<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Ев\глие воскресно первое, от матфеа, зачало 116. Во время оно единиинадесять ученицы идоша в галилею, в гору, аможе повеле им Иисус: и видевше его, поклонишася ему: ови же усумнешася. И приступль Иисус, рече им, глаголя: дадеся ми всяка власть на Небеси и на земли: шедше убо научите вся языки, Крестяще их во имя отца и Сына и святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам: и се, аз с вами есмь во вся дни до скончания века. Аминь. Ев\глие воскресно 2, от марка, зачало 70. Во время оно, минувши субботе, мариа магдалина и мариа иаковля и саломиа купиша ароматы, да пришедша помажут Иисуса. И зело заутра во едину от суббот приидоша на гроб, возсиявшу солнцу, и глаголаху к себе: кто отвалит нам камень от дверий гроба? [И воззревша видеша, яко отвален бе камень:] бе бо велий зело. И вшедша во гроб, видеша юношу седяща в десных, одеяна во одежду белу: и ужасошася. Он же глагола им: не ужасайтеся: Иисуса ищете назарянина распятаго: воста, несть зде: се, место, идеже положиша его: но идите, рцыте учеником его и петрови, яко варяет вы в галилеи: тамо его видите, якоже рече вам. И изшедша бежаша от гроба: имяше одержаше же их трепет и ужас: и ни комуже ничтоже реша: бояхубося. Ев\глие воскресно 3, от марка, зачало 71. Во время оно, воскрес Иисус заутра в первую субботу, явися прежде марии магдалини, из неяже изгна седмь бесов. Она же шедши возвести с ним бывшим, плачущимся и рыдающим: и они слышавше, яко жив есть и виден бысть от нея, не яша веры. По сих же двема от них грядущема явися инем образом, идущема на село. И та шедша возвестиста прочим: и ни тема веры яша. Последи же возлежащим им единомунадесяте явися, и поноси неверствию их и жестосердию, яко видевшим его воставша не яша веры. И рече им: шедше в мир весь, проповедите евангелие всей твари. Иже веру имет и Крестится, Спасен будет: а иже не имет веры, осужден будет. Знамения же веровавшим сия последуют: именем моим бесы ижденут: языки возглаголют новы: змия возмут: аще и что смертно испиют, не вредит их: на недужныя руки возложат, и здрави будут. Господь же убо, по глаголании его к ним, вознесеся на Небо и седе одесную Бога. Они же изшедше проповедаша всюду, Господу поспешствующу и слово утверждающу последствующими знаменьми. Аминь. Ев\глие воскресно 4, от луки, зачало 112. Во время оно, во едину же от суббот зело рано приидоша на гроб, носящя яже уготоваша ароматы: и другия с ними: обретоша же камень отвален от гроба, и вшедша не обретоша телесе Господа Иисуса. И бысть не домышляющимся им о сем, и се мужа два стаста пред ними в ризах блещащихся. Пристрашным же бывшим им и поклоншим лица на землю, рекоста к ним: что ищете живаго с мертвыми? несть зде, но воста: помяните, якоже глагола вам, еще сый в галилеи, глаголя, яко подобает Сыну человеческому предану быти в руце человек грешник, и пропяту быти, и в третий день воскреснути. И помянуша глаголы его: и возвращшася от гроба, возвестиша вся сия единомунадесяте и всем прочим. Бяше же магдалина мариа и иоанна и мариа иаковля, и прочия с ними, яже глаголаху ко апостолом сия. И явишася пред ними яко лжа глаголы их, и не вероваху им. Ев\глие воскресно 5, от луки, зачало 113. Во время оно, петр же востав тече ко гробу, и приник виде ризы едины лежащя: и отиде, в себе дивяся бывшему. И се два от них беста идуща в тойже день в весь, отстоящу стадий шестьдесят от Иерусалима, ейже имя еммаус: и та беседоваста к себе о всех сих приключшихся. И бысть беседующема има и совопрошающемася, и сам Иисус приближився идяше с нима: очи же ею держастеся, да его не познаета. Рече же к нима: что суть словеса сия, о нихже стязаетася к себе идуща, и еста дряхла? Отвещав же един, емуже имя клеопа, рече к нему: ты ли един пришлец еси во Иерусалим, и не уведел еси бывших в нем во дни сия? И рече има: киих? она же реста ему: яже о Иисусе назарянине, иже бысть муж Пророк, силен делом и словом пред Богом и всеми людьми: како предаша его архиереи и князи наши на осуждение смерти, и распяша его: мы же надеяхомся, яко сей есть хотя избавити Израиля: но и над всеми сими, третий сей день есть днесь, отнелиже сия быша. Но и жены некия от нас ужасиша ны, бывшия рано у гроба: и не обретша телесе его, приидоша, глаголющя, яко и явление ангел видеша, иже глаголют его жива. И идоша нецыи от нас ко гробу, и обретоша тако, якоже и жены реша: самаго же не видеша. И той рече к нима: _о несмысленная и косная сердцем, еже веровати о всех, яже глаголаша Пророцы: не сия ли подобаше пострадати Христу и внити в славу свою? И начен от моисеа и от всех Пророк, сказаше има от всех писаний яже о нем. И приближишася в весь, в нюже идяста: и той творяшеся далечайше ити. И нуждаста его, глаголюща: облязи с нама, яко к вечеру есть, и приклонился есть день. И вниде с нима облещи. И бысть яко возлеже с нима, и приим хлеб благослови, и преломив даяше има: онема же отверзостеся очи, и познаста его: и той невидимь бысть има. И рекоста к себе: не сердце ли наю горя бе в наю, егда глаголаше нама на пути и егда сказоваше нама писания? И воставша в той час, возвратистася во Иерусалим, и обретоста совокупленных единонадесяте и иже бяху с ними, глаголющих, яко воистинну воста Господь и явися симону. И та поведаста, яже быша на пути, и яко познася има в преломлении хлеба. Ев\глие воскресно 6, от луки, зачало 114. Во время оно, воскрес Иисус от мертвых, ста посреде ученик своих, и глагола им: мир вам. Убоявшеся же и пристрашни бывше, мняху дух видети: и рече им: что смущени есте? и почто помышления входят в сердца ваша? видите руце мои и нозе мои, яко сам аз есмь: осяжите мя и видите: яко дух плоти и кости не имать, якоже мене видите имуща. И сие рек, показа им руце и нозе. Еще же неверующим им от радости и чудящимся, рече им: имате ли что снедно зде? Они же даша ему рыбы печены часть и от пчел сот. И взем пред ними яде, рече же им: сия суть словеса, яже глаголах к вам еще сый с вами, яко подобает скончатися всем написанным в законе моисеове и Пророцех и _псалмех о мне. Тогда отверзе им ум разумети писания и рече им, яко тако писано есть, и тако подобаше пострадати Христу и воскреснути от мертвых в третий день, и проповедатися во имя его покаянию и отпущению грехов во всех языцех, наченше от Иерусалима: вы же есте свидетелие сим: и се, аз послю обетование отца моего на вы: вы же седите во граде Иерусалимсте, дондеже облечетеся силою свыше. Извед же их вон до вифании и воздвиг руце свои, (и) благослови их. И бысть егда благословляше их, отступи от них и возношашеся на небо. И тии поклонишася ему и возвратишася во Иерусалим с радостию великою: и бяху выну в церкви, хваляще и благословяще Бога. Аминь. Ев\глие воскресно 7, от иоанна, зачало 63. Во время оно, во едину от суббот, мариа магдалина прииде заутра, еще сущей тме, на гроб, и виде камень взят от гроба: тече убо и прииде к симону петру и к другому ученику, егоже любляше Иисус, и глагола има: взяша Господа от гроба, и не вем, где положиша его. Изыде же петр и другий ученик, и идяста ко гробу, течаста же оба вкупе: и другий ученик тече скорее петра и прииде прежде ко гробу, и приник виде ризы лежащя: обаче не вниде. Прииде же симон петр вслед его, и вниде во гроб, и виде ризы (едины) лежащя И сударь, иже бе на главе его, не с ризами лежащь, но особь свит на единем месте. Тогда убо вниде и другий ученик, пришедый прежде ко гробу, и виде, и верова: не у бо ведяху писания, яко подобает ему из мертвых воскреснути. Идоста же паки к себе ученика. Ев\глие воскресно 8, от иоанна, зачало 64. Во время оно, мариа стояше у гроба вне плачущи: якоже плакашеся, приниче во гроб и виде два ангела в белых (ризах) седяща, единаго у главы и единаго у ногу, идеже бе лежало тело Иисусово. И глаголаста ей она: жено, что плачешися? Глагола има: яко взяша Господа моего, и не вем, где положиша его. И сия рекши обратися вспять и виде Иисуса стояща, и не ведяше, яко Иисус есть. Глагола ей Иисус: жено, что плачеши, кого ищеши? Она (же) мнящи, яко вертоградарь есть, глагола ему: господи, аще ты еси взял его, повеждь ми, где еси положил его, и аз возму его. Глагола ей Иисус: марие. Она (же) обращшися глагола ему: раввуни, еже глаголется, учителю. Глагола ей Иисус: не прикасайся мне, не у бо взыдох ко отцу моему: иди же ко братии моей и рцы им: восхожду ко отцу моему и отцу вашему, и Богу моему и Богу вашему. Прииде (же) мариа магдалина поведающи учеником, яко виде Господа, и сия рече ей. Ев\глие воскресно 9, от иоанна, зачало 65. Сущу позде в день той, во едину от суббот, и дверем затворенным, идеже бяху ученицы (его) собрани, страха ради иудейска, прииде Иисус и ста посреде, и глагола им: мир вам. И сие рек, показа им руце (и нозе) и ребра своя. Возрадовашася убо ученицы, видевше Господа. Рече же им Иисус паки: мир вам: якоже посла мя отец, и аз посылаю вы. И сие рек, дуну и глагола им: приимите Дух свят: имже отпустите грехи, отпустятся им: и имже держите, держатся. Фома же, един от обоюнадесяте, глаголемый близнец, не бе (ту) с ними, егда прииде Иисус. Глаголаху же ему друзии ученицы: видехом Господа. Он же рече им: аще не вижу на руку его язвы гвоздинныя, и вложу перста моего в язвы гвоздинныя, и вложу руку мою в ребра его, не иму веры. И по днех осмих паки бяху внутрь ученицы его, и фома с ними. Прииде Иисус дверем затворенным, и ста посреде (их) и рече: мир вам. Потом глагола фоме: принеси перст твой семо, и виждь руце мои: и принеси руку твою, и вложи в ребра моя: и не буди неверен, но верен. И отвеща фома и рече ему: Господь мой и Бог мой. Глагола ему Иисус: яко видев мя, веровал еси: Блажени не видевшии и веровавше. Многа же и ина знамения сотвори Иисус пред ученики своими, яже не суть писана в книгах сих: сия же писана быша, да веруете, яко Иисус есть Христос Сын Божий, и да верующе живот имате во имя его. Ев\глие воскресно 10, от иоанна, зачало 66. Во время оно, явися Иисус учеником своим, востав от мертвых, на мори тивериадстем. Явися же сице: бяху вкупе симон петр, и фома нарицаемый близнец, и нафанаил, иже (бе) от каны галилейския, и сына зеведеова, и ина от ученик его два. Глагола им симон петр: иду рыбы ловити. Глаголаша ему: идем и мы с тобою. Изыдоша (же) и вседоша абие в корабль, и в ту нощь не яша ничесоже. Утру же бывшу, ста Иисус при брезе: не познаша же ученицы, яко Иисус есть. Глагола же им Иисус: дети, еда что снедно имате? Отвещаша ему: ни. Он же рече им: вверзите мрежу о десную страну корабля и обрящете. Ввергоша же, и ктому не можаху привлещи ея от множества рыб. Глагола же ученик той, егоже любляше Иисус, петрови: Господь есть. Симон же петр слышав, яко Господь есть, епендитом препоясася, бе бо наг, и ввержеся в море: а друзии ученицы кораблецем приидоша, не беша бо далече от земли, но яко две сте лактей, влекуще мрежу рыб. Егда убо излезоша на землю, видеша огнь лежащь, и рыбу на нем лежащу и хлеб. (И) глагола им Иисус: принесите от рыб, яже ясте ныне. Влез (же) симон петр, извлече мрежу на землю, полну великих рыб сто (и) пятьдесят (и) три: и толико сущим, не проторжеся мрежа. Глагола им Иисус: приидите, обедуйте. Ни един же смеяше от ученик истязати его: ты кто еси? ведяще, яко Господь есть. Прииде же Иисус, и прият хлеб, и даде им, и рыбу такожде. Се уже третие явися Иисус учеником своим, востав от мертвых. Ев\глие воскресно 11, от иоанна, зачало 67. Во время оно, явися Иисус учеником своим, востав от мертвых, и глагола симону петру: симоне ионин, любиши ли мя паче сих? Глагола ему: ей, Господи, ты веси, яко люблю тя. Глагола ему: паси агнцы моя. Глагола ему паки второе: симоне ионин, любиши ли мя? Глагола ему: ей, Господи, ты веси, яко люблю тя. Глагола ему: паси овцы моя. Глагола ему третие: симоне ионин, любиши ли мя? оскорбе (же) петр, яко рече ему третие: любиши ли мя? и глагола ему: Господи, ты вся веси: ты веси, яко люблю тя. Глагола ему Иисус: паси овцы моя. Аминь, аминь глаголю тебе: егда был еси юн, поясался еси сам, и ходил еси, аможе хотел еси: егда же состареешися, воздежеши руце твои, и ин тя пояшет, и ведет, аможе не хощеши. Сие же рече, назнаменуя, коею смертию прославит Бога. И сия рек, глагола ему: иди по мне. Обращься же петр виде ученика, егоже любляше Иисус, вслед идуща, иже и возлеже на вечери на перси его и рече: Господи, кто есть предаяй тя? Сего видев петр, глагола Иисусови: Господи, сей же что? Глагола ему Иисус: аще хощу, да той пребывает, дондеже прииду, что к тебе? ты по мне гряди. Изыде же слово се в братию, яко ученик той не умрет. И не рече ему Иисус, яко не умрет, но: аще хощу тому пребывати, дондеже прииду, что к тебе? Сей есть ученик свидетелствуяй о сих, иже и написа сия: и вем, яко истинно есть свидетелство его. Суть же и ина многа, яже сотвори Иисус, яже аще бы по единому писана быша, ни самому мню (всему) миру вместити пишемых книг. Аминь.