<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В четверток вечера, стихиры подобны Крестныя, глас 6: Подобен: Тридневно: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? яко у тебе очищение есть. Долготерпеливе и человеколюбче Боже мой, многомилостиве и щедре, како претерпел еси закалание и умерщвление на древе, за род человеческий? славословим твое Благоутробие. Стих: Имене ради твоего, потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Заушения претерпел еси, и распятие долготерпеливе, и уничижения, хотя всех избавити лестца, едине живодавче, и вся терпиши преБлагий. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния да уповает Израиль на Господа. Возшел еси пастырю, на Крест, и простерл еси руце, вопия: приидите ко мне, и просветитеся человецы, иже прелестию помрачившиися: аз бо свет есмь. слава тебе едине светоподателю. Ины стихиры подобны Богородичны, глас тойже: Подобен: Отчаянная: Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля от всех беззаконий его. Преклоненну тягчайшею тяготою прегрешений душу мою, и сляченную возстави Дево, ты бо низверженныя возставляюща Спаса имаши, повинующася удобно Матернему дерзновению: и раздери твоим ходатайством греховное рукописание, молюся, за велию твою милость. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Отчаяннаго грехми и осквернена беззаконьми, презревшаго Божия повеления виждь, и не отвержи мене от лица твоего: ты бо еси Богородице, упование мое, и предстательнице. темже вонми моим молением, и от всякия мя скверны очисти, за велию твою милость. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Отверзи ми двери покаяния, даждь ми пресвятая источник слез, подаждь умиление и целомудренное сердце: тебе бо едину известное предстательство написую, всякое на тя чаяние мое возношу. не отрини мене посрамлена, но приими, и Спаси Владычице, за велию твою милость. Слава, и ныне, КрестоБогородичен. Подобен: Тридневно: Зрящи тя пречистая, на древе пригвождаема вопияше: _о Сыне мой и Боже, что преславное твое, и слышание странное, еже претерпеваеши за многую милость? Таже, Свете тихий: Прокимен дне: Помощь моя от Господа, сотворшаго Небо и землю. Стих: Возведох очи мои в горы, отнюдуже приидет помощь моя. Сподоби Господи в вечер сей: На стиховне стихиры Крестны, глас 6: Крест твой Господи, жизнь и заступление людем твоим есть: и нань надеющеся, тебе распеншагося плотию Бога нашего поем: помилуй нас. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея: тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Крест твой Господи, рай отверзе роду человеческому: и от истления избавльшеся, тебе распеншагося плотию Бога нашего поем: помилуй нас. Стих: Помилуй нас Господи помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения, наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Мученичен: Мученцы твои Господи, не отвергошася тебе, ни отступиша от заповедей твоих: тех молитвами помилуй нас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Тридневно воскресл еси Христе: Предстоящи у древа иногда во время распятия, Дева с девственным учеником, и плачущи вопияше: увы мне, како страждеши, всех Христе сый безстрастие? Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, ектениа, и отпуст. В четверток на повечерии, канон пресвятей Богородице, [егоже краегранесие сице: Даждь ми Дево слезы покаяния.] Глас 6. Песнь 1. Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше. Приими Дево, мольбу мою из уст недостойных, от скверных устен дерзновенно приносити устремившагося: и свет умиления, чистая, озари рабу твоему. Тучи слез ми подаждь, твоими молитвами Дево Мати чистая: яко да плачу тепле, о ихже соделах на земли, и убегну тобою муки всякия. Слава: Моего рыдания не отрини, яже источник милосердия рождшая: но милостивно Благая, твоим милостивным оком Богородице, души моея страсти исцели. И ныне: Стенанием плачися душе моя, и себе отнюд рыдай, покланяющися Матери Божии, и глаголющи: мене повиннаго избави муки страшныя. Песнь 3. Ирмос: Несть свят, якоже ты Господи Боже мой, вознесый рог верных твоих Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания твоего. Несть ин якоже аз прегрешив пресвятая чистая, порабощься злобами безмерных помышлений: но на тя надеявся молю, сих мя исхити. Се наидоша на мя яко раны, вся вражия злобы отяготевше, и зело возсмердеша, и душу ведут на всяко падение. Слава: Многое множество моих прегрешений: сего ради пресвятая, верою припадая, вопию ти смиренный: в час страшный умолити, егоже воплотила еси. И ныне: Святая Богородице, мене повиннаго всякому осуждению изми, дерзновение к Богу яко имущи Матерне, и чертогу сего учини мя. Песнь 4. Ирмос: Христос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь Боголепно поет взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи. Источник ми слез даруй Владычице, яко да отмыю скверну смиренныя души моея, и обрящу доброту, юже погубих советом змииным. Боже мой милосерде, Боже человеколюбче, волителю милости, ныне на мя излий твою милость: молит тя надежда и заступница моя, Мати твоя. Слава: Мене блуднаго, мене ужаснаго, без ума и безстудно много согрешша к тебе, пренепорочная, ущедривши Спаси, и геенны свободи. И ныне: Пажить потреби смерти, рождши жизнь всяческих. темже и аз зову ти: согреших, Спаси мя чистая, Матерними твоими мольбами. Песнь 5. Ирмос: Божиим светом твоим Блаже, утренюющих ти души любовию озари, молюся, тя ведети слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа. Помилуй мя чистая, на тя всю надежду мою возложившаго: и ущедри, верою взываю ти, презревши души моея вся страсти лютыя. Спаси мя от страстей, скорби и вреда, лукавых сопротивных, и избави сих лаяния смиренную мою душу, да не рекут Дево: укрепихомся нань. Слава: Чиста телом и душею пречистая, явльшися, душу мою от скверны свободи, дая ми чисто жити, и настави творити ми Господню Божественную волю. И ныне: Тя едину имам прибежище, и к Богу пременение, иже во многих прегрешениих все житие мое иждих. темже мя Богородице, ты ущедри. Песнь 6. Ирмос: Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу твоему притек вопию ти: возведи от тли живот мой, многомилостиве. Исправи Владычице, малое мое стенание, и рукама воздеяние, якоже Благовонну жертву, и твой сподоби зрак чистою совестию узрети. Глагол моих Владычице Благая, не презри моление, родительнице милостиваго Бога, от твоея утробы возсиявшаго: но даждь ми прежде конца Божественное оставление. Слава: Преклонихся страстьми блудно преокаянный, и удалихся от Бога: егоже моли Спасти мя Благая, к тебе бо прибегох, и одеждами мя предними украси. И ныне: Не опали ложесн твоих огнь сый Иисус, из тебе плотию приходит: сего чистая, моли огня и всякия муки избавити, верою воспевающих тя. Таже, Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 6: Честая Дево и славная, ангелов славо, егда предстала еси Кресту Сына и Бога твоего, не терпящи озлобления враг, взывала еси рыдающи стенаньми, едина Благословенная: како терпит человеколюбец, сих всех наносимая? Песнь 7. Ирмос: Отроцы в вавилоне пещнаго пламене не убояшася: по посреде пламене ввержени, орошаеми пояху: Благословен еси Господи Боже отец наших. Возникни, _о душе моя! от злых, яже содеяла еси, что спиши прочее, что сном уныния низлежиши? Богородице возопий: пресвятая, помози ми. Образ вида твоего чту, и не смею воззрети к тебе пресвятая: молю прияти долгов прощение, и чисто видети твою пречистую икону. Слава: В твое прибегаю Богородительнице, заступление, и припадаю прияти прощение: не презри мене, Владычице, но ущедривши Спаси мя. И ныне: Многообразными злобами душетленнаго оскверних душу и ум, молю тя пречистая, не презри, и того искушений исхити раба твоего. Песнь 8. Ирмос: За законы отеческия Блаженнии в вавилоне юноши предбедствующе, царюющаго оплеваша повеление безумное, и совокуплени имже не сваришася огнем, державствующему достойную воспеваху песнь: Господа пойте дела, и превозносите во вся веки. Безмерно согрешив, и осквернив мое во гресех тело неразумный, помышляю необыменнаго суда день, и недоумевся, убояхся, и ужасаюся и трепещу, ко Благоутробию твоему Владычице, припадаю: не отрини мене, но виждь мою скорбь, и избави всякаго осуждения мук многообразных. Закон Божественный презрев, в лености весь слежу окаянный: призревши пречистая, возстави вскоре, и Спасенных сотвори мя части получити, да радуяся зову ти: радуйся радосте миру, едина предстательнице, верою призывающим твой твердый покров. Слава: Увы мне, душе моя! како предстанем тогда во страсе и трепете судищу страшному, егда ангели предстанут во страсе и трепете? Богородицу имущи Благу заступницу, преклони колено, и воздежи руце к высоте, вопиющи: призри и пощади твоим милостивным тогда взором, Дево. И ныне: Покажи крепость твою непостыдну заступление ныне: яко должник бо Матерними мольбами преклонится твой Сын Дево. предвари убо ныне в нужный час, да не отиду неготов, но поживу и еще, препетая Богородице чистая. Песнь 9. Ирмос: Не рыдай мене Мати, зрящи во гробе, егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно яко Бог, верою и любовию тя величающия. Да вышния славы получу Дево, молюся тебе: ослаби ми, и избави долгов тьмы, вся презревши пречистая, яже в неведении, и разуме, вкупе дневная и нощная, яко да Благодарственную песнь радуяся принесу ти. От всяких мя скорбей исхити отроковице, и на камени постави нозе мои Божественнаго Спасения: тя бо предстательницу необориму ныне стяжав, уповаю прейти стену и преграду, юже преслушанием древа создах. Слава: Тя молю рождшую милосердаго судию и Владыку: приими дерзость скверных устен, и убогое пение мое, и не омерзи мене паче всех человек грешнейшаго: тя бо по Бозе заступницу имею раб твой. И ныне: Яко вышши сущи созданий всяческих, во утробе твоей имела еси Богородице, Бога воплощенна: сего прилежно моли чистая, разрешити всякаго настояния раба твоего, да свободным гласом тя славословлю и аз. Таже, Достойно есть: Поклон до земли. Трисвятое. По Оч~е наш: тропари, и прочее обычно, и отпуст. В пяток утра, по 1-м стихословии, седальны Крестныя, глас 6: Днесь Пророческое исполнися слово: се бо покланяемся на месте, идеже стоясте нозе твои Господи, и древо Спасения вкусивше, иже от греха страстей свобождение улучихом, молитвами Богородицы, едине человеколюбче. Стих. Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. Токмо водрузися древо Христе, Креста твоего, основания подвизашася смерти Господи: егоже бо пожре любовию ад, отпусти трепетом. показал еси нам Спасение твое святый, и славословим тя, Сыне Божий, помилуй нас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен. Подобен: Упование мира: Едина непорочная агница, Богородице Дево, от кровей твоих чистых воплощшагося зрящи висяща волею на Кресте, взывала еси отроковице со слезами горькими: Сыне мой незлобивый, пою твое страшное все смотрение. По 2-м стихословии, седальны Крестныя, глас 6: Крест твой Господи, освятися: тем бо бывают исцеления болящим во гресех. сего ради тебе припадаем, помилуй нас. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. Господи, осудиша тя иудее на смерть, жизнь всех, иже чермное море жезлом прошедшии, ко Кресту тя пригвоздиша: и от камене мед ссавшии, желчь тебе принесоша: но волею претерпел еси, да нас свободиши от работы вражия. Господи, слава тебе. Слава, и ныне, КрестоБогородичен. Подобен: Упование мира: Предстоящи у Креста Дева и Мати, без страсти из нея паче ума воплощшагося, взываше слезоточащи Матерски: не терплю тя мертва висяща видети, дыхание подающа живущим на земли, _о Сыне и Боже мой! По 3-м стихословии седальны, глас 6: Подобен: Упование мира: Кресте, демонов гонителю, врачу недугующих, крепосте и хранителю верных, похвало православных воистинну, утверждение Церкве Христовы, буди нам забрало и стена и хранитель, древо благословенное. На древе Крестнем милосердия ради и милости вознеслся еси и в ребро прободен быв копием, растерзал еси греховное лютое рукописание, яко всесильный Бог: темже твое неизреченное поим, слове, Благочестно смотрение. Мученичен: Свет праведным выну, святии бо тобою просветившеся, сияют присно яко светила, свещник нечестивых угасивше. ихже молитвами Спасе наш, ты просвещаеши светильник мой Господи, и Спаси мя. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Всесвятая Богородице, во время живота моего не остави мене, человеческому предстательству не ввери мя, но сама заступи, и помилуй мя. Канон честному и животворящему Кресту. Глас 6. Песнь 1. Ирмос: Волною морскою скрывшаго древле гонителя мучителя под землею скрыша Спасенных отроцы: но мы яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися. Страстию твоею честною почтил еси обезчестенное естество человеческое: темже чтуще тя со страхом, величаем державу твою, и верно славим: славно бо прославися. Кровию твоею слове, кровей неправедное пролитие уставил еси, и очистил еси от скверны злобныя естество человеческое, всесильне. тем славим Спасаемии державу твою. Мученичен: Зверя кровопийцу победи воистинну, достохвальное Мученк сопротивостояние: огненное покори естество росою Божественныя Благодати, и зельну бурю многобожия устави. Мученичен: Тучами кровей одождения прелести изсушивше, тучи исцелений точите мирови, и пламень страстей отгоняете безбожия. темже Мученцы, Блажими есте. Богородичен: Доброты, ни вида имуща внегда страдати, краснаго добротою, неискусобрачная отроковице, смотряющи тя верных удобрение, Матерски восклицаше, и любовию тя славляше. Ин канон ко пресвятей Богородице, [егоже краестрочие по алфавиту.] Глас и ирмос тойже. Пречистая Дево, Благодатная Марие славная, радости ходатаице, певцы твоя Божественными Благодатьми Благодатствуй: яко да Благодарственную песнь тебе возслем. _Оле твоих таинств, БогоМати! творений бо явилася еси Владычица, егоже не дерзают взирати ангелов воинства, во обятиих носящи. темже тя уБлажаем. Род человеческий весь тлением смертным осудися, праматерним вкушением древа: тобою же воззвася, яко живот рождшею, чистая, нетленный. Песнь 3. Ирмос: Тебе на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь видевши на лобнем висима, ужасом многим содрагашеся, несть свят разве тебе Господи, взывающи. Тебе на водах повесившаго всю землю неодержимо на древо вознесена, и в ребра прободаема, смотряющее солнце помрачашеся, всех просвещение разумеющее тя, Господи. Уязвляется твоими гвоздьми долготерпеливе, иже в раи древле уязвивый адама злодей, и уязвився, неисцельный во веки пребысть: вернии же обретохом всех язв исцеление. Мученичен: Егда лик ангельский, зряше Мученков стада за агнца пожершагося сдробляема, дивляшеся: како вещественнии невещественныя враги побеждаху, победы венцы приемлюще? Мученичен: Силою одеваеми святии, в крепости единаго вся могущаго, со врагом сплетахуся, и того некрепкую попираху силу, венцы от Бога приемлюще. Богородичен: Ты из тебе рождшагося, яко видела еси уязвлена копием, уязвилася еси сердцем пречистая всенепорочная, и дивящися глаголала еси: что ти воздаде, чадо, собор пребеззаконный? Ин. Ирмос тойже. Лестию мя прельстивый обожения желанием враг древле, из едема БогоМати, на землю пресмыкавый сокруши: но Христос ущедрив мя, от ложесн твоих плоть восприим, возсозда. Живота явилася еси врата, Пророку древле иезекиилю отроковице, яже Господь един воплощенный пройде, и заключенная тя чистая, соблюде, яко есть вышний. Разрешися клятвы древния осуждение БогоМати, твоим ходатайством: явився бо ти, Господь, все независтно источи, яко преБлагий, всем Благословение пречистая. Песнь 4. Ирмос: На Кресте твое Божественное истощание провидя аввакум, ужасся вопияше: ты сильных пресекл еси державу Блаже, приобщаяся сущим во аде, яко всесилен. Простертие руки Господи, неудержанное, ко древнему вкушению отемляй, мертв на древе пожрен был еси, Спасти восхотевый: из ребр искапаеши связанным оставление. Страдати претерпел еси преБлагий, яко да разрешиши нас от страстей безсловесия: желчь вкусил еси Владыко, источаяй мне Божественную сладость, умертвился еси, живот мне подавая. Мученичен: Огнь Божественныя любве в души словесней носяще, пламень пребеззаконнующих угасиша: и просветительныя свещи Христовы страстотерпцы явишася. Мученичен: Божественнии друзи всеЦаря, плотския себе отлучивше дружбы, устремишася ко всякому мучению крепко, и победивше, славою венчашася. Богородичен: Кроме страсти родих тя, и како вижу тя ныне страсти причащающася? како терпиши сие, взываше Дева? Сыне безначальне, славлю твое долготерпение. Ин. Ирмос тойже. Избранная же и пречистая от всех родов явльшися едина, яже добродетельми возсиявшая нескверная честная, иже тя песнословящия светлостию твоею просвети. Бога плотию Дево родила еси, из чистых твоих, чистая, кровей Мати, Спаса избавляющаго вся от лютых, поющия тя, отроковице БогоБлагодатная. Священнодействует Божественному Рождеству твоему Богородице чистая, невещественных естество, и человеков собрание любовию тя поет: твоим сиянием нас озари. Песнь 5. Ирмос: К тебе утренюю, милосердия ради себе истощившему непреложно, и до страстей безстрастно преклоньшемуся, слове Божий, мир подаждь ми падшему человеколюбче. Мертв зришися на лобнем, умертвив ада страстию плоти твоея: ни вида ты Христе, ни доброты имел еси повешен, удобрити мя хотя яко человеколюбец. Адама перваго пригвоздити хотя страстная любления, гвоздьми пригвождаешися, и копием прободься, пламенному оружию возбраняеши Христе, не возбранити рабом твоим входа. Мученичен: Последствующе страстем Владычним, лицы Мученичестии на древе пригвождаются, и руками купно отемлются, и ногами к стези честнаго мучения Божественне исправляеми. Мученичен: Умом совершенным, ума гордаго возносящася дерзостию низложисте совершенно смирившеся в подражании, вся вознесшаго смирением сердца Христовы Мученцы. Богородичен: От корене Дево иессеова прозябаеши, и яко цвет произносиши насадителя миру, отрасли безбожия изсушивша Божественным садом Креста, егоже плотию прият. Ин. Ирмос тойже. Лествица явльшися образно иакову, к высоте превзятая, твоего Богоневестная, яви Рождества воистинну изрядное: тобою бо воистинну нам Бог споживе схождением Божественным, и живот подаде человеком. Избавльшеся тобою праматерния печали Богородительнице, утешения исполнени быхом, веселие всем рождшая, и всемирную радость: темже всепетая, твоя песнословцы от бед твоими молитвами соблюди. Тайно научимь твоему Боговидне моисей образу, предзряше купину неопалимую огнем, Дево всенепорочная: в тя бо создатель вселься, не опали тя вышшую всех творений, Богоневестная. Песнь 6. Ирмос: Ят бысть, но неудержан в персех китовых иона: твой бо образ нося, страдавшаго и погребению давшагося, яко от чертога от зверя изыде: приглашаше же кустодии: хранящии суетная и ложная, милость сию оставили есте. Пременяя руце древле иаков прообразоваше Крест, Благословляя отроки. темже вышний на того восходяй, клятвы древния решиши человечество: и источаеши ныне Благословение, Благословящим тя едине Благословенне, и содетелю преБлагий. Твою страсть прообразуяй слове, великий моисей вознесе древле меднаго змия на древо, отемляй зрящия от ядовитаго угрызения змиина: ибо Владыко, распяту бывшу ти, вреждения змиинаго богомерзскаго вси вернии избавихомся. Мученичен: Якоже иному страждущу Божественнии древле и честнии страдальцы бяху страдальчествующе, предзряще воздаяния вечная и радование. молитвами их Христе щедре, воспевающия тя избави от искушений, и грехов, и обстояний. Мученичен: Потоки уставиша прелести, струями кровей, честнии и Божественнии страстотерпцы, и источницы воистинну явишася, верным Боговедения точаще воду. молитвами их Спасе мира, одожди оставление всем, и живот, и очищение грехов, и велию милость. Богородичен: Пастыря перваго и Владыку, воздвижена на древе зрящи агница, плачущи матерски вопияше: что сие, чадо, новое таинство? како безсмертен по существу сый смерть приял еси, человеки хотя из тли избавити? Ин. Ирмос тойже. Законнии тя образи Богородице, и проречение яве Пророков являху, имущую родити миру избавителя, и Благодетеля всея твари, многочастно и многообразно Благодействовавшаго, верою и любовию Владычице чистая, славословящих тя. Устранившияся древле от прелести человекоубийцы врага, Божия первозданныя пищи райския, едина Богородительнице, паки возвела еси к раю рождши Спаса Господа, распятие и погребение Божественною властию претерпевшаго. Иже волею Божественною, и силою содетельною своею, вся от не сущих составлей чистая, пройде от твоих ложесн и Бог и человек: и иже во тьме неведения прежде сущия, сияньми Божественными Владычице чистая, светло озари. Песнь 7. Ирмос: Неизреченное чудо, в пещи избавивый Преподобныя отроки из пламене, во гробе мертв бездыханен полагается, во Спасение нас поющих: избавителю Боже, Благословен еси. Егда тя на Кресте собор еврейский осуди, зрящи земля ужасеся: солнце свет свой сокры, и сущии во тьме свет видеша, поюще: избавителю Боже, Благословен еси. Досаждение претерпел еси Спасе, тростию биемь, и терниями яко Царь, волею Христе Боже, венчаваемь, на Спасение нас поющих: избавителю Боже, Благословен еси. Мученичен: Связуетеся, всю диаволю прелесть всехвальнии Мученцы решающе яве: терпите муки и смерть неправедную: жизни желающе горния, и вопиюще: избавителю Боже, Благословен еси. Мученичен: Стасте посреде пламене, всехвальнии Мученцы, прелесть попаляюще яве, и орошением Божественныя Благодати не опалившеся, вопиете поюще: избавителю Боже, Благословен еси. Богородичен: Распинаешися хотяй безначальне Сыне, Богородица взываше зрящи тя: печалию души ныне погружаюся, умираеши подаяй жизнь поющим: избавителю Боже, Благословен еси. Ин. Ирмос тойже. Преукрашенну тя, имущую позлащенное БогоМати, украшение Благолепное, восхоте твой Сын же и Господь, во Спасение нас вопиющих ти: плод твой чистая Благословенный. Шипок посреде терний обрет пречистая, Владыка, исполни нас благоуханьми твоими красными Благодатей Духовных, вопиющия ему во умилении: избавителю Боже, Благословен еси. Знамения вси твои Божественнии Пророцы видевше твоего Божественнаго Рождества, славно вопияху чистая: Бог приидет от Девы, еже Спасти вопиющия: избавителю Боже, Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Ужаснися бояйся Небо, и да подвижатся основания земли: се бо в мертвецех вменяется в вышних живый, и во гроб мал странноприемлется: егоже отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Пиеши чашу Христе, юже возжелел еси страстию Крестною, источники ми проливаяй оставления от живоносных ребр, ради ребра умершему. пою тя воспеваяй: Священницы Благословите, людие превозносите во вся веки. Егда тя беззаконнии людие осудиша распяти Иисусе, посреде беззаконных жизнодавче Господи, потрясеся земля, и вси воспеваху со страхом: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Мученичен: Честна пред Богом явися ваша смерть страдальцы: многим бо причастившеся страстем, страсти честныя Христовы общницы показастеся, вопиюще единомудренно: отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Мученичен: Воистинну не плотская ваша оружия мученицы, ко ополчению врагов: надежда же, вера и истина, имиже улучивше Бога, ангельским ликом сочетастеся вопиюще Владыце: Священницы Благословите, людие превозносите во вся веки. Богородичен: Вышний безначальне Сыне, терпиши оплевания, поношения и Крест, тростию ругательно биемь, Богородица вопияше: славлю твое долготерпение: егоже отроцы Благословят, Священницы воспевают, людие превозносят во вся веки. Ин. Ирмос тойже. Божественному даниилу ныне предвидена была еси несекомая гора: из тебе бо отроковице, камень отсечеся Христос: един бо Дево, кроме руки человеческия. егоже отроцы Благословите, Священницы воспойте, людие превозносите во вся веки. Песньми Рождество твое чистая, присно славят горнии воини, и тебе же отроковице присноДево, радостно с нами яко БогоМатерь воспевают, юже отроцы Благословят, Священницы воспевают, людие превозносят во вся веки. Света твоего зарями, тя мудрствующия ныне Богородицу истинную Марие, светозарны соделай, Богородительнице чистая: света бо селение явилася еси Дево, верою ти вопиющим: радуйся Благословенная и препрославленная во вся веки. Таже поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с поклоны. Песнь 9. Ирмос: Не рыдай мене Мати, зрящи во гробе, егоже во чреве без семене зачала еси Сына: востану бо и прославлюся, и вознесу со славою непрестанно яко Бог, верою и любовию тя величающия. Да снедию истлевшаго сладостною древа, едине Спасе, яко Благ избавиши от тли, распятися плотию, и умертвитися изволил еси: поем непрестанно Иисусе, многое Благоутробие и силу твою. _О како претерпел еси болезни, на Кресте простираемь, от болезней лютых изымая мя Спасе? како терниями венчавыйся, все попалил еси страстей терние? како оцта напоивыйся, веселия чашу нам растворил еси? Мученичен: Стесняеми вси, и в темницы вметаеми, и на уды страдальцы разсецаеми люте, и по колесех жестоко протязаеми, и во снедение зверем вдаваеми, Христа всех Владыки не отвергостеся. Мученичен: Солнечных сияний множайши сияет страдалец всесветлая и Благознаменитая память: и души Благочестивых просвещает всегда, и отгоняет тьму страстей, и искушений, и демонский расточает мрак глубочайший. Богородичен: Носиши носящаго вся, и держиши яко младенца на руку, избавльшаго нас от руки борителя врага, пречистая Владычице, и зриши возвышена на древе Крестнем из ямы злобы нас избавльшаго. Ин. Ирмос тойже. Радости нам вечныя и жизни явилася еси преестественне Богородительнице, ходатаица, чистая, Спаса всех рождшая, от лица земнаго всяку слезу яве отемшаго, и всем радость подавшаго. Поя давид твой праотец, ковчег тя прорече знаменательне: и Божественныя манны златую ручку, моисей, Богородицу: ибо едина вместила еси иже в недрех отчих суща присно Богородице. темже тя песньми славим. Яко воистинну превышши всея твари еси: Бога бо всех родила еси плотию. темже тя предстательницу имамы Владычице, и надежду известну, и стену тверду, тобою Спасение улучити надеющеся. Таже, Достойно есть: Ектениа, и светилен, и прочее. На стиховне стихиры Крестны, глас 6: О Кресте упование имам, и о нем хваляся вопию: человеколюбче Господи, гордыню низложи не исповедающих тебе Бога и человека. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. и призри на рабы твоя, и на дела твоя, и настави сыны их. Иже Крестом ограждаеми, врагу противляемся, не боящеся того коварства, ни ловительства: яко бо гордый упразднися, и попран бысть на древе силою распятаго Христа. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Мученичен: Господи, в память святых твоих вся тварь празднует: Небеса радуются со ангелы, и земля веселится с человеки. тех молитвами помилуй нас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Пригвоздихся убо яко человек на древе, и умертвихся, и во гробе положен бых, яко смертный: но яко Бог во славе, Мати чистая Дево, паки востаю тридневен. Таже, Благо есть: И Трисвятое: По Оч~е наш: тропарь и ектениа, и час 1-й: _псалмы обычны, и прочее, и отпуст. В пяток Блаженны, глас 6: Помяни мя Боже Спасе мой, егда приидеши во Царствии твоем, и Спаси мя, яко един человеколюбец. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Распростер длани на древе, обял еси языки поющия твое Благоутробие, Христе Боже наш. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. Пригвоздился еси на древе волею, и жала гордаго твоею Христе, силою совершенно сокрушил еси. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Муками наслаждающеся страстотерпцы, райскаго наслаждения сподобистеся, о мире непрестанно молящеся. Слава: От всякия изми нас муки, отче, и Сыне и сопрестольный Душе, рабы твоя Господи. И ныне: Зрящи тя на Кресте распростерта, Дева воздыхаше слезящи: еяже молитвами Спаси нас Господи.