<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Во вторник вечера, на Господи воззвах, стихиры Крестны, глас 2. Подобен: Егда от древа: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? яко у тебе очищение есть. Светити светила не терпяще омрачишася, на Кресте зашедшу тебе слове: земля же подвизашеся, и камение разседашеся, церковное Благолепие раздирашеся посреде, гробы отверзахуся, мертвии востаяху, ад издаяше вся сущия долу, беси побеждахуся, и сон всем вменяшеся смерть. Стих: Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Егда плодовитый тя Христе виноград, разбойник благонравный видев, лучший бысть разбойник благоискусен, и украдает прощение древних согрешений, зело благоестественне малым гласом: тому ревнители быти потщимся. еже помяни и нас человеколюбче, вси зовуще. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния да уповает Израиль на Господа. Сияет яко звезда на Небеси, в Церкви Божественный воистинну Крест твой Христе, опаляя убо бесы, верныя же просвещая, и посрамляя лица тебе распенших: имже прародители древом воображающим Креста, прежде от работы извел еси, и от камене мед ссати в пустыни сотворил еси. Таже стихиры минеи. Аще ли несть минеи, ины стихиры пресвятей Богородице, глас 8, подобен тойже: Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля от всех беззаконий его. Всем предстательницу тя человеком, всем прибежище великое, всем заступницу тя показа, Владычице, Христианом, иже из тебе в наше смешение оболкся Благоутробне, и распятие и смерть нас ради подят. что убо моли непрестанно, всем очищение низпослати прегрешений, Богоневестная. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Древле Дева и агница, зрящи из чрева ея, на древе повешена, яко осуждена со двема осужденнома, восклицающи глаголаше: Сыне и Боже мой, странно видимое страшное таинство: обаче мудрости твоея бездну испытати никтоже может: пою твое долготерпение. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Где твоего видения Благолепие? где красота скрыся доброты твоея, Сыне? како иже добротою неизреченная сотворивый Боже, красный в добротах, за вся человеки, безславен и безчестен на древе висиши, вида, ни доброты не имеяй, чадо? предобрая Дева вопияше, стенящи и плачущи. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Зайде светилов заря, земным светом побеждшися, обнажшимся на Кресте: побеждается убо присно хуждшее большим, и лучшему меньшее дает место, како убо не подобаше светящу Христу, скрытися заре чувственней? достойным глаголаше, тя зрящи пречистая, светилом света. Таже, Свете тихий: Прокимен: Милость твоя Господи, поженет мя вся дни живота моего. и Сподоби Господи, в вечер сей: На стиховне стихиры Крестны. Глас 2: Спаси мя Христе Спасе, силою крестною, спасый петра в мори, и помилуй мя Боже. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея, тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Да распнется вопияху, иже твоих дарований присно наслаждающиися, и злодея во благодателя место прошаху прияти, иже Праведников убийцы: молчал же еси Христе, терпя их суровство, пострадати хотя, и Спасти нас яко человеколюбец. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Мученичен: Лицы Мученичестии противишася мучителем, глаголюще: мы воинствуем Царю сил, аще и огню и мукам предасте нас: но не отметаемся Троическия силы. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Егда от древа тя: Болезни претерпевши многия в распятии Сына и Бога твоего пречистая, стеняше, слезящи и восклицающи: увы мне чадо сладкое, без правды како страждеши, хотя избавити яже от адама земнородныя? темже пречистая Дево, тебе молим верою: милостива нам того соделай. Таже: Ныне отпущаеши: и Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь, ектениа, и отпуст. Во вторник на повечерии, канон пресвятей Богородице. Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися. Слово моего приобретения отнюд несть к песнословию всечистая, яко покрывает мя грехов моих тьма: но _о Богородительнице! утесняема приими мя. Под твой покров прибегаю пречистая, от грех безчисленных в конец, и Бога и Владыку благопременна сотвори чистая, и Спаси мя. Слава: Ты мне Владычице теплое очистилище, к тебе прибегая спасуся, и приобрящу душевное Спасение: можеши бо вся, яко сущи Мати всех Бога. И ныне: Иже душам льстец, привлече мя в погибельный ров: но мне простри державную твою руку, Богородице Дево, и скоро ко свету возведи. Песнь 3. Ирмос: Утверди нас в тебе Господи, древом умерщвей грех, и страх твой всади в сердца нас поющих тя. Во многия впад разбойники окаянный, обнажен бых, уязвлен же и оставлен: но ты Богородице чистая, не презри мене. Обнажи адама прежде змий, прельстив древом, ныне же удобно плени душу мою: молюся ти Владычице, ущедри мя. Слава: Ныне тебе моя приношу тайная, истинней предстательнице моей и покрову: яко да сия мне не обличит Сын твой, на суде праведнем своем. И ныне: Помилуй нас чистая, помилуй: ибо от дел Спасения отнюд несть нам. темже верою теплою к тебе вопием: помилуй рабы твоя. Песнь 4. Ирмос: Пою тя, слухом бо Господи, услышах и ужасохся, до мене бо идеши, мене ищя заблуждшаго. тем многое твое снизхождение, еже на мя, прославляю многомилостиве. Боляща мя неисцельно Владычице, и обнищавша не презри: но даждь ми елей Благости твоея Дево, и твоими промышленьми обогати мя, еже от Бога златом нетленным. Добрых всех обнажихся, и лежу во злых, оболкся паче всех древле падших: и ныне прежними украси мя, и вторых избави Богоневесто. Слава: Блудницу превзыдох в блудех, и мытаря лихоимством всегда, словом и изволением: но убо обою покаяние, прежде конца стяжати ми Владычице сподоби. И ныне: Водворихся в пустыни печальней, удалихся от тебе Богородительнице, кто даст ми криле, и полещу, и прииду к тебе надежди моей, спасающей малодушие мене окаяннаго? Песнь 5. Ирмос: Света подателю, и веков творче Господи, во свете твоих повелений настави нас: разве бо тебе иного Бога не знаем. Яко невечерний свет от чрева твоего Владычице, сущим на земли возсиявший, смрадную душу мою озари чистая, и отжени всяку мглу сердца моего. Нощь мя покрывает лютая лукавых моих и злых деяний, но вопию ти Владычице: настави мя к свету Божественному твоего Сына и Владыки всепетая. Слава: И мене приими чистая, якоже блуднаго сына прият твой Сын и зиждитель всяческих, вопиющаго с ним: согреших воистинну, и Спаси мя Владычице. И ныне: Уязвившееся мое сердце прилоги лукаваго, пречистая, яко милостива исцели, на Кресте плотию уязвленнаго, неизглаголанно рождши. Песнь 6. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну, от тли Боже мя возведи. В ров греховный впадох, и к незабывающему не взираю Богу, страхом одержимь: но к тебе приметаюся Богоневесто. Покрывшееся люте сердце мое недоведомых прегрешений волною, всесильною твоею молитвою Богородице Дево окорми. Слава: Красоту мне видети славы твоея сподоби, егда от плоти моея хощу разлучитися, яко утверждение мое Владычице: да отсюду увем оставление. И ныне: Напастей и бед и скорбей избави рабы твоя, святая Владычице, яже к Богу твоими молитвами, верою к тебе прибегающия. Таже: Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 2: Тя величаем Богородице, вопиюще: радуйся жезле, от негоже безсеменно Бог прозябый, погуби на древе смерть. Песнь 7. Ирмос: Образу златому на поле деире служиму, трие твои отроцы небрегоша безбожнаго веления, посреде же огня ввержени, орошаеми пояху: Благословен еси Боже отец наших. Ныне тщится зияя враг прияти мя во утробу свою: ибо приношает ми отвсюду искушения и сети, весь пресекая, спех мой: но предваривши избави мя Дево Мати, от того навета лукаваго. Оскверняет и смущает чувствия и ум сопостат, и в ров отчаяния свести мя тщится. темже вопию ти единей: прибежище мое Богоневесто, избави мя от руки сего льстиваго. Слава: Иже древле три юноши от пещи горящия, Христе мой, избавлей, сам слове, и мене мольбами неискусобрачныя Матере твоея от пламене, егоже разжегох безмерными злыми, избави и ороси. И ныне: Вещно обрет сердце мое тлитель, умертви е: но ты мя убо силою Божественною одожди неискусобрачная Мати, и победити ми сподоби сего, яко да верою зову ти: Благословенная, яже Бога плотию рождшая. Песнь 8. Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте дела яко Господа, и превозносите во вся веки. Многими злыми моими погорблен быв люте, множеством тягот, и око мое отнюд на Небеса не смею возвести, но вопию ти: помилуй едина Богородице, мене падшаго. Воньже впадох гнев твоего Сына и Бога, чистая избави мя: и в час, воньже хощет творити испытание, буди ми помощь пречистая, и от шуих козлищь избави мя. Слава: Умерщвленнаго мя мысленно, от безчисленных моих зол, воздвигни Богоневесто отроковице: и мольбою твоею избави мя от всякия прелести душетленнаго врага и убийцы. И ныне: Злонеисправленная душе, како очернила еси зле первую доброту? како отвергла еси вся, яже к зиждителю твоему обеты, и прияла еси злобная? но гряди и притецы Благочестно к Богородице. Песнь 9. Ирмос: От Бога Бога слова, неизреченною мудростию, пришедшаго обновити адама, ядию в тление падшаго люте, от святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии единомудренно песньми величаем. Делы тяжкими чувства оскверних воистинну, и всего студодеяния исполнен есмь: но очисти убо пречистая, время мне испрошающи Благоумиления, да непрестанно тя величаю. Ты мя Богородице, оправдай, егда явятся дела сокровенная коегождо яве, имаши бо воистинну силу: и тьмы мя избави и во стране учини света молитвами твоими, идеже есть радость неизглаголанная. Слава: Молю тя слове, прежде пришествия конца покаяние ми даруй теплое, и умиление слезам, целомудрие вкупе и смирение, и любовь Божественную, и стаду твоему устроение, мольбами рождшия тя. И ныне: Умных же и чувственных, преминувши Дево славою и честию, разве Бога, не омерзи мене преминувшаго в прегрешениих, ветхих же и новых человек согрешших на земли: но твоею молитвою Спаси мя. Таже: Достойно есть: и поклон.Трисвятое. По Оч~е наш: тропари, и прочее обычно, и отпуст. В среду утра, по 1-м стихословии седальны Крестны, глас 2: Спасение соделал еси посреде земли Христе Боже, на Кресте пречистеи руце твои простерл еси, собирая вся языки, зовущия: Господи, слава тебе. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. Имже образом пленил есть враг адама древом снедным: такоже Господи, сам пленил еси ты врага древом Крестным, и страстию твоею: на се бо пришел еси вторый адам, взыскати заблуждшаго, и оживити умершаго: Боже слава тебе. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Тя величаем Богородице вопиюще: радуйся жезле, от негоже безсеменно Бог прозябый, погуби на древе смерть. По 2-м стихословии седальны, глас 2: Животворящий Крест твоея Благости, егоже даровал еси нам недостойным Господи, тебе приносим в молитву: Спаси град твой, мир даруяй Богородицы ради, едине человеколюбче. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. Просветивый земная Крестом и призвавый на покаяние грешныя, не отлучи мене стада твоего, пастырю добрый: но взыщи мене заблуждшаго Владыко, и святому твоему стаду сопричти, иже един Благ и человеколюбец. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Иже просветивый святыя твоя паче злата, и прославивый Преподобныя твоя, яко Благ: от нихже умолен бывая Христе Боже, жизнь нашу умири, яко человеколюбец, и молитву исправи яко кадило, иже едине во святых почиваяй. Слава, и ныне: КрестоБогородичен: Подобен: Милосердия сущи: Дева и Мати твоя, Христе, на Кресте зрящи тя мертва простерта, плачущи горько глаголаше: Сыне мой, что страшное сие таинство? иже всем даруяй живот вечный, волею на Кресте како умираеши смертию поносною? По 3-м стихословии седальны, глас 2: Подобен: Милосердия сущи: Распятися претерпел еси нас ради, и мертв быти Иисусе жизнодавче, яко да руку твоею создание от смертнаго осуждения избавиши, яко Благоутробен Бог и человеколюбец, за множество щедрот: иже един сый безгрешен. Яко разбойник исповедую, и вопию ти Благому: помяни мя Господи, во Царствии твоем: и с ним мя сопричти, иже волею страсти нас ради приемый. Слава, и ныне: КрестоБогородичен: Честным Крестом Сына твоего сохраняеми, Владычице чистая Богородице, всяк прилог борителя вси удобне побеждаем: сего ради по долгу тя уБлажаем, яко Матерь Божию, едину упование душам нашим. Канон честному и животворящему Кресту, [егоже краегранесие сице: Падение есть бесом, Крестное стояние.] Творение иосифово. Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися. Преступив первую заповедь древле первозданный, от сада смерть обем: воздвигнувыйся же на древо безсмертный, и смерти вкусивый, безсмертие всем человеком дарова. Кресту водрузившуся на земли, низпаде шатание врага, и отнюд потребися: прежде же отриновенный человек паки в рай входит. слава тебе тако единому Благоизволившему Богу нашему. Мученичен: Яко овни, яко агнцы словеснии, вси закалаеми, и на уды немилостивно ссекаеми прехвальнии Мученцы, и принесени бысте закланому яко овчата: и ныне Церковь святую первородных просвещаете. Мученичен: Крепкое стояние мудрии всегда творяще, лукавыя враги низложисте, мечи ссекаеми, и во огнь и в воду вметаеми: темже Блаженныя кончины страстотерпцы сподобистеся. Богородичен: Священный тя Пророческий лик нарицаше дверь непроходную, землю избранную, и гору несекомую, пречистая Владычице: Владыку бо всех родила еси волею распятие плотию приемшаго. Другий канон пресвятей Богородице. Глас 2. Ирмос: Грядите людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися. Вси вернии приидите, согласно воспоим Богородицу: та бо Христа родила есть паче ума человеча, и непрестанно молит Спасти всех нас. Иже образ отчи впостаси, из тебе прият смешение Богородительнице, и истлевший образ прослави, и сего нова сотвори. Херувим честнейши сущи, и Небесных круг превышши была еси: Бога бо паче ума во утробе твоей безстрастно вместила еси. Избавление наших грехов родила еси Благодателя Господа, изменивши мертвость праотца адама, возвела еси естество к Небесным. Песнь 3. Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин Господи, языческая неплодящая Церковь, пришествием твоим в нейже утвердися мое сердце. Распинаемь поколебал еси всю тварь Господи, и верныя утвердил еси, воспевающия силу твою, и неизреченное слове снизхождение твое. Рай отверзл еси Крестом твоим Владыко, и разбойника ввел еси познавшаго Царствие твое, и богатство Божественнаго твоего Благоутробия. Мученичен: Процветоша Мученцы якоже шипцы Благоуханнии, в мысленных дебрех, и злосмрадную прелесть отгнаша, и верных сердца оБлагоухаша. Мученичен: Светильницы вселенныя, верных Спасителие святии, светлыми Духа зарями всех просветите, вас по долгу уБлажающих. Богородичен: Воздвизаема на древо жизнодавца видящи, и волею умирающа, всем жизнь подающаго, боляше утробою всенепорочная. Ин. Ирмос: Утверди нас в тебе Господи, древом умерщвей грех, и страх твой всади в сердца нас поющих тя. Златую яко воистинну кадильницу, и ручку манны, и Божию гору, и палату красну Божественную, тя Дево именуем. Церковь и Священное жилище слова сущи Богородице: согрешений очистилище, пречистая, буди ми присноДево. Ни язык земнородных, ни ум безплотных возможет Рождество твое сказати: выше естества бо и смысла, Богородице зиждителя родила еси. Утверждение буди и прибежище, и покров Дево Богородительнице, верою к тебе прибегающим, и Божию тя Матерь провозвещающим. Песнь 4. Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но сам Господи воплощься, и Спасл еси всего мя человека. тем зову ти: слава силе твоей Господи. Упразднил еси начало лютаго миродержца, на древо возносимь, и клятву потребил еси. темже тя славим, иже тобою Спасени, едине Господи. Распростерта на древе видевшее тя солнце скры свет, горы и камение распадошася, и завеса церковная раздрася всесильне. Мученичен: Умерщвляеми, врага до конца умертвисте, железом стружеми, кожнаго умерщвления дебельства совлекостеся Мученцы Господни, и славою облекостеся. Мученичен: Усекаемыми главами Мученцы, ужасно лукавых сил главы отсекоша, и пребывающую славу наследоваша радующеся. Богородичен: Возсия из утробы твоея, отроковице неискусобрачная, отчее зарение Христос, и просвети вселенную, распинаемь, и бесовскую тьму потребил есть. Ин. Ирмос тойже Каплю ми умиления одожди Владычице, взимающи всяк сердца моего зной, и помышления моего мутныя потоки уставляющи. Оружием мя сластей уязвлена, и лежаща уранена, пречистая не презри, но исцели копием и кровию распятаго Сына твоего и Бога нашего. Обогативши владычеством всю тварь, люте мя обнищавша Благодатию Божественною ущедри: яко да величаю тя, яко Благую мою предстательницу, всенепорочная. Прохлади мя Дево покаянием, и одожди сердце мое изсохшее зноем страстей, изливающи на мя елей и целение милости твоея. Песнь 5. Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси Христе Боже: тобою бо Владыко к светоначальнику отцу твоему, от нощи неведения приведение имамы. На Кресте пригвоздився, земная основания поколебал еси, и копием прободаемь, змия началозлобнаго заклал еси, и токи Спасения всем Христе источил еси. Не терпел еси зрети заблуждаема, егоже рукама создав, руце распростерл еси слове на древе умерщвляемь, и оживил еси сего древом древле умершаго. Мученичен: Друзи Христовы, теплии человеком заступницы, цвети честнии, преудобреннии сосуди Духа, мудрии страстотерпцы, достойне уБлажаются. Мученичен: Законно пострада лик святых твоих страдалец, беззаконных посрами едине законодавче, силою твоею, и скончав течение, Мученически венчася. Богородичен: Явилася еси чистая, по Рождестве нетленна, Бог бо из тебе родися воплощаемь: егоже усмотривши распинаема, не терпящи, утробною болезнию восклицала еси. Ин. Ирмос: Света подателю и веков творче Господи, во свете твоих повелений настави нас: разве бо тебе иного Бога не знаем. Воплощенна из тебе Богородительнице, вернии познахом, без семене Сына рождшася Бога истинна, и человека естеством. темже тя славим. Под кров твой, пречистая, и заступление вернии всегда прибегающе верою, тебе ради Дево, избавляемся всякаго лютаго обстояния. Избави нас искушений, и от бури помышлений пречистая, всякаго гнева, и всякаго греха, глада же и губительства, и вечнаго Дево мучения. Предстательнице наша, Спасение и упование Владычице Христиан сущи, Спасай любовию тя присно верно воспевающих Дево всепетая. Песнь 6. Ирмос: Ко Господу от кита иона возопи: ты мя возведи из глубины ада, молюся, да яко избавителю во гласе хваления, истины же духом пожру тебе. На юныя главы полож длани иногда иаков, Крест прописоваше, на немже слове распростерл еси длани: и от руки льстиваго борца избавил еси Христе человечество. Распеншуся Христе тебе всеЦарю волею, царствующий грех потребися: адам же иже иногда древле из рая изгнанный, в той вселяется паки, тебе воспевая. Мученичен: Красны суще в ранах Священныя, иже Благолепием украсившияся Небесным, воистинну возлюбленныя Господни Мученки, несумненным сердцем воспоим. Мученичен: Неугасиму свещу свою соблюдше, Божественнии Мученцы, напоиша богатно кровьми своими, и Божественнаго чертога получиша вход радующеся. Богородичен: Поем тя всепетая, яко Бога рождшую препетаго, на древе сопротивоборца врага погубльша, и из тли избавльшаго воспевающих того страдания. Ин. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи. Иже волею вся соделавый, изволи во чрево неискусобрачныя вселитися: и иже тлением болящия, нетлением обогатил есть, яко милосерд. Превышши вышних сил, и святейши еси пренепорочная, паче естества вместивши, невместимое слово во чрево твое. На пути мя житейстем заблуждающа, и в безпутие часто впадающа греховное, к стези покаяния Владычице настави мя. Не презри чистая, мольбы наша, на тя возложших надежду раб твоих: прибежище бо Владычице, и душам очистилище ты еси. Песнь 7. Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя, высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу Духовную, сый Благословен и препрославлен. Оружие еже прежде обращаемое, плещи мне дает, отнележе копием прободеся, на Кресте воздвиженый, Благоутробне Господи. темже величаю тя, твоею честною страстию обрет безстрастие. Змий, иже моисеем возвышаемый на древо, Божественное возвышение проображаше Христово, льстиваго змия умертвившаго, всех же оживившаго нас умертвившихся преступлением. Мученичен: Сынове бываете Божественным приобщением, безначальна родителя Сыну собезначальну святии страсти пречистей уподобльшеся, темже братию вас нарицает, и наследники Царствия своего. Мученичен: На Крест возвышаеми, яко Владыка, и копием прободаеми, и мечи ссецаеми, на огнь же и воду разделяеми, и сдробляеми колесы Богоноснии радовахуся Мученцы. Богородичен: Грозд созревший, егоже невозделанно чистая возрастила еси на древе яко узре повешена взываше: чадо мое сладкое, мсто искапай, имже страстей пиянство отимется. Ин. Ирмос тойже Крепость моя и пение и Спасение, и известное заступление, и стена необоримая: сущи Владычице, борющия мя демоны побори, присно ищущия умертвити мя. Бога воплощши от девственных твоих кровей, обожившаго Дево человечество: темже мя страстьми оскверненнаго, и истлевша вражиими козньми, избави молитвами твоими. Пещь проображаше твое Рождество всенепорочная: отроки бо не опали, якоже ни утробу твою огнь непостоянный. темже молим тя: рабы твоя огня вечнаго избави. Песнь 8. Пещь иногда огненная в вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: Благословите вся дела Господня Господа. Кровию из твоих ребр нетленных искапавшею долготерпеливе, тварь освятися: реки же многобожия изсушены быша: тучи же явишася Благочестия, прелестей бездождие потребляющия. Распятия твоего солнце устыдеся, и своя лучи сокры: камение же распадошася, и ад низу устрашися: праведных же дуси взыграшася, чающе всеконечнаго слове избавления. Мученичен: Исцеления верным точат останки мощей страстотерпец, и всегда вреды неудобоисцельных болезней исцелевают: яко дивен еси Господи, зовем Благодарно, во святых твоих Мученцех. Мученичен: Уста зверей, и врения конобная, померзания же и студени, тяжесть зноя, ногтей истерзания претерпесте твердостию, и затворения, и нуждную смерть страстотерпцы. темже со Христом прославляетеся. Богородичен: Плоть из твоего чрева приемлет хотяй, и зримь бывает невидимый, и распятие приемлет, и клятва нарицается, от клятвы изымая всех Сын твой, Богорадованная Владычице. Ин. Ирмос: Древле оросившаго еврейския отроки в пламени, и опалившаго Господа халдеи преславно в нем, воспоем глаголюще: Благословите и превозносите его во веки. Живо и независтно Спасение нам земнородным, нескверная агница, яже породила еси агнца Божия, не презри мене зовуща: Благословите вся дела Господня Господа. Божественное твое пречистая, Рождество обнови нас, и всех чада показа и сыны дне и света, и Спасшеся взываем: Благословите вся дела Господня Господа. Живую воду породила еси чистая, от ложесн девических, и оставление источила еси от источника исцелений верным. темже вси зовем: Благословите вся дела Господня Господа. Грозд зрелый жизни ты возрастила еси чистая: лоза бо еси услаждающи землю Благими, юже поюще зовем: Благословите вся дела Господня Господа. Песнь 9. Ирмос: Безначальна родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем. Исцели сокрушение и окаянство мое твоею раною слове неизследованне, и погребенный образ лукавыми страстьми, очисти страстию твоею, Господи Боже Спасения моего. Виден был еси возносимь, на кипарисе Владыко, и на певке, и кедре ради Благости, един сый святыя Троицы, едину впостась имый во двою естеству, да Спасеши человечество. Мученичен: Крестом якоже щитом облекшеся Мученцы, невредими явистеся, всеми стрелами соделателя злобы. темже ныне того попираете, тому ругающеся яко худей птице всегда. Мученичен: Земля убо зинувши, крови ваша прият, Небо же Божественныя прият Духи, и со огненными чинми Божественному Престолу предстоите, страстоносны Мученцы, церковнии столпи непоколебимии. Богородичен: Истлевшее обновила еси естество праотчее, паче естества рождши, и девствующи, естеству всему создателя: егоже на Кресте повешена древле видящи, восклицала еси пречистая Мати Дево. Ин. Ирмос: От Бога Бога слова, неизреченною мудростию, пришедшаго обновити адама, ядию в тление падшаго люте, от святыя Девы неизреченно воплотившагося нас ради, вернии единомудренно песньми величаем. Человеколюбия мя Божественнаго сподоби отроковице, яже едина человеколюбца Бога, плоть от тебе заимовавша, неизглаголанно рождши, избави мя будущаго пламене, и муки всякия, любовию тебе славящаго. Яко твердую предстательницу, яко упование и стену, и надежду, и покров тверд, и необоримое утверждение, и небурное пристанище, едину крепкое прибежище стяжавше тя вси, Спасаемся всепетая. Свет рождшая Божественный, многими помрачившееся страстей наведеньми, и помышленьми чуждаго, сердце мое просвети отроковице, каплю подающи ми присно, от скверн греха Дево, очищающую мя. Таже, Достойно есть: И поклон. Ектениа и светилен и _псалмы обычныя. На стиховне стихиры Крестны, глас 2: Креста твоего древо Христе Боже, древо животное показал еси нам верующим в тя, и сим упразднил еси державу имущаго смерти: оживил же еси ны умерщвленныя грехом. темже вопием ти: Благодателю всех, Господи слава тебе. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся: во вся дни наша возвеселихомся, за дни, в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая. и призри на рабы твоя и на дела твоя, и настави сыны их. Волею обнищав обнищания ради адамова Христе Боже, пришел еси на землю от Девы воплощься, и распятие приял еси, да нас свободиши от работы вражия, Господи слава тебе. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Мученичен: Всяк град и страна чтут мощи ваша, _о страстотерпцы Мученцы: вы бо законно пострадавше, венцы Небесныя приясте, и сего ради святителем есте похвала и Церквам Благолепие. Слава, и ныне, КрестоБогородичен, глас 2. Подобен: Егда от древа тя: Грозд всезрелый чистая, егоже невозделанно во утробе носила еси, на древе яко узрела еси сего повешена, рыдающи восклицала еси, и взывала: чадо, сладость искапай, еюже отимется пиянство всякое страстей, Благодателю, мене ради тебе рождшия, своим Благоутробием умоляемь. Таже, Благо есть исповедатися Господеви: Трисвятое. По Оч~е наш, тропарь, ектениа, и час 1-й, и прочее, и отпуст. В среду, Блаженны, глас 2: Глас ти приносим разбойничь, и молимся: помяни нас Спасе, во Царствии твоем. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. На Крест вознесшуся ти Спасе, совознесл еси все человеческое естество, непрестанно поющее тя. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще мене ради. Адамово рукописание копием твоим раздрал еси, того написуя в книзе живых человеколюбче. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Подобницы бывше распятие претерпевшему, того общницы и славе явистеся Мученцы. Слава: Оц~ пребезначальный, Сын собезначальный, да поется во единой чести и славе купно со святым Духом. И ныне: На Кресте яко видевши, егоже без семене родила еси, того долготерпение отроковице, воспевала еси слезящи.