<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Начало воскресных е_ксапостиларий, и утренних самогласных, сиречь евангельских стихир. и утреннии убо стихиры суть творение льва царя премудраго: е_ксапостиларии же сына его константина царя. Е_ксапостиларий 1: Со ученики взыдем на гору галилейскую, верою Христа видети глаголюща, власть прияти вышних и нижних, научимся: како учит крещати, во имя отца, и Сына, и святаго Духа, языки вся, и пребывати с таинники, якоже обещася, до скончания века. Богородичен: Со ученики радовалася еси Богородице Дево, яко Христа видела еси воскресшаго от гроба тридневна, якоже рече: имже и явися, научая и являя лучшая, и крещати во отце, и Сыне, и Дусе повелевая, еже веровати нам того востанию, и славити тя отроковице. Утренняя стихира, глас 1: На гору учеником идущим за @земное@{еже от земли} вознесение, предста Господь, и поклонившеся ему, и данныя власти везде научившеся, в подНебесную посылахуся, проповедати еже из мертвых воскресение, и еже на Небеса возшествие: имже и во веки спребывати неложный обещася Христос Бог, и Спас душ наших. Е_ксапостиларий 2: Камень узревша отвален мироносицы, радовахуся, видеша во юношу седяща во гробе, и той тем рече: се Христос востал есть, рцыте с петром учеником: на гору приспейте галилейскую, тамо вам явится, якоже предрече другом. Богородичен: Ангел убо принесе Деве, еже радуйся, прежде твоего зачатия Христе, ангел же камень отвали гроба твоего, вместо печали: ов убо радости неизреченныя знамения, ов же в смерти место, подателя тя жизни проповедуя и величая, и глаголя воскресение женам, и таинником. Утренняя стихира, глас 2: С миры пришедшим яже с мариею женам, и недоумевающимся, како будет им улучити желание, явися камень взят, и Божественный юноша утоляя мятеж душ их: воста бо глаголет, Иисус Господь. темже проповедите проповедником его, ученииком в галилею тещи, и видети его воскресша из мертвых, яко жизнодавца и Господа. Е_ксапостиларий 3: Яко Христос воскресе, никтоже @да не верует:@{не не веруй} явися бо марии, потом же виден бысть на село идущима, таинником же паки явися, возлежащим единонадесятим, ихже крещати послав, на Небеса вознесеся, отнюдуже и сниде, утверждая проповедание множествы знамений. Богородичен: Возсиявшее солнце, яко от чертога жених, из гроба днесь, и ад пленив, и смерть упразднив, тебе рождшия молитвами, свет нам низпосли: свет, просвещающ сердца и души: свет, ходити всех наставляющ на стези повелений твоих, и на путь мира. Утренняя стихира, глас 3: Магдалине марии Спасово Благовествующей из мертвых воскресение и явление, не верующе ученицы, поносими быша о жестосердии: но знаменми вооружшеся и чудесы, ко проповеданию посылахуся, и ты убо Господи, к начальному свету вознеслся еси отцу, они же проповедаша всюду слово, чудесы уверяюще. темже просветившеся теми, славим твое еже из мертвых воскресение, человеколюбче Господи. Е_ксапостиларий 4: Добродетельми блиставшеся, видим предстояща в живоноснем гробе мужа в блещащихся ризах: мироносицам преклоньшим лица на землю, Небесы Владычествующаго воскреснию да научимся, и к живота гробу с петром притецем: и содеянному удивльшеся пребудем Христа видети. Богородичен: Радоватися вещавый, претворил еси печаль прародителей Господи, радость внося востания твоего в мире: того убо живодавче, рождшею тя, свет просвещающ сердца, свет щедрот твоих низпосли, еже вопити тебе: человеколюбче Богочеловече, слава твоему востанию. Утренняя стихира, глас 4: Утро бе глубоко, и жены приидоша на гроб твой, Христе: но тело не обретеся желаемое ими: темже недоумевающимся, яже в ризах блещащихся представшая глаголаста: что живаго с мертвыми ищете? воста, якоже предрече, что не помните глагол его? имже веровавша виденная проповедаху, но мняхуся лжа благовещения: тако быша еще косни ученицы: но петр тече и видев прослави твоя в себе чудеса. Е_ксапостиларий 5: Живот и путь, Христос воста из мертвых, клеопе и луце спутешествова, имаже и познася во еммаусе, преломляя хлеб: еюже души и сердца горяща бяху, егда тема глаголаше на пути, и писания сказоваше, яже претерпе. с нимаже, воста, зовем, явися же и петрови. Богородичен: Пою безчисленную твою милость, творче мой, яко себе истощил еси, понести и Спасти человеческое естество озлобленное: и Бог сый, изволил еси, от чистыя Богоотроковицы, по мне быти, и снити даже до ада, хотя ми Спастися, молитвами рождшия тя, Владыко всещедрый. Утренняя стихира, глас 5: _О премудрых судеб твоих Христе! како петру убо плащаницами единеми дал еси разумети твое воскресение? луце же и клеопе спутьшествуя беседовал еси, и беседуяй не абие себе являеши: темже и поносим бываеши, яко един пришельствуяй во Иерусалим, и не причащаяйся в конец совета их: но иже вся к создания пользе строя, и яже о тебе Пророчествия открыл еси, и внегда благословити хлеб познался еси им, ихже и прежде того сердца к познанию твоему распаластася: иже и учеником собранным уже ясно проповедаста твое воскресение, имже помилуй нас. Е_ксапостиларий 6: Показуя, яко человек еси Спасе, по существу, посреде став воскрес от гроба, и брашна сопричастился еси, учил еси крещению покаяния. абие же к Небесному вознеслся еси отцу, и учеником утешителя послати обещал еси преБожественный Богочеловече: слава твоему востанию. Богородичен: Творец создания, и Бог всех, плоть человеческую прият от пречистых кровей твоих, всесвятая Дево, и истлевшее мое все естество новосодела, паки якоже прежде Рождества оставль по Рождестве. темже тя верно вси восхваляем, зовуще: радуйся Владычице мира. Утренняя стихира, глас 6: Истинный мир ты Христе, к человеком Божий мир твой дая, по востании учеником, пристрашны показал еси я, мнящия дух видети: но утишил еси мятеж души их, показавый руце и нозе твои. обаче не верующим еще, брашен причащением, и учений воспоминанием, отверзл еси их ум, еже разумети писания: имже и отеческое обетование обещав, и Благословив я, отступил еси на Небо. темже с ними покланяемся тебе, Господи слава тебе. Е_ксапостиларий 7: Яко взяша Господа, марии рекшей, на гроб течаста, симон петр, и другий таинник Христов, егоже любляше: течаста же оба, и обретоста плащаницы едины внутрь лежащя, и главный же бе сударь кроме их. темже паки умолчаста, дондеже Христа видеста. Богородичен: Велия и преславная мене ради содеял еси Христе мой многомилостиве: от Девы бо отроковицы родился еси несказанно, и Крест подял еси, и смерть претерпев воскресн еси во славе, и наше естество от смерти свободил еси. слава Христе славе твоей, слава силе твоей. Утренняя стихира, глас 7: Се тьма, и рано, и что у гроба марие стоиши, многую тьму имеющи в разуме, в нейже, где положен бысть, вопрошаеши, Иисус? но виждь срищущяся учениики, како плащаницами и сударем воскресение обретоша, и помянуша яже о сих писания. с нимиже и имиже и мы веровавше, воспеваем тя жизнодавца Христа. Е_ксапостиларий 8: Два ангела видевши внутрь гроба, мариа удивляшеся, и Христа не знающи, яко вертоградаря вопрошаше: Господи, где положил еси тело Иисуса моего? званием же того познавши быти самого Спаса, слыша: не прикасайся мне, ко отцу отхожду, рцы братии моей. Богородичен: От Троицы родила еси отроковице, единаго неизреченно во двою естеству суща, и сугуба действом, и единаго впостасию. того убо моли присно, о иже верою покланяющихся, от всякаго навета вражия избавитися: яко вси к тебе ныне прибегаем, Владычице Богородице. Утренняя стихира, глас 8: Мариины слезы не всуе проливаются тепле, се бо сподобися и учащих ангелов, и видения самого Иисуса: темже и отсылается не прикасатися Христу. но обаче проповедница посылается твоим учеником, имже Благовествование носящи, еже ко отеческому жребию восход возвещающи: с неюже сподоби и нас явления твоего Владыко Господи. Е_ксапостиларий 9: Заключенным Владыко дверем, яко вшел еси, апостолы исполнил еси Духа пресвятаго, мирно дунув: имже вязати же и решати грехи рекл еси: и по осми днех твоя ребра фоме показал еси, и руце. с нимже вопием: Господь и Бог ты еси. Богородичен: Твоего Сына яко видела еси от гроба воскресша тридневна, Богоневестная, пресвятая Дево, всю скорбь отложила еси, юже подяла еси, яко Мати, егда узрела еси страждуща: и радости исполншися со ученики его почитающи того, поеши. темже иже Богородицу тя ныне исповедающих Спасай. Утренняя стихира, глас 5: Яко в последняя лета, сущу позде от суббот предстал еси другом Христе, и чудесем чудо извествуеши, заключенным входом дверным, еже из мертвых твое воскресение: но исполнил еси радости учениики, и Духа святаго преподал еси им, и власть подал еси оставления грехов и фомы не оставил еси в неверствия погружатися бури. темже подаждь и нам разум истинный, и оставление прегрешений Благоутробне Господи. Е_ксапостиларий 10: Тивериадское море с детьми зеведеевыми, нафанаила с петром же и со другима двема древле, и фому имяше на лове: иже Христовым повелением одесную ввергше, множество извлекоша рыб: егоже петр познав, к нему бродяше, имже третие явлейся, и хлеб показа, и рыбу на углех. Богородичен: Воскресшаго Господа тридневна от гроба, Дево, моли о воспевающих тя, и любовию Блажащих: тебе бо имамы вси прибежище Спасительное, и ходатаицу к нему: наследие бо твое, и раби есмы Богородице, и к твоему заступлению вси взираем. Утренняя стихира, глас 6: По еже во ад сошествии, и еже из мертвых воскреснии, скорбяще якоже достояше, о разлучении твоем Христе, ученицы на делание обратишася, и паки корабли и мрежи, и лова нигдеже: но ты Спасе, явився яко Владыка всех, одесную мрежи повелеваеши воврещи, и бысть слово дело вскоре, и множество рыб многое, и вечеря странная готова на земли: еяже причастившимся тогда твоим учеником, и нас ныне мысленно сподоби насладитися, человеколюбче Господи. Е_ксапостиларий 11: По Божественнем востании, трижды петра, любиши ли мя, вопрошая Господь, своих овец предлагает пастыреначальника: иже видя, егоже любляше Иисус, во след грядуща, вопрошаше Владыку: сей же что? аще хощу, рече, пребывати сему, дондеже и паки прииду, что к тебе, друже петре? Богородичен: _О страшное таинство, _о преславное чудо! смертию смерть всеконечне погублена бысть. кто убо не воспоет? и кто не поклонится твоему воскреснию слове, и чисто рождшей тя плотию Богородице? еяже молитвами, всех геенны избави. Утренняя стихира, глас 8: Являя себе ученииком твоим, Спасе, по воскреснии симону дал еси овец паству, за любве воздаяние, яже о пастве, попечения ищя. темже и глаголал еси: аще любиши мя петре, паси агнцы моя, паси овцы моя. он же абие показуя друголюбное, о друзем ученице вопрошаше: ихже молитвами Христе, стадо твое сохраняй, от волков губящих е.