<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Последование по исходе души от тела. Изшедшей убо души от тела, абие иерей начинает: Благословен Бог наш: Трисвятое. И по Оч~е наш: Яко твое есть Царство: Посем с предстоящими поет, или чтет, тропари сия: Со духи Праведных скончавшихся, душу раба твоего Спасе упокой, сохраняя ю во Блаженней жизни, яже у тебе человеколюбче. В покоищи твоем Господи, идеже вси святии твои упокоеваются, упокой и душу раба твоего, яко един еси человеколюбец. Слава: Ты еси Бог сошедый во ад, и узы окованных разрешивый, сам и душу раба твоего упокой. И ныне: Едина чистая и непорочная Дево, Бога без семене рождшая, моли Спастися души его. По сих же иерей глаголет ектению сию: Помилуй нас Боже, по велицей милости твоей, молим ти ся, услыши и помилуй. Господи помилуй, трижды. Еще молимся о упокоении души усопшаго раба Божия [им\рк,] и о еже проститися ему всякому прегрешению вольному же и невольному. Господи помилуй, трижды. Яко да Господь Бог учинит душу его, идеже праведнии упокоеваются. Господи помилуй, трижды. Милости Божия, Царства Небеснаго, и оставления грехов его, у Христа безсмертнаго Царя и Бога нашего просим. Подай Господи. Иерей: Господу помолимся. Клирицы: Господи помилуй. Иерей: Боже духов, и всякия плоти, смерть поправый, и диавола упразднивый, и живот миру твоему даровавый, сам Господи покой душу усопшаго раба твоего [им\рк,] в месте светле, в месте злачне, в месте покойне, отнюдуже отбеже болезнь, печаль и воздыхание: всякое согрешение содеянное им, словом, или делом, или помышлением, яко Благий человеколюбец Бог прости: яко несть человек, иже жив будет, и не согрешит. ты бо един кроме греха, правда твоя, правда во веки, и слово твое истина. Возглас: Яко ты еси воскресение, и живот, и покой усопшаго раба твоего [им\рк,] Христе Боже наш: и тебе славу возсылаем, со безначальным твоим отцем, и пресвятым, и Благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Клирицы: Аминь. Скончав же сия чтет _псалом 90: Живый в помощи: И абие поет, или глаголет канон сей за преставльшагося. Глас 8. Песнь 1. Ирмос: Воду прошед яко сушу: Стих: Покой Господи душу усопшаго раба твоего. Отверз уста моя Спасе, слово ми подаждь, молитися милосерде, о ныне преставленном, да покоиши душу его Владыко. Мертв быв плотию Спасе, и во гробе положен с мертвыми, душу раба твоего покой в месте злачне, яко милосерд. Слава: Молебный глас мой услыши Боже триипостасне, и учини душу преставленнаго в недрех авраамлих, избавителю. И ныне: Ты пречистая Богородице, егоже без искуса мужеска заченши родила еси, моли Сына твоего, подати покой рабу твоему преставленному. Песнь 3. Ирмос: Небеснаго круга верхотворче Господи: В месте злачне, в месте покойне, идеже лицы святых веселятся, душу раба твоего преставленнаго покой Христе, едине милостиве. Идеже лицы святых, тамо вчини Владыко, послужившаго тебе всем сердцем, и воздвигшаго иго твое на рамо свое, яко един Владыка живота и смерти. Слава: Небесный отче вседержителю, и Сыне единородный, и Душе святый исходный, презри умершаго согрешения, и в Церкви первенец всели его славити тя, со всеми угождшими тебе. И ныне: Яко Мати святая пресвятаго Бога Владычице всяческих, Марие Богородице, со всеми святыми сего моли, душу покоити раба твоего в Небесных селениих. Песнь 4. Ирмос: Услышах Господи. Сошедый в преисподняя Христе, совоздвигл еси умершия вся, и преставльшагося от нас покой Спасе, яко щедр. Никтоже без греха есть, токмо ты един Владыко: сего ради преставленному и грехи остави, и в рай того всели. Слава: Услыши Троице святая, гласы молебныя, приносимыя тебе в Церкви о усопшем, и Богоначальным твоим светом озари душу, омраченную суетными привержении. И ныне: Родила еси пречистая, без мужеска семене, Бога совершенна, и человека совершенна, вземлющаго грехи наша Дево: того моли Госпоже, преставльшемуся рабу твоему подати покой. Песнь 5. Ирмос: Просвети нас повелении твоими Господи: , Имый живота и смерти власть, преставленнаго от нас покой Христе Боже: ты бо еси всех Спасе, покой и живот. На тя Спасе надежду возлож, умерый отиде от нас: ты же Господи ущедри его, яко Бог многомилостив. Слава: Просвети нас трисвяте, воспеваемый Владыко, молящихся тебе, мир Небесный прияти, и в мирных селех душу вчини, отшедшую от временных, в надежде безконечныя жизни. И ныне: Шуяго стояния пречистая, избавити преставленнаго, умоли Сына твоего Дево Госпоже яко Спаса и Бога нашего Мати сущая. Песнь 6. Ирмос: Молитву пролию ко Господу: Ада испроверг Владыко, воскресил еси умершия от века: и ныне преставленнаго от нас в недро авраамле ты Боже всели: прегрешения вся отпустив, яко милосерд. Заповедь, юже ми дал еси Боже, преступих и смертен бых: но ты Боже, сошедый во гроб, и души яже от века воскресивый, не возстави мене Владыко на мучение, но на покой, преставленный вопиет тебе нами, многомилостиве. Слава: Молим тя безначальне отче, и Сыне, и Душе святый, злобою душезлобнаго мира озлобленную и к тебе зиждителю прешедшую душу, во адово дно не отрини Боже Спасе мой. И ныне: С Небесе Христос Бог наш, яко дождь на руно, пречистая, сниде на тя, напаяя весь мир, и изсушая вся безбожныя потоки, наводняяй всю землю разумом своим, присноДево. того моли дати покой преставленному рабу твоему. Кондак, глас 8: Со святыми упокой Христе, душу раба твоего, идеже несть болезнь, ни печаль, ни воздыхание, но жизнь безконечная. Икос: Сам един еси безсмертный, сотворивый и создавый человека: земнии убо от земли создахомся, и в землю туюжде пойдем, якоже повелел еси, создавый мя, и рекий ми: яко земля еси, и в землю отидеши, аможе вси человецы пойдем, надгробное рыдание творяще песнь: аллилуиа. [Трижды.] Песнь 7. Ирмос: От иудеи дошедше: Владыко Христе Боже, егда хощеши судити миру, пощади душу раба твоего, егоже от нас приял еси, вопиющаго: отец наших Боже, Благословен еси. В пищи райстей, идеже Праведных души веселятся послуживших тебе, причти с ними Христе, душу раба твоего, воспевшаго: отец наших Боже, Благословен еси. Слава: Иудейския три отроки Спасый во огни, в триех лицех воспетый, избави огня вечнаго усопшаго, воспевшаго ти верно: отец наших Боже, Благословен еси. И ныне: Исаиа тя жезл нарече чистая: даниил же гору несекомую: иезекииль же дверь, из неяже пройде Христос: мы же тя истинную Богородицу именующе величаем. Песнь 8. Ирмос: Седмерицею пещь: Скончав течение, и к тебе прибегох Господи, преставленный вопиет ныне: прегрешения остави Христе Боже, и не осуди мене, егда хощеши судити всем. верно бо тебе взывах: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во веки. Понесшаго Владыко иго твое на раме своем, и бремя твое легкое, аще и не всегда, обаче в месте Преподобных твоих всели душу его, воспевшаго тебе Христе Спасе: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите его во веки. Благословим отца, и Сына, и святаго Духа, Господа. Безначальная Троице святая, Боже отче, и Сыне, и Душе святый, в лице святых причти душу преставленнаго раба твоего, и огня вечнаго избави, да тя хвалит воспевая во веки: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите его во веки. И ныне: Тя Дево пророчестии лицы прорекоша: прозряще бо тя прозорливыма очима, ов убо жезл нарече тя, ин же дверь восточную, ов же гору человеки несекомую. мы же исповедуем тя воистинну Богородицу, Бога всяческих рождшую: егоже моли, упокоити преставленнаго во веки вся. Песнь 9. Ирмос: Ужасеся о сем Небо: Иисусе Боже мой Спасе, адамле ты взял еси преступление, и смерти вкусил еси, да человеки от нея свободиши милосерде. темже молим тя милостиве: преставленнаго покой, яко Благ, во дворех святых твоих, яко един всеБлагий и милосердый. Несть никтоже милосерде, иже не согреши в человецех, токмо ты един Иисусе Христе, вземляй грехи всего мира. темже очистив раба твоего от прегрешений, вчини во святых твоих дворех: ты бо живот еси и покой, и свет, и веселие всех тебе Благоугодивших. Слава: Удивися все естество человеческое, како безначальнаго отца Сын, сый единородный, плоть от Девы действом святаго Духа приял еси, и пострадал еси яко человек, да умершия оживиши: тем и преставленнаго ныне от нас, прилежно молим тя, во стране живых, яко Благ всели. И ныне: Невесту тя нарицаем пречистая, отца невидимаго, и Матерь Сына, из тебе Духом святым воплощеннаго: и молебницу тя о усопшем рабе твоем предлагаем: тебе бо помощницу имамы земнии, и любовию поюще тя величаем. Таже: Достойно есть: Трисвятое. По Оч~е наш: Тропарь, глас 6: Един естеством сый животворец Христе, и Благости воистинну неизследимая пучино, ныне преставльшагося раба твоего, Царствия твоего сподоби: ты бо един еси имеяй множество щедрот, и безсмертие. Слава, и ныне, Богородичен: Источник живота рождшая Владычице, избавителя миру Иисуса Господа, того прилежно моли, безконечнаго живота преставльшагося ныне раба твоего сподобити: ты бо Христиан едина еси известнейшая помощница. Таже: Господи помилуй, 12. И молитву сию: Помяни Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго, преставльшагося раба твоего, брата нашего [им\рк,] и яко Благ и человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави, и прости вся вольная его согрешения и невольная: избави его вечныя муки, и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных твоих Благих, уготованных любящим тя. аще бо и согреши, но не отступи от тебе, и несумненно во отца, и Сына, и святаго Духа, Бога тя в Троице славимаго верова, и единицу в Троице, и Троицу во единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда. темже милостив тому буди, и веру, яже в тя, вместо дел вмени, и со святыми твоими яко щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит: но ты един еси кроме всякаго греха, и правда твоя, правда во веки: и ты еси един Бог милости и щедрот, и человеколюбия: и тебе славу возсылаем, отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Клирицы: Аминь. Иерей: Премудрость. Клирицы: Честнейшую херувим: Иерей: Слава тебе Христе Боже, упование наше, слава тебе. Клирицы: Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови. Иерей творит отпуст сей: Воскресый из мертвых Христос истинный Бог наш, молитвами пречистыя своея Матере, святых славных и всехвальных апостол, Преподобных и Богоносных отец наших, и всех святых, душу от нас преставльшагося раба своего в селениих Праведных учинит, и в недрех авраама упокоит, и с Праведными причтет и нас помилует, яко Благ и человеколюбец. Клирицы: Аминь. Иерей же глаголет: Во Блаженном успении, вечный покой подаждь Господи, успшему рабу твоему [им\рк] и сотвори ему вечную память. Отпевше же трижды: Вечная память. И отходят во своя си.