<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> [гл\ва 14] Подобает ведати, о еже како бывати о усопших воследованию. В пяток вечера, по отпущении вечерни, облекшуся Священнику в фелонь, диакону же в стихарь, и приемшу кадильницу и фимиам, исходит в притвор, предыдущу ему параекклисиарху со свещником, последуем же по них и мы. И егда приити ему в притвор, предуготовлене же бывшей кутии, диакон глаголет: Благослови Владыко. Священник же, Благословен Бог наш: кадя над кутиею крестообразно. Мы же глаголем _псалом 90: Живый в помощи: [Во ино же время кроме вечерни, или утрени, бывает начало по обычаю, глаголем: Трисвятое, и по Оч~е наш: Иерей возглас: Яко твое есть Царство: Таже, Господи помилуй, 12: Слава, и ныне: Приидите поклонимся, трижды: и _псалом 90.] И по конце его: Слава, и ныне, Аллилуиа трижды. и бывает ектениа покойна: Миром Господу помолимся. Иерей возглас: Яко ты еси воскресение, и живот: Таже, Аллилуиа, трижды, на глас 8. Глаголем же стихи сия, а-~й: Блажени яже избрал, и приял еси Господи. 2, Память их в род и род. 3, души их во Благих водворятся. Таже тропарь, глас 8: Глубиною мудрости человеколюбно: дважды. Слава, и ныне, Богородичен: Тебе и стену и пристанище имамы: Посем кафисма, Блажени непорочнии, поем на глас 2. Припев: Помяни Господи души раб твоих. Другий же лик вторый стих. И по ряду прочия стихи, оба лика. Разделяем же на две статии. По первой же статии не глаголем, Слава, и ныне: но абие сей стих: Яко аще бы не закон твой поучение мое был: трижды. Таже иерей или диакон глаголет ектению: Паки и паки миром Господу помолимся. Лик, Господи помилуй. И прочая. Иерей же молитву втай глаголет: Боже духов, и всякия плоти: Лик: Господи помилуй, 40, тихогласно. Таже начинает вторый лик: Твой есмь аз: Припев, Упокой Господи души раб твоих: И по ряду оба лика: И прочия стихи. На конце же глаголем стих: Жива будет душа моя: до конца, трижды. Таже тропари за упокой, поем на глас 5. Припев: Благословен еси Господи: Святых лик обрете источник жизни, и дверь райскую: и прочая. Посем Аллилуиа, трижды. Таже, ектениа. [зри] И поминает Священник усопших по ряду. Аще ли же не поем непорочных: по Аллилуии, глаголем тропарь: Глубиною мудрости: и Богородичен его. И абие, Благословен еси Господи: Посем тропарь, Святых лик обрете: И прочая. Таже поминает Священник усопших, якоже прежде указася: И глаголем седален покоин, глас 5: Покой Спасе наш с Праведными рабы твоя: Слава и ныне, Богородичен: От Девы возсиявый миру Христе Боже: Таже, _псалом 50. Канон октоиха усопших, по гласу, на 4. По 3 песни ирмос и ектениа: И поминает прежде усопших по ряду, якоже предречеся, посреди непорочных. Возглас, Яко ты еси воскресение и живот: Таже седален, глас 6: Воистинну суета всяческая: Слава и ныне, Богородичен: Всесвятая Богородице: По 6 песни ирмос, и ектениа. И поминаются усопшии, якоже прежде указася. Возглас: Яко ты еси воскресение и живот: Таже кондак, глас 8: Со святыми упокой: и икос, Сам един еси безсмертный: По 9 песни глаголет иерей: Богородицу и Матерь света: Людие, Дуси и души Праведных восхвалят тя Господи: И поем ирмос 9-я песни. Таже, трисвятое: и по Оч~е наш, глаголем тропари сия, глас 4: Со духи Праведных скончавшихся: и прочая. Таже иерей или диакон глаголет ектению: Помилуй нас Боже: и прочая. Иерей, Боже духов: И поминает яже от века умершия отцы и братию нашу, зде лежащия, и повсюду православныя Христианы. Таже возглас: Яко ты еси воскресение и живот: Глаголет иерей, или диакон: Премудрость. Мы же, Честнейшую херувим: Иерей: Слава тебе Христе Боже: Мы же, Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови. Иерей, отпуст: Воскресый из мертвых Христос истинный Бог наш: и прочая. И по отпусте глашает диакон сице: Во Блаженном успении вечный покой подаждь Господи, успшим рабом твоим, им\рк: и сотвори им вечную память. Певцы же поют: Вечная память, трижды. А идеже несть диакона, поют певцы: Рабом Божиим им\рк, успшим вечная память.