<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Во вторник вечера, на Господи воззвах, стихиры Крестны, глас 4. Подобен: Яко добля: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? яко у тебе очищение есть. На Крест воздвизаемь, и копием прободаемь, и персты окровавляемь Владыко, свобождение подписал еси нам преБлагий, и рукописание адама прародителя растерзав, свободил еси человеческое существо. сего ради воспеваем щедре, юже паче ума твою Благостыню. Стих Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Воспеваем твоя страдания Владыко Иисусе: Крест, копие же и трость, губу и гвоздия, биения, багряницу, и венец от терния, оплевания же и поругания, яже претерпел еси волею. величаю твое незлобиве едине жизнодавче долготерпение, и верою славословлю тя человеколюбче. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Кресту твоему честному покланяюся преБлагий, любовию облобызая, и славлю твое еже паче ума сошествие, безмерную милость и неизреченныя щедроты, и богатую Благостыню, еяже ради Спасл еси человеческое естество, содержимо бывшее во тьме прегрешений. слава Христе распятию твоему. Таже в минеи стихиры святому, аще имать: аще ли несть минеи, ины стихиры пресвятей Богородице, глас и подобен тойже. Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление: и той избавит Израиля от всех беззаконий его. На Кресте яко узре пригвождаема тя Господи, агница и Мати твоя дивляшеся. что видение сие, взываше, Сыне вожделенный? сия ти непокоривый сонм воздает беззаконный, иже многих твоих чудес наслаждейся? но слава неизреченному схождению твоему Владыко. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Агнца и пастыря тя на древе яко виде, агница рождшая рыдаше, и матерски тебе вещаше: Сыне любезнейший, како на древо Крестное воздвиглся еси долготерпеливе? како руце и нозе твои слове, пригвоздишася от беззаконных, и кровь твою излиял еси Владыко? Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Яко виде тя Господи Дева и Мати твоя на Кресте повешена дивляшеся, и взирающи глаголаше: что ти воздаша, иже многих твоих даров наслаждшиися Владыко? но молюся, не остави мя едину в мире, но потщися воскреснути, совозставляя праотца. Слава, и ныне: КрестоБогородичен: Подобен: Званный свыше: Не рыдай мене Мати, зрящи на древе повешена твоего Сына и Бога, на водах повесившаго землю неодержимо, и всю тварь создавшаго: ибо воскресну, и прославлюся, и адова царствия сокрушу крепостию, и погублю того силу, и связанныя избавлю от злодейства его, яко Благоутробен, и отцу моему приведу, яко человеколюбец. Таже, Свете тихий: Прокимен дне. И Сподоби Господи в вечер сей: На стиховне стихиры Крестны, глас 4: Оружие непобедимое Христе, Крест твой дал еси нам: и сим побеждаем прилоги чуждаго. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея: тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Всегда имуще Христе, Крест твой на помощь, сети вражия удобь попираем. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Имуще дерзновение ко Спасу святии, молите непрестанно за ны грешныя, оставление прегрешений просяще, и душам нашим велию милость. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Распинаема Христа человеколюбца видящи пречистая, и ребра ископоваема копием, плачущи вопияше: что сие Сыне мой? что ти безблагодатнии людие воздаша, за яже сотворил еси добрая им, и тщишися безчадствовати мя вселюбезнейший? удивляюся Благоутробне, твоему вольному распятию. Таже, Ныне отпущаеши раба твоего: Трисвятое, по Оч~е наш: тропарь, ектениа, и отпуст. Во вторник на повечерии, канон пресвятей Богородице. Глас 4. Песнь 1. Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся тоя чудеса. Неизмерную Божию мудрость и силу рождши пренепорочная, Христа без семене плотию, державу крепости, и Божественное величие стяжала еси Рождеством твоим, Богородительнице. _О паче ума Рождества твоего пречистая, имже обогатися земных множество нетлением, и тя ныне Блажит достойно, ходатаицу обновления. Слава: Болящаго исцели душею и телом Дево, раба твоего осенением твоим: тя бо предстательницу всем сущим в печали познах, яко рождшую Спасение наше. И ныне: Люте погружаему в пучине скорбей, и бурею безмерных обстояний, Спасения простерши ми руку, изведи Владычице из глубины зол. Песнь 3. Ирмос: Твоя песнословцы Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия Духовно утверди в Божественней твоей славе, венцев славы сподоби. Кропиши исцелений струи болящим Дево, всюду: тя бо источника показа милосердия Владычице, иже милости Господь из тебе рождейся паче ума. Красен чертог Божественному слову, и Божественный невестник выше естества, Дево Мати была еси: темже милости твоих щедрот отверзи ми, ко Спасению возводящи. Слава: Умертвися вся крепость моя от множества безмерных зол: многими убо скорбьми отчаяхся. помози ми Госпоже, яже жизнь рождшая, и плачущим утешение. И ныне: Помилуй едина Богомати, помилуй и ущедри душу мою окаянную, потопляемую бесы лукавыми и страстьми и прежде времене смерти моея, сию очистити умилосердися. Песнь 4. Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения тебе вышняго, Пророк аввакум усмотряя зовяше: слава силе твоей Господи. Корене и чресл тя царских, всех Царь яко сущу вожделев, вышшу херувим и серафим содела, весь Богородице вселься в тя. Человеческаго ради порождения, содетель воплощаемь, из тебе родися и предстательницу неложну Христианом тя показа: темже к твоему крову прибегаю, чистая. Слава: Кров, и заступление, и прибежище буди ми Дево рабу твоему, и исцели мя от безмерных зол, воспевати тя пречистая: слава неизреченному Рождеству твоему. И ныне: Недоумеюся, и слезю, и стеню от страстных моих помышлений, и тя молю: яко еси источник милости, от болезней моих избави мя, ведущи к Божественному умилению. Песнь 5. Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе твоей: ты бо неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси безлетнаго Сына, всем воспевающим тя мир подавающая. Исцелений воды точиши присно Дево всем болящим яко облак одушевлен сый Царя Христа. темже молю тя прилежно: росу исцеления мне болящему низпосли. Не престай молящи, егоже родила еси Богоневесто Дево, яко Спаса и Владыку, разрешение ми даждь скорбей и болезней, и к радости нетленней мя возведи, прощая ми прегрешения. Слава: Упование ми еси пречистая, и Спасению похвала. темже прибегаю к твоему покрову: не гнушайся мене, грехи многими и болезньми скорбными ныне поглощеннаго, но предвари и Спаси мя. И ныне: Грозд зрелый, како на древе висиши? солнце славы, како воздвиглся еси, свет солнца помрачивый в страсти твоей? Спасе, рождшая тя агница древле вопияше ти, Матерски восклицающи. Песнь 6. Ирмос: Приидох во глубины морския, и потопила мя есть буря многих грехов: но яко Бог из глубины возведи живот мой многомилостиве. Зрак восприят рабий от тебе Дево, всех Царь и Бог наш, и вышшу тя яко Богородицу показа херувим и страшных серафим. Яже едина рождши Божию жизнь, и всем Спасение дающаго, отчаянна мя суща Спасению сподоби, и страстей моих востание пресецы. Слава: Твою подаждь помощь, и избави мя бед и скорбей, избавляющи мя напастей и прегрешений моих, яже всех рождшая избавление. И ныне: О тебе Дево, хвалимся, и тобою лютых избавляемся: надеющеся на тя нахождения не боимся злочестивых варвар, воспевающии тя. Таже, Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 4: Дево пренепорочная Мати Христа Бога, оружие пройде твою пресвятую душу, егда распинаема видела еси волею Сына и Бога твоего: егоже преБлагословенная молящи не престай, прощение прегрешений нам даровати. Песнь 7. Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся поюще: препетый отцев Господь и Бог Благословен еси. Изсше яко скудель страстьми вся крепость моя, и се аду приближихся, от уз всепагубных предвари Мати Божия, и исхити от одержащих печалей рукою милости твоея. Растерзаеме утробе моей от злоб многообразных, и еже жити растерзаюся множеством прегрешений и болезней моих: но избави мя от обоих пречистая, жизнь нам рождшая. Слава: Царства Христова всещедраго, Дево пречистая, отверсти ми яко Благая сподоби, и болезней душетленных и нахождений избавити, твоими молитвами Благословенная. И ныне: Обощрены болезни ранам моим от безмерных моих прегрешений, ведут в смерть душевную и телесную: но исхити мя Владычице, яко сильна, от всяких скорбей и недугов. Песнь 8. Ирмос: Отроки Благочестивыя в пещи, Рождество Богородичо Спасло есть: тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети тебе: Господа пойте дела, и превозносите его во вся веки. Вещь страстей терноносных стяжах, и жалом сих прободаемь есмь: темже отчаяхся, узами подавляемь есмь и напастьми, пречистая Мати Христа Бога: от нихже мя избавляющи, подаждь всех прегрешений прощение твоими молитвами. Свещнице света трисолнечнаго сущи, зарею Благоутробия твоего тьму отими прегрешений моих Богородительнице, избавление нуждных болезней подающи, верою поющему и превозносящему пречистое твое Рождество. Слава: Весь вселься во чрево твое, неизглаголанно воплотися пресущный Бог присноДево, миру заступницу тя, и общую помощь соделав: темже молю тя, избавитися лютых страстей моих, и уз прегрешений. И ныне: В час Дево, кончины моея, руки бесовския, и осуждения, и ответа и страшнаго испытания, и мытарств горьких, и князя лютаго, и огня вечнаго исхити мя БогоМати. Песнь 9. Ирмос: Всяк земнородный да взыграется Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее Священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся всеБлаженная Богородице, чистая присноДево. Род земный вознесеся Рождеством твоим, сыноположение взем Божественным совокуплением: и сликует Небесное множество со земными, поюще тя достодолжно чистая, яко Матерь сущу Бога нашего, и миру всему прибежище. Весь быв отнюд стягнув грехи моими, от безмерных ран и болезней, твою помощь призываю Владычице, и заступление, еже подаждь всех избавляющи мя лютых бед и скорбей. Слава: Пение с песнею и хваление сплетения ныне от болезненныя души приношаю с любовию, тебе рождшей естеством Христа Бога, егоже Благопребытна приимши, и прошения моя Богородице вся исполнши, молитвами твоими соблюди. И ныне: Просвети, чистая Богородительнице, души моея очи, да не постигнет мене греховная тьма тяжкая, ниже глубина покрыет мя отчаяния: но сама мя Спаси, и окорми, предстательнице верных непостыдная. Таже, Достойно есть: И поклон до земли. Трисвятое, и по Оч~е наш: тропари. И прочее обычно, и отпуст. В среду утра, по 1-м стихословии, седальны Крестны. Глас 4: Искупил ны еси от клятвы законныя честною твоею кровию, на Кресте пригвоздився, и копием прободься, безсмертие источил еси человеком: Спасе наш слава тебе. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. На Кресте тя Спасе, пригвоздиша иудеи, имже от язык нас призвал еси Христе Боже наш: простерл еси длани на нем волею твоею, копием же в ребра твоя приял еси пробостися множеством щедрот твоих, едине человеколюбче. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Безневестная Мати твоя Христе, яко узре на Кресте тя возвышаема, рыдающи матерски таковая вещаше: что новое, и странное сие чудо, Сыне мой? како беззаконный сонм ко Кресту тя пригвождает всех жизнодавца, свете мой сладчайший? По 2-м стихословии седален, глас 4: Скоро предвари, прежде даже не поработимся врагом хулящим тя, и претящим нам Христе Боже наш: погуби Крестом твоим борющия нас, да уразумеют, како может православных вера, молитвами Богородицы, едине человеколюбче. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. На Кресте пригвождься на лобнем волею своею, мою древнюю язву греховную исцелил еси Владыко, многия ради Благостыни: яко положился еси хотением человеколюбче Спасе наш, за род человеческий, и от ребр твоих искапал еси кровь и воду, верою поющим тя. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Силою Крестною подвигшеся добре, сопостата врага низложисте крепко, терпением вашим святии страстоносцы: темже честныя совершающе верно памяти ваша, освящаемся действом, и Благодатию Духа всесвятаго молитвами вашими, Священнии Христовы оружницы, о мире Спасу молитеся. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Дева и агница видевши на Кресте, без семене из нея агнца рождшагося, и копием прободена, печали уязвена стрелами вопияше, болезненно восклицающи: что новое таинство? како умираеши, иже живота един Господь? темже воскресни, падшаго совоздвизая праотца. По 3-м стихословии седальны, глас 4: В раи мя люте падшаго, человекоубийцы горьким советом, на краниевом месте паки воздвигл еси Христе, древом уврачевав юже от древа клятву, убивый лестию умертвившаго мя змия, и даровал ми еси Божественную жизнь. слава Божественному распятию твоему Господи. На древе разумев тя, повешена солнца праведнаго Христе, солнце свет помрачи, тварь же подвизашеся, и мертвии яко от сна скоро из гробов востаху слове, Божественную песнословяще державу славы твоея. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Дево пренепорочная Мати Христа Бога, оружие пройде твою пресвятую Душу, егда распинаема видела еси волею, Сына твоего и Бога: егоже преБлагословенная молящи не престай, прощение прегрешений нам даровати. Канон честному и животворящему Кресту, и святым Мученком. Творение иосифово, [егоже краегранесие сицево: Крест есть оружие во Спасение.] Глас 4. Песнь 1. Ирмос: Моря чермную пучину невлажными стопами древний пешешествовав Израиль, Крестообразныма моисеовыма рукама, амаликову силу в пустыни победил есть. Пропный Небо, распростерл еси Иисусе длани своя, языки далече сущия от тебе, яко Благ и милосерд, светло к себе призывая. Крестом твоим Христе мой слове, огради мя, яко да не буду уловление волку, моея ищущу погибели, и по вся дни сети мне, и ловления готовящу. Мученичен: Болезньми своими Мученцы, болезнем всем ходатая низложисте, и ныне наследовасте неболезненную жизнь, и всяку болезнь облегчеваете Блаженнии, всегда от душ и телес наших. Мученичен: Нерешимыми узами, вы святии связасте многокозненнаго, за Христа вяжеми мудрии, связавшагося волею, и всякую прелесть разрушивша: темже достойно уБлажаетеся Богородичен: Дева по Рождестве, пребыла еси, Бога бо родила еси пречистая воздвижена на Кресте и земныя совоздвигшаго. темже тя вси вернии велегласно уБлажаем. Другий канон пресвятей Богородице, [егоже краегранесие сицево: Богородице Деве мольбу приношаю]. Глас 4. Песнь 1. Ирмос тойже. Яко сущи чистейшая пречистая всякия твари, еже нечистыми страстьми, люте оскверненное сердце мое, чистою молитвою твоею Богородительнице, очисти. [Дважды.] Слез и воздыханий избави мя, предлежащих ми в будущем страшнем суде, Богоприятными молитвами твоими, Дево Мати пречистая, яже к зиждителю и Богу нашему. Яже едина паче ума, Рождеством твоим свободила еси от клятвы род человеческий, плотскими страстьми порабощена мя, пречистая, твоими мольбами свободи. Песнь 3. Ирмос: Веселится о тебе Церковь твоя Христе, зовущи: ты моя крепость Господи, и прибежище и утверждение. Воздвизаемь на Крест, низверженыя во тлю вознесл еси Христе Боже наш, и врага свергл еси Владыко. Мечи вражия притупишася, тебе прободену в ребра слово отчее впостасное, и едем отверзеся. Мученичен: Огненными реками прелестныя реки укротиша Мученцы, и пламень угасиша многобожия. Мученичен: Распинаеми, и ноготьми стружеми Христовы Мученцы, врагов и змия мечем терпения закласте. Богородичен: Непорочная агница, видящи тя Владыко, воздвижена на Кресте, плачевно рыдающи, пояше державу твою. Ин. Ирмос: Не мудростию, и силою, и богатством хвалимся, но тобою отчею впостасною мудростию Христе: несть бо свят, паче тебе человеколюбче. Превышшую херувим молю тя Владычице, низпадший мой ум напастьми змиевыми, страстей телесных покажи вышший. [Дважды.] Во испытании страшнем, егда хощет мя Господь осудити многосогрешившаго, да обрящу тя всенепорочная, избавляющую мя осуждения. Щедротами твоими немилосердныя моя нравы преложи, милостию твоею Христе, и немилостива мя суща Спаси, мольбами рождшия тя. Песнь 4. Ирмос: Вознесена тя видевши Церковь на Кресте, солнце праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе твоей Господи. Воздвижена тя на древо хотением солнца славы, смотряя солнце тьмою облечеся, и камение распадашеся, и Церковная завеса раздрася. Распинаему тебе Спасе, и копием прободаему, обращающееся оружие даяше плещи, повелением твоим Господи, разбойнику Благонравному, песнословящу державу твою. Мученичен: Ограждаеми оружием Креста твоего страстотерпцы твои Господи, не уязвлени явишася стрелою злобы, и стены разориша идолобесия неутвержденыя. Мученичен: Якоже священия непорочная, и жертвы, и приношения всесожжения целы, за милосердие обнищавшему Господеви, Мученцы приведостеся, болезнем воздаяния приемлюще. Богородичен: Яже безлетнаго в лето порождши, и Девство непорочно едина стяжавши, на древо воздвижена яко видевши Господа, болезньми душу свою разделяше. Ин. Ирмос тойже. Священия сущи Божественный дом, источившагося на Благодеяния своего создания пречистая, душу мою освяти, и помышления просвети. [Дважды.] Веемо ветром злобы помышление мое, и леностию все погружаемо, молитвами твоими утверди Владычице, и от нападения исхити. Палату Цареву Небесную одушевленную, ныне молю тя Дево: дом святыя Троицы, молитвами твоими покажи мя, вертеп разбойником пребывающаго. Песнь 5. Ирмос: Ты Господи мой, свет в мир пришел еси, свет святый обращаяй из мрачна неведения, верою воспевающия тя. Прободеным твоим ребром, нетления источаеши мне струи Божественныя, _о Владыко, ребра преступлением, в тление поползшемуся. Честный Крест твой, на враги есть победа: егоже дал еси нам слове, душам во Спасение, верою воспевающим тя. Мученичен: Со огненными служительми мертвии ныне совокупишася, огнь вещественный прошедше великих мук, яко Мученцы пресветлии. Мученичен: Рушиме плоти многими страданьми, неразрушенна к зиждителю душевная утверждашеся Мученков любовь. Богородичен: Иже един Благий, вшедый во чрево твое нетленное пречистая, воплощаемь явися и распят: яко да от истления нас избавит. Ин. Ирмос: Нечестивии не узрят славы твоея Христе, но мы тя единородне, отеческия славы сияние Божества, от нощи утренююще, воспеваем тя человеколюбче. Агница, рождшая агнца Божия, душу мою взыщи прельщенную наветом змииным, и на горах Владычице, заблуждаемую преступлением. Теплою молитвою твоею, мразом лютым померзаемую душу мою, к теплоте зиждителя Божественныя любве, Благочестно сподвигни Богородице присноДево. Яже добрая и непорочная в женах чистая, окаянную мою душу страстнаго порока ныне свободи, и чисте пожити ми, молитвами твоими устрой. Душу мою сохрани яко зеницу ока, под кровом крилу твоею Благая пречистая, и от духов лукавствия, томления и мучения избави мя. Песнь 6. Ирмос: Пожру ти со гласом хваления Господи, Церковь вопиет ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр твоих истекшею кровию. Всякия выше чести пребольший сый, обезчеститися претерпел еси, яко да мя зле обезчестившагося почтиши, и Крестом Спасеши человеколюбче. На древо возносимь и мертв убо был еси Господи, умертвителя же сотворив мертва души моея, и всякаго исполнена студа: и ныне творче мой, пою твою силу. Мученичен: Уязвен бысть уязвивый вас вселукавый, неисцельными муками, и ногами вашими Мученцы, низложися, и зримь есть от всех наругаемь. Мученичен: Исцеления источает Мученических мощей прах лежащий во гробе, и якоже прах бесы разрушает, и различныя исцеляет человеков болезни. Богородичен: Гвоздьми тя законопреступных собор пригвозди на Кресте, и печали ныне оружием мое сердце растерзаю, _о Сыне мой! Дева вопияше слезящи. Ин. Ирмос тойже. Смерти потребитель бысть Рождество твое Дево, умирающим же живот и избавление. сего ради молю тя: душу мою умерщвленную воскреси. Простри мне помощи руку человеколюбче, в пучине житейстей обуреваему, мольбами Матере твоея, и вышних неизчетных сил. Село еже Божественный возраставшее клас, ослабленную душу мою, и гладом Божественных деяний истаемую не презри, но напитай Сына твоего Божественною Благодатию. Успи страстная двизания телесе и взыграния моя плотская уму повини якоже жребя, успивши чистая, сном твоих молитв. Песнь 7. Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию Благочестия паче, нежели пламенем опаляеми, взываху: Благословен еси в храме славы твоея Господи. Распятся хотяй на древе наг, едине безсмертный, облачаяй Небо облаки, и иже древле праотца обнажившаго, облекл еси вечный. На Крест вознеслся еси, и падый адам возстал есть: копием прободен был еси в ребра Владыко, и язву смертную прият многокозненный, Благословена держава твоя Господи. Мученичен: Краснейше краснейшему слову соединяеми, всехвальнии страдальцы, и мира отнюд отлучистеся, вяжеми и сокрушаеми, и врагу присно запинающе. Мученичен: Стены прелести утверждения низложисте Божественными страданьми воистинну славнии страдальцы, и верным стена явистеся, и хранилища, вас Благочестно Блажащим. Богородичен: В пещи росу явльшаго Христа Бога, отроковице, никакоже опальша чрево твое, видящи повешена на древе, славляше еже паче ума твоего сошествие. Ин. Ирмос тойже. Божественная горо отроковице, от неяже камень отсечеся, сокрушивый столпы идольския, души моея истуканная, и сердца моего окамененное отжени недоумение. Не поколебася отроковице, якоже приемшая во утробе твоей, презрением колеблющаго землю, и яже на ней, егда хощет: темже утверди мя, прилоги вражиими колеблемаго. Низлагающи ми плотская мудрования, всего мя Богородице, покажи Духовна добродетельми украшена, егоже вселукавый сластьми некрасотою помрачи. Божественный окрине милосердия и Благости источи ми обильно богатство твоих щедрот, скверну прегрешений моих омывающи, и плотское угаси разжжение. Песнь 8. Ирмос: Руце распростер даниил, львов зияния в рове затче: огненную же силу угасиша, добродетелию препоясашеся, Благочестия рачители отроцы, взываше: Благословите вся дела Господня Господа. Простер длани на Кресте Владыко, руки неудержанныя хотя исцелити прегрешения: гвоздьми же пригвоздился еси Господи, весь разум первозданнаго отемля страстный, поюща: Благословите вся дела Господня Господа. Раздирается рукописание первозданнаго адама, прободением Божественных ребр твоих: каплями же крове Владыко, освящается вся земля, во гласех Благодарения присно зовущи: Благословите вся дела Господня Господа. Мученичен: Стояху посреде огня, якоже орошаеми, и неопаляеми всеславнии Мученцы, и отроческую воспевающе в согласии тайнем, воистинну Божественную песнь: Благословите вся дела Господня Господа. Мученичен: Непостоянный терпяще огнь произволением, тьмою мук не приложистеся к суете Мученцы, но о Бозе укрепляеми, притекосте к свету незаходимому, вопиюще: Благословите вся дела Господня Господа. Богородичен: Умерщвляема зрящи Христа, многопетая Владычица, и умертвившаго человеки умерщвляюща врага, яко Владыку пояше плачущи, и долготерпению его дивящися вопияше: Благословите вся дела Господня Господа. Ин. Ирмос тойже. Зрел плод родила еси Владычице, от негоже смерть ядши погибе. темже зову ти, плодом греха умерщвленаго мя льстивно, оживи поюща: Благословите вся дела Господня Господа. Успи движение страстное мысли моея, неусыпною твоею молитвою, пречистая Владычице, и возстави мя о сна леностнаго пети в бодрости души: Благословите вся дела Господня Господа. Расторгни прегрешений моих пленицу, и телесныя востания утиши Богородице: лукавая же посецы умышления, и очисти от тайных помышлений скоро раба твоего, всех верных предстательнице и избавление. Не боишися ли, окаянная душе, тамо клеветник клевещущих твоя злая деяния безчисленная? сего ради покайся ко преБлагому, и способницу едину пречистую приими: та бо есть человеком прибежище. Песнь 9. Ирмос: Камень нерукосечный от несекомыя горы тебе Дево, краеугольный отсечеся, Христос, совокупивый разстоящаяся естества. тем веселящеся тя Богородице величаем. Се жизнь повешена на Кресте всем явися: солнце же того не терпящи лучи оставляет, и земля колеблется, и помышления утверждаются на Благочестии и чистоте. _О како тя законодавца беззаконный собор осуждает Иисусе мой, на древе умрети, живота всех суща и Господа, и ради страстей всем человеком источающа безсмертие? Мученичен: Усты вашими Богословными проповедасте всемудренно воплощение слова Божия, посреде законопреступных враг всехвальнии: и Священно пострадавше, победы венцы венчастеся. Мученичен: Яко светлодневныя звезды, всю тварь озаряете страданий Священных блистаньми, и исцелений Божественными светлостьми, и страстей разоряете нощь глубокую Божественнии Мученцы. Богородичен: Просвети чистая душу мою от грехов омраченую, и отжени зол моих облаки, света облаче, яже помрачившееся солнце древле видевши внегда распятися безсмертному. Ин. Ирмос тойже. Расторгни соуз зол моих Божественным копием Сына твоего, и разреши окаянную мою душу, окованную и бедствующую, и к любви привяжи, Дево Мати Бога нашего. Яже Небес ширшая Дево, утесненое мое сердце всяким прилогом сопротивным, в широте безстрастия возведи тесною стезею ходити мя укрепляющи всегда. Да тя славлю Дево воистинну препрославленную, всякаго безсловесия греховнаго избави мя, и славы Небесныя причастника сотвори прибегающаго к милости твоей. Устави советы вся, яже на ны вооруженных Мати Бога вышняго, радости же исполни уповающих на тя да усердно вси твое проповемы заступление. Таже, Достойно есть: И поклон до земли: ектениа, и светилен, и _псалмы обычныя. На стиховне стихиры Крестны, глас 4. Самогласен: Стена буди нам Крест твой, Иисусе Спасе наш: иного бо упования вернии же имамы, точию тебе на нем плотию пригвождшагося, и подающа нам велию милость. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. и призри на рабы твоя, и на дела твоя, и настави сыны их. Дал еси знамение боящимся тебе Господи, Крест твой честный, имже посрамил еси начала тьмы и власти, и возвел еси нас на первое Блаженство. темже твое человеколюбное смотрение славим, Иисусе всесильне, Спасе душ наших. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Мученичен: Како вашим не удивимся подвигом, святии Мученцы, яко телом умирающим обложени, безплотныя враги победисте? не устрашиша вас мучительская прещения, не ужасиша вас мук приложения: воистинну достойно от Христа прославистеся, и душам нашим просите велия милости. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Яко добля: Умерщвляема видящи Христа пречистая Владычица, умерщвляюща льстиваго, восклицаше горце взывающи, из утробы тоя произшедшему, и долготерпению его чудящися взываше: чадо мое любезнейшее, не забуди рабу твою, не закосни человеколюбче, мое утешение. Таже, Благо есть исповедатися Господеви: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, ектениа, и час 1-й, _псалмы обычны, и отпуст. В среду Блаженны, глас 4: Древом адам рая бысть изселен: древом же Крестным разбойник в рай вселися. ов убо вкуш, заповедь отверже сотворшаго: ов же сраспинаемь, Бога исповеда таящагося, помяни мя, вопия, во Царствии твоем. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Пригвоздился еси на Кресте, многия ради Христе Благости, прободен был еси в ребра, два источника источивый оставления: земля же не терпящи зрети дерзновения трясашеся, камение распадашеся, угасаше солнце, колебахуся горы и холми, страхом державы твоея. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. Простертыя древле неудержанно к древу разумения праотчи руки, исправляя Христе поползнение, распростерлся еси волею, и твои пригвоздил еси руце долготерпеливе, создавый человека рукою, за безмерную Благостыню. слава паче ума слове, Благоутробию твоему. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. ОНебесивше землю святии пресветлыми сиянии подвигов честных, имиже тьму всю разористе суетства, и к свету незаходимому вселистеся причастием обожаеми, и всем озаряете свет разумения, вас по долгу уБлажающим. Слава: Похвалу и славу и честь, всевиновней Троице подаем, и трисвятыми гласы ангельскую песнь приносяще отцу безначальну, и Сыну, и Духу, взываем разбойника Благоразумнаго глас, воспевающе и вопиюще: помяни нас во Царствии твоем. И ныне: Воздвижена на Кресте волею видящи пречистая, Сына своего и Бога, дивящися плачущи глаголаше, всяческая удобрившему: где зайде доброта твоя Господи? что сия неблагодарный тебе воздаде собор, вместо Благих? пою паче ума твою Благостыню.