<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В четверток вечера, на Господи воззвах, стихиры Крестны, глас 3. Подобен: Поставиша: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? яко у тебе очищение есть. Господи безстрастен сый Божественным естеством твоим, страсть претерпел еси, по естеству человеческому твоему, на Кресте убо пригвождаемь, копием же ископоваемь в ребра, источая мне две реце от них таинств неизреченных. Стих: Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Венцем от терния исплетенным увязлся еси поруганно Царю всех, запрещение Спасе, терновнаго греха истерзая: рукама же твоима трость прием, в горней книзе написал еси всех нас: в тя веровавших. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния да уповает Израиль на Господа. Никакоже преста евреов зависть неправедная, ниже распенших тя незлобиве, ниже умершу ти Христе: но и тако оклетаху, якоже лестца, у пилата лютии просиша стрещи гроб твой. _о гнева неисцельнаго! Ины стихиры пресвятей Богородице. Глас тойже. Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля о всех беззаконий его. Егда из твоего чрева возсиявшаго, на Кресте заходяща видевши солнца незаходимаго, солнца зарю содержащаго, возопила еси отягченою душею тьмою печалей, волею зашед, и паки возсияв, в мое просвещение, и мирови. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Владычице рождшая грядущаго живым же и мертвым судити, умерщвленую мою душу болезнию, покаянием оживи, и Божественною кровию из ребр Сына твоего истекшею: и живым его заповедем делателя яви мя. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Егда тя чадо неболезненно раждах, агница и Мати глаголаше: скорби избежах и печалей мглы: но ныне тя воздвижена на Кресте зрящи, утробо моя, горькими стрелами сердце облагаю, и печалию безмерною погружаюся Владыко. Слава, и ныне, Богородичен: Мир помилован бысть слове, распятием твоим, тварь просветися, языцы Спасение обретоша, Владыко, вопияше пречистая: аз же ныне растерзаюся, зрящи твою вольную страсть. На стиховне стихиры, глас 3: Кресту твоему покланяемся, Христе, честному, хранителю мира, Спасению нас грешных, великому очищению, похвале всея вселенныя. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея: тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Крестообразно моисей на горе руце распростер к высоте, амалика побеждаше. ты же Спасе, длани распростер на Кресте честнем, обем мя Спасл еси от работы вражия: и дал ми еси знамение живота бежати от лука сопротивных ми. сего ради слове, покланяюся Кресту твоему честному. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения. наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Велия Креста твоего Господи сила: водрузися бо на месте, и действует в мире, и показа от рыбарей апостолы, и от язык Мученки, да молятся о душах наших. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Зрящи тя всенепорочная воздвижена на древо, Христе мой преБлагий, плачущи вопияше Матерски: Сыне мой вселюбезный! како сонм беззаконный на Кресте тя воздвиже? В четверток на повечерии, канон пресвятей Богородице. Глас 3. Песнь 1. Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, сей Бог наш, препрославлен есть: тому единому поим, яко прославися. Присенную тя гору, юже провиде Духом аввакум Пророк, молю, пречистая осенити мя страстьми озноенаго, и от сени смертныя лютых бед избавитися. Окроплением Божественныя крове, излиянныя от Божественных ребр чистая, Сына твоего, моего сердца омый раны, яко да величаю тя, и по долгу славлю присноБлаженную и пренепорочную. Слава: Равнодетельное отцу родила еси слово, обожившее человеков существо: того моли, недоуменнаго мя и изнемогшаго вражиими коварствы, Божественныя утехи сподобити чистая. И ныне: Очищение ми подаждь прегрешений Божественными твоими молитвами Дево, сильную бо имаши молитву Владычице: и тебе поющия избави от прегрешений, и страстей, и скорбей, и обстояния. Песнь 3. Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, словом созидаемая, совершаемая Духом, вседержителю вышний, в любви твоей утверди мене. В милости неизреченнаго, и в щедротах суща богатаго, милостива сущи пречистая помоли ущедрити ны озлобленыя. Храм сущи всяческих творца, помолися вселитися в мя утешителю, бывша мя вертеп душетленных разбойников, чистая Дево. Слава: Манием вся носящаго Божески, на руку яко носила еси Богородице, призри на мя, и избави мя, еже к страстем зрения неподобнаго. И ныне: Милосердие милости твоея молю, отверзи ми Богородице пречистая, и теплая ми явися в напастех помощница и Спасение. Песнь 4. Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь Господи, единороднаго бо твоего Сына за ны на смерть дал еси. темже ти зовем Благодаряще: слава силе твоей Господи. Раны Христе и заколение, волею яко Бог претерпевый, ураненую мою душу разбойми бесовских озлоблений, молитвами тебе рождшия исцели, едине многомилостиве. Дело твоею руку зиждителю есмь и творение: злоба же змиина сластьми жития сокруши мя. темже Христе обнови мя, тебе рождшия слове мольбами. Слава: Слово отчее паче слова родила еси, решащее всякаго безсловесия человеки: егоже прилежно моли, безсловесными мя сластьми порабощенна свободити, едина присноДево. И ныне: Исцеление нам от длани точиши всегда, всеоСвященная сене, вся света сущи исполнена, всем источающи миро Благовонно, всечистая Богоневесто. Песнь 5. Ирмос: Яко виде исаиа образно на Престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, _о окаянный, вопияше аз: провидех бо воплощаема Бога, света невечерня, и миром владычествующа. Плоти моея болезни, и душевную ми печаль претвори и уныния облаки отжени Дево, света облаче, и здравие и болезней пременение даждь ми поющему, и любовию тя славящему. Тя ходатаицу, и молитвенницу, ко из тебе рождшемуся ныне предлагаю, всякаго греха исполнен сый: Дево, буди ми жития исправление, и наставница к стези Божественнаго разума. Слава: Освяти ум мой Дево, и душу просвети, и Божественныя славы причастника сотвори: се бо зол наполнихся, и всякими поработихся сластьми, и осквернену приношу совесть. И ныне: Виноград Божественный, яже красный грозд возрастившая, иже душам дающий питие независтное: Дево святая отроковице, ты мя напой сладости его и сластей пиянство отими, и Спаси мя. Песнь 6. Ирмос: Иже в концы веков дошедшия человеколюбче, и треволненьми напастей погибнути бедствующия, вопиющия не презри: Спаси Спасе, якоже Спасл еси от зверя Пророка. Фарисеа вознесенаго умом превзыдох возношаемь присно, и пропастем соединихся безмерных прегрешений: смирившагося люте, едина чистая, избави и ущедри мя. Иже пречудное зачатие имевши и Рождество, твоя милости на мне окаяннем ныне удиви: ибо в беззакониих зачахся, и родихся, и сластьми поработихся. Слава: Рыдаю, и плачу, и стеню, егда судище страшное воспомяну: лукавая бо дела стяжах: но ты ми неискусомужная Дево Мати Божия, в час страшный предстани. И ныне: Разумети и глаголати не может всяк ум, Дево чистая, содеянное на тебе чудо странное и преславное: како родила еси, и пребываеши паки чиста? Бог есть рождейся по существу. Таже, Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 3: Неискусобрачная чистая Мати твоя Христе, зрящи тя мертва повешена на древе, Матерски рыдающи, глаголаше: что ти воздаде еврейский беззаконный собор и безБлагодатный, иже многих и великих твоих даров насладивыйся Сыне мой? пою твое Божественное снитие. Песнь 7. Ирмос: Трие отроцы в пещи Троицу прообразивше, прещение огненное попраша, и поюще вопияху: Благословен еси Боже отец наших. От дел Спасения несть ми Владычице, грехи бо прилагаю ко грехом, и к злобе злобу: молитвою убо твоею чистая, предвари и Спаси мя. Суд при дверех, и судище готово, готовися смиренная душе, и возопий: егда судиши ми слове, не осуди мене, молитвами рождшия тя. Слава: Обем греховныя плоды, умертвихся, и приношаю душу неплодну, и зову ти пречистая: плодоносна мя покажи, яже плодом твоим тлю потребльшая. И ныне: _О страннаго таинства! _о ужаснаго разума! како Бог на земли явися яко человек? яко весть, яко хощет, яко Благоволит, и действует, якоже и хощет. Песнь 8. Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, Богочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, Божественную песнь пояху: Благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки. Вся яко добра, яко ближняя всех Царю бывши Богородице, наполни мя Благих дел в злобе пожившаго, и в лености все житие скончавшаго, яко да тя славлю во вся веки. Китовы утробы, якоже избавил еси древле Пророка преславно, Божий слове: тако избави Спасе ныне душу мою поползшуюся во глубину погибели, имея молящую тя, неискусобрачно рождшую тя Деву. Слава: Красною одеждею облечена, обретше мя злобы делатели, и сея совлекоша мя: но сама мя Богородительнице Дево, Божественными одеждами уясни покаянием, молитвами твоими Богородице. И ныне: тоже трепещет всяко создание, сего чистая на руку имела еси, за милосердие нас ради мл\днца бывша, сего моли Спасти вся верою зовущия: тя превозносим пречистая во вся веки. Песнь 9. Ирмос: В законе сени и писаний, образ видим вернии, всяк мужеский пол ложесна разверзая, свят Богу: тем перворожденное слово, отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем. Истлевша умом, и душею, и совесть злобою осквернивша, и нага всех Благих явльшагося, Дево нетленная, непорочная, не презри мене, но делы Благочестия украси. Наполнихся зол, наполнихся помышлений отчуждающих мя от тебе человеколюбца, сего ради стеню и вопию: кающася приими мя, и не отрини мене тебе рождшия мольбами, Благодателю многомилостиве. Слава: Да избавлюся твоими молитвами всенепорочная отроковице от всякаго гнева, и страстей смертоносных лютаго геенскаго огня, от человек неправедных, и от враг злых, прибегий в кров твой, и зовый тя на помощь. И ныне: Красну душею, красну помышленьми, красну телом, обрет тя прекрасный, от чресл твоих Девических воплотися, якоже весть, без_образие наше украшая Дево, егоже моли Спастися нам. Таже, Достойно есть: и поклон.Трисвятое. По Оч~е наш: Иерей, возглас. Тропари, и прочее обычное, и отпуст. В пяток утра, по 1-м стихословии седальны Крестны. Глас 3: Крест водрузися на земли, и коснуся Небесе, не яко древу досягшу высоту, но тебе на нем, исполняющему всяческая: слава тебе. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножии ногу его, яко свято есть. Крест и смерть пострадати изволивый, посреде тварей сия претерпел еси, егда Благоизволил еси Спасе, тело твое пригвоздити, тогда и солнце лучи скры: тогда и разбойник сия зря, на Кресте тя воспет, вопия Благоговейно: помяни мя Господи: и веровав, прият рай. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Нескверная агница слова, нетленная Дева Мати, на Кресте зрящи повешена из нея без болезни прозябшаго, Матерски подобно рыдающи, вопияше: увы мне чадо мое, како страждеши волею, хотя избавити от страстей безчестия человека? По 2-м стихословии, седален, глас 3: На кипарисе, и певке, и кедре, вознеслся еси агнче Божий: да Спасеши иже верою покланяющияся вольному твоему распятию. Христе Боже, слава тебе. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. Неизчетней власти твоей, и вольному твоему распятию, ангельская воинства дивляхуся зряще, како иже невидимый плотию раны прият, хотя избавити от истления человечество? темже яко Благодателю вопием ти: слава, Христе, Благоутробию твоему. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Благодушственное терпения вашего победи козни злоначальнаго врага, Мученцы прехвальнии: сего ради вечнаго сподобистеся блаженства. но молитеся Господеви, Христолюбивых людей Спасти стадо, свидетелие суще истины. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Поносную, щедре, смерть в распятии волею претерпел еси: тебе же рождшая Христе, зрящи уязвляшеся: еяже мольбами за милосердие милости твоея, едине преблагий человеколюбче Господи, ущедри и Спаси мир, вземляй мира грехи. По 3-м стихословии, седальны, глас 3: Крест претерпел еси безгрешне, клятвы сосуд, за милосердие неизреченное: первозданнаго первыя клятвы свободил еси. темже твоим честным покланяемся страстем, смотрение твое святое славяще: еже един за милосердие милости исполнив, создание твое Спасл еси. В ланиту ударен быв за род человеческий, и не разгневался еси: свободи из истления живот наш Господи, и помилуй нас яко человеколюбец. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Жезл силы стяжавшии Крест Сына твоего Богородице, тем низлагаем врагов шатания, любовию тя непрестанно величающе. Канон честному и животворящему Кресту, [егоже краегранесие сице: Похвала верным Крест есть, и слава. Творение иосифово.] Глас 3. Песнь 1. Ирмос: Сушу глубородительную землю солнце нашествова иногда, яко стена бо огусте обаполы вода, людем пешомореходящим, и Богоугодно поющим: поим Господеви, славно бо прославися. Волны морския жезлом огустив, и провел еси люди, прообразуя Крест твой, имже ссекл еси воду лестную, и к земли щедре, Богоразумия Спасл еси всех, верою поющих твою силу. Бездну сотворивый повелением, иже водами превыспренняя сильне покрываяй, и иже на водах землю повесивый, висиши на древе, и колеблеши всю тварь манием: всех же сердца утверждаеши в страсе твоем. Мученичен: Сынове причастием бываете Божественнии Мученцы Христовы, и жителие вышнаго сиона и наследницы, в немже и венцы носяще взываете светло: поим Господеви, славно бо прославися. Мученичен: Рук отсечения и ног подясте Мученцы, и стружеми люте, и огню примешающеся, не отвергостеся отнюд Христа Бога суща всех, но тепле вопиясте: поим Господеви, славно бо прославися. Богородичен: Предобрая и Дево Владычице, егоже родила еси Сына, зрящи на древе воздвижена волею, плачущи восклицала еси, вопиющи болезненно: Боже всех Благоутробне, Господь сый славы, како сия страждеши Владыко? Другий канон пресвятей Богородице, глас 3. Песнь 1. Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, сей Бог наш, препрославлен есть: тому единому поим, яко прославися. Очищение ми подаждь прегрешений, Божественными твоими мольбами Дево: сильну бо имаши молитву пречистая, и тебе чтущия избавляеши от согрешений, и страстей, и скорбей, и обстояний. Водами молитв твоих Дево, истаявшую зноем безмерных моих согрешений и страстей, ороси душу мою смиренную: яко да прохлаждение Божественно улучив, песньми тя величаю, яко предстательницу теплую. Всего погружаема грехми и всего отчаянна мя суща, ты чистая Владычице, милосердия твоего руку простерши, к покаяния мя высоте привлецы, подающи ми источник слез. Раздери пречистая, греховное рукописание моих прегрешений твоими молитвами, яко имущи к Сыну твоему дерзновение за ны молити прилежно: тя бо едину имамы Христиане заступницу. Песнь 3. Ирмос: Утверждение на тя надеющихся, утверди Господи Церковь, иже стяжал еси честною твоею кровию. Един сложен нося состав слове, претерпел еси распятие безчестнейшее: чтущия тя чести сподоби сущия. Разрешени быша земнороднии от клятвы, клятве тебе Владыко бывшу, и Крестом Благословение источившему. Мученичен: Пришельцы во всю землю бывше, и Небеснии воистинну граждане явистеся, и Христу снаследницы всехвальнии. Мученичен: Крепчайшее оружие, Крест стяжавше Мученцы, всю силу губителя врага до конца победиша. Богородичен: Ты соблюлася еси и по Рождестве Дева, яже Бога чистая рождши воплощена, на Кресте пригвождшася хотением. Ин. Ирмос: Иже от не сущих вся приведый словом созидаемая, совершаемая Духом вседержителю вышний, в любви твоей утверди мене. Благоутробия милосердия твоего, молюся, отверзи ми вскоре Богородице пречистая, и теплая мне явися во искушениих помощница, и Спасение. Избави мя от всякия содержащия лютыя греховныя бури, раба твоего пречистая, и ко Спасительному мя пристанищу направи, молитвами твоими. Спаси мя Мати Дево чистая, от страстей моих мутных слияний, и обходящих ныне смиренную мою душу, и оскорбляющих. Слез тучу подаждь ми Благая, и сими угаси страстей моих пещь, и всякия омый душевныя моя скверны Богородице. Песнь 4. Ирмос: Покрыла есть Небеса добродетель твоя Христе, из кивота бо прошед святыни твоея нетленныя Матере: в храме славы твоея явился еси яко мл\днец руконосимь, и исполнишася вся твоего хваления. Падение адамово един воздвигл еси Христе, нов быв адам, на Кресте руце пригвождей, тростию же биен хотя, и оцта и желчи вкушая, превозношаемый высотою Царствия твоего. Яко овча на заколение тя Пророк предзрит, и яко агнца слове Божий, не противящася отнюд, ниже вопиюща: ибо хотением претерпел еси распятися, яко да иже волею согрешившия избавиши, и Спасеши милосерде Господи. Мученичен: Обновльше души ралом веры, Мученцы Христовы, семя терпением мук всеяша, и клас мучения гобзующий обяша, верных составления питающ. темже присно славими суть. Мученичен: Утесняеми стужением нестерпимых лют, чаянием красных, к пространству вышняго Царствия яве Мученцы достигоша, яко да разширят наша уста, тех непрестанно пети борения. Богородичен: Яже угль Божественный приемши, якоже клеща, не опаляющь отнюд, орошающ же паче, Мати Дево, безсеменную и Божественную утробу твою: егоже видящи плотию повешена волею на древе, песньми славляше. Ин. Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь Господи, единороднаго бо твоего Сына за ны на смерть дал еси. темже ти зовем Благодаряще: слава силе твоей Господи. Всю на тя надежду возложих Владычице, молюся припадая от души: смертоносныя избави болезни, к жизни Спасения возводящи мя, яже жизнь рождшая. Владычице чистая, крепкая миру помощница, не отвержи мене от себе, ниже посрамлена отслеши мя от лица твоего, ниже бесом покажи мя обрадование. Весь обнажен бых окаянный Божественных дел, и уязвихся сластей острыми стрелами, и оструплен бых. темже вопию ти Владычице: Спаси мя пречистая. Приидоша чистая, безместных деяний воды до окаянныя моея души, и помыслы бренными одержимь, вопию ти с болезнию: не презри Владычице раба твоего. Песнь 5. Ирмос: Яко виде исаиа образно на престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, _о окаянный, вопияше, аз: провидех бо воплощаема Бога, света невечерня, и миром владычествующа. Упокоил мя еси слове, претружденаго трудом прегрешений, препочивая на древе Владыко, и взят поношение мое, имиже пострадал еси Иисусе поношеньми. пою твою державу и Божественная страдания. Возжег якоже свещник на Кресте плоть твою, и поискал еси погибшую драхму человеколюбче, и вся призываеши други твоя силы, на сея обретение: поем державу Христе, Царствия твоего. Мученичен: Повержен льстец, при ногах нельстивых страстотерпец Христовых, мертв зримь есть и недействен: сами же нельстивно сопричитаеми суть со ангелы, неизреченныя радости исполняющеся. Мученичен: Святии студению, и лютыми муками и скорбьми, и ранами вельми померзаеми, к теплоте преидоша Божественней Небеснаго Царствия воистинну, и теплии предстатели верным присно являются. Богородичен: Распинаема на древе, и ребра копием ископоваема, от ребр древле создавшаго еву, пречистая Дево зрящи, вопияше Матерски: како умираеши Сыне мой животе безсмертный? Ин. Ирмос тойже. Винограде Божественный, иже красный грозд прозябшая, и душам подающ питие Божественное Дево, напоения горькаго, и пиянства страстей, и сластей избави душу мою, и огня вечнаго. Тимения исторгни мя грехов, пречистая Богоневесто, падшаго в кал страстей: и струями молитв твоих омывши мя страстей скверн, ризою Спасения световидною одежи. Яже мирови мир, и Спасение всем подавшая, яко Божественный мир порождши Дево чистая, настоящую брань страстей души моея и тела умири, страхом и любовию Спаса Христа. Болевшую душу мою грехми пречистая, исцели твоим милосердием, и сподоби наставляющи мя творити во смирении Сына твоего повеления присно, яко да восприиму сего благость. Песнь 6. Ирмос: Возопи к тебе, видев старец очима Спасение, еже людем прииде от Бога: Христе, ты Бог мой. Волею заклался еси яко агнец, снедию древа умершаго волею, паки к жизни Христе возводя. На Крест воздвиглся еси, и низпадеся бесовская прелесть: вознесеся же верных множество, воспевающе тя живодавче. Мученичен: Багряницею яже от кровей испещрени Мученцы, Царю всех ныне предстоят, венцы светлыми украшаеми. Мученичен: Исцеление всем приступающим источают мощи святых Мученк, и страстей множество потопляют. Богородичен: Разумети не может ум человеческий отроковице, паче естества рождества твоего тайну: паче бо ума Бога родила еси. Ин. Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый Владыко высокую твою мышцу, яко петра мя управителю Спаси. Избавление прегрешений подаждь яко Благая, твоему рабу пречистая, твоего заступления просящему с верою, и будущаго мя суда исхити. Владычице и Мати избавителя, ты предстани ми в час исхода моего, истязаему мне от воздушных духов, о яже несмысленною мыслию содеях. Окаянен явихся весь аз, нечистотами всегда обят: и прозря ныне созади ногу моею смерть, взываю ти Богородице, помози ми. Волны страстных помышлений, всегда мя смущают пречистая, и лукавых духов буря погружает мя: но утверди на камени безстрастия. Песнь 7. Ирмос: Тебе во огни оросившаго отроки Богословившия, и в Деву нетленну всельшагося, Бога слова поим, благочестно поюще: Благословен Бог отец наших. На кедре вознеслся еси, и певке, и кипарисе Владыко, от Троицы един сый, и вознесл еси сущия бо глубину многих сластей впадшия: Благословен Бог отец наших. Кровию честною Господи, тварь очистил еси от крове, приносимыя мерзким бесом, и разрушил еси жертвы скверныя слове Божий, пожерся яко незлобив агнец: слава державе твоей. Мученичен: Стояху пред мучители, яко столпи неподвижимии, поколебающе прелесть, и утверждающе верных сердца, страдальцы поюще: Благословен еси Господи Боже отец наших. Мученичен: Не опалистеся огнем, огня теплейшее произволение стяжавше, страстотерпцы Христовы венценосцы, вопияше: Благословен еси Господи Боже отец наших. Богородичен: Зачатие несравнено, и Рождество несказанно имела еси чистая едина, Владыку воплощши плотию распеншагося, емуже поюще вопием: Благословен еси Господи Боже отец наших. Ин. Ирмос: Якоже древле Благочестивыя три отроки оросил еси в пламени халдейстем, светлым Божества огнем и нас озари: Благословен еси, взывающия, Боже отец наших. Тебе Матери Божии, чистей и непорочней молюся, оскверненный телом и душею, и окалянный деянии нечистыми, и надеюся Владычице, на милость твою, ты мя ущедри, пречистая. Прегрешений моих множество, и злых испытание, недоумением мя препирает зело, и во отчаяния влечет глубину: пречистая Владычице, Спаси мя погибающаго, и люте потопляема. Помилуй Благая смирившуюся душу мою лукавыми деяньми, и к покаяния мя пути настави, и творити хотения твоего Сына исправи, и от муки избави. Множеством щедрот твоея Благости, грехов наших множество презри Благая, и благопременительна буди, немолчно зовущим: Благословен, пречистая, плод твоего чрева. Песнь 8. Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, Богочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, Божественную песнь пояху: Благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки. Людие непокоривии и неразумнии, тя нравом благопокорным восхотевша распятися, осуждают умрети: яко да хотением умерщвленныя слове, оживиши, поющия тя и превозносящия во веки. Распростер на Кресте длани, руце неудержанно простертыя ко древу снедному первозданнаго исцеляя Владыко: и зрящи тя страхом солнце, лучи скрываше, и вся тварь поколебася. Мученичен: Лучами Священных борений струи нечестия, излияния безбожия изсушиша страстотерпцы, и источники источиша исцелений, скверну страстей омывающия, и верных сердца напаяющия богатно. Мученичен: Сообразно честных страстей, и Божественных заповедей исполнителие страстотерпцы, сограждане безплотным: написатися ныне в вышнем граде, Бога молите, вас чтущим во вся веки. Богородичен: Ручку тя златую и свещник, трапезу и жезл, Божественную гору и облак, палату Цареву и Престол огнеобразен, Богородицу вси вернии именуем, по Рождестве Девою сохраншуюся. Ин. Ирмос: В пламень ко отроком еврейским снизшедшаго, Божиею силою, и явльшагося Господа, Священницы Благословите, и превозносите во вся веки. Сластей горесть, чувства вся телесная прошедши, душу мою безместно окаляет, и в смерть влечет: Владычице мира, буди ми Спасение. На тя возложих Владычице, сердце, и душу, и тело: не имам бо иныя надежди, разве тебе, еюже получу милость. темже подаждь ми богатую твою Благодать. Змий мне ядом приползе, и плотскою сладостию окаянную душу мою люте умори: но оживи сию сопротивными лечьбами, чистая, твоими молитвами. Лютая мя нощь покрывает прегрешений, святая Владычице: не имам бо свещи, душу просвещающия благодеяния елеем. темже из чертога изринухся вышняго. Таже, поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: Песнь 9. Ирмос: В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол ложесна разверзая, свят Богу: тем перворожденное слово, отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем. На Кресте пригвождся Иисусе, иже основавый на ничемже всю землю, углебшаго мя в кале греховнем нравом лукавым, яко Благ ущедрив Христе, и извлек, и безчестною твоею смертию почтил еси, многомилостиве. Виден был еси Бог невидимый естеством, плотию возвышаем, яко да от врагов невидимых избавиши мир видимый, и сущия низу, небесны сотвориши Христе, славословящия державу великия власти твоея. Мученичен: Воинство Священное, святым ангелом подобно избранное, рай, посреде имый животное древо, Христа, Богокрасныя Церкве сословие честное, всеславнии страстотерпцы Спасовы явистеся. Мученичен: Нас на земли вас поминающих, поминайте святии престолу Владычнему предстояще радостно: и яже отонуду зарями богатно Священнии просвещайте ны, яко да долгов разрешение приимем. Богородичен: Светила, твое зряще Сыне мой распятие, заидоста: и како еврейский сонм не зайде неверный, предав тя на смерть начальника жизни? Богородица вопияше. юже непрестанно величаем. Ин. Ирмос: Тебе неопалимую купину, и святую Деву, Матерь света, и Богородицу, надежду всех нас, величаем. Скверну страстных помышлений моего ума очистивши чистая, безстрастия светлою ризою одежи мя. Отверзи ми Божественныя входы покаяния Дево, входы страстей и сластей моих заграждающи, и возбраняющи силою твоею. Услыши глас стенания моего, и глас плача моего, Дево всенепорочная, и подаждь очищение и Спасение окаянней моей души. Весь отчаяхся окаянный, и недоумеюся, помышляя лукавая моя деяния: туне ущедри Владычице. и Спаси мя. Таже, Достойно есть: ектениа, и светилен. На стиховне стихиры Крестны, глас 3: Древо преслушания мирови смерть прозябе, древо же Крестное живот и нетление. темже тебе молим распеншагося Господа: да знаменается на нас свет лица твоего. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. и призри на рабы твоя и на дела твоя, и настави сыны их. Завистию от пищи изгнан бых, падением падохся лютым: но не презрев Владыко, и восприем мене ради еже по мне распятие твое, и Спасаеши мя, и в славу вводиши, избавителю мой, слава тебе. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Святых страстотерпец память, приидите людие вси почтим: яко позор бывше ангелом и человеком, победы венцы от Христа прияша, и молятся о душах наших. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Зрящи из тебе рожденнаго всенепорочная, повешена на древе, восклицаше вопиющи: сладкое мое чадо, где твоя зайде доброта светоносная, добро сотворившаго роду человеческому? Таже, Благо есть: Трисвятое. По Оч~е наш, тропарь, ектениа, и час 1-й, и отпуст. В пяток Блаженны, глас 3: Отвергша Христе заповедь твою, праотца адама из рая изгнал еси: разбойника же щедре, исповедаша тя на Кресте, вонь вселил еси, зовуща: помяни мя Спасе во Царствии твоем. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Зрящи тя на Кресте солнца незаходимаго, помрачи свет солнце: камение распадеся Владыко, земля поколебася вся, завеса же Церковная раздрася посреде, неправедно страждуща видящи тя Спасе, всеми недомыслимаго. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще мене ради. За всех Иисусе веден был еси на смерть, живых животе: яко да Божественными твоими страстьми, яже древнею снедию умерщвленыя Спасеши яко Бог, и рая покажеши жители. темже верою твоя страсти ныне славим. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Пострадавшаго волею нас ради, и поношения отемшаго человеков, страстем уподобльшеся Мученцы, многих ради мук низложисте врага, и вышнюю славу получисте. темже Боголепно славими есте. Слава: Оц~у, и Сыну, и утешительному Духу правому, вси вернии поклонимся: едино начало, и славу Боголепно поюще, благочестно православным разумом возопиим: помяни нас во Царствии твоем. И ныне: Страсти терпяща плотию хотением, зрящи на Кресте своего Сына всенепорочная, смутися вся, и плачущи взываше чистая: увы мне чадо мое, како умерщвлен еси, иже умершия люте оживити хотя?