и море, и всяческая создавый, егоже небо, и земля вместити не может, на земли храм себе имети ко всегдашнему хвалению пресвятаго имене твоего изволивый, смиренно припадающе, твое человеколюбие молим: основания храма сего, и все его здание Благослови, и силою твоею утверди, непозыблемо же и неразрушимо сотвори, во славу тебе единаго в Троице святей славимаго Бога, отца, и Сына, и святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. По молитве же, аще древяна имать быти Церковь, паки взем секиру, ударяет в среднее бревно, тожде глаголя, еже и в первом ударении, и идет, вторую часть основания кропя, и глаголя: Во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Клир же чтет _псалом 126: Аще не Господь созиждет дом, всуе трудишася зиждущии: аще не Господь сохранит град, всуе бде стрегий. Всуе вам есть утреневати: востанете по седении, ядущии хлеб болезни, егда даст возлюбленным своим сон. Се достояние Господне сынове, мзда плода чревнаго. Яко стрелы в руце сильнаго, тако сынове оттрясенных. Блажен, иже исполнит желание свое от них: не постыдятся, егда глаголют врагом своим во вратех. Пришед же на западную страну, и став лицем к западу, скончану уже сущу _псалму, и диакону рекшу: Господу помолимся. и клиру: Господи помилуй. Чтет настоятель молитву сию: Господи Боже наш, егоже хвально имя от восток солнца до запад, твоим Божественным промыслом избравый в жилище себе место сие: посли ныне, смиренно молим тя, Небесное твое Благословение на не, и Благослови начало здания сего, и укрепи и утверди е, и Благопоспешно к совершению приведи. ты бо еси вся на пользу душ наших действуя, и тебе славу возсылаем, отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. По молитве же, паки ударяет секирою трижды, и идет, третию часть основания кропя, и глаголя: Во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Клир же чтет _псалом 121: Возвеселихся о рекших мне: в дом Господень пойдем. Стояще бяху ноги наша во дворех твоих Иерусалиме. Иерусалим зиждемый яко град, емуже причастие его вкупе. Тамо бо взыдоша колена, колена Господня, свидение Израилево, исповедатися имени Господню. Яко тамо седоша Престоли на суд, Престоли в дому Давидове. Вопросите же яже о мире Иерусалима, и обилие любящим тя. Буди же мир в силе твоей, и обилие в столпостенах твоих. Ради братий моих, и ближних моих глаголах убо мир о тебе. Дому ради Господа Бога нашего взысках Благая тебе. Пришед же на южную страну настоятель, и став лицем к югу, по скончании _псалма: диакону рекшу: Господу помолимся, и клиру: Господи помилуй. Чтет молитву сию: Господи Иисусе Христе Боже наш, от юга на Спасение наше пришедый, и от присенныя Девическия горы яко свят явивыйся, и с человеки поживый, призри милостивно, молимся, на ктиторов зачатаго во имя твое здатися храма, и во всем Благослови их, и даруй им силу и крепость, Благомощие же и изобилие с здравием, и во всем к совершению в славу твою зачатаго дела поспешество. ты бо еси Бог милости, и щедрот, и человеколюбия, и тебе славу возсылаем, со безначальным твоим отцем, и с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. По молитве же, паки творит, якоже и первее. И идет, четвертую часть основания кропя, и глаголя: Во имя отца, и Сына, и святаго Духа, аминь. Клир же чтет _псалом 131: Помяни, Господи, Давида и всю кротость его. Яко клятся Господеви, обещася Богу иаковлю: Аще вниду в селение дому моего, или взыду на одр постели моея: Аще дам сон очима моима и веждома моима дремание, и покой скраниама моима, дондеже обрящу место Господеви, селение Богу иаковлю. Се слышахом я во евфрафе, обретохом я в полях дубравы: Внидем в селения его, поклонимся на место, идеже стоясте нозе его. Воскресни Господи в покой твой, ты, и кивот святыни твоея. Священницы твои облекутся правдою, и Преподобнии твои возрадуются. Давида ради раба твоего, не отврати лице помазаннаго твоего. Клятся Господь Давиду истиною, и не отвержется ея: от плода чрева твоего посажду на Престоле твоем. Аще сохранят сынове твои завет мой, и свидения моя сия, имже научу я, и сынове их до века сядут на Престоле твоем. Яко избра Господь сиона, изволи и в жилище себе. Сей покой мой во век века, зде вселюся, яко изволих и: ловитву его Благословляяй Благословлю, нищия его насыщу хлебы. Священники его облеку во Спасение, и Преподобнии его радостию возрадуются. Тамо возращу рог Давидови, уготовах светильник помазанному моему. Враги его облеку студом, на немже процветет святыня моя. Пришед же на место, идеже нача кропити, престает, и шед станет пред водруженным Крестом к востоку лицем, по скончании же _псалма сам настоятель со всяким умилением начинает пети вкупе со всем клиром: Царю Небесный: По скончании же пения, диакону рекшу: Господу помолимся, и клиру: Господи помилуй. Чтет молитву сию: Господи Боже наш, изволивый на сем месте, и на сем положенном и во имя твое Благословенном камени основати себе Церковь: сам твоя от твоих тебе приносящих, в воздвижении к твоему славословию зиждемаго храма, в честь же и память, [им\рк праздника или святаго,] милостивно приим, множеством твоих Небесных и земных благ воздаждь: всем же к сооружению и совершению Церкве сея помощь творящим, телесное здравие и душевное Спасение даруй: делатели укрепи, невредны от всякаго зла соблюдая: основания же сия неразорима, и непозыблема соблюди, и храм твой сей в совершение скоро приведи: яко да в нем непрестанно всехвальными песньми и славословлении, и безкровными жертвами славим и воспеваем тя, единаго истиннаго Бога нашего. тебе бо подобает всякая слава, честь и поклонение, отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Настоятель: Мир всем. Лик: И духови твоему. Диакон же со всяким умилением речет: Паки и паки, преклоньше колена, Господу помолимся. Лик: Господи помилуй, трижды. И вси преклоняют колена. Настоятель же и сам преклонь колена, умиленно чтет молитву сию: Хвалим тя Господи Боже сил, Спасителю наш, яко премногия ради твоея Благости и человеколюбия, избрал и освятил еси место сие, и к созиданию на нем Церкве в славу пресвятаго имене твоего, нами недостойными рабы твоими основал еси. молим убо тя смиренно, колена душ и телес наших преклоньше, Благоволи на месте сем и жертвеннику к приношению на нем безкровныя жертвы пресвятаго тела и честныя крове Христа твоего, в славу твою и в Спасение душ наших создатися: и якоже храм, сице и жертвенник сей, начало ныне приемля, в совершение спешно твоею Божественною силою приведи, да в нем и на нем даже до скончания века славословие твоего пресвятаго имене и безкровныя твоя словесныя жертвы от правоверных людей твоих, тебе безпрестанно кроме всякаго препятия приносимы и совершаемы будут, вся бо у тебе возможна суть. И тебе славу возсылаем, со единородным твоим Сыном, и с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Всем же воставшим, диакон глаголет ектению сию: Помилуй нас Боже, по велицей милости твоей, молим ти ся, услыши и помилуй. Лик: Господи помилуй, трижды. Еще молимся о Благочестивейшем, самодержавнейшем великом Господре нашем, императоре николае але_ксандровиче всея россии. Лик: Господи помилуй, трижды. Еще молимся о супруге его, Благочестивейшей Господрне императрице, але_ксандре феодоровне: о матери его, Благочестивейшей Господрне, императрице марии феодоровне: о наследнике его, Благоверном Господре, цесаревиче и великом князе але_ксии николаевиче, и о всем царствующем доме. Лик: Господи помилуй, трижды. Еще молимся о святейшем правительствующем синоде, и о преоСвященнейшем епискпе нашем им\рк, [егоже есть область,] и всей во Христе братии нашей. Лик: Господи помилуй, трижды. Еще молимся и о еже Господу Богу нашему услышати глас моления нашего, и Благословити дела рук наших, рцем вси, Господи услыши и помилуй. Лик: Господи помилуй, трижды. Еще молимся о Благочестивых ктиторах, и основателех в славу Божию сооружатися наченшаго храма им\рк, и о Благополучном поспешении святаго дела их, о здравии же, Спасении, и оставлении грехов их, рцем вси, Господи услыши и помилуй. Лик: Господи помилуй, трижды. Еще молимся о еже приставити делу сему святому ангела хранителя, от всякаго злаго обстояния, и видимых и невидимых врагов препятий избавляюща и защищающа, и делателей укрепляюща, рцем вси, Господи услыши и помилуй. Лик: Господи помилуй, трижды. Настоятель же возглашает: Услыши ны Боже Спасителю наш, упование всех концев земли, и сущих в мори далече, и милостив, милостив буди Владыко о гресех наших, и помилуй нас и основателей святаго храма сего: милостив бо и человеколюбец Бог еси, и тебе славу возсылаем, отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. И абие бывает отпуст обычный храму. Подав же Благословение людем, святитель или протоиерей, аще убо с литиею пришел есть, якоже предуказася, такожде с литиею возвращается в Церковь, отнюдуже прииде, поющу клиру стихиры храму, или ино что еже изволят, в славу Божию.