<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В четверток вечера, на Господи воззвах, стихиры Крестны. Глас 8. Подобен: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? яко у тебе очищение есть. _О преславнаго чудесе! живоносный сад, Крест пресвятый, на высоту возносимь является днесь: славословят вси концы земнии, устрашаются демонския полки. _о каковый дар земным даровася! имже Христе Спаси души наша, яко един Благоутробен. Стих: Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. _О преславнаго чудесе! яко грозд исполнен живота, понесый вышняго, от земли воздвизаемь Крест видится днесь: имже вси к Богу привлекохомся, и пожерта бысть до конца смерть. _о древо пречестное! имже восприяхом во едеме безсмертную пищу, Христа славяще. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. _О многия твоея Благости, яже к нам Иисусе Блаже! како себе смирил еси, и был еси человек, и пострадати изволил еси, Крест и смерть поносную, за непотребныя рабы претерпев? который ти достойный дар принесем Богоподобный? точию славим тя Благодаряще вернии. Таже, минеи стихиры святому, аще имать. Аще несть минеи, ины стихиры пресвятей Богородице, глас 8. Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля от всех беззаконий его. _О неизреченныя Благости воплощшагося из тебе Богородице всепетая! Крест бо и смерть яко человеколюбец претерпев, да мир Спасет, егоже созда. того моли и мене окаяннаго и многоболезненнаго да избавит муки: и идеже свет сияет невечерний, вселит мя. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Что зримое видение, еже моима очима видится, _о Владыко, содержай всю тварь, на древо воздвижен быв, и умираеши всем даяй жизнь? Богородица плачущися глаголаше, егда узре на Кресте возносима из нея неизреченно возсиявшаго Бога и человека. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Стадо еже стяжа, пречистая, Сын твой и Бог, окропивый кровию, от бед избави честными молитвами твоими, видимыя и невидимыя враги якоже звери отгонящи: и тех лица безчестия исполни, якоже Давид древле провозгласи песнопевец, чистая. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Тя видящи пригвождаема на Кресте Иисусе, и страсти приемлюща волею, Дева и Мати твоя, Владыко, увы мне, вопияше, чадо сладкое, раны неправедно како терпиши, врачу исцеливый человеческое неможение, и от тли всех избавивый милосердием твоим? Таже, Свете тихий: Прокимен дне: и Сподоби Господи в вечер сей: На стиховне стихиры Крестны, глас 8: Вознеслся еси на Крест Христе Боже, и Спасл еси человеческий род: славим страдания твоя. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея, тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Пригвоздился еси на Кресте Христе Боже, и отверзл еси райския двери: темже славим Божество твое. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Мученичен: Мученцы Господни, Всяко место оСвящаете, и всяк недуг уврачуете. и ныне молитеся, избавитися от сетей вражиих душам нашим, молим вас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Юница нескверная юнца видящи на древе пригвождаема волею, рыдающи жалостне, увы мне, вопияше, любимейшее чадо! что тебе сонм воздаде безБлагодатный еврейский, хотя мя обезчадствовати от тебе вселюбезне? Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, и отпуст. В четверток на повечерии, канон пресвятей Богородице. Глас 8: Песнь 1. Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди своя сквозе чермное море, яко един славно прославися. Припев: Пресвятая Богородице Спаси нас. Милостива мне Христа соделай, Дево пренепорочная, в день при страшнаго осуждения изымающи. Одожди ми Владычице, молюся, капли умиления, сущую ми скверну отмывающи, яко да славлю тя. Слава: Просвети мя Дево, яже свет незаходимый рождшая, моея лености глубокую тьму отгоняющи. И ныне: Спаси мя Богородице, во многих гресех погибшаго, и муки всякия, и лютаго осуждения избави. Песнь 3. Ирмос: Небеснаго круга верхотворче Господи, и Церкве зиждителю, ты мене утверди в любви твоей, желаний краю, верных утверждение, едине человеколюбче. Священнаго жития отпад пречистая, приложихся скотом, и осужден весь бых: но ты яже судию рождшая, от всякаго осуждения избави мя и Спаси. К тебе прибегаю Владычице, всегда множеством напастей обстоима ущедривши Спаси мя, яже Спаса рождшая всяческих и Господа, едина препетая. Слава: Непроходимая двере, яже к Богу приводящи отроковице, двери покаяния ми отверзи молюся, очистивши грехов моих скверну, тучами милости твоея, БогоБлагодатная. И ныне: Избави мя страстей наведения Владычице, и борющияся враги моя ныне победи: утверди мя на камени Божиих хотений, и душу мою просвети, двере Божественнаго света. Песнь 4. Ирмос: Услышах Господи, смотрения твоего таинство, разумех дела твоя, и прославих твое Божество. Души моея язвы исцели, БогоБлагодатная Дево: ум мой просвети чистая, омраченный страстными находы. Унынием спящаго, и грехом покровеннаго, к покаянию мя пречистая, призови, яко Мати слова. Слава: Неискусобрачная Владычице, яже воплощенное слово рождшая, душу мою просвети, и от геенны избави и мучения. И ныне: На тя надежду мою возложих всю, Мати Дево: душу мою соблюди, яже Бога рождши Спаса моего. Песнь 5. Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица твоего свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? но обрати мя, и к свету заповедей твоих пути моя направи молюся. Души моея страсти всенеисцельныя отроковице исцели, и угасший леностию светильник мой возжзи, и к покаяния путем настави Дево, да верою и любовию тя славлю. Себе осуждаю прежде испытания Богорадованная, студная дела ношу един осужденный: но предстани ми яко предстательница сущи всем, и лютаго осуждения избави мя. Слава: Избавляющи мя от пленения, и одержащия душетленныя молвы, и страстей лютых умерщвляющих мя, не престай пресвятая отроковице, грешником заступнице, человеком готовая помощнице. И ныне: Умерщвлена мя всего жалом смертным от преступления оживи пречистая, яже жизнь заченшая мирови избавителя и Царя, и к свету настави мя. Песнь 6. Ирмос: Очисти мя Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к тебе бо возопих, и услыши мя, Боже Спасения моего. Умерщвлена мя многими преступленьми, пречистая Дево, оживи, яже жизнь человеком неизреченно рождшая Богородице, и творити ми волю Господню настави. Тя предстательницу и стену вернии вси стяжахом, иже во глубине зол, и молв, и печалей потопляемии присно Богородице, едина верным прибежище. Слава: Увядившая сады безбожия пренепорочная, твоим святым прозябением, растущую во мне присно вражию злобу потреби, пречистая. И ныне: Освяти мой ум, и просвети сердце мое святая Мати Божия, и одержащих мя зол измени: да тя славлю твердую заступницу мою. Таже, Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 8: _О чудесе новаго! _о страшнаго таинства! взываше агница, Сына зрящи на древе Крестнем простерта: что се слове Божий безсмертный? како мертв зришися, и землю колеблеши яко всесилен? но воспеваю твое страшное и Божественное схождение. Песнь 7. Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно, и на росу огнь преложиша, вопиюще: Благословен еси Господи Боже во веки. Милостива буди ми Дево, и уранена мя оружием греха, пластырем исцели твоея молитвы: и огня негасимаго исхити мя во веки. Избави мя Мати Спасова, одержащаго лютаго пленения, помышлений лукавых, и одержаний прегрешения, яко да присно Спасаемь, по долгу тя славлю. Слава: Ныне к тебе прибегаю Богомати, прегрешений пленицами стягнут: за милосердие милости разреши мя Дево, и от бесов избави мучения и злобы. И ныне: Ущедри и Спаси мя Дево, яже щедраго рождши Божия слова: и светом, иже в тебе, озари душу мою, и от бесов избави мя лютаго коварства. Песнь 8. Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею Спасены сия видев, творцу и избавителю вопияше: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Иже по всему совершен, и естеством неприступен, явися прикосновен мне, плотию обложен из тебе неискусобрачная: егоже прилежно моли, беззаконий моих бремя облегчити, и суда будущаго избавити мя. Яже судию и Господа рождши паче слова, сего яко Сына твоего пресвятая, умоли: в час суда осуждения, и огня, и тьмы несветимыя, и скрежета зубнаго избавити мя, верою Благочестно поющаго тя всегда. Слава: Богородительнице пречистая, души моея язвы, и греховныя соблазны очисти, источником отмывающи, иже из ребр Рождества твоего, и иже от них потекшими струями: к тебе бо взываю, и к тебе прибегаю, и тебе молю БогоБлагодатную. И ныне: Умерщвленную душу мою угрызением змииным, едина яве живот рождшая, пренепорочная оживи: и нас ради Дево рожденнаго, действовати поспеши хотения, вопиющу: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите его во веки. Песнь 9. Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево твое бысть пространнейшее Небес. тем тя Богородицу ангелов и человек чиноначалия величают. Просвети, двере света, ослепленную душу мою страстьми, и лукавыми помыслы очерневшую, и бедствующую: и избави мя напастей, и от бесов озлобления и истязания лютаго, и будущаго пламене и муки. Пощади мя Спасе, рождейся от Девы, и сохранивый рождшую тя нетленну и по Рождестве: егда сядеши судити делом моим, беззакония и грехи моя презри, яко безгрешен, и яко Бог милостив и человеколюбец. Слава: Носящи Небесный огнь рукама яко клещами, БогоБлагодатная, души моея страсти попали чистая, и страшнаго осуждения и огня, и томления лютаго бесовскаго свободи мя. И ныне: Осиянием твоим мысленным просвети наша помышления, и сердца и разумы, отроковице БогоБлагодатная, яко да стезями животными праве ходяще, милость получим, возвещающе присно хвалы твоя. Таже, Достойно есть: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, и прочее обычно, и отпуст. В пяток утра, по 1-м стихословии седальны Крестны, глас 8: Видя разбойник начальника жизни на Кресте висяща, глаголаше: аще не бы Бог был воплощься, иже с нами распныйся, не бы солнце лучи своя потаило, ниже бы земля трепещущи тряслася. но вся терпяй, помяни мя Господи, во Царствии твоем. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. Посреде двою разбойнику мерило праведное обретеся Крест твой, овому убо низводиму во ад тяготою хуления, другому же легчащуся от прегрешений к познанию Богословия: Христе Боже, слава тебе. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Сына твоего Дево, и Бога Крестом сохраняеми присно, бесовския прилоги отгоняем и козни: сущую тя Богородицу воистинну воспевающе, и любовию вси роди Блажим пречистая, якоже прорекла еси: темже нам согрешений оставление молитвами твоими даруй. По 2-м стихословии седальны Крестны, глас 8: Посреде едема древо процвете смерть, посреде же всея земли древо прозябе живот: вкусивше бо первое нетленнии суще, тленни быхом: получивше же второе, нетления напитахомся: Крестом бо Спасаеши яко Бог род человеческий. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. В раи мя убо прежде древо обнажи, вкушением враг внося умерщвление: Крестное же древо живота вечнаго одеяние человеком нося, водрузися на земли, и мир весь исполнися всякия радости: егоже зряще возносима, Богу верою людие согласно возопиим: исполнь славы дом твой. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Светом Небесным просвещается днесь сей храм: в нем бо воинства ангельская радуются, с нимиже и человечестии лицы веселятся, в память страстотерпец. тех мольбами низпосли Христе, миру твоему мир, и велию милость. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Иже от кровей твоих чистых воплощшагося, и паче ума от тебе чистая родившагося, на древе висяща посреде злодеев зрящи, утробою боляше, и Матерски плачущи вопияше: увы мне чадо мое! что Божественное и неизреченное смотрение твое, имже оживил еси создание твое? воспеваю твое Благоутробие. По 3-м стихословии седален, глас 8: Подобен: Повеленное: Твоим Крестом Христе Спасе и смертию, мучительство вражие низложися, и смерть умертвися, и мертвыя яже имеяше ад от века в себе связанныя, внезапу отпусти пленники вся, воспевающия державу твою, и страшное твое Блаже, и Божественное схождение, имже всех Спасл еси. Обожения ложнаго упования родоначальник тления, яже от него всем виновен явися. ты же Крестом твоим жизнь источаеши яко преБлагий: волею бо пригвожден был еси, да от перваго разрешиши осуждения. темже воспеваем твою Христе вольную страсть. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Нескверная агница, агнца и пастыря висяща на Кресте зрящи, вопияше: чадо мое, что странное убо и ненадежное сие зрение? како жизнь всех смертию осуждается земным подобне? но воскресни тридневно из мертвых слове, якоже рекл еси: да радующися славлю тя. Канон честному и животворящему Кресту. Творение иосифово. Глас 8: Песнь 1. Ирмос: Крест начертав моисей впрямо жезлом чермное пресече, Израилю пешеходящу, тоже обратно фараоновым колесницам ударив совокупи, вопреки написав непобедимое оружие. тем Христу поим Богу нашему, яко прославися. Длани Божественныя на Кресте Иисусе распростер, к себе собрал еси руку твоею создание: и от руки лукаваго всех свободил еси, и покорил еси и рукою державною Царю всех. темже вернии поим величеству твоему, яко прославися. Вредно бысть во едеме древа горькое вкушение, смерть введшее: Христос же умертвився на древе, всем живот источи, и убив змия Божественною силою. темже тому поим Богу нашему, яко прославися. Мученичен: Храбрствовавше Иисусе Мученк множество, Крестом же и страстию твоею на страсти противу восташа, и пред враги тя царствующаго тварию исповедаша: терпеша же мучения и беды безмерныя. темже твою улучиша славу вси, славы Господа. Мученичен: Кроплением Богодетельныя честныя твоея крове, Мученцы твои Господи, избавление обретше, крови своя воистинну излияша, неправедно мучими быша жертвы приносити скверным бесом душетленным. темже честная заколения тебе принесоша, Царю всех. Богородичен: Яко виде тя на Кресте пригвождаема, вся видящаго, непорочная рыдающи глаголаше: что сие чадо мое? что ти воздаша наслаждшиися многих твоих дарований? како претерплю болезни? слава твоему Благоутробию, и смотрению страшному долготерпеливе. Другий канон пресвятей Богородице. Глас 8. Ирмос: Воду прошед яко сушу, и египетскаго зла избежав, Израильтянин вопияше: избавителю и Богу нашему поим. Омраченную сластьми жития душу мою Богомати, и мирскими печальми безвременно смущаему, просвещением твоим просвети. Отверзошася двери Небесныя Божественным твоим Рождеством Богомати: в нихже вход даждь души моей яко милостива, и к тем настави мя. Устреленую стрелою лукаваго, и козньми онаго, и коварствы уязвленую душу мою, Дево, милостию твоею исцели. Яже ненадеющихся надежда, падших исправление, свет Божественный рождшая, душу мою сущую во тьме просвети. Песнь 3. Ирмос: Жезл во образ тайны приемлется, прозябением бо предразсуждает Священника, неплодящей же прежде Церкви, ныне процвете древо Креста в державу и утверждение. В черную утварь изменися солнце, зря на древе тебе неправедно воздвижена: и распадеся камение, и земля вся страхом трясашеся, едине Спасе, всех избавление. Распростер руце моисей, воображаше Крест честный: егоже мы ныне воображающе Благомудренне, полки иноплеменныя вся бесовския побеждаем, вреда всякаго тех кроме пребывающе. Мученичен: Страсти терпяще страстотерпцы, страсть образоваху, многообразным страстем причастишася, волею страдавшаго, и страсти умертвившаго, и живот миру возсиявшаго. Мученичен: Невозвратно мучения путь шествовавше, преткновения прелести от сердец низложиша Благославнии страстоносцы, и устремишася ко упокоению Божественному веселящеся. Богородичен: Законных кроме обычаев человеческих, тебе чадо родих, Богородица плачущи вещаше: и како беззаконнии воздвигоша тя на древо, посреде беззаконных, единаго закон жизни положившаго? Ин. Ирмос: Небеснаго круга верхотворче Господи, и Церкве зиждителю, ты мене утверди в любви твоей, желаний краю, верных утверждение, едине человеколюбче. Воздыхания немолчная, и прилежныя слезы, и сокрушенно сердце даждь ми Дево, да плачуся содеянных мною, и совозрастающия моя страсти потреби, едина всепетая. Дреманьми отягченную греховными, и ко адове утробе низпоползшуюся душу мою исхити Владычице, и помышление покаяния истиннаго подаждь ми БогоБлаженная. Умиления любовь, и добродетелей даруй всенепорочная, погруженней души моей прегрешеньми, и Небесное житие возлюбити, и Божие желание имети. На тя упование возлагаю Мати Божия, и отчаяния вскоре избавлюся: вем бо, вем твоего Благоутробия богатство, и крепость сведый дерзновения твоего. Песнь 4. Ирмос: Услышах Господи, смотрения твоего таинство, разумех дела твоя, и прославих твое Божество. Яко кедр Благочестие, веру яко кипарис, любовь же яко певк носяще, Кресту Божественному поклонимся. Крестом твоим Спасе, рай отверзеся, и осужденный человек паки вниде вонь, твою величая Благостыню. Умерщвленыя оживил еси Спасе человеки, мертв быв, и змия умертвил еси грех введшаго. Мученичен: Страстем бывше сообразни Христовым Божественнии Мученцы, причастницы же и светлости Небесныя явишася. Мученичен: Украсистеся Мученцы, слову красному соединившеся: и светло просветистеся, солнце праведное возлюбивше. Богородичен: Ново отроча родила еси, прежде век суща совершеннаго, отроковице всенепорочная, и Крестом совершающа всяческая, и Благостию. Ин. Ирмос: Ты моя крепость Господи, ты моя и сила, ты мой Бог, ты мое радование, не оставль недра отча, и нашу нищету посетив. тем с Пророком аввакумом зову ти: силе твоей слава человеколюбче. Яже Бога слова неизреченно рождшая, души моея струпы обяжи, действенным былием, кровь Сына твоего честную возлиявши, разрушившаго адово душетленное чрево, и источившаго миру воскресение. Невесто Божия, прегрешений очищение души моей струи низпосли, и лукавая отмый помышления, чисте быти той сподоби: к твоему бо ходатайству, и твоей помощи, Богородице Дево прибегох. К твоему ныне прибегаю заступлению пречистая, предвари мя избавити лютыя бури вражия, и смущающих потоков беззакония: к твоему же пристанищу, и к твоей тишине неуклонно Богомати настави мя. Враг греховными стрелами душу мою всю уязви, и оскверни сластьми мое сердце, и отврати от пути праваго. сего ради вопию ти: обративши исцели мя, и Спаси. Песнь 5. Ирмос: _О треБлаженное древо! на немже распяся Христос, Царь и Господь: имже паде древом прельстивый, тобою прельстився, Богу пригвоздившуся плотию, подающему мир душам нашим. Одеждею нетления, обнаженыя ны облещи возжелев, совлеклся еси, и на Кресте распятся, обнажил еси вражия Христе коварства: сего ради твоя страдания славим. Кровь из ребр истекшая Спасительная яве, мир очистила есть, капищныя же крови разруши, и истлевшия плодом разумным обнови, и источи нетление душам нашим. Мученичен: Просвещени добротою многовидных ран, Мученцы славнии, Божественною же кровию знаменавшеся, возбраняющее прежде оружие проидоша яве, и вселишася радующеся в рай. Мученичен: Яко дивен ты еси во святых Христе, верою тебе возлюбивших: от тебе бо обогатившеся Божественныя исцелений реки мирови источают, и изсушают излияние страстей наших. Богородичен: Недуговавшия грехом ны исцелила еси Дево, рождши Спаса и врача всех, на древе Крестнем пригвожденнаго пречистая, и источивша Спасение душам нашим. Ин. Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица твоего свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? но обрати мя, и к свету заповедей твоих пути моя направи, молюся. Со всем усердием тщуся к твоему всенепорочная заступлению и душевное око возвожду: не отврати мене, но заступи мя яко Благая, и избави мя, и прегрешений моих скверну отмый. Яд смертоносен греховными зубы вложися: но того погуби гвоздьми и копием Божественным Рождества твоего, за милосердие нас ради плотию пострадавшаго, едина всепетая. Умерщвленна мя нравом, и истлевшаго прегрешеньми, оживи рождшая живот вечный, и обновлением Духовным, к нетлению претвори мя, БогоБлаженная. Лукавства бесовскаго, и злобы человеческия избави мя, Владычице, и душевную болезнь, и телесную вскоре исцели, рождшая едина всякия плоти и согрешений врача, Спаса и Господа. Песнь 6. Ирмос: Воднаго зверя во утробе длани иона Крестовидно распростер, Спасительную страсть проображаше яве: тем тридневен изшед, премирное воскресение прописаше, плотию пригвожденаго Христа Бога, и тридневным воскресением мир просвещшаго. Крест водрузися на месте лобнем посреде земли, и посреде рая прозябшую древом язву исцели: мессиа бо Иисус посреде беззаконных разбойник, един праведный явися, с собою совоздвиже вся, и с высоты падшаго в пропасть вверже. Лук Христе напряг Божественный, всечестный твой Крест, испустил еси стрелы на убийцу: гвозди же руку твоею Владыко, вонзил еси в того гневливое и всесквернавое сердце: и до конца того умертвил еси, и от него умерщвленыя щедре оживил еси. Мученичен: Кровным истекшим струям, из телес святых страдалец, угасиша Духом весь идолобесия пламень, и Церкве честныя бразды напоиша, и клас израстити сотвориша Спасения надежды и веры: имже питается всяка душа, Божественною Благодатию. Мученичен: Воспаляхуся огня множае нравом, страждущии славнии страстотерпцы, егда вещественным огнем опалятися. лукавными судиями судом отдаваеми, и неуязвлени сохраняеми бываху действом и Благодатию святаго Духа, венчавшаго тех законно пострадавших. Богородичен: Оружие сердце твое пройде, пречистая отроковице, зрящи Сына твоего на Кресте простерта, и страсти терпяща, и копием в Божественная ребра прободаема волею, и закалающа тьмы борительнаго змия: темже плачущи Матерски, того величала еси. Ин. Ирмос: Очисти мя Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к тебе бо возопих, и услыши мя, Боже Спасения моего. Отступих от Бога блудно жив, и раб сластей окаянный бых, и всякия обнажихся добродетели Божественныя: но посети мя пречистая. Бежатель бых от заповедей данных ми, и удалився от живота к смерти приближихся: но настави мя к возвращению, БогоМати пречистая. Житие мое лукавно, исполнено нерадения: но милость твоя многая и неизреченная, пречистая, да одолеет и милосердие Благости твоея немощней мысли моей. Спаса и избавителя рождши, и всещедраго, ущедри мя чистая, и Спаси, и избави от обышедших мя, и нападающих немилостивно на немощь мою. Песнь 7. Ирмос: Безумное веление мучителя злочестиваго люди поколеба, дышущее прещение и злохуление Богомерзкое: обаче три отроки не устраши ярость зверская, ни огнь снедаяй, но противо дышущу росоносному духу, со огнем суще пояху: препетый отцев и нас Боже Благословен еси. Егда распростерся на древе Крестнем, якоже виноград слово отчее, мсто искапал еси тайны, изменяющее пиянство преступления, и всех веселящее, ведущих тя Бога и зиждителя, волею страждуща, и Спасающее поющия: препетый отцев и нас Боже Благословен еси. Распятие претерпел еси Христе мой Иисусе, поносное, уставляющее человеком все поношение и воздыхание, желчи же вкусил еси, горесть всяку злобную отемля, уязвил еси руце твои, язвы щедре душевныя наша исцеляя, и пети повелевая: препетый отец наших Боже Благословен еси. Мученичен: Болезньми неболезненный живот доблии страдальцы притяжали есте: темже наша болезни облегчаете отнюд, Благодать приемше свыше святии, исцелевати страсти, и духи отгоняти: и верным предстоите, и Спасаете вопиющия: препетый отец наших Боже Благословен еси. Мученичен: Стасте Мученцы пред судищи Христа исповедающе, плоть нас ради восприемшаго по нам кроме тления: и подобницы страстем его являеми воистинну, огня озлобления, и всякия иныя муки претерпесте, в веселии зовуще: препетый отец наших Боже Благословен еси. Богородичен: Печали исполнихся зрящи тебе Сыне без правды страждуща, уязвляюся душею, копием уязвлену ти в ребра, Богородица вопияше плачущи и рыдающи, едина Владычица, юже достойно вси уБлажаем, и Благочестно зовем: препетый отец наших Боже Благословен еси. Ин. Ирмос: Отроцы еврейстии в пещи попраша пламень дерзновенно, и на росу огнь преложиша, вопиюще: Благословен еси Господи Боже во веки. Вся еси светоносна, свет незаходимый Дево, приемши, и просвещающи чистая, верою тебе вопиющия: Благословен пречистая, плод твоего чрева. Да твое человеколюбие и милость Дево явиши, из глубины мя зол возведи вопиюща: Благословен пречистая, плод твоего чрева. К тебе Мати Дево, притекаю, уязвляемь стрелами душетленными: всего мя молитвою твоею огради вопиюща: Благословен пречистая, плод твоего чрева. Избави мя Мати Спасова, одержащаго лютаго пленения, помышлений лукавых, и вин греховных: яко да присно Спасаемь по долгу тя славлю. Песнь 8. Ирмос: Благословите отроцы, Троицы равночисленнии, содетеля отца Бога, пойте снизшедшее слово, и огнь в росу претворшее, и превозносите всем жизнь подавающаго, Духа всесвятаго во веки. Благословится древо, имже вся потребися яже во едеме лестная клятва, возрастшая снедию лукавою древа, и Христос возносится препрославленный, иже вознестися на нем волею своею восхотевый за милосердие. Священно во пременении рукама приснославный, Благословляя внуки иногда, образ являя священнаго древа, имже Благословение всем даровася, проклятым злою древа снедию, и поползшимся во глубину зол. Исправляется все человечество Владыко, тебе распростерту бывшу на Кресте, и полк паде лукавых бесов, и разстоящаяся совокупление приемлют: и превозносится держава власти твоея, и сила твоя во веки. Мученичен: Блаженную славу, и пищу нетленную, и светозарна селения наследовасте ныне Божественнии страдальцы Господни, и Небесным примесистеся чином, и приснославных надежд ваших конец ныне восприясте с веселием. Мученичен: Ваше мужество паче солнца возсия, световиднии Христовы страдальцы, и всю диаволю прелесть Божественною силою помрачи и верных всех сердца Благочестномудренне просвети во веки. Богородичен: Мысленный облак, и сень священия, престол Божий, и дверь света, светильник, и восток слова, вернии вси именуем тя, пречистая Дево, вся сотворшаго Мати сущи Благословенная. Ин. Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею Спасены сия видев, творцу и избавителю вопияше: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Вседержитель Господь вселивыйся во утробу твою, и столп утверждения верным тя показа: к немуже прибегающе напастей избавляемся и бед, и свобождаемся искушения, согласно поюще: Священницы воспойте, людие превозносите его во веки. Священнаго Владычице отпадох жития, ко греху невоздержимо влекомь, и сим порабощаемь, свобождения еже о Христе и правды истинныя обнажихся: но не презри мя, сокровище Спасения, к тебе прибегающаго, нага и обнищавшаго. Да исправится мольба молитвы моея ко Господу, из утробы твоея произшедшему, Владычице: и от преступления заповедей да избавит мя, и осуждения и клятвы законныя, и скверну да отмыет лютых моих прегрешений, яко един милостив. Богородительнице пречистая, души моея язвы, и греховныя соблазны очисти, источником отмывающи, иже из ребр Сына твоего, от них потекшими струями: к тебе бо взываю, и к тебе прибегаю, и тебе призываю БогоБлагодатную. Таже, поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: Песнь 9. Ирмос: Снедию древа роду прибывшая смерть, Крестом упразднися днесь: ибо праматерняя всеродная клятва разрушися, прозябением чистыя Богоматере: юже вся силы Небесныя величают. Священнейше тя возносяще щедре, покланяемся твоему Кресту, копию же и губе, и трости, и в руку вонзенным и в ногу святым гвоздем Владыко: имиже обретохом совершенное оставление, и райскаго жития сподобихомся. _О како неправедно осужден был еси пригвоздитися на древе распинаемь, праведнейший едине всех Царю, оправдати всех ищяй, верою славящих страдания твоя вольная, и смотрение, и тебе Христе мой верно величающих. Мученичен: Тело предавше мукам вседушно Мученцы славнии, претерпеша раны и нужную смерть, отсечение удов, и растерзания, и огненное опаление, любовию же разгараеми ко Господу. темже венценосцы на Небесех живут. Мученичен: Иже апостолов и Мученков сладосте, молитвами их всех нас милости исполни, яко Благоутробен, согрешений разрешение подая, и лютых всех избавление, и твоего Царствия вселение Христе Боже, иже нас ради явлейся человек. Богородичен: Световидный чертог явилася еси Дево, всельшемуся в твою нетленную утробу, и страсть Блаженную претерпевшему хотением, и всем безстрастие подавшему за неизреченную милость: емуже верою покланяющеся, тебе Благочестно величаем. Ин. Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево твое бысть пространнейшее Небес. тем тя Богородицу ангелов и человек чиноначалия величают. Воистинну БогоМати сущаго Бога, молящи не престай егоже родила еси, грехов оставление рабом твоим подати, и всесовершенное прощение тем ныне содеянных зол: и сих сподобити со всеми святыми вечнаго наслаждения. Крепостию и силою Духовною, и оружием, и державою, препояши смиренную душу мою пресвятая Богородице, и Крестным оружием облецы, и греха моего раны очисти, росою твоего человеколюбия, и великою милостию твоею. Спасения буди ми столп, чистая, бесов бездельны сотвори полки, и напастей молву, и беды отгоняющи, и страстей находы далече прогоняющи, и чистое дающи свобождение. Честая препрославленная Мати Божия, поющия тя любовию Спаси, и искушений молву разоряющи милостивно: яко Бога бо рождши Дево, вся елико хощеши творити можеши, и подаеши милость невозбранно. темже тя вси величаем. Таже, Достойно есть: Ектениа, и светилен, и _псалмы обычныя. На стиховне стихиры Крестны, глас 8: Моисеев жезл проображаше честный Крест твой, Спасе наш: тем бо Спасаеши, яко из глубины морския, люди твоя человеколюбче. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. и призри на рабы твоя, и на дела твоя, и настави сыны их. Еже древле во едеме в раи, древо снедное прозябло есть посреде садов: Церковь же твоя Христе, Крест твой процвете, источающь всему миру жизнь. но оно убо умертви снедию ядшаго адама: сие же жива сотвори, верою Спасшася разбойника. егоже Спасения причастники и нас яви Христе Боже, иже страстию твоею разрушивый, яже на ны козни вражия, и сподоби нас Царствия твоего Господи. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Мученичен: Что вас наречем святии? херувимы ли? яко на вас почил есть Христос. серафимы ли? яко непрестанно прослависте его. ангелы ли? тела бо отвратистеся. силы ли? действуете бо чудесы. многая ваша имена, и большая дарования. молите Спастися душам нашим. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Не терплю чадо, видящи тя на древе уснувша, бодрость всем подающаго, яко да иже древле преступления плодом, сном погибельным уснувшим, Божественную и Спасительную бодрость подаси: Дева глаголаше плачущися, юже величаем. Таже, Благо есть: Трисвятое. По Оч~е наш: Тропарь, ектениа, и час первый, _псалмы обычныя, и отпуст. В пяток Блаженны, глас 8: Помяни нас Христе Спасе мира, якоже разбойника помянул еси на древе: и сподоби всех, едине щедре, Небесному Царствию твоему. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Распростерл еси Христе длани на древе, и лукавая начала и власти обличив, Спасл еси от тех вреда Благочестно славословящия тя. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. Копием прободеся вися на древе, источил еси нам потоки безсмертия, умерщвленым без ума преступлением: темже со страхом славим тя. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Странни земных являемых сладких введения, странным себе издаша мукам страдальцы, уязвляюще отступника своими святыми язвами. Слава: Иже от безначальныя Троицы един сый, страсть на Кресте претерпел еси волею: страстей моих изсуши вся потоки, и Спасения сподоби мя. И ныне: Еммануила агнца Божия и слова, видящи плотию висяща на древе, агница едина нескверная и Дева, печалию одержима бяше слезящи.