<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> В четверток вечера, на Господи воззвах, стихиры Крестны. Глас 2. Подобен: Егда от древа тя: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? яко у тебе очищение есть. Спасе, на Кресте пригвоздився, солнце видев помрачися от страха твоего, и завеса Церковная раздрася: земля же потрясеся, и камение такожде трепетом распадошася, зрети не терпяще зиждителя своего и Бога, на древе страждуща неправедно волею, и от беззаконник досаждаема. Стих: Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Весь низложен бысть на землю, весь уязвився, и лежит падением чудным змий вселукавый, вознесену бывшу ти на древо человеколюбче: адам же от клятвы разрешается, и Спасаемь бывает, иже прежде осужденый. темже и мы молимся: Спаси нас щедрый всех, и Царствия твоего сподоби. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Егда воздвиглся на Крест, и в ребра прободен был еси копием безгрешне, солнце сокрывашеся, зрети не хотя Спасе, и земля колебашеся, и камение страхом тогда распадашеся, досаждаему тебе. тварь же вопияше вся: слава распятию твоему слове, имже всех Спасл еси человеколюбче. Таже стихиры минеи, святому. Аще ли несть минеи, поем сия стихиры КрестоБогородичны. Глас 2. Подобен тойже. Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление: и той избавит Израиля от всех беззаконий его. На древе Крестнем тя Иисусе, воздвижена зрящи неискусобрачная, плакаше и глаголаше: чадо сладкое, вскую оставил еси мене едину рождшую тя? свете неприступный пребезначальнаго отца, потщися и прослави, яко да славу получат Божественную, иже Божественныя страсти твоя славящии. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Егда на древе живот умирающ зряше Дева, и ребра его копием болезненно прободаема, плачущи взываше: Сыне и Боже мой, что ти воздаде собор безблагодатный? увы мне, болезни не терпя снедаюся утробою, видящи сия страждуща тя Владыко! Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Егда от древа Сына виде снемлема отроковица неискусомужная, проста же положена без дыхания на земли яко человека, в недрех обемши, и облобызающи устне же и очи, тому взываше дивно: како вся оживляющаго безгласна, не движима ныне зрю тя? воистинну чудо велие. Слава, и ныне: КрестоБогородичен: Подобен: Егда от древа тя: Егда нескверная агница виде своего агнца, на заколение яко человека волею влекома, плачущи глаголаше: безчадствовати мя ныне тщишися Христе, рождшую тя. что сие сотворил еси, избавителю всяческих? обаче воспеваю и славлю твою, юже паче ума и слова, крайнюю Благость человеколюбче. Таже, Свете тихий: Прокимен дне: Помощь моя от Господа, сотворшаго Небо и землю. Стих: Возведох очи мои в горы, отнюдуже приидет помощь моя. И Сподоби Господи: На стиховне стихиры Крестны, глас 2: Спаси мя Христе Спасе силою Крестною, Спасый петра в мори, и помилуй мя Боже. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея: тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Да распнется вопияху, иже твоих дарований присно наслаждающиися, и злодея во Благодетеля место прошаху прияти, иже Праведником убийцы: молчаше же Христе, терпя их суровство, пострадати хотя, и Спасти нас яко человеколюбец. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих и уничижения гордых. Мученичен: Иже земных наслаждений не возлюбивше страстотерпцы, Небесных Благих сподобишася, и ангелом сожителе быша: Господи, молитвами их помилуй и Спаси нас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Егда от древа тя: Егда тя беззаконнии людие Спасе, жизнь всех, на древо вознесоша, тогда чистая и пренепорочная Мати твоя предстоящи и рыдающи взываше: чадо мое сладкое, свете моима очима, увы мне, како посреде злодею на Кресте пригвоздитися претерпел еси, иже землю повешей на водах? Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, и отпуст. В четверток на повечерии, канон молебный пресвятей Богородице. Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися. Яко красную, яко предобрую всю, яко непорочную в женах, Бог тя избра, и во утробу твою вселися непорочную: егоже моли всенепорочная, порока грехов избавити вся поющия тя. Псаломски, чистая, одесную якоже Царица, от твоея утробы возсиявшаго Царя предста: егоже моли всенепорочная, да деснаго предстателя покажет мя в день воздаяния. Слава: Пресохшее естество человеческое безместными делы, рождшая дождь небесный вся обнови: темже молюся, души моея бразду изсохшую покажи плодоносну, Богоневесто. И ныне: Умертвившеся садом разума, древом же жизни чистая, к жизни вечней призвани быхом, от тебе Богородице, процветшим паче смысла, Христом Богом: егоже со дерзновением моли, Спастися душам нашим. Песнь 3. Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая Церковь, пришествием твоим, в нейже утвердися мое сердце. Облечеся в мя человека, от чрева твоего прошед, творец пречистая, нетления одежду даруя обнажшемуся многими злодействы. Пречестное родила еси Бога слово Владычице: егоже прилежно моли, ущедрити смиренную мою душу, сладостными безчестии сетующую. Слава: Язвы исцели души моея пречистая, и смиренное сердце мое, огорченное ядом змииным, действенною твоею лечбою уврачуй. И ныне: Яко Мати имущи дерзновение, Владычице, к Сыну твоему, проси помощь озлобленным людем, беззаконных же низложи шатание. Песнь 4. Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но сам Господи воплощься, и Спасл еси всего мя человека. тем зову ти: слава силе твоей Господи. Каплю ми умиления одожди Владычице, отемлющи весь сердца моего вар, и печаль мою, и пакостныя прилоги отгоняющи. Оружием мя сластным уязвлена, и лежаща в ранах, пречистая не презри, но исцели копием и кровию распеншагося Сына твоего, и Бога нашего. Слава: Обогащенная Владычним всяким зданием, люте мя обнищавша, Благодати Божественныя сподоби: яко да величаю тя, яко Благую мою заступницу, всенепорочная. И ныне: Возсия из утробы твоея, отроковице неискусобрачная, отчая заря Христос. и просвети вселенную распинаемь, и бесовскую тьму потреби. Песнь 5. Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси Христе Боже: тобою бо Владыко, к светоначальнику отцу твоему, от нощи неведения, приведение имамы. Путь жизни рождшая пречистая, настави мя ныне на путь правый, в безпутие и в брег лютых падений безсловесно низриновеннаго. Устранся без ума от разума Божия, блудно пожих, во стране дальней страстей заблудив: но возвращши Дево чистая, Спаси твоим утешением. Слава: Водами твоими животными напой раба твоего, пламенем разжигаемаго греховным, и опаляемаго прилоги бесовскими, Дево Мати пречистая. И ныне: Се во чреве Богородице пречистая, Христа Бога паче слова имела еси, якоже исаиа провозгласи, и паче естества сего Богородительнице, родила еси. Песнь 6. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи. Не яви мене бесом в радость на судищи будущем, Владычице: но Благопременно воззревши на мя, судию и Сына твоего умоли. Помыслы прогневав тя Господи, и лукавыми и нечистыми моими деяньми, в молитву привожду ти Матерь твою, ущедрив Спаси мя. Слава: Осуждения избави мя Владычице, самоосуждена суща прегрешеньми, яко судию рождшая, и Бога всяческих препетая. И ныне: Иисуса Спаса моли, егоже паче естества плотию родила еси, Дево Мати пречистая, избавитися от бед рабом твоим. Таже, Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 2. Подобен: Милосердия сущи: Дева и Мати твоя Христе, на древе зрящи тя мертва простерта плачущи горько глаголаше: Сыне мой, что странное сие таинство, всем даруяй жизнь вечную, волею на Кресте како умираеши смертию поносною? Песнь 7. Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу Духовную, сый Благословен, и препрославлен. Крепость моя и пение, и Спасение, и твердое заступление, и стена непобедима сущи Владычице, борющия мя бесы победи, присно ищущия умертвити мя. Бога воплощши Девическими твоими кровьми, обожила еси Дево, человечество: темже молюся ти страстьми оскверненнаго мя, и растленнаго вражиими коварствы избави молитвами твоими. Слава: Пещь прообразоваше Рождество твое всенепорочная, отроки бо не опали, якоже ни ложесна твоя огнь непостоянный: темже молим тя, избави рабы твоя огня вечнаго. И ныне: Пречистое зачатие, и нетленное рождество, ты едина явила еси, Девою пребывши: Христа бо заченши, чистая, над всеми Бога, человека бывша, верным на Спасение и избавление. Песнь 8. Ирмос: Пещь иногда огненная в вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: Благословите вся дела Господня Господа. Ревнуй добрым, злых удальшися, попечением Божественных деяний, душе моя, молящуюся о тебе Богородительницу, и всех непостыдную имущи заступницу, яко милостиву и Благолюбиву. Разрешила еси соуз человеческий древняго осуждения: темже молю тя Богородительнице, разреши всяк соуз злобный сердца моего, связавши мя пречистая, Божественною любовию зиждителя. Слава: Славы отчую зарю рождши Богородице, безславием прегрешений сетующее сердце мое уясни и славы присносущныя покажи мя причастника. яко да верою славлю тя. И ныне: Явися нам из тебе Богородительнице, правды истинное солнце, просвещая всяческая лучами Божества, воплощся вышний, егоже песнословим. Песнь 9. Ирмос: Безначальна родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем. Вкусив адам снедь примесную смерти, от древа горесть обят: на древе же пригвождься Сын твой пречистая, сладость безсмертия источи: сего ради тя восхваляем: Царица еси Царя Христа и Господа паче слова рождши, разоршаго адова царства: егоже прилежно моли отроковице, вышняго Царствия сподобити вся чтущия тя. Слава: Ублажи Владычице, смиренное сердце мое, озлобленое сластными затворы, яко Благаго родительница, и Благая сущи вся: и к покаянию мя Благих дверей введи. И ныне: Мертв быв на Крест возносимь, сим уморивый змия. темже зову ти: умерщвленную душу мою лукавыми делы, помилуй слове, и оживи молитвами рождшия тя. Таже, Достойно есть: и поклон. Трисвятое. По Оч~е наш: тропари, и прочее обычное, и отпуст. В пяток утра, По 1-м стихословии седальны Крестны. Глас 2: Спасение соделал еси посреде земли Христе Боже, на Кресте пречистеи руце твои простерл еси, собирая вся языки зовущия: Господи слава тебе. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. Имже образом пленил есть враг адама древом снедным: такожде сам Господи пленил еси ты врага древом Крестным, и страстию твоею. на се бо прииде вторый адам, взыскати заблуждшаго, и оживити умершаго: Боже, слава тебе. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Дева и Мати твоя Христе, на древе зрящи тя мертва простерта, плачущи горько глаголаше: Сыне мой, что странное сие таинство? иже всем даруяй живот вечный, волею на Кресте како умираеши смертию поносною? По 2-м стихословии седальны. Глас 2: Животворящий Крест твоея Благости, егоже даровал еси нам недостойным, Господи, тебе приносим в молитву: Спаси град твой, мир даруя Богородицы ради, едине человеколюбче. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. Пречистому образу твоему покланяемся Благий, просяще прощения прегрешений наших Христе Боже: волею бо Благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши яже создал еси от работы вражия. тем Благодарственно вопием ти: радости исполнил еси вся Спасе наш, пришедый Спасти мир. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Тебе одевающаго Небо облаки, имуще святии одеяние в мире, муки от беззаконных претерпеша, и прелесть идольскую упраздниша. тех молитвами и нас свободи от невидимаго врага, Спасе, и Спаси нас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Предстоящи у Креста твоего, яже без семене рождшая тя Христе, и не терпящи зрети неправедне страждуща, рыдаше с плачем, и вопияше ти: како страждеши, иже естеством безстрастен, сладчайший Сыне? пою твою крайнюю Благость. По 3-м стихословии седальны. Глас 2: Яко разбойник исповедую, и вопию ти Благому: помяни мя Господи, во Царствии твоем: и с ним мя сопричти, иже волею страсти нас ради претерпевый. Просветивый земная Крестом твоим, и призвавый на покаяние грешныя, не отлучи мене стада твоего, пастырю добрый: но взыщи мене заблуждшаго Владыко, и святому твоему стаду сопричти едине милостиве и человеколюбче. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Честным Крестом Сына твоего сохраняеми Владычице, чистая Богородице, всяк прилог борителя вси удобне побеждаем: сего ради по долгу тя ублажаем, яко Божию Матерь, и едину упование душам нашим. Канон честному и животворящему Кресту, [егоже краегранесие сице: Кресту водрузившуся, паде бесовская прелесть.] Творение иосифово. Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Нетрену, необычну, немокренно морскую шествовав стезю, избранный вопияше Израиль: Господеви поим, яко прославися. Распятие приим, и гвоздьми пригвожден быв безчестно, слове, вся человеки почтити хотяй, иже твоя вольная страдания славящия. Простерл еси на Кресте длани Спасе, иже прострый Небо яко кожу, имиже обят языки и люди, иже твоя вольныя страсти славящия. Мученичен: Вземше Крест на рамо страстотерпцы, распеншемуся последоваша Христу тепле, того сообразующеся Божественным страстем. Мученичен: Воспеша ангельския силы, видевше ваша страдания, восплакася же бесов множество, победоносцы Мученцы Богозрительнейшии. Богородичен: Слово честнаго Пророка исполнися: оружие бо сердце твое пройде, Владычице, егда на Кресте пригвождена видела еси твоего Сына. Другий канон пресвятей Богородице. Глас 2. Ирмос: Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския: яко прославися. Яже источник безстрастия рождшая, уязвленаго мя страстьми отроковице исцели, и огня вечнаго исхити, едина Богорадованная. Телесных недуг избави мя, и души моея исцели безместныя страсти: и огня вечнаго исхити мя, едина БогоБлагодатная. Под твою ныне прибегаю Благость, Дево Мати пречистая, избави раба твоего душевных болезней, и страстей душетленных, и вечнаго огня. Ты Владычице мое теплое очистилище, к тебе пририщу и Спасаюся, и приобретаю душевное Спасение: можеши бо всех Спасти, яко Мати сущи Бога. Песнь 3. Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя. возвесели бо ся дух мой внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче тебе Господи. Грозд нетленный на древе висящь, искапа Божественную сладость, сердца веселящую человеков: злобы же погубляющую пиянство Благодатию, Иисус избавитель душ наших. Вознеслся еси на древо волею Иисусе, и все диаволе злодеяние свергл еси: падшия же человеки в пагубу умом развращенным, вознесл еси многомилостиве. Мученичен: Огнем Божественныя любве распальшеся, огня не устрашишася доблии, и не ужасошася смерти, безсмертныя дары надеющеся восприяти, и радость безконечную, и свет незаходимый. Мученичен: От кровей своих страстотерпцы, пресветлую очервлениша багряницу, и тою одеявшеся, десною же рукою яко скиптр носяще Божественный Крест, с Господем всегда царствуют. Богородичен: Чтут тя чинове безплотных, всех бо Владыку плотоносца родила еси, разрешившаго древом связанныя вся, отроковице Богоневесто, и верныя привязавшаго к любви своей. Ин. Ирмос тойже. Родила еси безначальнаго Царя, из тебе Дево Мати плоть приемша: того убо яко человеколюбца моли, Спасти раба твоего от всякия скорби, и будущаго осуждения. Разори недоумение сердца моего, язвы исцели, и гноения отжени Божественною твоею силою: и умиления струю подаждь ми, яже источник рождши присноживотный. Болевшую душу мою бесовскими напастьми и унынием, Богородительнице исцели: и слезы покаяния даждь сердцу моему, и Владыки моего страх всади в нем пречистая. Леностию жизнь мою иждив, и страстьми сердце мое осквернив, прихожду к тебе Владычице умилением души, и молюся: ущедри и Спаси мя, покаяния мя образы утверждающи. Песнь 4. Ирмос: Пришел еси от девы, не ходатай, ни ангел, но сам Господи воплощься, и спасл еси всего мя человека. тем зову ти: слава силе твоей Господи. Повешен был еси на древе, повешей землю на водах всесильне: и копием в ребра прободаемь, кровь же с водою искапал еси на избавление всех. Прободеным твоим ребром, исцеле болезнь моя: рукою по ланите биену ти свободу улучих: желчи же вкушением, сластнаго избавихомся Христе брашна. Мученичен: Струпми острупльше змия льстиваго, исцеляете струпы сердец наших, всегда Благодать источающе от источник Спасовых, Божественнии Мученцы. Мученичен: Всетелесную язву врагу нанесли есте всечестнии, язвами окровавляеми, на Кресте же протязаеми, и одираеми, Богозрачнии страстотерпцы. Богородичен: Воплотися из пречистых кровей твоих вышний: егоже видящи на древе пречистая, без правды воздвизаема, стеняше слезящи, и того Благоутробие величала еси. Ин. Ирмос: Пою тя, слухом бо Господи услышах, и ужасохся: до мене бо идеши, мене ищя заблуждшаго. тем многое твое снизхождение, еже на мя, прославляю многомилостиве. Пою тя воистинну всепетая, препетаго Бога слово паче естества рождшую: и молюся, смиренныя души моея болезни исцели, и от лютаго мя избави осуждения. Обычно на ны богатыя твоея милости Дево орошай, недуги уставляющи, страсти разрушающи различныя души: темже разреши сердца моего пленицы греховныя, и болезней многих. Оскверних душу мою страстьми: чистейшее ты бывши пречистому жилище, очисти Богородительнице, к свету покаяния наставляющи мя, и огня будущаго изымающи. Ум мой пречистая Владычице просвети, молюся тебе. волны утиши страстнаго сердца моего, плотская хотения потребляющи, и ко пристанищу Божественному приводящи: Песнь 5. Ирмос: Угль исаии проявлейся, солнце из девственныя утробы возсия, во тьме заблуждшим, Богоразумия просвещение даруя. За милосердие приобщився Кресту Владыко, из глубины мя злых исторгл еси, и почтил еси соседением отчим, обезчествованный волею. Тернием венчався, иже венчаваяй цветы всю землю, страстей моих терние из корене сечеши слове, и насаждаеши во мне твой разум. Мученичен: Крепостию неможения вашего, святии Мученцы волею обложшеся, и укрепльшеся, бесов крепость отнюд погубисте. Мученичен: Вельми подвигшеся святии на земли, на Небесех велию славу обретосте, и великих бед избавляете нас, вас чтущих. Богородичен: Иже на плещу херувимску, на Небесех Боголепно носимый, яко воистинну пречистая, на руку твоею седый, распят быв, всех из тли избави. Ин. Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, Спасение отчаянных Христе Спасе мой, к тебе утренюю Царю мира, просвети мя сиянием твоим: иного бо разве тебе Бога не знаю. Наветы и ловленьми льстиваго, умерщвленаго оживи мя всенепорочная Владычице Богородице, яже рождши жизнь всех впостасную: да тя пою Благочестно всепетую. Яже агнца и пастыря, явльшися Дево Мати, упаси мя нравом заблужденнаго, и десным мя сочетатися овцам, в день судный сподоби: яко да твою Благодать пою Спасительную. От страстей омрачения, от соблазн прибывающих напастьми чуждаго, будущих же мук вечных согрешающим, избави мя отроковице твоими мольбами, молюся. Невесто Божия, в нюже вселися едино Божественное слово, всю просвещающее вселенную, возсияй ми зарю истиннаго покаяния: озари мне Спасительныя лучи, разоряющи страстей моих тьму твоими мольбами, молюся. Песнь 6. Ирмос: Глас глагол молебных от болезненныя Владыко, души услышав, от лютых мя избави: един бо еси нашего Спасения виновен. Плещи вдав на раны, и ланите твои на ударение, лице же Спасе на оплевание, Спасл мя еси много тебе согрешившаго в разуме и неведении. Якоже агнец, во еже заклатися, веден был еси Христе Боже мой: волка мысленнаго ядовитым угрызением умерших паки возводя к животу: слава распятию твоему. Мученичен: Законы соблюдающе Мученцы Владычния, беззаконен совет законопреступных отнюд уклониша, и умерше, жизнь будущую прияша. Мученичен: Ополчившеся святии радующеся, к сопротивным началом Божественными оружии сих победисте, и венцы победныя приясте от Бога. Богородичен: Да обожит человека, из тебе Дево раждается Бог, и распинается, и смерть вкушает, убивая Крестом мене древле убившаго. Ин. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи. Ныне к тебе прибегаю препетая, Спаси мя молитвами твоими и соблюди: елика бо хощеши, и можеши яко Мати вся укрепляющаго. Обуреваема бурею печалей, и потопляема настояньми треволнения, Спаси мя Богородице Дево раба твоего. Милосердия твоего сподоби мя, немилосердием и злобою одержимаго, и томлений предлежащих и огня вечнаго исхити мя. Грехи мира вземлющаго, пречистаго агнца заченши родила еси всенепорочная, грехов прощение даровати ми, молящися ему не престай. Песнь 7. Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя, высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу Духовную, сый Благословен и препрославлен. Падша мя преступлением воздвигл еси, на Крест воздвижен иже всех воскресение, и совоздвижение слове: и низвергл еси свергшаго борителя, всего бездельна мертва показал еси. слава державе твоей. Гвоздьми пригвоздил еси Христе грехи праоц~а, тростию же биемь, написал еси свободу всем человеком. слава страданию твоему, имже избавихомся тьмы страстей. Мученичен: Секоми быша по телесем скверноубийственными руками, добропобеднии Христовы великоМученцы, и пребываху Духом от Бога неразлучими, секуще мужества мечем, и закалающе льстиваго врага. Мученичен: Крепость непоборимую распеншагося Христа имея, воинство непобедимое, губительное воинство в конец погуби: пострадав же, венец победы прият, жизнь Блаженную и негиблемую. Богородичен: Палата одушевленная Царева, и Престол огнеобразный Дево показалася еси, на немже седя, воздвиже от перваго падения вся человеки, и соседением отеческим почте. Ин. Ирмос тойже. Живот впостасный нам рождши, смертию смерть яве погубльший, страсти умертви сердца моего, и источник слез подаждь ми чистая: яко да присно славлю тя. Надежда непостыдная, упование известное, и стена необоримая, покров же и помощница буди мне всенепорочная, уповающему на тя: и к свету настави чистая покаяния и умиления. Избавитися рабу твоему всякия злобы бесовския и печали, и осуждения, и вечнаго огня, Сына твоего умоли: яко да верою присно славлю тя. Пречистое зачатие, и нетленное Рождество, ты едина показала еси, Дева пребывши: Христа бо заченши чистая, над всеми Бога, человека бывша, верным на Спасение и избавление. Песнь 8. Ирмос: О подобии злате небрегше треБлаженнии юноши, неизменный и живый Божий образ видевше, среди огня воспеваху осуществованная да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. Людие непокоривии, без страха же беззаконная вся творяще, посреде беззаконною тя щедре, оправдающа беззаконныя, на древе воздвигше распяша: тебе же вся тварь славит, яко Господа и Владыку, воспевающи твое долготерпение. Окровавил еси Христе персты твоя на древе пригвождаемь, иже приносимую бесом кровь древле, на пагубу приносящим ю, преставил еси: темже тя славит вся тварь, Боже всех, воспевающи твое человеколюбие. Мученичен: Вод животных суще исполнь Мученцы, потоки лестныя изсушиша Божественными струями кровей, верою неуклонною зовуще: осуществованная да поет Господа вся тварь, и превозносит его во вся веки. Мученичен: Неисчетное множество кровей ваших святии, нечестия огнь погаси, и еллинскую многобожную разруши прелесть, всех же верных просвети поющих: да поет вся тварь Господа, и превозносит его во вся веки. Богородичен: Непорочная агница, Пророков же и Мучеников украшение, якоже агнца тя воздвижена на древо узревши, безначальное слово, плакаше горько, и глаголаше: осуществованная да поет Господа вся тварь, и превозносит его во веки. Ин. Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки. Прибежище Христианом и помощнице, в лютых одержима мя, пречистая Дево не презри, бедами обходимаго всегда, и многими устремлении лукавых бесов. Не забуди гласа молитвенник твоих, предстательнице страшная, но от всякия болезни, и от всякаго прещения мольбами твоими исхити: преклоняет бо Бога твоя Матерняя молитва. Утоли страстей моих лютую ныне бурю, чистая Благословенная: и победи отроковице, нещадно на мою нищету нападающих, вся враги безплотныя, яко да верою пою тя. От пещи искушений, от пламене грехов и огня страстей и геенны, и бесовскаго нашествия, в час скончания исхити мя едина Богородительнице, предстательнице верных. Песнь 9. Ирмос: Недоумеет всяк язык Благохвалити по достоянию, изумевает же ум и премирный пети тя Богородице, обаче Благая сущи, веру приими: ибо любовь веси Божественную нашу, ты бо Христиан еси предстательница, тя величаем. Да вообразит древле исаак твою страсть, связуется слове: разрешает же связанное овча в тойже образ, в саде савекове оставления, и отпустися невольная тогда жертва воистинну: тебе бо волею пожершуся, от зол разрешихомся. Красен добротою паче сынов человеческих, Христе сый доброты не имый, ниже вида, в страсти на древе Крестнем повешен, украшая нелепоту всего рода человеча: слава Благоутробию твоему, едине милосерде Господи. Мученичен: Сиона вышняго явистеся жителие Божественнии, и ангелом равночестнии Мученцы, яко сущии сограждане: и Церковь святии первородных светло просвещаете, сияюще светом Божественным, и мучения венцы украшаеми. Мученичен: Возлюбленнии друзи, вас преславно возлюбльшаго, избавите мя дружбы льстивыя, яже к плоти, святии Господни Мученцы: оСвящение же и просвещение и разрешение прегрешений лютых, всем совершающим память вашу испросите. Богородичен: Светил доброта течения обычнаго уступи, егда тя видеша солнца правды вознесена на Крест хотением: Дева же со учеником девственным восклицаше с плачем, увы мне, вопиющи, что сие странное зрение? Ин. Ирмос: Безначальна родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. тем всепетую Богородицу величаем. Человеколюбца Господа единаго многомилостиваго, паче ума же и слова родила еси: того моли Дево, в час страшный суда избавити раба твоего огня вечнаго. Нам поющим тя, и верою славящим, и к Божественному твоему покрову присно притекающим, подаждь с Небесе разрешение лютых, и мучащих страстей, Богоневесто, и муки и суда избави. Красен в видении, во вкушении же горчайший, иже мене уморивый греха плод, егоже напитахся в сытость, страшнаго чаю суда, от негоже мя исхити пресвятая Дево Мати. Ублажи пречистая, смиренное сердце мое, озлобленное сластными затворы, яко Благому родительница, и блага сущи вся: и к покаянию мя Благих дверей введи. Таже: Достойно есть: Ектениа, и светилен, и _псалмы обычны. На стиховне стихиры Крестны. Глас 2: Креста твоего древо, Христе Боже, древо животное показал еси нам верующим в тя, и сим упразднив державу имущаго смерти, оживил еси нас умерщвленыя грехом. темже вопием ти Благодателю всех Господи, слава тебе. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся, во вся дни наша возвеселихомся: за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. и призри на рабы твоя, и на дела твоя, и настави сыны их. Волею обнищав, обнищания ради адамова, Христе Боже, пришел еси на землю от Девы воплощься, и распятие прият, да нас свободиши от работы вражия: Господи слава тебе. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Мученичен: По Христе пострадавше даже до смерти, _о страстотерпцы Мученцы! души убо имате на Небесех в руце Божии, и по миру всему почитаемы суть ваша мощи, Священницы покланяются, и людие вси, радующеся, согласно вопием: сон честен пред Господем смерть Преподобных его. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Егда от древа тя: Егда нескверная агница виде своего агнца, на заколение яко человека волею влекома, рыдающи глаголаше: безчадствовати мя ныне тщишися Христе, рождшую тя. что сие сотворил еси избавителю всех? обаче воспеваю и славлю твою крайнюю Благость паче ума и слова, человеколюбче. Таже, Благо есть исповедатися Господеви: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, и ектении. Таже час 1-й, _псалмы обычны, и отпуст. В пяток Блаженны. Глас 2: Глас ти приносим разбойничь, и молимся: помяни нас Господи во Царствии твоем. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Искоренил еси Владыко, злобный терн, венец тернов волею носив, долготерпеливе. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще мене ради. Распят быв, безгрешне, на лобнем, сокрушил еси главу лукаваго, и вся человеки Спасл еси. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Сокрушаеми Мученцы, врага сокрушили есте всю силу, и победныя венцы приясте. Слава: Окроплением Божественныя крове вернии просвещаеми, едино в триех лицех Божество чтим. И ныне: Яко агнца повешена на древе, всенепорочная видящи Христа, рыдающи с плачем, того величаше.