<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Во вторник вечера, на Господи воззвах, стихиры Крестны. Глас 7: Подобен: Не ктому возбраняеми есмы: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? яко у тебе очищение есть. Древо изгна мя древле из рая, ныне же древо к раю возведе, тебе распеншуся Христе. Стих: Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Чудо страшно, созданию како создатель предстоя, осуждаемь есть, и распинаемь, на Спасение человеков! Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Кресте Христов, ангел святых чудо, диаволу же и бесом великая язва, Спасай рабы твоя. Таже минеи стихиры святому. Слава, святому, аще имать: И ныне, КрестоБогородичен гласа. Аще ли несть минеи, ины стихиры Богородицы, глас 7: Подобен: Днес бдит иуда: Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля от всех беззаконий его. Видящи простерта на древе агнца, нескверная агница и Дева, посреде двою разбойнику, увы мне, вопияше, сладчайшее мое чадо! что странное сие, и преславное таинство? како тя беззаконный собор на Крест воздвиже, и желчию напои, манны насытившаго человеки? Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Егда тя на Кресте пригвождена Дева и Мати твоя узре Христе мой, судом законопреступным, от иудей на месте лобнем: увы мне, вопияше, Сыне мой любезнейший! что странное видение се? како тя ко Кресту пригвождают дети неразумныя еврейския, всех Господа? Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Едину тя всесвятая Владычице, по Рождестве познахом вси Деву явльшуюся, и егоже без семене рождши, на древе видящи руце свои волею пригвоздившаго, пречистая плачущи взываше: волею долготерпеливе, умираеши, избавляя всех от смерти поющих тя. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Владычице всесвятая Дево, рождшая Господа, за милосердие на Кресте пригвоздившагося, и жизни струи источившаго миру, того умоли Спастися душам нашим. тебе бо едину имамы вернии прибежище, стену и заступление: темже и притекаем к покрову твоему. Таже, Свете тихий: Прокимен дне. И Сподоби Господи в вечер сей: На стиховне стихиры Крестны, глас 7: Не ктому возбраняеми есмы древа животнаго, упование имуще Крест твой, Господи слава тебе. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея: тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Повешен быв на древе безсмертне, разрушил еси сети диаволи, Господи слава тебе. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Мученичен: Нерадивше о всех земных святии Мученцы, и на судищи Христа мужески проповедавше, возмездия о муках от него приясте: но яко имуще дерзновение, того умолите, яко всесильнаго Бога, души наша Спасти, притекающих к вам, молимся. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Своего Сына на древе видящи древле, сердце твое оружием печали уязвляше пречистая. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, ектениа и отпуст. Во вторник на повечерии, канон пресвятей Богородице. Глас 7: Песнь 1. Ирмос: Манием твоим на земный образ преложися, прежде удоборазливаемое водное естество Господи: темже немокренно пешешествовав Израиль, поет тебе песнь победную. Устави бурю сластей, и страстей моих, тишиною Божественныя твоея мольбы пренепорочная: яко да тихим сердцем твое славословлю неизглаголанное Рождество. Все желание и сладость Спасения Рождеством твоим бысть, Богородице Владычице: всяку горесть отгоняй, еже от страстей прегрешений, рабом твоим. Слава: Избави мя пречистая, бесовския прелести, озлобления же и вреда, и искушения: да верою тя славлю, сущую по Бозе заступницу и покров мой. И ныне: Явился еси при купине моисею, Божий слове, яко огнь попаляя, и не опаляя же отнюд, еже от Девы Рождество твое воображая: еяже ради человека вообразил еси. Песнь 3. Ирмос: В начале Небеса всесильным словом твоим утверждей Господи Спасе, и вседетельным и Божиим Духом, всю силу их: на недвижимем мя камени исповедания твоего утверди Вознесшагося на Крест, и низложшаго ада, Богородице сего прилежно моли о верно поющих тя всегда гласы и песньми Священными, надежде мира, и верных заступление. Вышшая Небес, и славнейшая херувим, заченши родила еси Бога: темже моли его, прегрешений избавити мя, и осуждения страшнаго, твоею милосердою мольбою, и паче слова силою твоею. Слава: Изменившая человеки от тли смерти, Рождеством твоим Владычице, тления мя страстей и недуг избави, и прегрешений лютых: и живот нестареющийся даруй ми, Божественным ходатайством твоим. И ныне: Неизменно человеком уподоблься по всему Божий слове, от Девы чистыя прошел еси яве, и всем явил еси Богоначалие трисветлое, в неразличне существе, неизменных впостасех. Песнь 4. Ирмос: Оч~а недра не оставль, и сошед на землю Христе Боже, тайну услышах смотрения твоего, и прославих тя едине человеколюбче. Милость твою и милосердие на рабы твоя чистая, простри, присно молящия тя, страшныя муки избавляющи молитвами твоими. Чистою молитвою, и теплою верою, к тебе прибегаю пренепорочная: ты буди очистилище многих прегрешений моих, избавляющи и Спасающи мя. Слава: Радости нашея ходатаица пречистая, твоим Рождеством явися Владычице: сего моли пренепорочная, напастей избавити, и вечныя жизни сподобити мя. И ныне: Оч~еских недр не отлучься, и от Девы воплощься Христе Боже, сохрани стадо твое, смотрения твоего покланяющееся Божественным образом. Песнь 5. Ирмос: Нощь несветла неверным Христе, верным же просвещение в сладости словес твоих. сего ради к тебе утреннюю, и воспеваю твое Божество. Тя молю Дево чистая, от мрачнаго греха душу мою избавити, и озарити Божественною зарею покаяния милости твоея. Сущия в пучине лютых напастей, и нужных страстей, пресвятая чистая, твоими молитвами и мольбами избави, и Спаси хвалящих тя. Слава: Яже Бога заченши во утробе Девичестей, и рождши Богородице пресвятая, тя поющия от всякаго избави вечнаго осуждения. И ныне: Ведуще Божию тя Матерь чистая, и заступницу нашу, тя ходатаицу предлагаем Спасения нашего ко щедрому Господу. Песнь 6. Ирмос: Возопих Господи, внегда скорбети ми к тебе, и возвел еси живот мой многомилостиве. Твоего Сына Владычице, вознесеннаго на Крест, и избавльшаго человеки от тли, умоли Спастися нам. Пречистая Владычице, не остави мене на тя уповающаго: но твою ускори помощь. Слава: От печали избави призывающих твое Божественное имя, и страшныя свободи муки. И ныне: Пречистая Владычице, надеждо твердая, любовию. поющия тя, яко истинную Богородицу, сохрани. Таже, Господи помилуй. трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 7: Распеншагося нас ради Христа Бога, и низложшаго смерти державу, непрестанно моли Богородице Дево, да Спасет души наша. Песнь 7. Ирмос: Пещь отроцы огнепальну древле росоточащу показаша, единаго Бога воспевающе, и глаголюще: превозносимый отцев Бог и препрославлен. В недоведении и печали сый, и в бедах, пречистая, тя призываю тепле от сердца моего: предвари, и избави мя, и подаждь чистая, утешение мне. Прегрешений многих, и страстей треволнения обуревают мя, и ко глубине погибели низводят: даждь мне руку Богородице, и Спаси, и помилуй мя силою твоею. Слава: Твою Матерь привожду ти в молитву Спасе человеколюбче: юже прием избави мя прегрешений и будущаго суда, и вечнующаго изми мучения. И ныне: Умерщвлену душу стяжав лютыми преступленьми, тя молю Владычице, уморившую ад Рождеством твоим, покаяния образы оживи мя. Песнь 8. Ирмос: Воистинну сущаго Бога, и всех существа виновнаго, Христа превозносим, и славословим во вся веки. Спаси мя пречистая, от бед, и тли, и страстей: к тебе бо прибегаю моей надежде, и Божественному Спасению. В час конечный, от клеветник лютых иземши Владычице Дево, к Божественному жилищу сама настави мя. Слава: Возникни, _о душе! Богородице припадающи возопий: надежде и Спасение всех, огня вечнаго избави мя. И ныне: Едину в женах Благословенную Деву воспоим, Христа превозношающе и славословяще во вся веки. Песнь 9. Ирмос: Мати Божия и Дева, рождшая, и Девствующая паки, не естества дело, но Божия снизхождения: тем яко едину, Божиих чудес сподобльшуюся, тя присно величаем. Богородица приносит ти мольбу о мне, Владыко Христе, юже приим, избави мя от всякия муки. Всегда молю тя Владычице: смиренную избави душу мою, будущаго суда и муки. Слава: Творца моего и зиждителя моли Дево, страшнаго избавити мя суда, и жизнь даровати ми. И ныне: Всенепорочная Мати Дево чистая, душевных скверн избави твое стадо, тебе величающее. Таже, Достойно есть: Трисвятое. По Оч~е наш: тропари и прочее обычно, и отпуст. В среду утра, по 1-м стихословии, седальны Крестны, глас 7: Церковь вопиет ти Христе Боже, в певке, и кедре, и кипарисе покланяющися тебе: победы верным даруй, Богородицы ради, и помилуй нас. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. Иже мене ради претерпевый, еже на Кресте пригвождение, приими мое бодренное хваление Христе Боже, и Спаси мя. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Распеншагося нас ради Христа Бога, и низложившаго смерти державу, непрестанно моли Богородице Дево, да Спасет души наша. По 2-м стихословии, седальны Крестны, глас 7: Огня светлейшее, и пламене действеннейшее древо показал еси Христе, Креста твоего, попаляющее грехи человеков, и просвещающее сердца поющих вольное твое распятие: Христе Боже, слава тебе. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. Обладаяй безплотными силами, и сведый души моея леностное, Крестом твоим Спаси мя Христе Боже, яко человеколюбец. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Радуйтеся праведнии, да веселятся Небесная: на земли бо Мученцы подвизавшеся, врага попраша: да играет Церковь победительная, празднующи подвигоположнику единому, и победотворцу Христу Богу, подающему мирови велию милость. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Егда зрящи тя Господи Дева, распинаема, плачущи вопияше ти: воспеваю твое неизреченное, _о Сыне мой, долготерпение, и еже к человеком крайнее и Божественное сошествие. По 3-м стихословии седальны, глас 7: Распеншуся ти Владыко Христе, враг связан бысть, и смерть умертвися: души, яже во аде в преисподних содержимыя, от уз разрешахуся. Иже нас ради вольное приемый распятие, сокруши враги неведущия тя Бога истиннаго, и Спаси нас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Крестом Сына твоего присно соблюдаеми Дево, прилог бесовских избегаем: темже тя по долгу воспевающе славим, Богородице всепетая. Канон честному и животворящему Кресту Господню, [егоже краегранесие: Крест насажденый прелесть исторгий.] Творение кир иосифово. Глас 7: Песнь 1. Ирмос: Манием твоим на земный образ преложися, прежде удоборазливаемое водное естество Господи: темже немокренно пешешествовав Израиль, поет тебе песнь победную. Распятие Владыка поношаемь терпит, человеков отемля поношения, яко человеколюбец: копием в ребра прободается, сим закалая врага борителя. Якоже лук напряг Крест твой милостиве, стрелами уязвил еси гвоздей сопротивоборца, Спасе, и от него древле уязвленыя человеки исцелил еси. Мученичен: Кровьми святых, мерзкая кровей престаша сквернения, идолом приносимая: вся же земля освятися, тех хвалами присно уБлажающи. Мученичен: Воспеша силы Небесныя, земных зряще в телеси со безплотными борющихся: отнюдуже подвигоположник сих венцы побеждших венча. Богородичен: Раздрася рукописание адамово, вопияше пречистая Владычица, копием Сыне прободену ти бывшу: темже воспеваю твое страдание, всем источившее безстрастие, Владыко. Другий канон пресвятей Богородице: творение иосифово. Глас 7: Ирмос тойже. Поющия Богородице, величия твоя любовию, твоя снабди люди, и от вреда избави: ты бо всех еси предстательница и наставница, чистая, и утверждение. Воду безсмертия рождши Дево, исцеления воды нам подаждь, вся смертоносныя страсти душ наших и телес омывающи. Честное Владычице Богорадованная, селение явилася еси почетшаго естество праотца: темже тя чистая, молим, всякаго безчестия страстей избави нас. Солнце правды рождши мирови, тьму отжени от воспевающих тя верою, отроковице, во светозарнем твоем сем и святем храме, всенепорочная. Песнь 3. Ирмос: В начале Небеса, всесильным словом твоим утверждей Господи Спасе, и вседетельным и Божиим Духом, всю силу их: на недвижимем мя камени исповедания твоего утверди. Пропный Небо яко кожу, на древе распростерл еси руце Иисусе, руки неудержание адамова греха исцеляя, яко милостив, и исхищая всех от руки льстиваго борца. Тебе тернием Царю, людие законопреступнии венчавают, славою венчавшаго человеки, и преслушания адамова терние искоренившаго, Христе, и насадившаго всем Богоразумия прозябение. Мученичен: Естеством суще смертни, безсмертию в том поучитися изволисте премудрии: темже раны и скорби, Мученцы, гонения же, биения, и удов отсечения, вся радующеся, претерпесте. Мученичен: Твердым помыслом, потребити вся претящаго льстиваго врага вы страдальцы смиристе, смирившеся о Христе, и вознесостеся державою Божественною, на того вооружившеся. Богородичен: Волею закланаго агнца на страсть пришедша, зрящи Мати и агница, слез источники проливаеши, глаголющи: что сие чадо священное, како умерщвляешися, оживити вся умершия промышляя? Ин. Ирмос тойже. Даждь рабом твоим, чистая, Спасительная прошения, в Божественнем твоем сем храме, в немже источник чудес показала еси: источая присно наитием Божественным, и вечнаго избави мучения. Милостей бездну Христа паче вины и слова, дателя всех Благих рождши, чистая, Божественный храм твой сей показуеши воистинну, осенением твоим Божественным, всяческих страстей очищение. Благословен плод твоего чрева, Дево Богородице всех радосте: радость бо всему миру родила еси, и веселие воистинну, человеколюбца, разгнавши печаль греховную, Богоневесто. Ковчеже мысленный, яже нетленную манну рождшая миру воистинну, посреде нас Дево прииди в час сей, и всякия нас измени скверны, чисте тебе уБлажающих. Песнь 4. Ирмос: Оч~а недра не оставль, и сошед на землю Христе Боже, тайну услышах смотрения твоего, и прославих тя едине человеколюбче. На земли человек явлься, Небесныя человеки совершил еси, вознесен быв на древо Владыко, вся совознесл еси воспевающия твоя страдания. За смертных умираеши животе, за неправедныя Иисусе мой праведный, страсть терпиши поносную: поем долготерпеливе, безмерное Благоутробие твое. Мученичен: Зверей устремления, врения огненная, рук же и ног отсечения, исторгания удов, и всяческую иную муку претерпесте Мученцы, ходатайствующую Божественное наслаждение. Мученичен: От телесных конец страдальцы, ко Христу всех Богу зовуще, услышани бысте, и на камень вознесостеся Божественнаго ныне совершения. Богородичен: Мольбу о нас к воплощенному из тебе Богородице, сотвори, яко да обрящем помощь во время напасти, иже того страсти славящии. Ин. Ирмос тойже. Тя аввакум гору древле возгласив, пречистая Богородице, добродетельми приосененную, всех Владычице осеняющую, от опаления злобы начальнаго борца. Моление Господу принеси, воплощенному из твоих Владычице, пречистых кровей, Спасти люди твоя всякаго вреда, тебе по долгу Блажащия. Твоя преславная сия БогоБлагодатная Церковь бысть во исцеление душ же и телес: уставляет бо всяку болезнь, и очищает от страстей верно тебе Блажащия. Посещением твоим Дево, Спаси теплым и честным, всех с любовию прибегающих Владычице, к твоему заступлению, посещай и давай яже к жизни прошения. Песнь 5. Ирмос: Господи Боже мой, от нощи утреневав, тебе молюся: подаждь ми оставление прегрешений моих: и к свету твоих повелений пути моя направи, молюся. Распятие прият во злых отятие, Божий слове, желчи же вкусил еси, сладостнаго брашна горький вред потребляя. слава многому Благоутробию твоему. Иже на Кресте воздвижением твоим, всю землю поколебал еси Божественною твоею державою, и исцеляеши ея Владыко, сокрушения, и колеблемая сердца к твоему утверждаеши познанию. Мученичен: Распростер велиар всюду сети злобныя, но не обял есть Христовы Мученки: криле бо приемше огненныя, ко обителем Божественным достигоша. Мученичен: Манием неоскудным от Бога обожаеми страстотерпцы, болезненных мучений отнюд не устрашистеся, якоже иному страждущу, сице премудрии сами пребысте. Богородичен: Киима очима воззрю, око изсушающее вся бездны, Сыне мой, угашаемое, на Кресте висящу ти? чистая Дева вопияше, рыданьми себе смущающи. Ин. Ирмос: Нощь несветла неверным Христе, верным же просвещение в сладости словес твоих: сего ради к тебе утренюю, и воспеваю твое Божество. Отягченных сном греховным. чистая, бодры творящи, обаче же в пречестнем храме твоем, твоею бодренною Божественною молитвою нас ущедри, Богоневесто. Даждь чистая, всем нам руку помощи к тебе прибегающим, и отмый всякия злобы скверну, и болезни очисти молитвами твоими. Яже Бога заченши во утробе Девичестей, и рождши Богородице пречистая, тя поющих избави всякаго вечнаго осуждения. В храм твой верою приходящих души обновляются обетшавшия грехми, и по долгу тя вси пренепорочная, славят. Песнь 6. Ирмос: Плавающаго в молве житейских попечений, с кораблем потопляема грехи, и душетленному зверю приметаема, яко иона Христе вопию ти: из смертоносныя глубины возведи мя. Избавителю сый едине, цену твою вдал еси Спасительную кровь, и искупил еси плененыя ны преБлагий, и твоему родителю привел еси, убив Крестом Христе, мучителя. Невоздержанием древле падение лютое подях, Христос же воздвизаемь на древо, руце простер, падшаго мя воздвиже, и уязвився волею, вся моя язвы яве исцели. Мученичен: Дреманием прелести отнюд не воздремавшеся, всяко устремление усписте мучителей, Мученцы: и иже праведным приличным сном успше Блаженнии, бодреннии о всех молитвенницы бысте. Мученичен: Утверждени на камени Божественных Христовых повелений, вражиими козньми непревратни пребысте всеславнии Мученцы: и того ногами попрасте Богомудренно, к Богу Боголепне шествующе. Богородичен: Юно отроча раждаеши Богородице, прежде век безлетно отцу сразумеваемаго, обновляющаго Крестом человечество, обетшавшее грехми злоначальнаго советом, пренепорочная. Ин. Ирмос: Иона из чрева адова вопияше: возведи от тли живот мой. мы же тебе вопием: всесильне Спасе, помилуй нас. Едина нам Спасения источила еси воду, едина чистая, распаление прелести изсушивши, орошаеши разум истинный рабом твоим. Одушевленный Бога нашего граде, стадо твое от безбожных варвар, труса же и нужди, и всяческаго искушения свободи. Язвы душ наших, Богородице отжени, молитв твоих окроплением, и телесныя недуги: да Божественными гласы воспеваем тя. Яже разрешившая от болезней Дево еву, Рождеством твоим пречистым отроковице, разреши ми болезни страстныя души же и телесе. Песнь 7. Ирмос: Пещь отроцы огнепальну древле росоточащу показаша, единаго Бога воспевающе, и глаголюще: превозносимый отцев Бог и препрославлен. Неболезненную обрете жизнь праотец, тебе волею поболевшу на кресте и мертву бывшу, и змия умертвившу, Иисусе Христе многомилостиве. Законныя клятвы избавихомся вси: законодавец бо воздвижеся на Крест, Благословение приснотекущее и Благодать, и милость, и тлению источив потребление. Мученичен: Вольными устремленьми приступающе к мучением Мученцы, волею пострадавшаго воображаху: от негоже венчавшеся, со ангелы ныне ликовствуют. Мученичен: Тело предавше различным мукам прехвальнии Мученцы, кровными пролиянии безплотныя враги удависте, и источники исцелений источаете. Богородичен: Како не восплачуся сладчайшее чадо, на Кресте зрящи тя? како не возрыдаю неправедно тебе страждуща, судие праведнейший? Дева Мати вещаше. Ин. Ирмос тойже. Огнь рождшая Божественный Дево, хврастныя попали страсти воспевающих тя всепетая, и светом озари покаяния всех, молимся. Нетленная отроковице, от тли нас избави: Божия палато одушевленная, храмы нас покажи Божественнаго Духа, в Церкви твоей непрестанно верою поющих тя. Струи изливаеши исцелений всем, источник бо жизни родила еси: и теплою Богородице, молитвою твоею, сие твое стадо очисти от скверны, Богоневесто. Образы вси Божественнаго твоего Рождества, Божественнии Пророцы видевше, радостно воспеваху, вопиюще: препетый отцев Боже Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Неопальная огню в синаи причащшаяся купина Бога яви медленоязычному и гугнивому моисеови, и отроки ревность Божия три непреборимыя во огни певцы показа: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите во вся веки. Кровь и вода истекшая из ребр твоих Спасе, мир весь обновиша, и нетление источиша: жертвы же мерзкия и пролитие скверных кровей престаша. темже тя вся дела яко Господа поем, и превозносим во вся веки. Венцем терновым увязлся еси Спасе, оцта и желчи вкусил еси, и оплеван был еси, и биен, воздвиглся еси на Кресте, гвоздие прием, имиже Спасен быв аз взываю ти: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во вся веки. Мученичен: От неистощимых сокровищ истины, пресветло обогатившеся страдальцы, всяку нищету оплевасте идольскую, и обогатителие нищих явистеся, вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во вся веки. Мученичен: Законоположения злочестивых небрегуще, якоже отроцы, Мученцы, во огнь горящ ввержени бысте, в немже росу Божию прохлаждшую вас обретосте, вопиюще: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во вся веки. Богородичен: Законный древле тя ковчег проображаше чистая, не скрижали внутрь носящ, но Христа законодавца, егоже беззаконнии людие на Кресте пригвоздиша, нас вопиющих Спасающа: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во вся веки. Ин. Ирмос: Единаго безначальнаго Царя славы, егоже Благословят Небесныя силы, и трепещут чини ангельстии, пойте Священницы, людие превозносите его во веки. Чудес бездну источающи миру всепетая, страстей наших струю изсуши, и оставления росу источи нам, верою несумненною почитающим тя Дево. Из тебе солнце праведное возсия, во тьме страстей седящим, тебе свет содела всепетая чистая: темже тя по долгу поим Богородице. Церковь всесветлая Божия бывши, собирающияся во святем храме твоем рабы твоя, Духа жилища покажи чистая, тебе славословящия во вся веки. Светом твоего Рождества вселенную чудолепно просветила еси Богородице, истиннаго Бога на руку твоею носивши, просвещающаго присно верою зовущия: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во веки. Песнь 9. Ирмос: Мати Божия и Дева, рождшая и Девствующая паки, не естества дело, но Божия снизхождения: тем яко едину Божиих чудес сподобльшуюся, тя присно величаем. Крепость вражия отнюд оскуде, тебе крепко на древе сильне возопившу к пребезначальному отцу твоему, и созвавшу расточенныя овцы твоя Владыко Христе, к твоему познанию. Якоже агнец воздвиглся еси Владыко, на Крест волею, исхищая от волка словесныя Спасе, овцы твоя, и во ограде твоих повелений затворяя сия воспевающия тя. Мученичен: Твоих страстей подражателие являеми Благославнии страстотерпцы, многообразныя виды мук претерпеша человеколюбче: отнюдуже венцы улучиша славы, и Царствия твоего Христе сподобишася. Мученичен: Солнечныя облиставают Благодати, просвещающе верныя, честных страстотерпец достохвальное торжество: отнюдуже и иже сие присно совершающии, тьмы прегрешении лютых избавляемся. Богородичен: Свет мысленный на Кресте облиста, твой пречистая Сын, и начальники тьмы обличи пренепорочная: солнечный помрачи свет, и верных исполнения чистая, просветил есть. Ин. Ирмос: Нетления искушением рождшая, и всехитрецу слову плоть взаимодавшая, Мати неискусомужная Дево Богородице, приятелище нестерпимаго. село невместимаго зиждителя твоего, тя величаем. Священнейши вышних сил явилася еси, творца бо всех порождши, Мати неискусомужная святая Богородице: темже тя со ангелы славим, непрестанно воспевающе величия твоя. Яко просвещаемь зарями Божественнаго Духа, гору Дево зрит тя древле присенную Священнейший Пророк Богородице. темже тя со ангелы земнии уБлажаем, якоже прорекла еси БогоБлаженная. Ручка явилася еси манну Божественную носящи, лествица видена была еси человеки от земли возводящи, едина неискусомужная Дево Богородице. темже тя сошедшеся вернии славословим по долгу Богорадованная. Бывшая Божества отроковице селение, бывша мя разбойников душетленных вертеп, и делателище всякаго беззакония, банею мя слез омывши, Божественнаго Духа жилище яви. Свет рождшая едина предвечный, вечныя мя тьмы избави Владычице, и просвети Дево душу мою, страстьми жития всю омраченную, да любовию присно славлю тя. Таже, Достойно есть: и ектениа, и светилен, и _псалмы обычныя. На стиховне стихиры Крестны, глас 7: Владыка сый человеколюбче жизнодавче, искупил еси Крестом твоим вселенную, Господи, слава тебе. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. и призри на рабы твоя, и на дела твоя, и настави сыны их. На Кресте пригвоздися лоза истинная, и обымаша языцы рай с разбойником: сия слава Церковная, сие богатство Царствия. пострадавый нас ради, Господи, слава тебе. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Мученичен: Светила явишася вселенней всехвальнии страстотерпцы Христовы, вопиюще: Господи, слава тебе. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: На древе пригвождена тя волею, яко всенепорочная узре плачущи пояше державу твою. Таже, Благо есть: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, ектениа, и час первый, и прочее, и отпуст. В среду Блаженны, глас 7: Красен бе и добр в снедь, иже мене умертвивый плод: Христос есть древо животное, от негоже ядый не умираю, но вопию с разбойником: помяни мя Господи, во Царствии твоем. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Распростерл еси на Кресте длани, простертия руки адамовы к древу снедному, исправляя поползнение щедре, ради Благости многия: темже тя славим Благодетелю Господи. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. На месте тя лобнем собор еврейский, Христе Царю, распя, сокрушающа лукаваго губительную главу, и источающа нам от ребр святых твоих реки оставления. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Мученичен: Подобящеся Христовым страстем честным и Спасительным Мученцы прехвальнии, претерпесте муки многовидныя, и к безсмертию преидосте вкупе: темже Блажими есте. Слава: Соблюди, _о Троице святая! поющия тя рабы твоя, укрепи силою Креста, и к вышнему граду ходити направи нас: идеже и бывше, обрящем милость. И ныне: Распинаема из тебе рождшагося зрящи, слезяще, утробою смущающися, Мати чистая: како сия волею страждеши Сыне, зовущи, хотя человечество от страстей избавити?