<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Глас 5. В субботу вечера, на малей вечерни, на Господи воззвах поставим стихов 4: и поем стихиры воскресны осмогласника 3, повторяюще 1-ю, глас 5: Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Честным твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и воскресением твоим жало греховное притупил еси, и Спасл еси ны от врат смертных: славим тя единородне. Воскресение даяй роду человеческому: яко овча на заколение ведеся: устрашишася сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся. Велие чудо, невидимых содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе безсмертный. приидите отечествия язык, тому поклонимся: Благоутробием бо его от прелести избавльшеся, в триех впостасех единаго Бога пети навыкохом. Слава, и ныне, Богородичен: Боголепную и честную отроковицу почтим, пречестную херувимов: содетель бо всех вочеловечитися восхотевый, в тую вселися неизреченно. _о странных вещей, и преславных таинств! кто не удивится о сем внушивый, яко Бог человек бывает, и преложение в нем не бе? и Девства врата пройде, и умаление в нем не оставися, якоже Пророк глаголет: человек сия не пройдет когда, токмо един Господь Бог Израилев, имеяй велию милость. Таже, свете тихий: Посем прокимен: Господь воЦарися: трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася. Таже, Сподоби Господи в вечер сей: Иерей же ектении не глаголет, но поем на стиховне стихиру воскресну, глас 5: Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и Небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, Спасая души наша. Ины стихиры подобны пресвятей Богородице, глас 5: Подобен: Радуйся постником: Стих: Помяну имя твое во всяком роде и роде. Руце простираю к тебе, и сквернеи устне отверзаю к молению, и преклоняю сердечное колено, и умно ногам твоим пречистым ныне прикасаюся, чистая: и припадаю к тебе: болезни моя исцели, летныя моя многия и неисцельныя Благостию твоею исцели струпы. избави от видимых врагов и невидимых: облегчи отроковице, тяготу лености моея, яко да тя пою и славлю, еюже обрете мир велию милость. Стих: Слыши дщи и виждь, и приклони ухо твое. Радуйся Сына Божия несказанно заченшая всенепорочная, и сего рождшая, плоть по нам воистинну от кровей твоих приимшаго, душу умную же и самовластную имущаго: неоскудно бо во адама облекшагося, милости ради и Благости неизреченныя. отонудуже во двою естеству нам возвещается, обоих показуяй в себе действо Христос: егоже моли.душам нашим дати велию милость. Стих: Лицу твоему помолятся богатии людстии. Радуйся доброто иаковля, юже избра Бог, юже возлюби, двере Спасаемых, пламеноносная клеще, клятвы разрешение, всеБлагословенная: чрево Боговместимое, падших возведение: святейшая херувимов, и тварей преимущая: неудобозримое видение, слышание новейшее, неизреченное глаголание, колеснице слова: облаче, из негоже возсия солнце, и мене озаряя, и сущим во тьме подая велию милость. Слава, и ныне, Богородичен: Яже о тебе Пророчествия, исполнишася Дево чистая: ов убо от пророк дверь тя прорече, во едеме на восток зрящую, юже никтоже пройде, точию зиждитель твой, и всего мира: ов же купину огнем жегому, яко в тебе обита огнь Божества, и неопалима пребысть. ин гору святую, от неяже отсечеся камень краеугольный, кроме руки человеческия, и порази образ мысленнаго навуходоносора: воистинну велие и преславное, еже в тебе таинство есть Богомати. темже тя славим: тобою бо бысть Спасение душам нашим. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. И по Оч~е наш: Тропарь: Собезначальное слово: Богородичен: Радуйся двере Господня непроходимая: Ектениа. И отпуст. В субботу на велицей вечерни, на Господи воззвах, поставим стихов 10 и поем стихиры воскресны, глас 5: Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени твоему. Честным твоим Крестом Христе, диавола посрамил еси, и воскресением твоим жало греховное притупил еси, и Спасл еси ны от врат смертных: славим тя единородне. Стих: Мене ждут праведницы, дондеже воздаси мне. Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся. Стих: Из глубины воззвах к тебе Господи, Господи, услыши глас мой. Велие чудо, невидимых содетель, за человеколюбие плотию пострадав, воскресе безсмертный, приидите отечествия язык, тому поклонимся: Благоутробием бо его от прелести избавльшеся, в триех впостасех единаго Бога пети навыкохом. Ины стихиры анатолиевы, глас тойже. Стих: Да будут уши твои, внемлюще гласу моления моего. Вечернее поклонение приносим тебе невечернему свету, на конец веков, яко в зерцале плотию возсиявшему мирови, и даже до ада низшедшему, и тамо сущую тьму разрушившему, и свет воскресния языком показавшему: светодавче Господи слава тебе. Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? яко у тебе очищение есть. Начальника Спасения нашего, Христа славословим: тому бо из мертвых воскресшу, мир о прелести Спасен бысть. радуется лик ангельский, бегает демонов прелесть, адам падый воста, диавол упразднися. Стих: Имене ради твоего, потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Иже от кустодии научени бываху от беззаконник, покрыйте Христово востание, и приимите сребреники, и рцыте яко нам спящим, из гроба украден бысть мертвый. кто виде, кто слыша, мертвеца украдена когда, паче же помазана и нага, оставльша и во гробе погребальная своя? не прельщайтеся иудее, навыкните речением Пророческим, и уразумейте, яко той есть воистинну избавитель мира, и всесильный. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Господи, ад пленивый, и смерть поправый Спасе наш, просветивый мир Крестом честным, помилуй нас. Ины стихиры, Богородице, павла аморрейскаго, глас 5: Подобен: Радуйся: Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля от всех беззаконий его. Престол херувимский воистинну, яко превышши тварей бывши: в тебе бо Божие слово, наш зрак наздасти хотя, вселися, и прошед с плотию из тебе всечистая: Крестную же страсть нас ради восприят, и воскресение яко Бог дарова, изменшемуся нашему осужденному естеству. тем яко содетелю, Сыну твоему молимся Богомати, улучити прощение и милость в час судный. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Что твою Богородительнице чистая, нареку Церковь Богославную? вертоград едемский именую, и ноев, чистая, ковчег прореку, Спасший Богу цр\ское Священие, весь свят язык, Христа Бога нашего собор: моисеову же кивоту уподобляю тя, в немже очистилище и жезл прозябший, в немже свещник и ручка, кадильница всезлатая, воньже прибегает всяк верный, и испрошает велию милость. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Едина безнадежным надеждо, безпомощным готовая помоще, милости рождшая волителя Иисуса, мою помилуй ныне немощь, чистая, и подаждь ми помыслом умиление. струями слез самых согрешений моих, непобедимую потопи пучину: отжени безмерных моих страстей бурю: и исполни тишины Божественныя смущенное сердце мое, Христа молящи, подати ми согрешений совершенное оставление. Слава, и ныне, Богородичен: В чермнем мори, неискусобрачныя невесты образ написася иногда: тамо моисей, разделитель воды: зде же гавриил, служитель чудесе. тогда глубину шествова немокренно Израиль: ныне же Христа роди безсеменно Дева. море по прошествии Израилеве, пребысть непроходно: непорочная по Рождестве еммануилеве, пребысть нетленна. сый, и прежде сый, явлейся яко человек, Боже помилуй нас. Таже, Свете тихий: Прокимен: Господь воЦарися: И прочее по обычаю. На стиховне стихиры воскресны, глас 5: Тебе воплощеннаго Спаса Христа, и Небес не разлучившася, во гласех пений величаем: яко Крест и смерть приял еси за род наш, яко человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневно воскресл еси, Спасая души наша. Ины стихиры по алфавиту. Стих: Господь воЦарися, в лепоту облечеся. Прободеным твоим ребром жизнодавче, токи оставления всем источил еси, жизни и Спасения: плотию же смерть восприял еси, безсмертие нам даруя: вселив же ся во гроб нас свободил еси, совоскресив с собою славно яко Бог. сего ради вопием: человеколюбче Господи, слава тебе. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. Странно твое распятие, и еже во ад сошествие человеколюбче есть: пленив бо его, и древния юзники совоскресив с собою славно яко Бог, рай отверз, восприяти сего сподобил еси. темже и нам славящим твое тридневное востание, даруй очищение грехов: рая жители сподобляя, яко един Благоутробен. Стих: Дому твоему подобает святыня Господи, в долготу дний. Нас ради плотию страсть приимый, и тридневен из мертвых воскресый, плотския наша страсти исцели, и возстави от прегрешений лютых человеколюбче, и Спаси нас. Слава, и ныне, Богородичен: Храм и дверь еси, палата и Престол Царев, Дево всечестная, еюже избавитель мой, Христос Господь, во тьме спящим явися, солнце сый правды, просветити хотя, яже созда по образу своему рукою своею. темже всепетая, яко Матерне дерзновение к нему стяжавшая, непрестанно моли Спастися душам нашим. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: Тропарь, глас 5: Собезначальное слово отцу и Духови, от Девы рождшееся на Спасение наше, воспоим вернии и поклонимся: яко Благоволи плотию взыти на Крест, и смерть претерпети, и воскресити умершия славным воскресением своим. Богородичен: Радуйся двере Господня непроходимая: радуйся стено и покрове притекающих к тебе. радуйся, необуреваемое пристанище, и неискусобрачная, рождшая плотию творца твоего и Бога: молящи не оскудевай о воспевающих, и кланяющихся Рождеству твоему. В субботу на повечерии, глаголет иерей: Благословен Бог: И мы: Слава тебе Боже наш, слава тебе. Царю Небесный: Трисвятое. и по Оч~е наш: Господи помилуй, 12. Слава, и ныне: Приидите поклонимся: трижды. _псалом 50, и прочее обычно. Посем канон пресвятей Богородице, глас 5: Песнь 1. Ирмос: Коня и всадника в море чермное, сокрушаяй брани мышцею высокою, Христос истрясе: Израиля же Спасе, победную песнь поюща. Припев: Пресвятая Богородице Спаси нас. Песнь ти по достоянию приносити, Владычице, недоумеем вси: слава бо паче всех твоя. но обаче Богоневесто, не омерзи моление приносимое со страхом и любовию тебе. Вси к воде твоего неоскуднаго источника, Богородице Дево, притекаем зовуще: едина радосте роду нашему, пречистая, испроси мир Церквам твоим. Слава: Положи тя пристанище сущим в бедах, чистая, Бог, иже от тебе Благоволивый восприяти плоть. темже ти припадающе взываем: даруй твоим рабом твою помощь. И ныне: Облегчение твоя молитва, Дево пречистая, твоим рабом да будет, страстей отгнание, грехов разрушение, и всяческих болезней, Богородительнице, очищение. Песнь 3. Ирмос: Водрузивый на ничесомже землю повелением твоим, и повесивый неодержимо тяготеющую, на недвижимем Христе, камени заповедей твоих, Церковь твою утверди, едине Блаже и человеколюбче. Ты еси земнородных упование, и помощь и радость, покров и прибежище, Владычице Мати живота. темже тя молим: твою помощь низпосли всем поющим тя, пречистая. Недугующии, и напастьми лютыми одержимии, вседетелю щедрый, иже всяческих Боже, пречистую сень твою Матерь Спасе, на мольбу ти приводим: разреши пленицы прегрешений наших. Слава: Всех содержителя и зиждителя и Господа рождшая едина, и Девствующи, иже воистинну тя Божию Матерь славят, Спасение Богоневесто, подаждь свыше рабом твоим. И ныне: Вод животворных мя исполни Владычице, Божественную воду мирови источившая: и беззаконий моих лютыя потоки и сердца моего волны Божественною твоею тишиною укроти. Песнь 4. Ирмос: Божественное твое разумев истощание, прозорливо аввакум, Христе, со трепетом вопияше тебе: во Спасение людей твоих Спасти помазанныя твоя пришел еси. Яко всех вышшу сущую тварей, тя Бог сущим на земли дарова, еже к нему ходатайствы виновну, Богородице препетая. Церковь тя Божию ведуще Дево Мати, прилежно молимся тебе чтущии: не затвори рабом твоим Богородице, твоея милости дверей. Слава: Тя вси Божию ведуще преукрашену воистинну одежду, Мати браконеискусная: иже тя чтущии просим, во оставления одежду облецы нас. И ныне: Мир в Рождестве твоем пречистая, весь исполнися радости: отнележе, еже радуйся, великий тебе Дево Мати Марие, свыше гавриил возгласи. Песнь 5. Ирмос: Одеяйся светом яко ризою, к тебе утренюю, и тебе зову: душу мою просвети омраченную Христе, яко един Благоутробен. Воистинну наказуемся, не по равенству же долга согрешений наших: но, _о Дево Мати пречистая, отврати весь гнев Сына твоего от нас. Единаго изведшаго свет от тьмы чистая, Бога рождши неискусобрачно, прилежно моли его, низпослати Божественный свет рабом твоим. Слава: От кажения молитвы твоея чистая, и Божественная невесто от ливана, юже соломон прорече, рабы твоя Мати зиждителя, Благоухай. И ныне: Ты правду же и избавление нам рождши, Христа без семене, свободно содеяла еси Богородице, от клятвы естество прадеднее. Песнь 6. Ирмос: Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе, страстей море укроти и от тли возведи мя, яко Благоутробен. Богородице Владычице, рождшая содетеля, твоим рабом испроси оставление: и державны нас воздвигни, во еже пети тя. Буди нам помощь твоим рабом, Владычице чистая верно молящим тя, яко милостива: и державны нас воздвигни, во еже пети тя. Слава: По достоянию имущи, еже мощи Владычице чистая, твоим милостивным оком призри, и от тли нас твоя рабы возведи. И ныне: Непрестанно точащи щедрот струи Благая просящим, одожди и мне свет заповедей твоего Сына, пренепорочная. Таже, Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне, седален, глас 5: Всесвятая Дево, помилуй нас прибегающих верою к тебе милосердой, и просящих теплаго твоего заступления: можеши бо всех Спасти, яко Благая сущи Мати Бога вышняго, Матерними твоими молитвами присно обемши Дево Богорадованная. Песнь 7. Ирмос: Превозносимый отцев Господь пламень угаси, отроки ороси согласно поющия: Боже Благословен еси. Неизследная Божия мудросте Христе, рабы твоя ущедри, рождшия тя ради, непрестанно поющия: Боже, Благословен еси. Твою Благость молим Господи, язву исцели рождшия тя ради со страхом поющих: Боже Благословен еси. Слава: Оком милостивным твоим Богомати призри и избави рабы твоя всякаго обстояния, верою поющия: Боже, Благословен еси. И ныне: Зло делающе, Владычице, от тебе отпадохом: но обретохом пречистая, абие помощь твою, внегда звати: Боже, Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Из отца прежде век рожденнаго Сына и Бога, и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, Священницы пойте, людие превозносите во вся веки. Владычице наша, Благих подательнице, рабом твоим даруй страстей исцеление: яко да непрестанно поем тя Дево, и превозносим во веки. Неизглаголанно чистая, избавителя рождши, несказанно доила еси Дева пребывши. егоже убо моли о поющих тя, и славословящих во вся веки. Слава: Тебе светлому избавителя свещнику, прекрасный сплетше лик поем: вся дела Господня пойте непрестанно Деву Марию, и превозносите ю во веки. И ныне: Честая агнице, Дево Мати отроковице, чиста мя сотвори от страстей телесных: яко да льстиваго избавлюся сетей, песнословя тя Богорадованная. Песнь 9. Ирмос: Исаие ликуй, Дева име во чреве, и роди Сына еммануила, Бога же и человека, восток имя ему: егоже величающе, Деву уБлажаем. Совершается пение убо, надежда же Владыко Христе непреходна, яже к тебе содетелю, якоже и Благодать твоя: но отобоюду силу крепку давай рабом твоим, молитвами рождшия тя. Недугующим сила, и болящим близ ты чистая еси, яко истинная Мати жизни: темже к тебе прибегающе, пременение всех скорбных обретохом, Владычице, и кровом твоим Спасохомся. Слава: Твой Божественный видяще образно Владычице зрак, зрим тя в нем якоже яве, всяко ненавидяще еретик безумие на земли. емуже припадающе исцеление приемлем. И ныне: Исцелением бездну, и Благодатем пучину, чистая познахом тя мы грешнии. темже ти молимся: от нуждных всех изми едина пречистая, притекающих к покрову твоему. Таже, Достойно есть: Трисвятое. По Оч~е наш: Кондак, и прочее обычно: и отпуст. В неделю утра, на полунощнице, канон святей и живоначальней Троице, [егоже краестрочие: Правило пятое свету трисолнечному.] Творение митрофаново, глас 5: Песнь 1. Ирмос: Коня и всадника в море чермное, сокрушаяй брани, мышцею высокою Христос истрясе: Израиля же Спасе, победную песнь поюща. Припев: Пресвятая Троице Боже наш, слава тебе. Державу единственнаго и трисолнечнаго зрака воспевающе вопием: ум наш озари Боже всесильне, и к твоей Владыко, возвыси славе неизреченней. Горе тя ангельская удобрения умная немолчно поют трисвятыми песньми, единицу тричисленную, и Троицу сообразну, пресущественну, всесильну. Слава: Божественное питие твоея любве, сладчайшее, светодейственное, души моей подаждь, Троице единице светоначальная, и Божественное умиление чистительное, Владыко многомилостиве, всея твари. И ныне, Богородичен: Якоже на руно сниде без шума с Небесе Дево, дождь в ложесна твоя Божественный: и Спасе все изсохшее человеческое естество пречистая. Песнь 3. Ирмос: Водрузивый на ничесомже землю повелением твоим, и повесивый неодержимо тяготеющую, на недвижимем Христе, камени заповедей твоих, Церковь твою утверди, едине Блаже и человеколюбче. Умыслив умная существа, составил еси певцы непрестанныя твоего Божества, трисветлый Боже и вседетелю: но и бренных и земнородных приими моление и мольбу, яко Благоутробен. Иже всякаго по естеству пременения неприятен, изменяемым нам и поющим, неизследимый источник твоея Благости, согрешений даждь прощение, и Спасение, яко Благоутробен. Слава: Оц~а и Сына, и Духа славим, в непременнем зраце Божества тебе единственнаго и трисияннаго Господа всех, якоже Пророцы, и апостоли от тебе яве научишася. Богородичен: Явился еси моисею в купине, яко ангел совета великаго вседержителева, твое еже от Девы проявляя воплощение, Божий слове: имже нас претворил еси, и на Небеса возвел еси. Господи помилуй, трижды. Седален, глас 5. Подобен: Собезначальное слово: Милостива еси Троице нераздельная: милуеши бо всех, яко всесильная и всещедра, сострадательна и многомилостива. темже прибегаем к тебе, иже грехми многими отягчаеми взывающе: очисти твоя рабы, и избави всех всякия муки. Слава, и ныне, Богородичен: Всесвятая Дево, помилуй нас прибегающих верою к тебе Благоутробней, и просящих теплаго твоего ныне заступления: можеши бо яко Благая всех Спасти, яко сущи Мати Бога вышняго, Матерния твоя молитвы присно употребляющи, БогоБлагодатная. Песнь 4. Ирмос: Божественное твое разумев истощание, прозорливо аввакум, Христе, со трепетом вопияше тебе: во Спасение людей твоих, Спасти помазанныя твоя пришел еси. Тайно научается единаго Господьства трисветлому даниил, Христа судию узрев ко отцу идуща, и Духа проявляюща видение. Бренными поющих тя усты, пресущественнаго Бога, Троична впостасьми, единственна же естеством, славы ангельския сподоби. Слава: Едину власть, и едино Господьство, в триех свойствах неразлучно славим: отче, и Сыне, и Душе, просвети ны рабы твоя. Богородичен: Гора частая и присенная, юже видев прежде аввакум, из неяже пройде святый: неудобь зримое Рождество являше твоего Дево, зачатия. Песнь 5. Ирмос: Одеяйся светом яко ризою, к тебе утреннюю, и тебе зову: душу мою просвети омраченную Христе, яко един Благоутробен. Иже за Благость создавый человека, и по образу твоему сотворь, во мне обитай трисветне Боже мой, яко Благ и Благоутробен. Ты мя настави единице трисолнечная, к стезям Божественным Спасения, и твоего сияния исполни, яко естеством Бог неисчетносилен. Слава: Свет нераздельный единаго естества, разделенный начертаньми, трисиянный, невечерний, мое сердце лучами твоими озари. Богородичен: Яко виде тя древле чистая пренепорочная, Пророк, зрящая врата к свету незаходимому, абие тя позна Божие жилище. Песнь 6. Ирмос: Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе, страстей море укроти, и от тли возведи мя, яко Благоутробен. Трисветлое суще Богоначалие впостасне, единственна еси, яко сообразна и равнодетельна, и по существу и хотению. Довольно изяви Пророк, поя отцу твоему свету: узрим Духом, свет Сына, единаго Бога трисолнечнаго. Слава: Несоставно существо в триех свойствех, едину власть и державу имый: тем бо состоится тварь всяческая, и обновляется. Богородичен: Прегрешений избавление и бед, Владыко Боже, единственне и трисветне, низпосли твоим певцем, молитвами БогоМатере. Господи помилуй, трижды. Седален, глас 5. Подобен: Собезначальное слово: Трисолнечный свет славословим, и простей Троице ныне поклонимся, яко просвети нас и помилова, и избави от тли весь род человеческий, избавляющи от прелести идольския весь мир, и царство нам подаде. Слава, и ныне, Богородичен: Недоумевся от всех, к тебе прибегох к надежди всех, и прибежищу грешных и смиренных, зовый: согреших, и пребываю в злых, нечувствуя окаянный. помилуй мя, прежде конца обрати мя, и избави всякия муки, недостойнаго. Песнь 7. Ирмос: Превозносимый отцев Господь, пламень угаси, отроки ороси согласно поющия: Боже Благословен еси. Яко имый бездну милости, Господи, и пучину неизчетну щедрот, помилуй единаго тя поющих, трисветлаго Бога всех. Необмыслимаго, единственна и трисветла, Бога тя и Господа поюще вопием ти: подаждь твоим рабом очищение грехов. Слава: Равно впостаси во единой державе чтуще разделяем неразделимо существо, Бога отца, и Сына, и пресвятаго Духа. Богородичен: Отрасль прозябла еси, отцу собезначальную, цвет Божества: отрасль соприсносущную, Дево, дающую жизнь всем человеком. Песнь 8. Ирмос: Тебе вседетелю, в пещи отроцы, всемирный лик сплетше, пояху: дела всякая Господа пойте, и превозносите во вся веки. Да единаго открыеши древле яве Господьства Троичную впостась, явился еси Боже мой, во образе человеков аврааму, поющу твою державу единственную. Ты мя к твоим Благодетельным лучам взирати сподоби свете неприступный, отче щедрый, и слове, и Душе, еже Благоугождати тебе присно, Господи всех. Слава: Свят отец Бог превечный: свят же Сын из отца рожден: свят же и животворящий Дух, исходя из отца, Сыном же являемь. Богородичен: Облистала еси нам от трисолнечныя славы, единаго всепетая Христа Господа, всех тайнонаучающа единому Богоначалию в триех лицех, пети во веки. Песнь 9. Ирмос: Исаие ликуй, Дева име во чреве, и роди Сына еммануила, Бога же и человека, восток имя ему: егоже величающе, Деву уБлажаем. Глаголания человеческая по достоянию, безначальная единице, не могут пети тя: обаче якоже мощно дерзающе от веры, Богоначальная, сопрестольная Троице, славу приносим твоей державе, и хвалу. Равностатною славою, тя единоначальнаго трисветлаго Бога славят херувими и серафими пречистыми усты: с нимиже и нас грешных приими Господи, твою державу величающих. Слава, Исаиа тя виде на Престоле херувимсте, и серафимы стоящия окрест тебе, крилы лица закрывающия, и вопиющия: свят, свят, свят, трисвятый Боже, славимый в триех свойствех. Богородичен: Яко чистая и непорочная и Дева, родила еси Сына, избавляющаго нас от искушений, Бога неизменна: но и ныне оставление нам прегрешений дати сего моли. Посем припевы григориа синаита: Достойно есть: И прочее полунощницы, писано в конце книги сея. На утрени, по шесто_псалмии: Бог Господь, и явися нам: на глас 5: и глаголем тропарь воскресный: Собезначальное слово отцу: дважды. Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся двере Господня непроходимая: Таже, обычная стихологиа _псалтира. По 1-м стихословии седальны воскресны, глас 5: Крест Господень похвалим, погребение святое песньми почтим, и воскресение его препрославим: яко совозстави мертвыя от гроб яко Бог, пленив смерти державу, и крепость диаволю, и сущим во аде свет возсия. Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, не забуди убогих твоих до конца. Господи мертв нареклся еси, умертвивый смерть, во гробе положился еси, истощивый гробы: горе воини гроба стрежаху, доле от века мертвыя воскресил еси. всесильне и непостижиме Господи, слава тебе. Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся святая горо и Богопроходная, радуйся одушевленная купино и неопалимая. радуйся едина к Богу мирови мосте, преводяй мертвыя к вечному животу. радуйся нетленная отроковице, неискусомужно рождшая Спасение душ наших. По 2-м стихословии седальны воскресны, глас 5: Господи, по тридневнем твоем воскреснии, и апостолов поклонении, петр вопияше ти: жены дерзновение прияша, аз же убояхся. разбойник Богословяше, аз же отвергохся. убо призовеши ли мя прочее ученика быти? или паки покажеши мя ловца глубиннаго? но кающася приими мя Боже, и Спаси мя. Стих: Исповемся тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса твоя. Господи, посреде осужденных пригвоздиша тя беззаконнии, и копием ребро твое прободоша, _о милостиве! погребение же приял еси, разрушивый адова врата, и воскресл еси тридневно. притекоша жены видети тя, и возвестиша апостолом востание: превозносимый Спасе, егоже поют ангели, Благословенный Господи, слава тебе. Слава, и ныне, Богородичен: Неискусобрачная невесто Богородительнице, яже евину печаль радостотворившая, воспеваем вернии и покланяемся тебе, яко возвела еси нас от древния клятвы: и ныне моли непрестанно, всепетая, пресвятая, во еже Спастися нам. Впакои, глас 5: Ангельским зраком ум смущающя, и Божественным востанием душею просвещаемы, мироносицы апостолом Благовествоваху: возвестите во языцех воскресение, Господу содействующу чудесы, подающему нам велию милость. Степенна, глас 5. Антифон 1. Ихже стихи повторяюще поем: Внегда скорбети мне, давидски пою тебе Спасе мой: избави душу мою от языка льстиваго. Пустынным живот Блажен есть, Божественным рачением воскриляющимся. Слава: Святым Духом одержатся вся, видимая же с невидимыми: самодержавен бо сый, Троицы един есть неложно. И ныне, тойже. Антифон 2: На горы душе, воздвигнемся, гряди тамо, отнюдуже помощь идет. Десная твоя рука, и мене Христе касающися, от лести всякия да сохранит. Слава: Святому Духу Богословяще рцем: ты еси Бог, живот, рачение, свет, ум: ты Благостыня, ты Царствуеши во веки. И ныне, тойже. Антифон 3: О рекших мне: во дворы внидем Господня: радости многия исполнен быв, молитвы возсылаю. В дому Давидове страшная совершаются: огнь бо тамо паля всяк срамный ум. Слава: Святому Духу живоначальное достоинство, от негоже всякое животно одушевляется, яко во отце, купно же и слове. И ныне, тойже. Прокимен, глас 5: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, яко ты Царствуеши во веки. Стих: Исповемся тебе Господи, всем сердцем моим. Всякое дыхание: Стих: Хвалите Бога во святых его: Ев\глие утреннее рядовое. Воскресение Христово видевше, поклонимся святому Господу Иисусу, единому безгрешному: Кресту твоему покланяемся Христе, и святое воскресение твое поем и славим: ты бо еси Бог наш, разве тебе иного не знаем, имя твое именуем. Приидите вси вернии, поклонимся святому Христову воскреснию: се бо прииде Крестом радость всему миру. всегда Благословяще Господа, поем воскресение его: распятие бо претерпев, смертию смерть разруши. Псалом 50: Помилуй мя Боже: Слава: Молитвами апостолов, милостиве, очисти множества согрешений наших. И ныне: Молитвами Богородицы, милостиве, очисти множества согрешений наших. Таже, глас 6: Помилуй мя Боже, по велицей милости твоей, и по множеству щедрот твоих, очисти беззаконие мое. Посем стихира: Воскрес Иисус от гроба, якоже прорече, даде нам живот вечный, и велию милость. Спаси Боже люди твоя: И возглас: Милостию и щедротами и человеколюбием: Каноны: Воскресный на 4: Крестовоскресный на 3: Богородичен на 3: Минеи на 4. Аще же празднуется святый, на 6. Крестовоскресный на 2: и Богородицы на 2. Канон воскресн, глас 5: Песнь 1. Ирмос: Коня и всадника в море чермное, сокрушаяй брани мышцею высокою, Христос истрясе: Израиля же Спасе, победную песнь поюща. Припев: Слава Господи, святому воскреснию твоему. Тебе терноносный еврейский сонм, любве Благодетелю к тебе не сохрань Матерния, Христе венча, родоначальника разрешающа терновное запрещение. Воздвигл еси мя падшаго в ров, преклонься жизнодавче, безгрешне: и моея злосмрадныя тли Христе, претерпев неискушенно, Божественнаго существа миром мя оБлагоухал еси. Богородичен: Разрешися клятва, печаль преста: Благословенная бо и Благодатная, верным радость возсия, Благословение всем концем цветоносящи Христа. Другий канон крестовоскресн. Песнь 1, глас тойже. Ирмос: Спасителю Богу: Иже волею на Кресте пригвожденному плотию, и @древняго от изречения древом@{@древняго осуждения иже древом@} падшаго свобождшему, тому единому воспоим: яко прославися. Иже из гроба мертвецу воскресшу Христу, и падшаго совозставившу, и соседением отеческим украсившему, тому единому воспоим: яко прославися. Богородичен: Пречистая Мати Божия, из тебе воплощшемуся, и от недр родителя не разлучшемуся Богу, непрестанно молися, от всякаго обстояния Спасти, ихже созда. Ин канон пресвятей Богородице [егоже краестрочие: Свет рождшая, просвети мя Дево.]. Песнь 1, глас тойже. Ирмос: Коня и всадника в море чермное: Света всельшагося в тя пречистая, и просвещшаго мир лучами Божества, Христа моли, просветити вся поющия тя, Мати Дево. Яко украшаема добротою добродетелей Благодатная, добротворное Благолепие лучею Духа, подяла еси всечистая, всяческая удобрившаго. Тебе древле прообразующи купина в синаи, не опалися Дево, огню присовокупльшися: Дева бо родила еси, и Дева пребыла еси, паче смысла Мати Дево. Катавасиа: Отверзу уста моя: Песнь 3. Ирмос: Водрузивый на ничесомже землю повелением твоим, и повесивый неодержимо тяготеющую, на недвижимем, Христе, камени заповедей твоих, Церковь твою утверди, едине Блаже и человеколюбче. Желчь убо иже из камене мед ссавшии, в пустыни чудодействовавшему тебе принесоша Христе: оцет же за манну воз Благодеяние ти воздаша отроцы Израилевы неБлагодарнии. Иже древле световидным облаком покрываеми, живот во гробе Христа положиша: но самовластно воскрес, всем верным подаде тайно осеняющее свыше Духа сияние. Богородичен: Ты Мати Божия несочетанно родила еси, иже о нетленна отца возсиявшаго, кроме болезней матерних: темже тя Богородицу, воплощенна бо родила еси слова, православно проповедуем. Ин. Ирмос: Силою Креста твоего Христе: Воскресл еси от гроба Христе, тли смертныя избавль воспевающих жизнодавче, вольное твое распятие. Помазати миром тело твое мироносицы Христе тщахуся, и не обретша возвратишася, воспевающя твое востание. Богородичен: Моли непрестанно чистая, воплощеннаго из боку твоею, избавити от лести диаволи, воспевающия тя Деву чистую. Ин. Ирмос: Водрузивый на ничесомже: Лествица, еюже к нам сниде вышний, истлевшее естество исправити, ты явственно чистая, всем ныне видена была еси, тобою бо преБлагий мирови @беседовати@{@причаститися@} Благоволи. Еже древле предуставленное Дево таинство, и прежде век провидимое вся ведущему Богу, летом ныне напоследок в ложеснах твоих всенепорочная, конец прием явися. Разрешися клятвы древния осуждение твоим ходатайством Дево пречистая: из тебе бо Господь явлься, всем Благословение яко преБлагий источи, едина человеком удобрение. Песнь 4. Ирмос: Божественное твое разумев истощание, прозорливо аввакум, Христе, со трепетом вопияше тебе: во Спасение людей твоих Спасти помазанныя твоя пришел еси. Яже от мерры горчайшия воды, яко во образе проначертая пречистый Крест твой Блаже, греховное умерщвляющ вкушение, древом усладил еси. Крест за древо разумное, за сладкую же пищу желчь, Спасе мой, приял еси, за тление же смерти кровь твою Божественную излиял еси. Богородичен: Кроме убо сочетания зачала еси нетленно во чреве, и без болезни родила еси, и по Рождестве Дева, Бога плотию рождши, сохранилася еси. Ин. Ирмос: Услышах слух силы Креста: Яко водрузися на земли на лобнем Крест, сокрушишася вереи и вратницы вечнии, и возопиша: слава силе твоей Господи. Яко сниде Спас к связанным яко мертв, совоскресоша с ним иже от века умершии, и возопиша: слава силе твоей Господи. Богородичен: Дева роди, и матерских не позна: но Мати убо есть, Дева же пребысть: юже воспевающе, радуйся Богородице, взываем. Ин. Ирмос: Божественное твое: Сердцем и умом, душею же и усты исповедую всеБлагочестно тя Богородицу воистинну, чистая, Спасения плод обемля, и Спасаюся Дево, молитвами твоими. Создавый от не сущих всяческая, от тебе чистыя создатися яко Благодетель Благоволи, на Спасение верою и любовию тя поющих, всенепорочная. Поют твое Рождество всенепорочная премирнии лицы, Спасению радующеся, истинную Богородицу мудрствующих тя, Дево нескверная. Тя жезл исаиа именова, от негоже прозябе нам красный цвет, Христос Бог, на Спасение верою и любовию притекающих к покрову твоему. Песнь 5. Ирмос: Одеяйся светом яко ризою, к тебе утренюю, и тебе зову: душу мою просвети омраченную Христе, яко един Благоутробен. Иже славы Господь в неславне зраце, на древе обезчещен волею висит, о Божественней мне славе несказанно промышляя. Ты мя преоблекл еси в нетление, Христе, тли смертныя неистленно плотию вкуш, и возсияв из гроба тридневен. Богородичен: Ты правду же и избавление нам рождши Христа без семене, свободно содеяла еси от клятвы Богородице, естество праотца. Ин. Ирмос: Утренююще вопием ти: Простерл еси длани Спасе наш на древе, вся призывая к себе, яко человеколюбец. Пленил еси ад Спасе мой твоим погребением, и твоим воскресением радости вся исполнил еси. Воскрес от гроба тридневно жизнодавче, и всем источил еси безсмертие негиблющее. Богородичен: Деву по Рождестве воспеваем тя Богородице: ты бо Бога слова плотию мирови родила еси. Ин. Ирмос: Одеяйся светом: Вси Пророцы тя яве предвозвестиша хотящую быти Божию Матерь, Богородице чистая: едина бо обрелася еси чистая, совершенна непорочная. Светел облак тя животныя воды, нам тучу нетления Христа одождивший отчаянным, чистая, познаваем. Яко близ всю тя добру и непорочну, запечатленну Девством чисте возлюби, в тя вселивыйся Бог, яко един Благоутробен. Песнь 6. Ирмос: Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе, страстей море укроти, и от тли возведи мя яко Благоутробен. В тление поползся родоначальник, Владыко Христе, преслушаннаго брашна вкуш, и к животу возведен бысть страстию твоею. Живот низшел еси ко аду, Владыко Христе, и тление растлевшему быв, тлением источил еси воскресение. Богородичен: Дева роди, и рождши пребысть чиста, на руку носящаго всяческая, яко воистинну Дева Мати понесшая. Ин. Ирмос: Обыде мя бездна: Простерл еси длани твои, собирая далече расточенная язык твоих собрания, Христе Боже наш, живоносным Крестом твоим, яко человеколюбец. Пленил еси смерть, и врата адова сокрушил еси, адам же связанный разрешен быв, вопияше тебе: Спасе мя десница твоя Господи. Богородичен: Купину тя неопалиму, и гору и лествицу одушевлену, и врата Небесная достойно славим, Марие славная, православных похвало. Ин. Ирмос: Неистовствующееся бурею: Иже всему виновный, и еже быти всем подавый, яко виновну имяше воплощаемь, еже по нам, тя Богомати всенепорочная. Исцелений Владычице, душепитательный точащий источник верно притекающим к покрову твоему Благославному, вемы тя всенепорочная. Спасению виновна жизнодавца родила еси нам, вечное избавление дарующаго, истинную Богородицу тя проповедающим. Кондак, глас 5. Подобен: Собезначальное слово: Ко аду Спасе мой сошел еси, и врата сокрушивый яко всесилен, умерших яко создатель совоскресил еси, и смерти жало сокрушил еси, и адам от клятвы избавлен бысть, человеколюбче. темже вси зовем: Спаси нас Господи. Икос: Услышавша жены ангеловы глаголы, отложиша рыдание, радостны бывша и трепетны, ужас бо видеша, и се Христос приближися к ним, глаголя: еже, радуйтеся, дерзайте, аз мира победих, и узники свободих, потщитеся убо ко учеником, возвещающя им: яко варяю вы во граде галилейстем, еже проповедати. темже вси тебе зовем: Спаси нас Господи. Песнь 7. Ирмос: Превозносимый отцев Господь пламень угаси, отроки ороси, согласно поющия: Боже, Благословен еси. Плотию обложься якоже на удице льщения, Божественною твоею силою змия низвлекл еси возводя вопиющия: Боже, Благословен еси. Земли непроходное осуществовавый составление, во гробе покрывается плотию невместимый. емуже вси поем: Боже, Благословен еси. Богородичен: Едину убо впостась во двою естеству, всенепорочная родила еси воплощеннаго Бога. емуже вси поем: Боже, Благословен еси. Ин. Ирмос: В пещи огненней песнословцы: Иже древом Крестным идольскую прелесть разрешивый, Благословен Бог отец наших. Воскресый из мертвых, и сущия во аде совоздвигнувый, Благословен Бог отец наших. Твоею смертию Христе, смертную разорь державу, Благословен Бог отец наших. Богородичен: Иже от Девы рождься, и Богородицу сию показавый, Благословен Бог отец наших. Ин. Ирмос: Превозносимый отцев: Неопределенный пребыв непреложен, плоти по впостаси соединися, яко Благоутробен, в тебе пресвятей: иже един Благословен Бог отец наших. Невесту тя всенепорочную Богородице Владычице, согласно славим и Престол зиждителя твоего. емуже вси поем: Боже, Благословен еси. Мати всех Царя, очищшися Духом Дево, была еси, тебе создавшаго. емуже вси поем: Боже, Благословен еси. Спасе мя Господь, Богомати пречистая, одеждею плоти из тебе одеявся. емуже вси поем: Боже, Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Тебе вседетелю, в пещи отроцы, всемирный лик сплетше пояху: дела всякая Господа пойте, и превозносите во вся веки. Ты о вольней Спасительныя страсти помолился еси чаши, якоже невольней: два хотения, двема бо по коемуждо носиши существома Христе, во веки. Твоим вседетельным схождением, ад Христе, поруганный изблева вся, яже древле лестию умерщвленныя, тебе превозносящия во вся веки. Богородичен: Тя яже паче ума Богомужне словом рождшую Господа, и Девствующую, вся дела Дево Благословим, и превозносим во вся веки. Ин. Ирмос: Из отца прежде век: Иже на Кресте волею длани простершаго, и узы смертныя разрушившаго Христа Бога, Священницы пойте, людие превозносите во вся веки. Иже яко жениха из гроба возсиявшаго Христа Бога, и мироносицам явльшагося, и радость тем провещавша, Священницы пойте, людие превозносите во вся веки. Богородичен: Херувим превышши явилася еси Богородице чистая, во чреве твоем, иже на тех носимаго понесши: егоже со безплотными человецы славословим во вся веки. Ин. Ирмос: Тебе вседетелю в пещи: Преста ныне яже праотчая печаль, радость приемши ти Богоматерни. темже непрестанно поем тя Дево, и превозносим во вся веки. Поет с нами безплотных собор, Дево Рождество твое непостижимое, един лик составльше любовию, и превозносяще его во веки. Струя прозрачная безсмертия отроковице из тебе изыде, иже всех Господь, скверну омывая верою тя поющих, и превозносящих во вся веки. Божественный воистинну, и светоносный Престол, и скрижали Благодати исповедуем тя, слово Дево отчее яко приемшую: егоже превозносим во вся веки. Таже, поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: С припевом: Честнейшую херувим: Песнь 9. Ирмос: Исаие ликуй, Дева име во чреве, и роди Сына еммануила, Бога же и человека, восток имя ему: егоже величающе, Деву уБлажаем. Падшаго человека восприял еси Владыко Христе, из ложесн девических всему совокуплься, греху же ни единому причащься: всего от истления ты свободил еси пречистыми твоими страстьми. Боготочною кровию истощенною Владыко Христе, от твоих пречистых ребр и животворящих, жертва убо преста идольская, вся же земля тебе хваления жертву приносит. Богородичен: Не Бога безплотна, ниже паки человека проста произведе чистая отроковица, и нескверная: но человека совершенна, и неложно совершенна Бога. егоже величаем со отцем же и Духом. Ин. Ирмос: Тя паче ума: Тебе иже на Кресте страсть подемшаго, и адову силу смертию сокрушившаго, вернии православно величаем. Тебе из гроба тридневно воскресша, и ад пленившаго, и мир просветившаго, вернии единомудренно величаем. Богородичен: Радуйся Богородице, Мати Христа Бога, егоже родила еси, моли прегрешений оставление даровати, верою поющим тя. Ин. Ирмос: Исаие ликуй: От чистых кровей твоих усырися плоть преестественно всех содетелю, единородному Сыну родителеву, не от мужа, без семене же умна и одушевленна, Богородице присноДево. Обходимое уставила еси смерти неудержимое стремление, рождши плотию воистинну паче ума жизнь вечную: ейже приложься усты горькими ад упразднися, пресвятая Мати Дево. На Престоле седя Сын твой Владычне, рясны тя златыми Божественных добродетелей свет сияющу, одесную постави себе чистая, дая честь яко Матери тебе, всенепорочная. Паче ума Рождество твое Богомати: без мужа бо зачатие в тебе, и девически рождение бысть: ибо Бог есть рождейся, егоже величающе, тя Дево уБлажаем. По катавасии ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Е_ксапостиларий утренний. На хвалитех стихиры воскресны, глас 5: Стих: Сотворити в них суд написан, слава сия будет всем Преподобным его. Господи, запечатану гробу от беззаконников, прошел еси из гроба, якоже родился еси от Богородицы: не уразумеша, како воплотился еси, безплотнии твои ангели: не чувствоваша, когда воскресл еси, стрегущии тя воини. обоя бо запечатлестася испытующим, явишася же чудеса кланяющимся верою таинству: еже воспевающим, воздаждь нам радость и велию милость. Стих: Хвалите Бога во святых его, хвалите его во утвержении силы его. Господи, вереи вечныя сокрушив, и узы растерзав, от гроба воскресл еси, оставль твоя погребальная, во свидетельство истиннаго тридневнаго твоего погребения: и предварил еси в галилеи, в пещере стрегомый. велия твоя милость, непостижиме Спасе, помилуй и Спаси нас. Стих: Хвалите его на силах его, хвалите его по множеству величествия его. Господи, жены текоша на гроб, видети тя Христа нас ради пострадавшаго, и пришедша, обретоша ангела на камени седяща, страхом отвальшемся, и к ним возопи глаголя: воскресе Господь, рцыте учеником, яко воскресе от мертвых, Спасаяй души наша. Стих: Хвалите его во гласе трубнем, хвалите его во _псалтири и гуслех. Господи, якоже изшел еси от запечатаннаго гроба, тако вшел еси и дверем заключеным ко учеником твоим, показуя им телесная страдания, яже подял еси Спасе долготерпеливый: яко от семене Давидова язвы претерпел еси: яко Сын же Божий, мир свободил еси. велия твоя милость, непостижиме Спасе, помилуй и Спаси нас. Ины стихиры анатолиевы. Стих: Хвалите его в тимпане и лице, хвалите его во струнах и органе. Господи Царю веков, и творче всех, нас ради распятие и погребение плотию приимый, да нас от ада свободиши всех: ты еси Бог наш, разве тебе иного не вемы. Стих: Хвалите его в кимвалех доброгласных, хвалите его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа. Господи, пресияющая твоя чудеса кто исповесть? или кто возвестит страшная твоя таинства? вочеловечивыйся бо нас ради, яко сам восхотел еси, державу явил еси силы твоея: Крестом бо твоим разбойнику рай отверзл еси, и погребением твоим вереи адовы сокрушил еси, воскресением же твоим всяческая обогатил еси: Благоутробне, Господи, слава тебе. Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, не забуди убогих твоих до конца. Мироносицы жены гроба твоего достигша, зело рано искаху тебе миры помазати, безсмертнаго слова и Бога: и ангела глаголы огласившася, возвращахуся радостию, апостолом возвестити яве, яко воскресл еси, животе всех, и подал еси мирови очищение и велию милость. Стих: Исповемся тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса твоя. Богоприятнаго гроба ко иудеом стражие глаголаху: _о вашего суемудреннаго совета! стрещи неописаннаго покусившеся, всуе трудистеся, сокрыти воскресение распятаго хотяще, ясно показасте. _о вашего суемудреннаго соборища! что паки сокрыти советуете, еже некрыется? паче же от нас услышите, и веровати восхощите бывших истине: ангел молниеносец с Небесе сошед камень отвали, егоже страхом мертвостию содержими быхом, и возгласив крепкоумным мироносицам, глаголаше женам: не зрите ли стражей умерщвления, и печатей разрешения, адова же истощания? почто победу адову упразднившаго, и смертное жало сокрушившаго, яко мертва взыскуете? Благовестите же скоро шедша апостолом воскресение, без страха зовущя: воистинну воскресе Господь, имея велию милость. Слава, стихира утренняя евангельская. И ныне: ПреБлагословенна еси: Славословие великое. Таже, тропарь воскресен: Днесь Спасение миру бысть, поем воскресшему из гроба, и начальнику жизни нашея: разрушив бо смертию смерть, победу даде нам, и велию милость. Таже, ектении. И отпуст. На литургии Блаженна, глас 5: Разбойник на Кресте Бога тя быти веровав, Христе, исповеда тя чисте от сердца, помяни мя Господи, вопия, во Царствии твоем. Стих: Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Иже на древе Крестнем жизнь процветшаго роду нашему, и изсушивша юже от древа клятву, яко Спаса и содетеля согласно воспоим. Стих: Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся. Смертию твоею Христе, смертную разрушил еси силу, и совоздвигл еси иже от века умершия, тя поющия истиннаго Бога и Спаса нашего. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. На гроб твой Христе, пришедша жены честныя, искаху тя жизнодавче миропомазати, и явися им ангел вопия: воскресе Господь. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. Распеншу ти ся Христе, посреде двою осужденною разбойнику, един убо хуля тя, осужден бысть праведне: другий же исповедая тя, в рай вселися. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Ко апостолов лику пришедша жены честныя, возопиша: Христос воскресе, яко Владыце и содетелю тому поклонимся. Слава, Троичен: Троице нераздельная, единице вседетельная и всесильная, отче, Сыне и святый Душе, тебе поем истиннаго Бога и Спаса нашего. И ныне, Богородичен: Радуйся одушевленный храме Божий и врата непроходимая: радуйся неопалимый и огнеобразный Престоле: радуйся Мати еммануила, Христа Бога нашего. Прокимен, глас 5: Ты Господи сохраниши ны, и соблюдеши ны от рода сего и во век. Стих: Спаси мя Господи, яко оскуде Преподобный. Аллилуиа. Милости твоя Господи во век воспою, в род и род возвещу истину твою усты моими. Стих: Зане рекл еси: в век милость созиждется, на Небесех уготовится истина твоя.