<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Глас 8. В субботу вечера, на малей вечерни, на Господи воззвах, стихиры воскресны 3, повторяюще первую. Глас 8: Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Вечернюю песнь, и словесную службу, тебе Христе приносим: яко Благоволил еси помиловати нас воскресением. Господи, Господи, не отвержи нас от твоего лица: но Благоволи помиловати нас воскресением. Радуйся сионе святый, Мати Церквей, Божие жилище: ты бо приял еси первый, оставление грехов, воскресением. Слава, и ныне, Богородичен, догматик. Глас 8. Како тя уБлажим Богородице? како же воспоим преБлагословенная, непостижимое таинство рождения твоего? веков бо творец, и нашего содетель естества, свой образ ущедрив, низведе самаго себе во истощание неизследимое, сый в невещественных недрех отчих, во утробе твоей чистая вселися, и плоть непреложно бысть, от тебе неискусобрачная, пребыв убо, еже бе естеством Бог. темже ему покланяемся Богу совершенну, и человеку совершенну, тому во обоем зраце: ибо обое естество в нем есть воистинну: сугуба же вся проповедуем естественная его свойства, по сугубому существу, два почитающе действа и хотения. единосущен бо сый Богу и отцу, самовластно хощет и действует яко Бог: единосущен же сый и нам, самовластно хощет, и действует яко человек. того моли чистая всеБлаженная, Спастися душам нашим. Таже, Свете тихий: Посем прокимен: Господь воЦарися, в лепоту облечеся. Трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася. Таже, Сподоби Господи в вечер сей: Иерей же ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну, глас 8: Возшел еси на Крест Иисусе, снизшедый с Небесе: пришел еси на смерть животе безсмертный, к сущим во тьме, свет истинный: к падшим, всех воскресение, просвещение, и Спасе наш, слава тебе. Таже, Богородичны подобны, три. Глас 8: Подобен: _О преславнаго чудесе! Стих: Помяну имя твое во всяком роде и роде. Радуйся Богородице всепетая. радуйся источниче живота верным источающь. радуйся всех Владычице, и госпоже твари Благословенная. радуйся всенепорочная, препрославленная. радуйся всепречистая. радуйся палато. радуйся Божественное селение. радуйся чистая. радуйся Мати Дево. радуйся Богоневесто. Стих: Слыши дщи и виждь, и приклони ухо твое. Радуйся, Богомати пречистая. радуйся, верных надежде. радуйся, мира очищение. радуйся, всякия скорби избавляющи рабы твоя. радуйся, человеков утешение живоносное. радуйся, заступление. радуйся, предстолпие призывающих тя. радуйся, Божие Божественное пребывание, и горо святая. Стих: Лицу твоему помолятся богатии людстии. Радуйся Богородице, Мати Христова. радуйся, едина надежде, человеков заступление. радуйся, прибежище. радуйся, свещниче света светлый. радуйся, свеще освященная. радуйся палато. радуйся раю. радуйся Божественное селение. радуйся источниче, источающь воды притекающим к тебе. Слава, и ныне, Богородичен догматик: Егоже Небо не вмести, Дево Богородице, во чреве твоем нетесноместно вместися: и пребыла еси чистая, словом неизреченным, ничимже Девству оскверншуся. ты бо едина была еси в женах, и Мати, и Дева: и ты едина пречистая, воздоила еси Сына живодавца, и на обятиях твоих носила еси недремлющее око: но не остави недра отча, якоже прежде век предбысть. но горе весь Бог со ангелы, доле весь из тебе с человеки, и везде несказанно. того моли, всесвятая Владычице Спастися, православно Богородицу чистую исповедающим тя. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Оч~е наш: Тропарь воскресн. Слава, и ныне, Богородичен его, и отпуст. В субботу на велицей вечерни, на Господи воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны, глас 8: Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени твоему. Вечернюю песнь, и словесную службу, тебе Христе приносим: яко Благоволил еси помиловати нас воскресением. Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне. Господи, Господи, не отвержи нас от твоего лица: но Благоволи помиловати нас воскресением. Стих: Из глубины воззвах к тебе Господи, Господи, услыши глас мой. Радуйся, сионе святый, Мати Церквей, Божие жилище, ты бо приял еси первый, оставление грехов, воскресением. Ины стихиры анатолиевы, глас тойже. Стих: Да будут уши твои, внемлюще гласу моления моего. Еже от Бога отца слово, прежде век рождшееся, в последняя же времена, тоежде от неискусобрачныя воплощшееся волею, распятие смертное претерпе: и древле умерщвленнаго человека Спасе своим воскресением. Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? яко у тебе очищение есть. Еже из мертвых твое воскресение славословим Христе, имже свободил еси адамский род от адова мучительства: и даровал еси мирови яко Бог жизнь вечную, и велию милость. Стих: Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Слава тебе Христе Спасе, Сыне Божий единородный, пригвоздивыйся на Кресте, и воскресый из гроба тридневен. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Тебе славим Господи, волею нас ради Крест претерпевшаго, и тебе покланяемся всесильне Спасе: не отвержи нас от лица твоего, но услыши и Спаси ны воскресением твоим, человеколюбче. Ины стихиры Богородице, павла амморрейскаго. Глас 4: Подобен: Яко добля: Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля от всех беззаконий его. Ангельстии чинове тя БогоМати славят: Бога бо пречистая родила еси, иже со отцем и Духом присносущнаго, и ангельская воинства, от не сущих хотением составльшаго. егоже моли, Спасти и просветити души, иже православно яко Богородицу воспевающих тя. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Яко источник оСвящения, ковчег же всезлатый, Божественным Духом озаряемь, молю и припадаю: страстем преданную и окаянную мою душу просвети Владычице, избавляющи мя горькаго мучительства бесовскаго, и путь мне Спасения подающи непреткновенен. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Престоли егда поставятся, и книги разгнутся, и дела обличатся, и всяк кождо предстанет обременен и обнажен, весь трепещя негодования Божия, и праведнаго того отвещания: тогда мя пощади Владычице, и всякаго суда исхити, всяческих томлений сущаго виновна. Слава, и ныне, Богородичен: Царь Небесный за человеколюбие на земли явися, и с человеки поживе: от Девы бо чистыя плоть приемый, и из нея прошедый с восприятием: един есть Сын, сугуб естеством, но не впостасию. темже совершенна того Бога, и совершенна человека воистинну проповедающе, исповедуем Христа Бога нашего: егоже моли Мати безневестная, помиловатися душам нашим. Вход. Свете тихий: Прокимен дне: Господь воЦарися: и прочее по обычаю. На стиховне стихиры воскресны, глас 8: Возшел еси на Крест Иисусе, снизшедый с Небесе: пришел еси на смерть животе безсмертный, к сущим во тьме свет истинный: к падшим всех воскресение, просвещение, и Спасе наш, слава тебе. Ины стихиры, по алфавиту. Стих: Господь воЦарися, в лепоту облечеся. Христа славословим, воскресшаго от мертвых: душу бо и тело прием, страсти отобоюду отсече, пречистей убо Души во ад сошедшей, егоже и плени: во гробе же истления не виде святое тело, избавителя душ наших. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. Псалмы и песньми славословим Христе, от мертвых твое воскресение: имже нас свободил еси мучительства адова, и яко Бог даровал еси жизнь вечную, и велию милость. Стих: Дому твоему подобает святыня Господи, в долготу дний. _О Владыко всех непостижиме, творче Небесе и земли, Крестом пострадавый, мне безстрастие источил еси: погребение же прием, и воскрес во славе, совоскресил еси адама рукою всесильною. слава твоему тридневному востанию, имже даровал еси нам вечную жизнь, и очищение грехов, яко един Благоутробен. Слава, и ныне, Богородичен: Безневестная Дево, яже Бога неизреченно заченши плотию, Мати Бога вышняго, твоих рабов мольбы приими всенепорочная, всем подающи очищение прегрешений: ныне наша моления приемлющи, моли Спастися всем нам. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Оч~е наш: Тропарь воскресн, глас 8: С высоты снизшел еси Благоутробне, погребение приял еси тридневное, да нас свободиши страстей, животе и воскресение наше, Господи слава тебе. Слава, и ныне, Богородичен: Иже нас ради рождейся от Девы, и распятие претерпев Благий, испровергий смертию смерть, и воскресение явлей яко Бог, не презри яже создал еси рукою твоею: яви человеколюбие твое милостиве, приими рождшую тя Богородицу молящуюся за ны: и Спаси Спасе наш, люди отчаянныя. Таже, и отпуст. В субботу на повечерии, канон молебный пресвятей Богородице. Глас 8: Песнь 1. Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди своя сквозе чермное море, яко един славно прославися. Припев: Пресвятая Богородице, Спаси нас. Приидите тайно братие, яко от начала святей Богородице, внесем вернии песнь нову, днесь похваляюще величия ея. Древле Боговидением моисей озарився умом, твоему ясно научашеся чистая, Боголепному зачатию, паче естества Дево, явльшуся ему в купине саду. Слава: Тебе предлагаю сердечная деяния, и приятно подаю писание, близ сущий Божественный заступления кров, ко Владыце Христу тебе предложив. И ныне: Приклони ми ухо твое чистая, православною верою, в сени лица твоего, честно любовию ти притекающему, и страхом покланяющуся, молебный мой глас услыши. Песнь 3. Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к тебе, Господи: ты еси свет омраченных, и поет тя дух мой. Лествица древле патриархова тя проображаше, пренепорочная: ангельско во являше снитие Божие к нам, Божественное сошествие во утробе твоей. Иудово колено вселися, юже иаков прорече, от колена его прорастити избавление, Иисуса Христа: егоже ты рождши пречистая, прославилася еси. Слава: Грехми отчаян, обретох тя пристанище Спасения пречистая Богородице, упование наше и помоще: темже мя к покаянию настави. И ныне: Близ тя сущу Владыки имам, преславная Владычице, деяний моих книгу возложих на тя верою: не премолчи ущедрити мя. Песнь 4. Ирмос: Из горы приосененныя слове, Пророк, единыя Богородицы, хотяща воплотитися, Боговидно усмотри, и со страхом славословяше силу твою. Ты яко монисты златыми одеяна невеста отча, Благодать приемши, украшшися добротою девства, Мати явилася еси Сына Божия. Тя истинный сион, Христос слово, изволи себе в Божественное селение, яко избранну избрав Богородице, на обновление всего мира. Слава: Радуйся, красная палато слова, девственный чертоже Царя: радуйся, похвало всех безплотных: радуйся, человеков помоще. И ныне: Удаляются от Бога, темже и погибают, отметающии образы Сына твоего, Мати Божия Дево Богородице: имиже Спасаются чтущии тя. Песнь 5. Ирмос: Мрак души моея разжени светодавче Христе Боже, началородную тьму изгнав бездны: и даруй ми свет повелений твоих слове, да утренюя славлю тя. С Божественным сошедшеся гавриилом, возопиим Богородице верно: радуйся Дево святая, Благодатная, Господь с тобою, иже тебе ради потребив печаль, подаде радование. Пречистое твое чрево гедеон виде Дево чистая, в неже яко дождь слово сошед, воплотися Божественным Духом, отча неразлучен сый Божества. Слава: Помощница мира, и заступница еси человеков грешных, Богородительнице Дево: и верою и любовию прибегающим к тебе, пременение Спасительное, и решило прегрешений многих. И ныне: Прорастила еси без семене, иже прежде всякия твари, прозябение Сына отча, безлетно же и безначально, Духом Божественным, Богородительнице чистая: егоже подобие вида вси почитаем. Песнь 6. Ирмос: Содержима мя приими человеколюбче, грехи многими, и припадающа щедротам твоим, яко Пророка Господи, и Спаси мя. Девства тя зерцало сущо, и приятелище чисто Божества восхваляем, Дево неискусобрачная, песньми. Бог во утробе твоей воплотися, безстрастно и ужасно Богоневесто, якоже в свитце нове писан перстом отчим. Слава: Очищение имамы покров твой, и известную надежду и заступление, Дево чистая: не посрами Владычице рабы твоя. И ныне: Страстей неуставное бешение, предстанием твоим Богоневесто, устави в тишину: и ко пристанищу настави нас тишины. Таже: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Кондак, глас 8: Взбранной воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, Благодарственная восписуем ти раби твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем ти: радуйся невесто неневестная. Песнь 7. Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице ликующе, пояху: Благословен еси Боже отец наших. Радости нашея ходатаица явилася еси Дево, и Благодати приносяще венец любовию, радуйся, вопием ти, Благословенная чистая, похваляюще. Гора святая еси Божия приосененная, гора тучна пренепорочная: гора усыренна Божественными сиянии: гора, в нейже Бог Благоволи жити. Слава: Побеждаяй Благодать твою несть грех, Матерне бо дерзновение и волю имаши, и решиши прегрешения молитвами твоими, и преводиши вся стремления. И ныне: От Троицы родила еси единаго, Богородице, бывша непреложна плотским соединением, сугуба суща естеством: егоже вида образ почитаем. Песнь 8. Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем присноДевы моисеови тайну явльшаго, Господа пойте, и превозносите во вся веки. Кадильница явилася еси Пророку, Божественнаго угля сущи, грехи отемлющаго, Богородице Дево Мати Бога нашего. Даниил провиде тя гору велию, Богородице Дево: из неяже честный камень Христос, плотию облечеся, и лести низложи идольския храмы. Слава: Великий кит ищет пожрети мя, лютаго греха и страстей моих отчаяния: но предвари и Спаси раба твоего Владычице. И ныне: Иже тобою беседовавый к человеком, Бог сый всяческих, зрак человека восприят: егоже взор почитаем Дево, в писаниих. Песнь 9. Ирмос: Воистинну Богородицу тя исповедуем Спасеннии тобою Дево чистая, с безплотными лики тя величающе. Вертоград затворен тя Дево Богородице, и запечатан источник Духом Божественным, премудрый в песнех поет: темже яко сад жизни, воплощается Христос. Твоего несказаннаго Рождества прописуя Пророк, книгу запечатану провиде, еяже никтоже таинство разуме, вочеловечения Рождества твоего. Слава: Тебе во умилении души молимся вси: не презри Владычице наша мольбы, но буди Благоуветлив нам покров, и молитву нашу услыши. И ныне: Твоему и Сына твоего припадаю образом: и сомнящихся почитати, яко манентовы лжы отметаю, Богородице Дево: темже православно песнь скончаваю. Таже, достойно есть: Трисвятое. И по Оч~е наш: кондак, и прочее по обычаю, и отпуст. В неделю утра, на полунощнице, канон пресвятей и живоначальней Троице, [егоже краестрочие: Троице единице, Спаси мя твоего раба.] Творение митрофаново. Глас 8: Песнь 1. Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда моисейский жезл, Крестообразно поразив, и разделив море: Израиля же беглеца пешеходца Спасе, песнь Богови воспевающа. Припев: Пресвятая Троице, Боже наш, слава тебе. Трисолнечному Царю, и строителю, и промыслителю всяческих, и Благому единому, естественне сущему, и единственную имущему Божества славу, Богу единоначальному припадаем, песнь трисвятую поюще. Течения Божественная, и Пророчествия яже свыше помняще яве, Богоначальное естество единственное славим, присносущное, собезначальное, в триех лицех, отце, и Сыне, и Дусе, содетельное, всесильное. Священнотаинник авраам быв, Священнообразно древле, творца всех и Бога и Господа, в триех убо впостасех прият радуяся, и трех впостасей державу единственную позна. Богородичен: Неискусобрачно Христа родила еси, еже по нам, нас ради восприемша естество пречистая, и непреложна по обою пребывша. егоже моли непрестанно, грехов ми даровати и искушений избавление. Песнь 3. Ирмос: Утверждей в начале Небеса разумом, и землю на водах основавый, на камени мя Христе @заповедей твоих@{Церкве} утверди, яко несть свят паче тебе, едине человеколюбче. Тебе неприступнаго Бога и Царя славы на Престоле исаиа виде высоце, и херувимы и серафимы славящия непрестанными песньми, единственнаго триипостаснаго. Единаго от отца яко от ума рожденаго слова, и Духа происходяща неизглаголанно, по коемуждо помышлении, и книжными учении постигше, единаго Бога трисолнечнаго почитаем. Иже сый нерожденный отец, и своего существа сияние родив нетленно Сына, свет от света: исходне предлагает срасленный свет Духа, вседетельна, и единочестна. Богородичен: Храм явилася еси чист, Дево Мати Марие, вся всесильно и премудро составльшему Христу, и в чине положшему и носящему: егоже милостива ми сотвори Матерними твоими молитвами. Господи помилуй, трижды. Таже, седален, глас 8: Подобен: Повеленное тайно: Трисолнечнаго и честнаго Богоначалия силу вернии ныне восхвалим, яко манием токмо вся составил вышняя ликостояния ангельская, и нижняя Священноначалия Церковная, еже взывати: свят, свят, свят еси Боже преБлагий: слава и пение державе твоей. Слава, и ныне, Богородичен: Яже непременнаго Бога порождшая, пременяемое присно сердце мое грехом и леностию, прилогми льстиваго, утверди Благая молитвами Матерними твоими: яко да и аз Благодарно славлю тя Богородительнице Марие, помилуй стадо твое, еже стяжала еси, всенепорочная. Песнь 4. Ирмос: Ты моя крепость Господи, ты моя и сила, ты мой Бог, ты мое радование, не оставль недра отча, и нашу нищету посетив. тем с Пророком аввакумом зову ти: силе твоей слава человеколюбче. Восток явльшися Божества сущим во тьме, всю разгна несветлую нощь страстей: и правды солнце возсия, просто убо по существу, трисиянно же лицы: еже поем присно, и славим. Серафимскими усты воспеваемаго, бренными устнами славим единственнаго, и Троичнаго Господа славы, естеством и впостасьми, вопиюще: _о всеЦарю, твоим рабом подаждь различных прегрешений прощение! Содержительная всех сущих, невидимая, всещедрая, Благоутробная, человеколюбивая Троице честная, и Богоначальная, не забуди мене твоего раба в конец: ниже разори иже завещал еси твоим рабом завет, за неизреченную милость. Богородичен: Красную тя всечистая, едину обрет от века доброту иаковлю, пребезначальное слово, и вселися в тя Благоутробия ради, обнови человеческое естество: егоже моли непрестанно, от всякия мне избавитися скорби. Песнь 5. Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица твоего свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго: но обрати мя, и к свету заповедей твоих пути моя направи, молюся. Соприсносущная три лица славим, единаго же Господа, тя Божественное естество, разделяюще просто, и совокупляюще, и верно вопием: Богоначальная Троице святая, твоя рабы от скорби избави. Рыдаю зельне за немощь мысли моея, како не хотя стражду невольное воистинну изменение? сего ради зову: живоначальная Троице святая, добрых в стоянии мя учини. Дреманием отягчена мя греховным, и пореваема в сон смертный, яко человеколюбивая и преБлагая, и всемилостивая, Богоначальная Троице святая, ущедри и возстави мя. Богородичен: Мати Дево отроковице, пречистая, всенепорочная, БогоБлагодатная, твоими молитвами Сына и Бога твоего и Господа милостива сотвори мне: и страстей, и прегрешений твоего раба избави вскоре. Песнь 6. Ирмос: Очисти мя Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к тебе бо возопих, и услыши мя, Боже Спасения моего. Небесных умов чиноначалия подражающе, единоначальная всех Троице пресущественная, трисвятыми песньми тя славословим, бренными нашими усты. Иже по образу твоему человека создавшему, и от не сущих все премудро составльшему, Богу триипостасному покланяюся, и чту, и пою, и величаю тя. Вседержителю Боже, и едине неопределенный, вселися в мя за неизреченную милость, трисолнечный Владыко: и озари мя, и вразуми, яко Благоутробен. Богородичен: Храм явилася еси Бога невместимаго пречистая, храм и мене того покажи, Божественныя Благодати пресвятая Владычице, твоими мольбами, и соблюди невредима. Господи помилуй, трижды. Седален, глас 8: Подобен: Повеленное тайно: Оц~а безначальна вернии, Сына собезначальна, и Духа Божественнаго воистинну песнословим, неслиянне, непревратне и неизменне, Троицу просту, и святу, и сраслену, вопиюще со ангелы: свят еси отче, Сыне, со Духом пресвятым и честным. помилуй, яже создал еси по образу твоему, Владыко. Слава, и ныне, Богородичен: Благодарим тя присно Богородице, и величаем чистая, и покланяемся, воспевающе Рождество твое Благодатная, вопиюще непрестанно: Спаси нас Дево премилостивая, яко Благая в час испытания, да не посрамлени будем раби твои. Песнь 7. Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице ликующе пояху: Благословен еси Боже отец наших. Премудростию неизглаголанною твоею, и пучиною Благостыни, туне твоего раба помилованна покажи мя: и ныне, якоже древле, избави озлобления, Троице единице Боже, грехов и страстей. [Дважды.] Ум нерожденный отец, и слово рождшееся от него, и Дух Божественный, непостижне исходен сый, Боже единоначальне, трисолнечне, пою тебе: Благословен Бог отец наших. Богородичен: Умерщвлен бых пречистая, греховным ядом напоен, и притекаю к тебе верою, рождшей начальника живота: твоими молитвами раба твоего оживи, и искушений и страстей избави, едина чистая. Песнь 8. Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею Спасены сия видев, творцу и избавителю вопияше: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Свет сый незаходим, трисиянен и трисолнечный и единоначален, самодержавен, простейший, Бог непостижимый, и самодержавен Господь, ныне темное и омраченное мое сердце озари: и покажи светозарно и светоносно пети тя, и славити во вся веки. Священнейшими крилы, серафими Божественнейшии, лица и ноги Благоговейно покрывают, славы не терпяще непостижимыя доброты твоея, Благоначальная, Богоначальная, единоначальная Троице пресвятая: обаче и мы воспевати тя дерзаем, и славити верно во веки. Господоначалие безначальное, всесильную и преБлагу, совершенноначальну, Благодейственну, неопредельну, вину невиновну, творительну, присносущну, промыслительну и Спасительную всем единицу по существу, и Троицу лицы, славлю тя Боже мой, верно во веки. Богородичен: На земли возсия невечернее солнце, Рождеством еже из тебе Девственным, пречистая Владычице, и человеки избави от идольскаго помраченнаго мрака. темже и ныне мя паче того Богоначалия озари лучами, и соблюди твоего раба. Песнь 9. Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево твое бысть пространнейшее Небес. тем тя Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают. Иже всеми Царствующее, и вседетельное преначальное естество, вышшелетную, живоначальную, Благоутробну, человеколюбивую, Благую, единоначальную Троицу тя ныне славословяще, грехов прощения просим, мирови мира, и Церквам единомыслия. [Дважды.] Едино Господьство и трисиянное, единственное Богоначалие трисолнечное, певцы приими твоя Боголепно, и прегрешений избави, и искушений и лютых: и вскоре мир подаждь человеколюбно, и Церквам соединение. Богородичен: Во утробу Христе Спасе мой, Девическую вселься, явился еси миру твоему Богомужно, непревратен, неслиянен воистинну: и обещал еси всегда с твоими рабы быти яве. темже тебе рождшия молитвами, мир всему стаду твоему устрой. Посем припевы григориа синаита: Достойно есть: И прочее полунощницы, писано в конце книги сея. На утрени по е_кса_псалмех, Бог Господь, и явися нам: на глас 8, и глаголем тропарь воскресн: С высоты снизшел еси: дважды. Слава, и ныне, Богородичен: Иже нас ради рождейся от Девы: Таже обычное стихословие _псалтира. По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 8: Воскресл еси из мертвых животе всех, и ангел светел женам вопияше: престаните от слез, апостолом Благовестите, возопийте поющя: яко воскресе Христос Господь, Благоволивый Спасти яко Бог род человеческий. Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, не забуди убогих твоих до конца. Воскресый из гроба яко воистинну, Преподобным повелел еси женам проповедати востание апостолом, якоже писано есть: и скорый петр предста гробу, и свет зря во гробе, ужасашеся. темже и увидев плащаницы, кроме Божественнаго тела в нем лежащия, @со страхом@{с верою} возопи: слава тебе Христе Боже, яко Спасаеши вся Спасе наш: отчее бо еси сияние. Слава, и ныне, Богородичен: Небесную дверь, и кивот, всесвятую гору, светозарный облак воспоим, Небесную лествицу, словесный рай, евино избавление, вселенныя всея великое сокровище, яко Спасение в ней соделася мирови, и оставление древних согрешений. сего ради вопием ти: моли Сына твоего и Бога, прегрешений оставление даровати, Благочестно покланяющимся пресвятому Рождеству твоему. По 2-м стихословии седальны воскресны, глас 8: Человецы Спасе, гроб твой запечаташа: ангел камень от дверей отвали: жены видеша воставша от мертвых, и тыя Благовестиша учеником твоим в сионе, яко воскресл еси животе всех, и разрешишася узы смертныя: Господи слава тебе. Стих: Исповемся тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса твоя. Мвра погребательная жены принесша, глас ангельский из гроба слышаху: престаните от слез, и вместо печали радость приимите, возопийте поющя: яко воскресе Христос Господь, Благоволивый Спасти яко Бог род человеческий. Слава, и ныне, Богородичен, не седяще поем, но стояще, и со страхом и Благоговением: О тебе радуется Благодатная всякая тварь, ангельский собор, и человеческий род, оСвященный храме, и раю словесный: Девственная похвало, из неяже Бог воплотися, и мл\днец бысть, прежде век сый Бог наш: ложесна бо твоя Престол сотвори, и чрево твое пространнее Небес содела. о тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, слава тебе. Впакои, глас 8: Мироносицы жизнодавца предстоящя гробу, Владыку искаху в мертвых безсмертнаго, и радость Благовещения от ангела приемша, апостолом возвещаху: яко воскресе Христос Бог, подаяй мирови велию милость. Степенна, глас 8: Ихже стихи повторяюще поем. Антифон 1: От юности моея враг мя искушает, сластьми палит мя: аз же надеяся на тя Господи, побеждаю сего. Ненавидящии сиона, да будут убо прежде исторжения яко трава: ссечет бо Христос выя их, усечением мук. Слава: Святым Духом, еже жити всяческим: свет от света, Бог велик: со отцем поем ему, и с словом. И ныне, тойже. Антифон 2: Сердце мое страхом твоим да покрыется смиреномудрствующее: да не вознесшееся отпадет от тебе всещедре. На Господа имевый надежду, не устрашится тогда, егда огнем вся судити имать, и мукою. Слава: Святым Духом, всяк кто Божественный видит, и предглаголет, чудодействует вышняя, в триех единаго Бога поя: аще бо и трисияет, единоначальствует Божество. И ныне, тойже. Антифон 3: Воззвах тебе Господи, вонми, приклони ми ухо твое вопиющу, и очисти, прежде даже не возмеши мене отсюду. В матери своей земли отходяй всяк, паки разрешается, прияти муки, или почести поживших. Слава: Святым Духом Богословие, единица трисвятая: отец бо безначален: от негоже родися Сын безлетно, и Дух соПрестолен, сообразен, от отца спросиявший. И ныне, тойже. Антифон 4: Се ныне что добро, или что красно? но еже жити братии вкупе: в сем бо Господь обеща живот вечный. О ризе своей, иже крины сельныя украшаяй, повелевает, яко не подобает пещися. Слава: Святым Духом, единовидною виною, вся содержатся мироподательне: Бог бо сей есть, отцу же и Сынови единосущен господственне. И ныне, тойже. Прокимен, глас 8: ВоЦарится Господь во век, Бог твой сионе, в род и род. Стих: Хвали душе моя Господа, восхвалю Господа в животе моем. Всякое дыхание: и Ев\глие воскресно утреннее. Воскресение Христово. _псалом 50. И прочая поряду. Канон воскресн. Глас 8: Песнь 1. Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда моисейский жезл, Крестообразно поразив, и разделив море: Израиля же беглеца, пешеходца Спасе, песнь Богови воспевающа. Припев: Слава Господи, святому воскреснию твоему. Всесильну Христову Божеству како не дивимся? от страстей убо всем верным, безстрастие и нетление точащу, от ребра же святаго источник безсмертия искапающу, и живот из гроба присносущный. Яко Благолепен женам ангел ныне явися, светлыя нося образы естественныя невещественныя чистоты, зраком же возвещая свет воскресния, зовый: воскресе Господь. Богородичен: Преславная возглаголашася о тебе в родех родов, Бога слова во чреве вмещшая, чиста же пребывши Богородице Марие. темже тя вси почитаем, сущее по Бозе заступление наше. Канон крестовоскресн. Ирмос: Воду прошед яко сушу: Взяшася врата болезненная, и ужасошася вратницы адовы, зряще в преисподнейшая сошедшаго, иже на высоте всех превыше естества. Удивишася чини ангельстии, зряще на Престоле посаждено отчи, отпадшее естество человеческое, затвореное в преисподних земли. Чини тя ангельстии и человечестии, безневестная Мати, хвалят непрестанно: зиждителя бо сих, яко мл\днца на обятиих твоих носила еси. Ин канон пресвятей Богородице. Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди своя: Пречистая Богородице, воплощшееся присносущное и преБожественное слово, паче естества рождши, поем тя. Грозд тя живоносен, всемирнаго искапающ сладость Спасения, Дева Христе роди. Род адамль, ко еже паче ума Блаженству, тобою возведенный Богородице, достойно славит тя. Катавасиа: Отверзу уста моя: Песнь 3. Ирмос: Утверждей в начале Небеса разумом, и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей твоих утверди, яко несть свят, паче тебе едине человеколюбче. Осуждена бывша адама вкушением греха, плоти твоея Спасительною страстию оправдал еси Христе: сам бо неповинен смертнаго искуса был еси безгрешне. Воскресния свет возсия сущим во тьме, и сени смертней седящим, Бог мой Иисус, и своим Божеством крепкаго связав, сего сосуды расхитил есть. Богородичен: Херувимов и серафимов превышши явилася еси Богородице: ты бо едина прияла еси невместимаго Бога в твоем чреве, нескверная: темже тя вернии вси песньми чистая, уБлажаем. Ин. Ирмос: Небеснаго круга верхотворче Господи: Отвергшагося прежде заповеди, Господи, изриновена мя от тебе сотворил еси, в негоже вообразився, послушанию же @навык, себе паки наздал@ {научив, к себе вселил} еси распятием. Премудростию вся проуведевый Господи, и разумом твоим водрузивый преисподняя, не не сподобил еси снизхождением твоим слове Божий, воскресити, еже по образу твоему. Богородичен: Вселився в Деву телесне Господи, явился еси человеком, якоже подобаше видети тебе: юже и показал еси яко истинную Богородицу, и верных помощницу, едине человеколюбче. Ин. Ирмос: Ты еси утверждение: Даждь нам помощь твоими молитвами всечистая, прилоги отражающи лютых обстояний. Еве праматери ты исправление была еси, начальника жизни мирови, Христа Богородице рождши. Препояши мя силою всечистая, яже воистинну Бога рождши плотию, отчую впостасную силу. Песнь 4. Ирмос: Ты моя крепость Господи, ты моя и сила, ты мой Бог, ты мое радование, не оставль недра отча, и нашу нищету посетив. тем с Пророком аввакумом зову ти: силе твоей слава человеколюбче. Ты врага суща мя зело возлюбил еси: ты истощанием странным сошел еси на землю, Благоутробне Спасе, последняго моего досаждения не отвергся, и пребыв на высоте пречистыя твоея славы, прежде безчествованнаго прославил еси. Кто зря Владыко, ныне не ужасается, страстию смерть разрушаему? Крестом бежащее тление, и смертию ад богатства истощаваемый, Божественною силою тебе распятаго? чудно дело, человеколюбче! Богородичен: Ты верным похвала еси безневестная, ты предстательнице, ты и прибежище Христиан, стена и пристанище: к Сыну бо твоему мольбы носиши всенепорочная, и Спасаеши от бед, верою и любовию Богородицу чистую тебе знающих. Ин. Ирмос: Услышах Господи. На Кресте тя пригвоздиша законопреступных дети, Христе Боже: имже Спасл еси яко Благоутробен, славящия твоя страдания. Воскрес от гроба, вся совоскресил еси сущия во аде мертвыя, и просветил еси яко Благоутробен, славящия твое воскресение. Богородичен: Бога, егоже родила еси пречистая Марие, того моли даровати рабом твоим согрешений прощение. Ин. Ирмос тойже. Клас возрастившая животворный, неоранная ниво, подающаго мирови жизнь, Богородице, Спасай поющия тя. Богородицу тя всечистая, просвещшиися вси проповедуем: солнце бо правды родила еси присноДево. Очищение даруй нашим неведением, яко безгрешен: и умири мир твой Боже, молитвами рождшия тя. Песнь 5. Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица твоего свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма окаяннаго? по обрати мя, и к свету заповедей твоих пути моя направи, молюся. Одеятися претерпел еси в багряницу прежде страсти твоея Спасе, поругаемь, первозданнаго покрывая без_образное обнажение: и наг пригвоздился еси на Кресте плотию, совлачая Христе, ризу умерщвления. От персти смертныя, ты падшее мое паки наздал еси существо, воскрес: и нестареющееся Христе устроил еси, явив паки якоже царский образ, нетления жизнь блистающ. Богородичен: Матернее дерзновение, еже к Сыну твоему имущи всечистая, сроднаго промышления, еже о нас, не презри, молимся: яко тебе и едину Христиане ко Владыце очищение милостивно предлагаем. Ин. Ирмос: Просвети нас: Настави нас силою Креста твоего Христе: тем бо тебе припадаем, мир подаждь нам человеколюбче. Окорми живот наш, @яко преБлагий@{Боже наш} поющих твое востание, и мир подаждь нам человеколюбче. Богородичен: Умоли чистая, Сына твоего и Бога нашего, неискусобрачная Марие пречистая, еже низпослати нам верным велию милость. Ин. Ирмос: Утренююще, вопием ти: Утоли нестерпимую бурю страстей моих, яже Бога рождшая окормителя и Господа. Служат Рождеству твоему пречистая Богородице, ангельстии чинове, и человеков собрание. Марие Богородице безневестная, упования врагов осуети, и поющия тя возвесели. Песнь 6. Ирмос: Очисти мя Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к тебе бо возопих, и услыши мя, Боже Спасения моего. Древом крепко низложи мя началозлобный: ты же Христе, вознесся на Кресте, @крепчае@ {крепльшаго} низложил еси, посрамив сего, падшаго же воскресил еси. Ты ущедрил еси сиона, возсиявый от гроба, новаго вместо ветхаго совершив, яко Благоутробен, Божественною твоею кровию: и ныне царствуеши в нем во веки, Христе. Богородичен: Да избавимся от лютых прегрешений, мольбами твоими Богородительнице чистая, и да улучим пречистая Божественное сияние, из тебе неизреченно воплощеннаго Сына Божия. Ин. Ирмос: Молитву пролию ко Господу: Длани на Кресте распростерл еси, исцеляяй неудержанно простертую во едеме руку первозданнаго: и твоею волею желчи вкусив, и Спасл еси Христе яко силен, славящия твоя страдания. Смерти избавитель вкуси, древняго осуждения, яко да и тления царство разрушит, и во адская сшед, воскресе Христос, и Спасе яко силен поющия его воскресение. Богородичен: Не престай за ны молящи пречистая Богородице Дево, яко верным утверждение ты еси надеждою твоею крепимся, и любовию тя, и из тебе воплощеннаго неизреченно славим. Ин. Ирмос: Ризу мне подаждь светлу: Храм тя Божий и ковчег, и чертог одушевленный, и дверь Небесную, Богородице вернии возвещаем. Требищ разрушитель яко Бог, бывшее Рождество твое Марие Богоневесто, покланяемо есть со отцем и Духом. Слово Божие тебе земным, Богородице, показа Небесную лествицу: тобою бо к нам сниде. Кондак, глас 8: Подобен: Яко начатки: Воскрес из гроба, умершия воздвигл еси, и адама воскресил еси, и ева ликует во твоем воскреснии, мирстии концы торжествуют, еже из мертвых востанием твоим, многомилостиве. Икос: Адова царствия пленивый, и мертвыя воскресивый, долготерпеливе, жены мироносицы сретил еси, вместо печали радость принесый: и апостолом твоим возвестил еси победительная Спасе мой знамения живодателю, и тварь просвещаеши человеколюбче. сего ради и мир срадуется, еже из мертвых востанию твоему многомилостиве. Песнь 7. Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в вавилоне иногда: сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице ликующе пояху: Благословен еси Боже отец наших. Славное истощание, Божественное богатство твоея нищеты Христе, удивляет ангелы, на Кресте зрящия тя пригвождаема, за еже Спасти верою зовущия: Благословен еси Боже отец наших. Божественным твоим сошествием света исполнил еси преисподняя, и тьма прогнана бысть прежде гонящая. отнюдуже воскресоша иже от века юзницы, зовуще: Благословен Бог отец наших. Троичен: Всем убо Господа, @единаго же единому@{единому же точию} единородному Сыну православно отца, Богословяще тя возвещаем, и единаго ведяще от тебе исходяща Духа праваго, соестественна и соприсносущна. Ин. Ирмос: От иудеи дошедше: Спасение соделал еси посреде вселенныя, Пророчески Боже: на древо бо вознесен быв, вся призвал еси верою зовущия: отец наших Боже Благословен еси. Воскрес от гроба, якоже от сна щедре, всех избавил еси от тли, тварь же уверяется апостолы проповедающими востание: отцев Боже Благословен еси. Богородичен: Равнодетельное рождшему, равносильное слово и соприсносущное, во утробе Девы, отца Благоволением, и Духа, созидается: отцев наших Боже Благословен еси. Ин. Ирмос тойже. От Девственных ложесн воплощься, явился еси на Спасение наше. темже твою Матерь ведяще Богородицу православно зовем: отцев Боже Благословен еси. Жезл прорастила еси Дево, от корене иессеова всеБлаженная, плод цветоносящи Спасительный, верою Сыну твоему зовущим: отцев Боже Благословен еси. Премудрости исполни всех и силы Божественныя, впостасная премудросте вышняго, Богородицею, верою тебе поющих: отцев наших Боже Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею Спасены сия видев, творцу и избавителю вопияше: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Иисусова Божества преБожественная сила, в нас Боголепно возсияла есть: плотию во вкуш за всех смерть Крестную, разруши адову крепость. егоже непрестанно дети Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Распныйся воста, великовыйный паде, падый и сокрушенный исправися, тля отвержена бысть, и нетление процвете: жизнию во мертвенное пожерто бысть. дети Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Троичен: Трисветлое Божество, едину сияющее зарю от единаго триипостаснаго естества, родителя безначальна: единоестественно же слово отцу, и сцарствующаго единосущнаго Духа, дети Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Ин. Ирмос: Победители мучителя: На древе руце мне простершаго обнаженному, призывающа мя, своею Благообразною согреяти наготою: Благословите вся дела Господня, и превозносите его во веки. Из преисподняго ада вознесша мя падшаго, и высокопрестольною славою родителя почетшаго: Благословите вся дела Господня Господа, и превозносите его во веки. Богородичен: Адама Дево, падшаго убо явилася еси дщи, Бога же Мати, обновившаго мое существо: егоже поем вся дела яко Господа, и превозносим во вся веки. Ин. Ирмос: Царя Небеснаго: Сопротивных разжженныя и пламеновидныя на нас угаси стрелы: яко да поем тя во вся веки. Преестественне содетеля и Спаса, Бога слова родила еси Дево: темже тя поем, и превозносим во вся веки. Просветительную тя, и златозарную, всельшийся в тя свет неприступный Дево, показа свещу во вся веки. Таже поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: С припевом: Честнейшую херувим: Песнь 9. Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево твое бысть пространнейшее Небес. тем тя Богородицу, ангелов и человек чиноначалия величают. Божественным и безначальным естеством прост сый, сложился еси приятием плоти, в тебе самом сию составив слове Божий, и пострадав яко человек, пребыл еси кроме страстей яко Бог. темже тя во двою существу нераздельно и неслиянно величаем. Оц~а по существу Божественному, якоже естеством быв человек, рекл еси Бога вышний рабом снизходя, воскрес от гроба, Благодатию отца земнородным полож, иже по естеству Бога же и Владыку, с нимже тя вси величаем. Богородичен: Явилася еси, _о Дево Мати Божия, паче естества рождши плотию Бога слова, егоже отец отрыгну от сердца своего прежде всех век, яко Благ, егоже ныне и телес превышша разумеем, аще и в тело облечеся. Ин. Ирмос: Устрашися: Божия тя естеством убо Сына, зачатаго во утробе свемы Богоматере, и бывшаго нас ради человека, и зряще тя на Кресте естеством убо страждуща человеческим, безстрастна же яко Бога пребывающа величаем. Разрушися тьма дряхлая, от ада бо возсия солнце правды Христос, земли просвещая вся концы, сияя Божества светом, Небесный человек, Бог земный: егоже во двою естеству величаем. Напрязи, и успевай, и царствуй, Сыне Богоматере, исмаильтеския люди покаряя, борющия ны, яко оружие непобедимое, приходящим к тебе Крест с копием даруя. Ин. Ирмос: Воистинну Богородицу: Радости и веселия исполнь есть память твоя, приступающим исцеления точащи, и Благочестно Богородицу тя возвещающим. Псалмы тя воспеваем Благодатная, и немолчно, еже радуйся, приносим: ты бо источила еси всем радость. Красен Богородице прорасте плод твой, не тли причащающимся ходатайствен, но жизни, верою тя величающим. По катавасии ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем е_ксапостиларий. На хвалитех стихиры воскресны, глас 8: Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем Преподобным его. Господи, аще и судилищу предстал еси от пилата судимый, но не отступил еси от Престола со отцем седя: и воскрес из мертвых, мир свободил еси от работы чуждаго, яко щедр и человеколюбец. Стих: Хвалите Бога во святых его, хвалите его во утвержении силы его. Господи, оружие на диавола Крест твой дал еси нам: трепещет бо и трясется, не терпя взирати на силу его: яко мертвыя возставляет, и смерть упраздни. сего ради покланяемся погребению твоему и востанию. Стих: Хвалите его на силах его, хвалите его по множеству величествия его. Господи, аще и яко мертва во гробе иудеи положиша: но яко Царя спяща воини тя стрежаху, и яко живота сокровище, печатию печаташа: но воскресл еси, и подал еси нетление душам нашим. Стих: Хвалите его во гласе трубнем, хвалите его во _псалтири и гуслех. Ангел твой Господи, воскресение проповедавый, стражи убо устраши, женам же возгласи глаголя: что ищете живаго с мертвыми? воскресе Бог сый, и вселенней жизнь дарова. Ины стихиры анатолиевы, глас тойже. Стих: Хвалите его в тимпане и лице, хвалите его во струнах и органе. Пострадал еси Крестом, безстрастный Божеством, погребение приял еси тридневное, да нас свободиши от работы вражия, и обезсмертив оживотвориши нас Христе Боже, воскресением твоим человеколюбче. Стих: Хвалите его в кимвалех доброгласных, хвалите его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа. Покланяюся, и славлю, и воспеваю Христе твое из гроба воскресение, имже свободил еси нас от адовых нерешимых уз: и даровал еси мирови яко Бог жизнь вечную, и велию милость. Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, не забуди убогих твоих до конца. Жизноприемнаго твоего гроба стрегуще законопреступнии, с кустодиею запечаташа тогда: ты же яко безсмертен Бог и всесилен, воскресл еси тридневен. Стих: Исповемся тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса твоя. Дошедшу ти во врата адова, Господи, и сия сокрушившу, пленник сице вопияше: кто сей есть, яко не осуждается в преисподних земли, но и яко сень разруши смертное узилище? приях того яко мертва, и трепещу яко Бога. всесильне помилуй нас. Слава, стихира евангельская. И ныне, Богородичен: ПреБлагословенна еси Богородице Дево: Славословие великое. Таже, тропарь воскресн: Воскрес из гроба, и узы растерзал еси ада, разрушил еси осуждение смерти Господи, вся от сетей врага избавивый: явивый же себе апостолом твоим, послал еси я на проповедь, и теми мир твой подал еси вселенней, едине многомилостиве. Таже ектении: и отпуст. На литургии Блаженны, глас 8: Помяни нас, Христе Спасе мира, якоже разбойника помянул еси на древе: и сподоби всех едине щедре, Небесному Царствию твоему. Стих: Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Слыши адаме, и радуйся со евою: яко обнаживый прежде обоя, и прелестию взем вас пленники, Крестом Христовым упразднися. Стих: Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. На древе пригвожден быв Спасе наш волею, яже от древа клятвы адама избавил еси, воздая яко щедр еже по образу, и райское селение. Стих: Блажени изгнани правды ради. яко тех есть Царство Небесное. Днесь Христос воскрес от гроба, всем верным подая нетление, и радость обновляет мироносицам по страсти и воскреснии. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. Радуйтеся мудрыя жены мироносицы, первыя Христово воскресение видевша, и его возвестивша апостолом, всего мира воззвание. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Друзи Христовы апостоли явльшеся, сопрестольни его славе быти имуще, со дерзновением тому нам предстати, яко ученицы его молитеся. Слава, Троичен: Безначальная Троице, нераздельное существо, соПрестольная единице, единочестная славою, преначальное естество и Царство, Спасай иже верою воспевающих тя. И ныне, Богородичен: Радуйся, Божие пространное вместилище: радуйся, ковчеже новаго завета: радуйся, ручко, из неяже манна всем дадеся Небесная. Прокимен, глас 8: Помолитеся, и воздадите Господеви Богу нашему. Стих: Ведом во иудеи Бог, во Израили велие имя его. Аллилуиа: Приидите, возрадуемся Господеви, воскликнем Богу Спасителю нашему. Стих: Предварим лице его во исповедании, и во _псалмех воскликнем ему.