<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Во вторник вечера, стихиры подобны, Крестныя, глас 3. Подобен: Велия Креста твоего: Тварь изменися слове, распятием твоим, солнце лучи спрята страхом, и храма завеса раздрася, и всяк верный спасеся. темже славим твое безмерное богатство. Иже плоть нашу за милосердие восприим, Бог же и Владыка, на древе пригвоздися, и вознесе ны низверженыя, вознесся, телом, якоже Благоволи, за благоутробие милости. Каплями Боготочныя крове и воды возсоздася мир, пролиянныя от ребр твоих, водою убо омыеши яко щедр, всех грехи Господи, кровию же прощение пишеши. Ины стихиры Богородичны, подобны: На одре слежя небрежения моего, живота моего время леностно скончах, и боюся исхода моего часа: но твоею молитвою воздвигнувши к покаянию, спаси мя отроковице. Болезни сердца моего чистая исцели, и устави ума моего прелесть, и сподоби чистым тя воспевати сердцем, и испросити Благодать, и обрести милость в день судный. Отложи смиренная душе моя, неудобоносимая бремена злобы, и приступи слезящи и вопиющи: иго чистая Дево сподоби мя легкое носити Сына и Бога твоего. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Оружие сердце твое пройде пречистая, егда Сына твоего на Кресте видела еси, и вопияла еси: не безчадну мя покажи Сыне мой и Боже мой, соблюдый мя по Рождестве Деву. Таже, Свете тихий: Прокимен. На стиховне стихиры Крестныя, глас 3: Кресту твоему покланяюся, Христе, честному, хранителю мира, Спасению нас грешных, великому очищению, похвале всея вселенныя. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея, тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Древо преслушания миру смерть прозябе: древо же Креста живот и нетление. темже ти покланяемся распеншемуся Господу: да знаменается на нас свет лица твоего. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Пророцы, и апостоли Христовы, и мученицы, научиша пети Троицу единосущную, и просветиша языки заблуждшия, и общники ангелом сотвориша сыны человеческия. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Велия Креста твоего: На Кресте тя воздвижена Христе мой, яко виде агница рождшая тя и непорочная, и Мати твоя, рыдаше с плачем и вопияше: не покажи мя безчадну, юже сохранил еси чисту и по Рождестве. Таже: Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: тропари, ектениа, и отпуст. Во вторник на повечерии, канон пресвятей Богородице. Глас 3. Песнь 1. Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, сей Бог наш, препрославлен есть: тому единому поим, яко прославися. Яко источник милосердия и милости, ведый тя Божию Матерь, приступль молюся твоей Благости, дати ми умиление: яко да сетую и плачуся прегрешений моих, всечистая Владычице. Душевных ми слез даждь каплю, омывающу скверну всю моих деяний, и лукавая помышления, и очищающую души моея нечистоту, и Церковь творящую мя Божия Духа. Слава: Обуреваемь волною, и треволнением моих прегрешений, и люте всегда борца работами потопляемь, и во глубину погибели ныне отпущен, вопию ти пренепорочная: спаси мя. И ныне: Милосердия ради милости Владычице всех, помилуй окаянную мою душу, и огня избави мя вечнующаго, и бесовскаго нападания, под кров твой Богородице ныне прибегающаго. Песнь 3. Ирмос: Иже от несущих вся приведый, словом созидаемая, совершаемая Духом, вседержителю вышний, в любви твоей утверди мене. Светом Божественным озари всепетая, омраченный ум мой злыми помыслы: ты бо свет родила еси, возсиявший от отца присносущный. Запен души моей стопы, иже праведных враг к земли прирази: но твоею десницею Владычице чистая возстави мя. Слава: Мытаревыми гласы, окаянный аз зову ти: очисти мя Владычице и прегрешений оставление, твоею молитвою, подаждь рабу твоему. И ныне: Исцели язвы душевныя, и многомутное помышлений волнение, Владычице, утиши: и мирное ми устроение даждь. Песнь 4. Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь Господи, единороднаго бо твоего Сына за ны на смерть дал еси. темже ти зовем Благодаряще: слава силе твоей Господи. Плоть сластьми, и сладострастием оскверних, и души моея чистоту скверными мысльми окалях, и ум помрачих, не презри убо Владычице раба твоего. Избавление ми буди, и прибежище и держава, рог же Спасения чистая, и заступница, всякия мя скорби избавляющи всегда, и враги моя вся посрамляющи. Слава: Многими напастьми ныне одержимь есмь окаянный, и бесовскими коварствы присно погружаемь, прибегаю ти ныне: теплою твоею молитвою спаси мя раба твоего. И ныне: Нощь мя несветла страстей одержит окаяннаго: но светом твоим Благая, души моея облаки разжени, и к свету настави повелений Божиих, всенепорочная. Песнь 5. Ирмос: Яко виде исаиа образно на престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, _о окаянный, вопияше, аз: провидех бо воплощаема Бога, света невечерня, и миром владычествующа. Время живота моего яко дым исчезе, и к смертным дверем приближихся, и ужасаюся бесовскаго нападания: дела бо тех деях всегда, всенепорочная ущедри и спаси мя. Изсушающи Дево, зол моих бездну, подаждь ми реки слез, и угаси весь страстей моих пламень отроковице, и сподоби избавитися огня, и прочих мучений в день судный. Слава: Болевшую душу мою грехи, пречистая, исцели твоим милованием, и сподоби мя творити во смирении Сына твоего повеления присно, яко да восприиму сего Благость. И ныне: Овдовевшая Сыне мой, невестныя одежды, Божественная Церковь твоя, от ребр святыя крове одеяся. аз же болезную, вся болезни твоя зрящи на Кресте, яже слова Мати рыдающи глаголаше. Песнь 6. Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой: но прострый Владыко высокую твою мышцу, яко петра мя управителю Спаси. Великое тя Божий Сын грешником прибежище показа, воплощся Богоневесто, от чистых кровей твоих: тем милостива твоим рабом буди. Просвети зарею твоею Благая, омраченныя сердца моего очи помыслы неподобными: и свету Сына сотвори, и в место светло мя всели. Слава: Волны страстных помышлений всегда мя смущают пречистая, лукавых же духов буря погружает: но утверди мя на камени безстрастия. И ныне: Уснух к смерти душевней, и во гробе лежу отчаяния: но даждь ми руку, и воздвигни, молюся к покаянию жизни наставляющи мя. Таже: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 3: Жезл силы стяжавшии, Крест Сына твоего Богородице, тем низлагаем врагов шатания, любовию тя непрестанно величающе. Песнь 7. Ирмос: Прежде образу златому, персидскому чтилищу отроки не поклонишася, трие поюще посреде пещи: отцев Боже Благословен еси. Крепостию препояши чистая, душу мою изнемогшую грехи, и вопиюща Сыну твоему спаси мя: отец наших Боже, Благословен еси. Смертнаго часа убоявся, безсмертнаго ради и вечнаго мучения, тебе припадаю: спаси мя отроковице от сети ловящих, Богородительнице. Слава: Яже невместимаго Бога во чрево вместившая, многими прегрешении утесняемый ум мой Богородице, свободи сих осуждения. И ныне: Род человеческий тя молит Богородице: Владычице помилуй рабы твоя, верою Сыну твоему вопиющия: отец наших Боже, Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, Богочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, Божественную песнь пояху: Благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки. Позавидев блудному воистинну, и житие мое все скончав во гресех, ныне зову: согреших ти, сотвори мя отроковице, яко единаго от наемник Сына и зиждителя твоего, да тя славлю во вся веки. Наполнися зол душа моя, и привменен бых со всеми в ров низходящими: но ты мя Богородице Дево, изведи из ямы страстныя, и от брения тименна зол моих. Слава: Молися Христу, рождшая сего от святых твоих чресл Богородице, многих ми прегрешений дати прощение, да пою: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во веки. И ныне: Егда Божиим повелением хощет душа моя от жития сего отити, от сети ловящих исхити пречистая, тебе вопиющих: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во веки. Песнь 9. Ирмос: В законе сени и писаний образ видим вернии, всяк мужеский пол ложесна разверзая, свят Богу: тем перворожденное слово отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем. Род человеческий всенепорочная, твоею непобедимою молитвою ныне обогащься, вопиет день и нощь: не престай всегда молящися творцу и Сыну твоему, ущедрити поющия тя. Стрелы страстей безместных душу мою уязвиша бесовскими прилоги, сопротивными стрелами помышлений, всегда ум мой смущают: темже исцели отроковице, неисцельныя моя язвы. Отими чистая Богоневесто от мене борющих враг раны вскоре, востания бо тех, и многаго лукавства и наглости ктому не терплю окаянный: но потщися избавити мя. Ты неможение веси смиреннаго моего телесе, язвы души моея, сердца моего стенание, и ума моего заблуждение и прелести: темже твоим милосердием обоюду даждь исцеление. Таже, Достойно есть: И поклон до земли. Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, и прочее обычное, и отпуст. В среду утра, по 1-й кафисме седальны Крестныя, глас 3: Крест водрузися на земли, и коснуся Небесе: не яко древу досягшу высоту, но тебе на нем исполняющему всяческая: Господи слава тебе. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. На кипарисе, и певке, и кедре, вознеслся еси агнче Божий, да Спасеши иже верою покланяющияся вольному твоему распятию, Христе Боже, слава тебе. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Жезл силы стяжавшии Крест Сына твоего Богородице, тем низлагаем врагов шатания, любовию тя непрестанно величающе. По 2-м стихословии седальны Крестныя, глас 3:. Заушивыйся за род человеческий, и не прогневавыйся, свободи из истления живот наш Господи, и Спаси нас. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. Подобен: Красоте девства: Неисчетней власти твоей, и вольному распятию, ангельская воинства дивляхуся зряще: како невидимый плотию ураняшеся, хотя избавити от истления человечество? темже яко жизнодавцу вопием ти: слава Христе Благоутробию твоему. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Вооружившеся во всеоружие Христово, и оболкшеся во оружие веры, ополчения вражия страдальчески низложисте: усердно бо надеждею жизни, претерпесте вся мучительская древле прещения же и раны. темже и венцы приясте, Мученцы Христовы терпеливодушнии. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Неискусобрачная чистая и Мати твоя Христе, видящи тя мертва висяща на Кресте, матерски плачущи глаголаше: что тебе воздаде еврейский беззаконный собор и неБлагодарный, иже многих и великих твоих, Сыне мой, даров насладивыйся? пою твое Божественное снизхождение. По 3-м стихословии, седальны Крестныя, глас 3: Подобен: Красоте дв\ства: Распятие и смерть прием, живот безсмертный источил еси нам Христе Спасе, и от тли мир свободил еси. темже твоя славим жизнодавче человеколюбче страсти Спасительныя, имиже вси Спасаемся, честнаго Креста твоего мир и непобедимое оружие имуще. Крест претерпел еси безчестно Владыко, иже превыше всея твари, яко да почтиши мя прежде люте обезчествована: копием же в ребра твоя прободен был еси долготерпеливе, хотя избавити из истления мя создание твое. пою твое многое Благоутробие и благость, человеколюбче. Слава, и ныне, КрестоБогородичен. Подобен: Воздвижена тя яко виде на древе Владыко, неискусобрачная и пренепорочная, чистая Дева же и Мати твоя, увы мне взываше, _о Сыне мой сладчайший! како тя беззаконнейший собор на древе осуди, всех творца и Владыку: пою твою крайнюю благость. Канон честному и животворящему Кресту, [егоже краестрочие: Болезни уставил еси человеком болезньми слове. Творение иосифово.] Глас 3. Песнь 1. Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во едино сонмище совокупивый, и разделивый море Израильтеским людем, сей Бог наш, препрославлен есть: тому единому поим, яко прославися. Многоболезненныя страсти уставил еси слове, страстьми честныя плоти твоея, и человеки спасл еси, ихже уязви древле сопротивоборец, благочестно покланяющихся недомысленному смотрению твоему. Иже связавый к раи лестию человека, заповеди преступлением, узами связан есть нерешимыми Господи, имиже воплощаемь волею связан был еси, разрешая прегрешения наша человеколюбче. Мученичен: Бедствующую потоплением зряще страстотерпцы тварь, демонов прелестьми, верным явишася пристанища благотишная, всю гордаго силу струями кровными погрузивше великоименитии. Мученичен: Лик мученический, ликостоянием горним светло сочетаемь, блистаньми всегда озаряется несозданнаго Божества, и сущия на земли озаряет, того чудеса верою славящия. Богородичен: Превышши горних явилася еси чинов, рождши на земли Бога слова пречистая, нас к небесным своими страстьми, и Крестом честным возведшаго Благости ради. Ин канон пресвятей Богородице, егоже краестрочие: Третие пение Богородице приношу. Ирмос тойже. Приосененную гору тя провиде Духом аввакум Пророк, молю пречистая, осени мя страстию прободаема, и в сени смертней от стужающих мя страстей свободитися. [Дважды.] Окроплением Божественныя струи источившияся от Божественнаго ребра Сына твоего, моя омый сердечныя язвы: яко да величаю тя, и по долгу славлю присноблаженную и пренепорочную. Равнодетеля рождшему родила еси слова, обожившаго человеческое существо: но того моли недоумеваема и изнемогша мя вражиими коварствы, Божественнаго утешения сподобити чистая. Песнь 3. Ирмос: Иже от несущих вся приведый, словом созидаемая, совершаемая Духом, вседержителю вышний, в любви твоей утверди мене. Тебе естеством Божества безстрастна, страстна бывша плотию Благости ради, древом умертвил есть еврейский собор, нас обезсмертствующа. На водах повесивый слове землю, на древе волею был еси повешен, возводя мя к небесным в злобы ров падшаго. Мученичен: Преиспещрени ранами, Христовы всехвальнии мученицы, Господеви предстоите от него приемлюще богатейшею рукою воздаяния. Мученичен: Радостною душею к ранам вмещахуся мученицы, последнюю змиеви печаль творяще, и ангельския лики радости исполняюще. Богородичен: Воздвижена зрящи на Кресте, Христа неискусобрачная плачущи глаголала еси: зашел еси славы солнце от очию моею, просвещаяй во тьме сущия. Ин. Ирмос тойже. Иже в милости неизреченней, и щедротах суща богатаго, милостива сущи всесвятая, моли еже ущедрити нас озлобленных. Дом всех сущи творца, обитати моли во мне утешителю, бывшем вертепе душетленных разбойник, чистая Дево. Манием вся носящаго Божественным, во обятиих яко носящи Богородице, призри на мя, и избави мя от иже к страстем разума безместнаго. Песнь 4. Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь Господи, единороднаго бо твоего Сына за ны на смерть дал еси. темже ти зовем Благодаряще: слава силе твоей Господи. Досаждение воистинну, иже чести всякия превышший Владыко, претерпел еси Христе, по главе тростию биемь: яко да преступлением мя обезчествована почтиши человеколюбче. Венцем терновым венчан был еси хотя долготерпеливе, якоже Царь истинный, и терноносный частный грех из корене уставил еси: песнословлю твоя Спасе, страдания. Мученичен: Не сокрушени томленьми ран пребысте Мученцы, сокрушающе прелесть вражию, и ногами вашими попирающе, безмерно хвалящася, и безумием всего увядаема. Мученичен: Телесы тленными нетление Божественно стяжасте, страстьми страсть честную безстрастнаго твердо подражавше всехвальнии мученицы, безплотным всем счисленнии. Богородичен: Свиток тя иногда Пророк отроковице зряше, в немже перстом отчим написася слово воплощаемо, и праотчее рукописание копием раздра, пречистая. Ин. Ирмос тойже. Язвы Христе и заколение волею яко претерпел еси, уязвленную мою душу разбойническими демонов озлобленьми, молитвами исцели рождшия тя, едине многомилостиве. Тело твоею руку создателю есмь и творение, злобою же змииною Христе, от сластей житейских сокрушихся. темже мя возсозидай рождшия тя Божественными умоленьми. Слово отчее паче слова родила еси, разрешившее всякаго безсловесия человеки: егоже прилежно моли, безсловесными мя страстьми пленяема свободити, едина присноДево. Исцеление нам из длани точиши всегда, вся святыни сень, вся света сущи исполнена, вся каплющи миро Благоухания, пречистая Богоневесто. Песнь 5. Ирмос: На земли невидимый явился еси, и человеком волею сожил еси непостижимый, и к тебе утренююще, воспеваем тя человеколюбче. Якоже агнец воздвиглся еси на древо, и отцу жертва принеслся еси о нас Блаже, и жертвы идольския уставил еси всесильне. Прободся в ребра живодавче копием, два источника Спасения проливаеши, от Троицы тя единаго возвещающим, действа два носяща. Мученичен: Утверждение крепкое, и непоколеблемый камень, тя Иисусе крепцыи страстотерпцы верою обретше, якоже камение честное себе наздаша. Мученичен: Силою Божиею укрепляеми верою, всю лютую силу прелестника поборили есте, страстотерпцы мученицы, и светло венчастеся. Мученичен: Истлевшее прежде преступлением естество еже по нам, яко нетленно рождши Христа, возсоздала еси пресвятая Владычице, предстательство душ наших. Ин. Ирмос: Яко виде исаиа образно на Престоле превознесена Бога, от ангел славы дориносима, _о окаянный, вопияше, аз: провидех бо воплощаема Бога, света невечерня, и миром владычествующа. Плоти моея болезни, и душевную болезнь претвори, и лености облаки отгони Дево, света облаче, и здравие, и лютых пременение даждь ми просящему, и любовию тя славящему. Ходатаицу тя и молитвенницу, из тебе рождшемуся ныне предлагаю, всякаго греха сый исполнь Дево, поручница ми и жития исправление буди, и руковождение к стезям Божественнаго ведения. Освяти ум мой, и душу Дево световоди, и Божественныя славы причастника сотвори: се бо зол исполнихся, и всяким порабощен бых сластем, и осквернену приношу совесть. Песнь 6. Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя, и исчезает дух мой, но прострый Владыко, высокую твою мышцу, яко петра мя управителю Спаси. Змий мя изведе из едема, льстивою снедию прельстивый льстивый: Христос же на древо воздвигся волею, древний мне паки дает вход. Уязвися, иже нас уязвивый, и неисцелен пребысть, уязвленым твоим ребром Благодателю Господи: вернии же исцелихомся твоими язвами, имиже волею уязвился еси. Мученичен: Явистеся посреде огня, премудрии Христовы оружницы, якоже агнцы испецаеми, и Богу всех Царю на трапезу приносими, и неизреченное веселие наследующе. Мученичен: Подаваете исцеления реки, от неистощимых сокровищ почерпающе, и страстей вред страстотерпцы изсушаете, и напаяете верных собрания. Богородичен: Умерщвление зрящи, от твоих кровей слова воплощшагося всенепорочная, Матерски восклицала еси: и жизни суща виновнаго возвеличила еси, Мати Дево Владычице. Ин. Ирмос: Иже в концы веков дошедшия человеколюбче, и треволненьми напастей погибнути бедствующия, вопиющия не презри: Спаси Спасе, якоже спасл еси от зверя Пророка. Фарисеа превознесенною мыслию превосходих, гордяся присно, и к пропастем пореваяся безмерных согрешений, едина чистая смирившагося мя люте ущедри. [Дважды.] Яже пречудное зачатие имевши и рождение, твоя милости на мне окаяннем ныне удиви: ибо в беззакониих и зачахся и рождейся сластем порабощен бых. Восклицаю, плачу и рыдаю, егда судище страшное воспоминаю: лукава бо дела имам, неискусомужная Дево Мати Божия, в час страшный предстани ми. Песнь 7. Ирмос: Прежде образу златому, персидскому чтилищу, отроки не поклонишася, трие поюще посреде пещи: отцев Боже, Благословен еси. Болезньми твоими уставил еси наша болезни человеколюбче, и ныне к жизни неболезненней привел еси иже твоим честным страстем покланяющияся Благочестно, Боже всех. Егда тя узре Христе тварь распинаема, изменяшеся и трепеташе: земля трясашеся, распадеся же камение, и сокрываше свет солнечное течение. Мученичен: Законом покаряющеся Христовым, беззаконных уклонишася ласканий мученицы, и законно посреде судища страдальчествующе, славно венчавахуся. Мученичен: Не опалистеся огнем, огня теплейше произволение стяжавше, страстотерпцы Господни венценосцы, вопиюще: Боже Благословен еси. Богородичен: Стояла еси зрящи Христа на Кресте воздвижена, егоже родила еси пречистая, и вопияла еси: не безчадну яви мя, юже соблюл еси чисту и по Рождестве. Ин. Ирмос: Трие отроцы в пещи Троицу прообразивше, прещение огненное попраша, и поюще вопияху: Благословен еси Боже отец наших. От дел Спасения несть ми Владычице, грехи во прилагаю ко грехом, и к злобе злобу: молитвою убо твоею чистая ущедри, и Спаси мя. [Дважды.] Суд при дверех, судище готово, уготовися смиренная душе, и возопий: внегда судити ти слове, не осуди мене, молитвами рождшия тя. Обем греховныя плоды умертвихся, и принося душу неплодну, зову ти: плодоносну покажи, яже плодом твоим тление потребившая. Песнь 8. Ирмос: Вавилонская пещь отроки не опали, ниже Божества огнь Деву растли. тем со отроки вернии возопием: Благословите дела Господня Господа. Тебе распеншуся, отверзеся паки рай, и обращающееся на ны оружие плещи дает, копия устыдевся прободшаго святая ребра твоя, Христе многомилостиве. Копием ти борец уязвися, и падеся, падый же адам к жизни возвращается, вопия тебе волею заклавшемуся Христе: благословляяй тя славлю, Боже мой многомилостиве. Мученичен: Мир просвещается бореньми вашими, и изрядствы страдальцы, и неисчетными чудесы и тьмы болезней избавляется, верою вопия: Благословите дела Господня Господа. Мученичен: Смех зрится лежя под ногами вашими святии, иже прежде хваляйся землю потребити и море: Христос же живоносною украшает десницею, неувядающими венцы, вас приснославнии. Богородичен: В лето породила еси лет вышшаго, разрешающаго летныя соузы, узами своими пречистая, адама первозданнаго, и сосвязующа его узами сладкия своея любве. Ин. Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся, Богочестия предстояще юноши, пламенем же невреждени, Божественную песнь пояху: Благословите вся дела Господня Господа, и превозносите во вся веки. Вся яко добра и ближняя всех Царя бывшая Богородице, исполни мя Благих дел, злобе спожившаго, и леностно все житие скончавшаго: яко да тя славлю во вся веки. От китова чрева яко избавил еси древле Пророка Божий слове преславно: тако избави мою душу во глубину поползшуюся погибели, имеяй Спасе молящуюся тебе неискусобрачно рождшую тя Деву. В красную одежду облекшагося мя Богорождения, обретше Богородице, иже злобу соделовающии, тоя обнажиша: но ты мя Божественными одеждами уясни покаянием, молитвами твоими Дево. Таже, песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: Песнь 9. Ирмос: Купиною и огнем прописаную в синаи законоположнику моисею, и Божий во чреве неопально заченшую огнь, всесветлую и негасимую свещу, сущую Богородицу песньми чтуще величаем. Да обрящеши драхму, юже погубил еси Христе, вжег на Кресте твою плоть Блаже, и общники сотвориши радости, силы твоя горния живодавче, с нимиже тя яко благодетеля поюще, песньми величаем. Яко воздвигл еси Христе твои руце на Кресте, ослабленныя мои прежде руце страстьми многими, укрепил еси силою твоею, и колена к течению Божественному, воистинну ослабленая утвердил еси: темже тя величаем. Мученичен: Сгарающе пламенем, безмерными ранами, росу тя обретоша Христе прохлаждения, твои твердии и чуднии страдальцы. темже радующеся идяху путем, желанием почестей, песньми тя непрестанно величающе. Мученичен: Множество страдалец, святых лик молит тя Христе за собор людей, много преогорчевающих: множеством твоея щедре милости, очисти множество беззаконий наших, яко человеколюбец. Богородичен: Носящее земных зрак, сияние отчее Дево родила еси, егоже воздвижена на Кресте солнце на терпящи зрети омрачашеся, и мрак умаляшеся идолонеистовства: темже с ним тя величаем. Ин. Ирмос: В законе сени и писаний образ видим вернии: всяк мужеский пол ложесна разверзая, свят Богу. тем перворожденное слово отца безначальна, Сына первородящася Материю неискусомужно, величаем. Растленна умом, растленна душею и совестию, злобою осквернена, и нага всяких благ явленна, Дево нетленная, непорочная, не презри мене, но делы благочестия украси. Исполнихся зол, исполнихся помышлений отчуждающих мя от тебе человеколюбца. сего ради и стеню и вопию: кающагося мя приими, и не отрини мене рождшия тя молитвами, Благодетелю многомилостиве. Да избавлюся твоими всенепорочная отроковице молитвами, от всякаго гнева, страстей смертоносных, лютыя геенны и огня, от человеков неправедных, от врагов лукавых, прибегнувый к твоему покрову, и призываяй тя на помощь. Яко Мати Божия, моли из тебе рождшагося Господа Бога и Царя: еже избавитися всякаго прещения, и лукаваго обычая твоему рабу чистая, на тя надеявшемуся из чрева матере моея, Владычице. Таже, Достойно есть: Ектениа и прочее. На стиховне стихиры, глас 3: Завистию сладости изгнан бых, падением падся лютым: но не презрел еси Владыко, восприим мене ради еже по мне, распинаешися, и Спасаеши мя, в славу вводиши мя, избавителю мой, слава тебе. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся: за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая, и призри на рабы твоя, и на дела твоя, и настави сыны их. Крестоявленно моисей на горе руце простер к высоте, амалика победи: ты же Спасе, длани прострый на Кресте честнем, обял еси мя, спасый от работы вражия: и дал еси знамение жизни, от лука бежати противных моих. сего ради слове, покланяюся Кресту твоему честному. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Мученичен: Яко светила в мире сияете и по смерти святии мученицы, подвиги добрыми подвизавшеся: темже имуще дерзновение, Христа молите помиловатися душам нашим. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Зрящи тя висяща на древе всенепорочная, Христе мой преБлагий, рыдающи вопияше Матерски: Сыне мой вселюбезнейший, како собор беззаконный на древе тя осуди? В среду блаженны, глас 3: Отвергша Христе заповедь твою праотца адама из рая изгнал еси: разбойника же щедре, исповедавша тя на Кресте, вонь вселил еси зовуща: помяни мя Спасе во Царствии твоем. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Распялся еси мене ради, и прободен еси Иисусе мой в ребра, два источника источивый мне спасительная: темже спасся страстию твоею Христе, воспеваю и славлю Благоутробие твое: помяни мя вопиюща во Царствии твоем. Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. Со беззаконныма вменився, беззакония всех нас Иисусе взял еси, и тернием венчався яко Царь всех, греха терние праотца из корене Христе, изсекаеши: темже верою твою страсть ныне славим. Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Иже страдания Христова подражавше доблии страдальцы, всеславнии Мученцы, и вражию прелесть низложивше силою Божественною, Небесную славу получисте, о всех нас святии молящеся. Слава: Триипостасная единице, и нераздельная Троице вседетельная, существо едино, и сила, певцы твоя покрый от всякаго вреда вражия, и Царствия твоего сподоби, еже получиша, иже добре пожившии. И ныне: Зрящи на Кресте, егоже от кровей чистых воплотила еси, плачущи взывала еси Богородительнице отроковице: что сия чадо, сонм лукавый воздаде тебе, умертвивый тя живота верных всех и воскресение?