<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> [гл\ва 7] Вестно же буди, яко в малых обителех и соборных и приходских храмех, во дни недельныя, идеже всенощныя не бывают, или настоятель не изволит, поется вечерня великая, такожде и утреня во свое время сице: В субботу вечера, по отпусте 9-го часа, входит в Церковь предстоятель и чредный Священник, и вси: емляй же Священник Благословение от предстоятеля, отходит пред царская врата, и творит поклонения три. Взем же и епитрахилий, и Благословив и, и целовав верх, идеже есть Крест начертан: и возложив на выю свою глаголет: Благословен Бог наш: отверзаяй и внутреннюю завесу сущую тафтою, или иным видом устроеную. Предстоятель же глаголет: Приидите поклонимся: и предначинательный _псалом. Аще же предстоятеля не случится тамо, глаголет ин от старейших Священников: Священник же чредный стоит пред царскими вратами, глаголя тайно молитвы светильничныя, стоя непокровен. Глаголет же и ектению, и возглас подобне, и прочее вечерни все поем, якоже предписася во бдении великия вечерни: точию зде по ектении: Исполним вечернюю молитву нашу: поем на стиховне стихиры воскресны, и по исполнении их глаголет предстоятель: Ныне отпущаеши: Чтец глаголет: Трисвятое с прочими. Священник, возглас: Яко твое есть Царство: внутрь святаго олтаря. И чтец, отпустительныя тропари по обычаю. Диакон же, от вне стоя пред образом Спаса Христа, возглашает: Премудрость. Лик: Благослови. Священник, от внутрь глаголет: Сый Благословен Христос Бог наш, всегда, ныне и присно, и во веки веков: Лик: Аминь. Утверди Боже, Благочестивейшаго, самодержавнейшаго, великаго Господря нашего императора николая але_ксандровича, и святую православную веру: и прочая. И Священник глаголет тихим гласом: Пресвятая Богородице, Спаси нас. Лик: Честнейшую: И паки Священник: Слава тебе Христе Боже, упование наше, слава тебе. И глаголет лик: Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови. Священник же отверз святыя двери, и опустив фелонь, стоящу диакону от вне одесную, и орарь держащу обычно, глаголет иерей отпуст по дню. [зри] Посем многолетие. И по еже вечеряти братиям, емлет паки Благословение Церковник от предстоятеля, аще есть: аще же ни от чреднаго Священника. И клеплет в малый кампан, или в ручное клепало, по обычаю. И собравшимся братиям в притвор, творит начало чредный Священник, и поем повечерие, яко обычай с каноном. И по обычном отпусте предстоятель глаголет: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Братия же исходяще, два, два, по чину, творят поклон пред предстоятелем, и емлют от него Благословение и прощение: Таже предстоятель, сотворив образ поклона, просит и сам прощения от них. Во утрии же: Клеплет параекклисиарх в кампан, яко обычай, и в било, и собираются братия в притворе, творит же Священник начало: Благословен Бог наш: И абие чтец глаголет: Слава тебе Боже наш, слава тебе. Царю Небесный: Трисвятое, и по Оч~е наш: Господи помилуй, 12. Приидите поклонимся: трижды: и _псалом 50. Таже поется Троичный канон, со Благоговением и умилением. По каноне же поют Троичное величание, сиесть: Достойно есть яко воистинну, славити тя Бога слова: И прочия тропари. Таже трисвятое, и Оч~е наш: и впакои гласа: Господи помилуй, 40. Слава, и ныне, Честнейшую херувим: И возглас от Священника: Боже ущедри ны: И молитва глаголется от иереа: Всемогущая и животворящая: И отпуст, и прощение обычное. Таже иерей глаголет ектению: Помолимся о Благочестивейшем: Мы же: Господи помилуй, кротким и тихим гласом. И по исполнении тоя глаголет предстоятель: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. И по отпусте входим во храм. Священник же вшед во святый олтарь, и возложив епитрахилий и вложив фимиам в кадильницу, предуготовлене ей от Церковнаго служителя, глаголет и обычную молитву кадила, стоя пред святою трапезою начертаваяй Крест с кадильницею, глаголя: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков: отверзаяй прежде и тафтою устроеную завесу, сущую внутрь царских врат. Таже кадит святую трапезу окрест, и весь жертвенник: И исходит северною страною, и кадит святыя иконы, и предстоятеля, и вся яко обычай. Чтец же, по Благословен Бог наш, глаголет, Аминь. Приидите поклонимся: и обычныя _псалмы: Услышит тя Господь: и Господи силою твоею: Трисвятое, и Оч~е наш: [зри] Долженствует же внимати чтец и Священник, егда имать рещи: Яко твое есть Царство: быти ему посреде храма.] Таже тропари: Спаси Господи люди твоя, и прочая. И Священник кадит паки предстоятеля, и святыя иконы: и входит во святый олтарь южною страною, и стоит пред святою трапезою с кадильницею, и глаголет ектению: Помилуй нас Боже, по велицей милости твоей, и прочая. Таже возглас: Яко милостив и человеколюбец Бог еси: Певцы, Аминь. Именем Господним Благослови, отче. Таже Священник начертаваяй с кадильницею Крест пред святою трапезою, глаголет возгласно: Слава святей, и единосущней, и животворящей, и нераздельней Троице, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Предстоятель же глаголет: Слава в вышних Богу: И шесто_псалмие, яко обычай. Священник же полагаяй кадильницу на месте, исходит из олтаря, и стоит на обычном месте своем. По внегда же рещи предстоятелю три _псалмы, и начнет: Господи Боже Спасения моего: отходит Священник пред царския и святыя двери: И поклонився и возложив епитрахилий, глаголет тайно утренния молитвы, и ектению, яко обычай. И прочее утрени, все поем, якоже предписася во бдении утрени лист 5, на обороте, даже до конца: и час 1-й, и на литургии. [зри] Ведомо же буди, Яко, Верую во единаго Бога, и Оч~е наш, в литургии: В вечерне предначинательный _псалом. Свете тихий: Сподоби Господи: Ныне отпущаеши: На утрени, Шесто_псалмие: Тебе слава подобает: Слава в вышних Богу, и на земли мир: Благо есть исповедатися Господеви: Небесный Царю: Предстоятель глаголет. Трисвятое же и Оч~е наш, на вечерни, по Ныне отпущаеши, и на утрени, по Благо есть исповедатися Господеви, чтец глаголет. [зри] Подобает ведати, Яко приходящему Господскому празднику, или Богородицы, и оба праздника Предтечева, рождество и усекновение, и святых апостол петра и павла, и иоанна Богослова, или аще будет храм: должно есть прочитати апостол, и евангелие рядовое, хотящее быти тогда в самый день праздника, за день напредь прежде праздника, под зачало. На самый же праздника день, чтем праздника единаго, якоже и вся служба.