<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> [гл\ва 20] Чин погребения младенческаго. По еже Благословити Священнику, певцы поют: Живый в помощи вышняго: И посем, Аллилуиа, во глас 8. Стих: Блажен, егоже избрал: Стих: И память его в род и род. Трисвятое. И по Оч~е наш: Яко твое есть Царство: Таже, Глубиною мудрости человеколюбно: Слава: Творца и зиждителя и Бога нашего: И ныне: Тебе и стену и пристанище имамы: Таже, 50 _псалом. И посем начинает канон покойный над младенцем скончавшимся. Глас 8. Песнь 1. Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, Израильтянин вопияше: избавителю и Богу нашему поим. Припев: Господи, упокой младенца. Плотию обнищавый слове Божий, и младенец быти Благоволивый кроме пременения, в недрех авраамлих, молим, егоже приял еси, сочетай младенца. Отроча виден был еси прежде всех веков сый, и отрочатом яко Благ твое обещал еси Царство: тому настоящаго причти младенца. Слава: Прежде искуса земных сладостей, приял еси Христе Спасе, непорочнаго младенца, вечных сподобляяй Благих, яко человеколюбец. И ныне: Премудрость и слово отчее неизреченно рождшая, души моея лютую исцели язву, и сердечную болезнь укроти. Песнь 3. Ирмос: Небеснаго круга верхотворче Господи, и Церкве зиждителю, ты мене утверди в любви твоей, желаний краю, верных утверждение, едине человеколюбче. Припев: Господи упокой младенца. Пресовершенный слове, мл\днц явивыйся совершенный, младенца несовершенна возрастом к себе преставил еси: егоже упокой с Праведными всеми Благоугодившими тебе, едине человеколюбче. Мирских сладостей не вкусивша восхищена премирных щедре Благих причастника покажи, молимся, нерастленнаго мл\днца, егоже преложил еси Божественным повелением твоим. Слава: Небесных чертогов, и светлаго покоя, и Священнейшаго лика святых, Господи причастника сотвори чистейшаго младенца, егоже яко Благоволил еси Спасе, преставил еси. И ныне: Лишивыйся от всех, к твоему пречистая Владычице и единому прибегаю покрову, помози ми: многое бо совокупих греховное богатство, добродетелей же нищетою весь исполнихся. Таже, ирмос: И по ирмосе Священник глаголет ектению сию: Паки и паки миром Господу помолимся. Лик: Господи помилуй. Еще молимся о упокоении Блаженнаго младенца, им\рк, и о еже по неложному своему обещанию, Небесному своему Царствию того сподобити. Лик: Господи помилуй, трижды. Яко да Господь Бог наш учинит дух его, идеже вси Праведнии почивают. Лик: Господи помилуй, трижды. Милости Божия, Царства Небеснаго и со святыми упокоения, у Христа безсмертнаго Царя и Бога нашего тому, и сами себе, просим. Лик: Подай Господи. Священник: Господу помолимся. Лик: Господи помилуй. Господи Иисусе Христе Боже наш, породившимся от воды и Духа, и в непорочном житии к тебе преставляющимся Царство Небесное дати обещавый, и рекий: оставите дети приходити ко мне, таковых бо есть Царство Небесное. смиренно молимся, ныне от нас преставленному рабу твоему непорочному младенцу, им\рк, по твоему неложному обещанию, Царствия твоего наследие даруй: нас же безпорочное сподоби прейти, и Христианское скончати житие, со всеми святыми твоими, в Небесных чертозех водворитися. И возглашает: Яко ты еси воскресение, живот и упокоение всех рабов твоих, и ныне преставленному рабу твоему младенцу, им\рк, Христе Боже наш, и тебе славу возсылаем со безначальным твоим отцем, и с пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Таже, тропарь: Воистинну суета всяческая, житие же сень, и соние: ибо всуе мятется всяк земнородный, якоже рече писание: егда мир приобрящем, тогда во гроб вселимся, идеже вкупе царие и нищии, старцы и младенцы. темже Христе Боже, преставльшагося младенца упокой, яко человеколюбец. Песнь 4. Ирмос: Услышах Господи смотрения твоего таинство, разумех дела твоя, и прославих твое Божество. Припев: Господи, упокой младенца. Не младенцы плачем, но сами себе наипаче возрыдаим согрешающии всегда, яко да геенны избавимся. Земных лишил еси Владыко младенца наслаждений, Небесных Благих сего яко правосудец сподоби. Слава: Рая жителя тя показует, Блаженный воистинну младенче, иже от земли тя восприимый, и ликом святых счиняет тя. И ныне, Богородичен: Богородицу тя всечистая просвещеннии вси вемы, солнца бо родила еси правды, присноДево. Песнь 5. Ирмос: Вскую мя отринул еси, от лица твоего свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? но обрати мя, и к свету заповедей твоих пути моя, направи молюся. Припев: Господи, упокой младенца. Праведным твоим судом, прежде прозябения, совершенне пожал еси, якоже младый злак, егоже преставил еси Господи младенца: но сего слове введ в Божественную гору благ вечных, насади. Якоже младо ветвие, мечь нашед смертный тя посече, не приимшаго искуса мирских сластей, _о Блаженне: но се Христос тебе Небесная врата отверзает, избранным сочетавая тя, яко Благоутробен. Слава: О мне не рыдайте, плача бо ничтоже начинах достойное, паче же самих себе согрешающих плачите всегда, сродницы и друзи, умерший зовет младенец: яко да искуса не возымете мучения. И ныне: Самаго себе отчаяваю, егда на множество дел моих взираю: егда же во ум тя паче ума рождшую Господа Богомати приемлю, прохлаждаюся надеждею: предстательство бо тя едино имамы. Песнь 6. Ирмос: Молитву пролию ко Господу, и тому возвещу печали моя, яко зол душа моя исполнися, и живот мой аду приближися, и молюся яко иона: от тли Боже возведи мя. Припев: Господи, упокой младенца. Яко младенец в яслех положился еси, и обятием вдался еси старца, младодеяй во чреве младенцы, и прежде достигнути в совершенное возращение, превел еси сего к животу: темже тя Благодарственно славим. Вопиял еси апостолом: оставите отрочата ко мне приходити, слове, Царство бо мое таковым сущим мудрованием подаваемо бывает: младенца убо к тебе преставленнаго света твоего сподоби. Слава: Лишил еси благ земных твоего младенца, да Небесных твоих благ сего причастника покажеши, не преступльшаго Божественное твое повеление: славим твоих Блаже, судеб глубину безмерную. И ныне, Богородичен: Яко стену прибежища имамы, и душам тя всесовершенное Спасение, и пространство в скорбех отроковице: и светом твоим присно радуемся, имже Владычице и ныне нас от страстей и бед Спасай. Таже ирмос. И по ирмосе глаголет Священник ектению вышеписанную, и молитву. Таже кондак, глас 8: Со святыми упокой Христе душу раба твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Икос: Сам един еси безсмертный, сотворивый и создавый человека, земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси создавый мя, и рекий ми: яко земля еси, и в землю отидеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа. И настоящия икосы: Ничтоже есть Матере сострадательншее ничтоже есть отца умиленшее: утробы бо их смущаются, егда младенцы отсюду предсылают: велия жалость юже имут сердца их, отрочат ради, наипаче егда суть Благоглаголивая, поминающе словеса их с песнию: аллилуиа. Многажды бо пред гробом сосцы биют и глаголют: _о сыне мой и чадо сладчайшее, не слышиши ли Матере твоея, что вещает? се и чрево носившее тя: чесо ради не глаголеши, яко глаголал еси нам? но тако молчиши глаголати с нами: аллилуиа. Боже Боже, призвавый мя, утешение ныне буди дому моему, плачь бо велий случися им: на мя бо взираху вси, единородна мя сии имуще. но ты рождейся от Матере Девы, Матере моея утробы прохлади, и ороси сердце отца, имже: аллилуиа. Таже кондак, глас 8: Со святыми упокой: Песнь 7. Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи, попраша пламень дерзновенно, и на росу огнь преложиша, вопиюще: Благословен еси Господи Боже во веки. Припев: Господи, упокой младенца. Напиши в книзе Спасаемых, яко человеколюбец щедрый, твоего младенца, да радуяся вопиет державе твоея славы: Благословен еси. Светом твоего слове лица просвети младенца твоего, верою преставльшагося ныне к тебе незрелым возрастом, и воспевшаго тебе: Господи Боже, Благословен еси. Слава: Скорби виновно показася любящим тя ныне разлучение твое, но тебе воистинну радости и веселия ходатайственно: наследиши бо младенче живот во веки, И ныне, Богородичен: Виждь скорбь мою Дево, юже ми наведе множество зол моих, и прежде исхода охладу ми подаждь Матерними молитвами, во еже милостиву ми быти Богу. Песнь 8. Ирмос: Седмерицею пещь. халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею, Спасены сия видев, творцу и избавителю вопияше: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Припев: Господи, упокой младенца. В недрех авраамлих тя, в селениих покоя, идеже радость празднующих всегда, в местех ослабы, идеже есть вода живущая, счинит тя Христос нас ради младенствовавый, поющих ему непрестанно: Священницы воспойте, людие превозносите его во веки. Печали нам всевиновное, и слезам приснопамятное твое разлучение воистинну бысть: прежде бо вкушения в житии сем красотных, оставил еси землю, и родителей недра: но убо авраамле тя прият недро яко младенца, и всякия непричастна скверны. Слава: Что мя плачете младенца преставльшагося? лежай вопиет невидимо, несмь бо плачевный: младенцем бо определися Праведных всех радость, достойная слезам не соделавшим дела. Христу бо воспевают: священнии пойте, людие превозносите его во веки. И ныне, Богородичен: В помощь мою Богородице востани, вонми молитве моей, и избави мя лютаго осуждения, тяжкаго испытания, тьмы и огня, и скрежета зубнаго, бесовскаго же налога, и всякия нужды, надеждо ненадежных, животе отчаянных. Песнь 9. Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы: яко Бог явися человеком плотски, и чрево твое бысть пространнейшее Небес. тем тя Богородицу ангелов и человек чиноначалия величают. Припев: Господи, упокой младенца. Христе младенствовавый кроме пременения, и Кресту приобщивыйся волею, и на матерния болезни рождшия тя воззревый, печаль облегчи, и болезнь лютую, младенца умершаго верных родителей: да славим державу твою. Пославый с высоты всеЦарю, и приимый Блаженнаго младенца, яко чистую Владыко птицу в гнезда Небесная, Спасл еси сего дух от сетей многовидных, и с Праведными духи совокупи, услаждая Царствия твоего. Слава: Ничтоже сотворшим слове Божий, младенцем подал еси селение Небесное: сице бо Благоволил еси Блаже, с теми числити создание твое. младенцу приити ныне к тебе, болезнь родителей сам облегчи, яко всещедрый и человеколюбивый. И ныне, Богородичен: Оком сердечным выну взираю к тебе, Матернюю имущей молитву, ко из тебе рождшемуся: тя бо пою всечистая, успи страсти моея души, ко утру покаяния воздвигни мя отроковице, и светом твоим просвети. Таже, ектениа малая. И е_ксапостиларий: Ныне, упокоихся, и обретох ослабу многу, яко преставихся от истления, и преложихся к животу: Господи, слава тебе. И людие тойжде. Стих: Человек яко трава, дние его яко цвет сельный: Стих: Яко дух пройде в нем, и не будет: Стих: И истина Господня пребывает во век. И на кийждо стих е_ксапостиларий. Таже, Слава, и ныне: Ныне избрах БогоМатерь отроковицу, яко родися из нея Христос, всех избавитель: Господи, слава тебе. Абие же Священник возглашает: Яко свят еси Боже наш, и на святых почиваеши, и тебе славу возсылаем отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Лик: Аминь. И поют: Святый Боже: Прокимен, глас 6: Блажен путь, воньже пойдеши душе: Стих: Обратися душе моя в покой твой. Апостол к коринфяном, зачало 162. Братие, не всяка плоть, таже плоть: но ина убо плоть человеком, ина же плоть скотом, ина же рыбам, ина же птицам. И телеса Небесная, и телеса земная: но ина убо Небесным слава и ина земным. Ина слава солнцу, и ина слава луне, и ина слава звездам: звезда бо от звезды разнствует во славе. Такожде и воскресение мертвых: сеется в тление, востает в нетлении. Сеется не в честь, востает в славе: сеется в немощи, востает в силе. Сеется тело душевное, востает тело духовное: есть тело душевное, и есть тело духовное. Тако и писано есть: бысть первый человек адам в душу живу, последний адам в Дух животворящ. Стих: Блажен, егоже избрал и приял еси Господи. Стих: Душа его во Благих водворится. Ев\глие от иоанна, зачало 21. Рече Господь ко пришедшим к нему иудеем: аз есмь хлеб животный, грядый ко мне, не имать взалкатися: и веруяй в мя, не имать вжаждатися никогдаже. Но рех вам: яко и видесте мя, и не веруете. Все еже даст мне отец, ко мне приидет: и грядущаго ко мне не изжену вон. яко снидох с Небесе, не да творю волю мою, но волю пославшаго мя отца. Се же есть воля пославшаго мя отца, да все, еже даст ми, не погублю от него, но воскресшу е в последний день. И абие бывает последнее целование, певцем поющим стихиры сия. Глас 8. Подобен: _О преславнаго чудесе! _О кто не восплачет, чадо мое, еже от жития сего плачевное твое преставление! яко младенец незрелый от матерних обятий, ныне якоже птенец скоро отлетел еси, и к создателю всех избегл еси. _о чадо, кто не восплачет, зря твое ясное лице увядаемо, еже прежде яко крин красный? _о кто не возстенет, чадо мое, и с плачем не возопиет. многаго твоего Благолепия и красоты жительства твоего? якоже бо корабль следа не имый, сице зашел еси от очию скоро: приидите друзи мои, сродницы и ближнии, вкупе со мною сего целуем, ко гробу посылающе. Смерть младенцем ослаба: житейских бо зол непричастни явишася, и к покою приспеша, и радостию Небесною во авраамлих недрех радуются, и мл\днец святых Божественным ликом ныне свеселятся, и верно ликуют, яко от тления грехолюбнаго чисты отидоша. Слава, глас 6: Болезнь адаму бысть древа вкушением древле во едеме, егда змий яд изблева. тем бо вниде смерть всеродная, снедающая человека. но пришед Владыка, низложи змия, и упокоение нам дарова. к нему убо возопиим: пощади Спасе, и яже приял еси, со избранными твоими упокой. И ныне, Богородичен: Преложение скорбящих, свобождение немощствующих сущи Богородице Дево, Спасай град и люди, ратуемых мире, обуреваемых тишино, едино предстательство верных. Таже, Трисвятое. Пресвятая Троице: Оч~е наш: Яко твое есть Царство: Таже тропари: Со духи Праведных: И поминает по обычаю, глаголя ектению вышеписанную, и молитву. Таже, диакон: Премудрость. Лик: Честнейшую херувим: Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови. Иерей же творит отпуст сей: Воскресый из мертвых, и живыми и мертвыми обладаяй, Христе истинный Боже наш, молитвами пресвятыя твоея Матере, и всех святых твоих, душу от нас преставленнаго мл\днца, им\рк, в скиниях святых всели: и с праведными причти, яко Благ и человеколюбец. Лик: Аминь. По отпусте же глаголет иерей: Вечная твоя память, достоБлаженне и приснопоминаемый младенче, им\рк. Лик же поет, трижды: Вечная память. Посем Священник глаголет молитву сию: Рекшу диакону: Господу помолимся. И певцем: Господи помилуй. Храняй младенцы Господи, в нынешнем житии, в будущем же веце уготовавый им пространство, авраамово лоно, и по чистоте ангельская светообразная места, в нихже водворяются праведных дуси: ты сам Владыко Христе, душу раба твоего младенца, им\рк, приими с миром. ты бо рекл еси: оставите дети приити ко мне, таковых бо есть Царство Небесное. тебе бо подобает всякая слава, честь и поклонение, со отцем, и святым Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь. И вземше тело идут ко гробу предыдущим иереом и диаконом и всему клиру, поющим: Святый Боже: Вложивше же мощи во гроб, иерей начальствуяй взем лопату, сыплет землю во гроб глаголя: Господня есть земля, и исполнение ея, вселенная и вси живущии на ней. И отходят Благодаряще Бога. Конец погребению младенческому. {Последование усопших младенцев (парастас) <::рус>Из Сербского требника. <::слав> бывает якоже и мирских человек, обаче ектениа из чина погребения младенческаго, с молитвою: Господи Иисусе Христе Боже наш, породившимся: Чин погребения младенческаго на пасху <::рус>Из Сербского требника. <::слав> Подобен есть чину певаему тогда возраслым. Обаче апостол и евангелие чтутся из чина погребения младенческаго, п одобно и молитву: Господи Иисусе Христе Боже наш, породившимся: вместо: Боже духов: <::рус>Примечание подготовлено прот. Николаем Диваковым}