<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Глас 2. В субботу вечера, на малей вечерни, на Господи воззвах, стихиры воскресны, осмогласника, 3, повторяюще первую. Глас 2. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Прежде век от отца рождшемуся Божию слову, воплощшемуся от Девы Марии, приидите поклонимся: Крест бо претерпев, погребению предадеся, яко сам восхоте: и воскрес из мертвых, Спасе мя заблуждающаго человека. Христос Спас наш, еже на ны рукописание пригвоздив на Кресте заглади, и смертную державу упраздни: покланяемся его тридневному воскреснию. Со архангелы воспоим Христово воскресение: той бо есть избавитель и Спас душ наших, и в славе страшней и крепцей силе, паки грядет судити миру, егоже созда. Слава, и ныне, Богородичен, догматик, глас 2: _О превелия таинства! зря чудеса, проповедую Божество, еммануил бо естества убо врата отверзе яко человеколюбец, девства же ключи не разруши яко Бог: но сице от утробы пройде, якоже слухом вниде: тако воплотися, якоже зачатся: безстрастно вниде, несказанно изыде, по Пророку глаголющему: сия врата заключена будут: никтоже пройдет ими, токмо един Господь Бог Израилев, имеяй велию милость. Таже, Свете тихий: Посем, прокимен: Господь воЦарися, в лепоту облечеся. Трижды. Стих: Облечеся Господь в силу, и препоясася. Таже, Сподоби Господи в вечер сей: Иерей же ектении не глаголет: но поем: На стиховне, стихиру воскресну, глас 2: Воскресение твое Христе Спасе, всю просвети вселенную и призвал еси твое создание: всесильне Господи слава тебе. Ины стихиры пресвятей Богородице, глас тойже. Подобен: Егда от древа тя: Стих: Помяну имя твое во всяком роде и роде. Всех скорбящих радосте, и обидимых предстательнице, и убогих питательнице, странных же утешение, и жезле слепых, немощных посещение, труждающихся покрове и заступнице, и сирых помощнице, Мати Бога вышняго, ты еси пречистая: потщися, молимся, Спастися рабом твоим. Стих: Слыши дщи и виждь, и приклони ухо твое. Всякое беззаконие нещадно, всякий грех невоздержно окаянный соделах: всякаго осуждения достоин есмь! вины покаяния мне подаждь Дево, яко да не осужден тамо явлюся, тя бо написую молитвенницу, тя призываю предстательницу, не посрами мене Богоневестная. Стих: Лицу твоему помолятся богатии людстии. Иного прибежища чистая, к творцу и Владыце мы не имамы, разве тебе Богоневесто: да не отринеши нас теплым твоим предстательством, ниже посрамиши любовию притекающих под кров твой, Мати Бога нашего: потщися, и твою помощь даждь, и нынешняго гнева нас Спаси. Слава, и ныне, Богородичен, глас 2: Кто тя по достоянию похвалит и ублажит, отроковице Богоневестная, о еже тобою бывшем мирови избавлении: благодаряще убо зовем ти, глаголюще: радуйся, яже адама обожившая, и разстоящая совокупившая. радуйся, просветившая род наш светоносным воскресением Сына твоего и Бога нашего: тя бо Христианский род непрестанно ублажаем. Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое, и по Оч~е наш: Тропарь воскресн. Ектениа малая, и отпуст. В субботу на велицей вечерни, на Господи воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны осмогласника, 3: и анатолиевы, 4: и минеи 3, или 4, или 6, аще празднуется святый, Слава, минеи: И ныне, Богородичен первый, гласа. Стихиры воскресны, глас 2. Стих: Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени твоему. Прежде век от отца рождшемуся Божию слову, воплощшемуся от Девы Марии, приидите поклонимся: Крест бо претерпев, погребению предадеся, яко сам восхоте: и воскрес из мертвых, Спасе мя заблуждающаго человека. Стих: Мене ждут Праведницы, дондеже воздаси мне. Христос Спас наш, еже на ны рукописание пригвоздив на Кресте заглади, и смертную державу упраздни: покланяемся его тридневному воскреснию. Стих: Из глубины воззвах к тебе Господи, Господи, услыши глас мой. Со архангелы воспоим Христово воскресение: той бо есть избавитель и Спас душ наших, и в славе страшней и крепцей силе, паки грядет судити миру, егоже созда. Ины стихиры анатолиевы, глас тойже Стих: Да будут уши твои, внемлюще гласу моления моего. Тебе распеншагося и погребеннаго, ангел проповеда Владыку, и глаголаше женам: приидите видите, идеже лежаше Господь: воскресе бо, якоже рече, яко всесилен. темже тебе покланяемся единому безсмертному: жизнодавче Христе, помилуй нас. Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи, кто постоит? яко у тебе очищение есть. Крестом твоим упразднил еси, юже от древа клятву, погребением твоим умертвил еси смерти державу: востанием же твоим просветил еси род человеческий. сего ради вопием ти: Благодетелю Христе Боже наш, слава тебе. Стих: Имене ради твоего, потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Отверзошася тебе Господи, страхом врата смертная, вратницы же адовы видевше тя, убояшася: врата бо медная сокрушил еси, и вереи железныя стерл еси, и извел еси нас от тьмы и сени смертныя, и узы наша растерзал еси. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Спасительную песнь поюще, от уст возслем: приидите вси в дому Господнем припадем, глаголюще: на древе распныйся, и из мертвых воскресый, и сый в недрех отчих, очисти грехи наша. Ины стихиры пресвятей Богородице, поем их, идеже несть минеи. Творение павла аморрейскаго. Глас 6. Подобен: Отчаянная жития ради: Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление: и той избавит Израиля от всех беззаконий его. Яже ненадежных упование известное, и согрешающих Спасение, Марие всепетая чистая Богородице, приими моление мое сие, и испроси ми разрешения всех, яже согреших в житии, Матерними твоими молитвами, и Спаси от бед и будущаго суда Владычице, великия ради твоея милости. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. Лукаво время живота моего, лукаво и исполнь всякия злобы, сатане лукавому люте мя смущающу, ты мя Богородительнице, избави того пакости, ты мя от уст онаго исторгни пресвятая: на тя бо все возложих чаяние мое, Спаси мя твоими бодрыми молитвами. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Радуйся, непостыдная предстательнице. радуйся, преБлагая Богородице. радуйся, очистилище мира. радуйся, радосте скорбящих, и пристанище обуреваемым. радуйся, яже всем помогающая сущим в нуждах. ты убо сохрани и мене Дево, всех скорбных, пренепорочная Владычице. Слава, и ныне, Богородичен: Прейде сень законная, Благодати пришедши: якоже бо купина не сгараше опаляема, тако Дево родила еси, и Дева пребыла еси. вместо столпа огненнаго, праведное возсия солнце: вместо моисеа, Христос, Спасение душ наших. Таже вход с кадилом. Свете тихий: Прокимен и ектении. На стиховне стихиры воскресны, глас 2: Воскресение твое Христе Спасе, всю просвети вселенную и призвал еси твое создание: всесильне Господи слава тебе. Ины стихиры по алфавиту. Стих: Господь воЦарися, в лепоту облечеся. Древом Спасе упразднил еси, юже от древа клятву, державу смерти погребением твоим умертвил еси, просветил же еси род наш востанием твоим. темже вопием тебе: животодавче Христе Боже наш, слава тебе. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. На Кресте явлься Христе пригвождаем, изменил еси доброту зданий: и безчеловечие убо воини показующе, копием ребра твоя прободоша, евреи же печатати гроба просиша, твоея власти не ведуще. но за милосердие утроб твоих, приемый погребение, и тридневен воскресый Господи слава тебе. Стих: Дому твоему подобает святыня Господи, в долготу дний. Животодавче Христе, волею страсть претерпевый смертных ради, во ад же снизшед яко силен, тамо твоего пришествия ожидающия, исхитив яко @от зверя@{из руки} крепкаго, рай вместо ада жити даровал еси. темже и нам славящим тридневное твое востание, даруй очищение грехов, и велию милость. Слава, и ныне, Богородичен: _О чудесе новаго всех древних чудес! кто бо позна Матерь без мужа рождшую, и на руку носящую, всю тварь содержащаго? Божие есть изволение, рождшееся. егоже яко мл\днца пречистая, твоима рукама носившая, и Матерне дерзновение к нему имущая, не престай молящи о чтущих тя, ущедрити и Спасти души наша. Таже: Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: Тропарь воскресн, глас 2: Егда снизшел еси к смерти, животе безсмертный, тогда ад умертвил еси блистанием Божества. егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы Небесныя взываху: жизнодавче Христе Боже наш, слава тебе. Богородичен: Вся паче смысла, вся преславная твоя Богородице, таинства, @@чистоте запечатанной, и девству храниму@@{чистотою запечатана, и девством хранима}, Мати позналася еси неложна, Бога рождши истиннаго: того моли Спастися душам нашим. В субботу на повечерии, канон пресвятей Богородице. [тоже и от оклеветаша, в печалех, и напастех сущии да поют.] Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь славно бо прославися. Яже всем удобь послушная в скорби, и в печали помогающая, Богородице Благая, Благодать подаждь пети тя дерзающим, Владычице скорбящих радосте. Многобогатную Благодать стяжавши Владычице, дерзновенною твоею молитвою, преславно изми мя от напастей, убогаго раба твоего, скорбящих радосте. Слава: От враг видимых и невидимых избави, молимся, к тебе прибегающих Богородице, и разори всяк совет борющих нас. И ныне: Отими поношение человеческое, и клеветы наветник от мене, Богородице, молю тя: да усердно славлю Господа, егоже питала еси. Песнь 3. Ирмос: Утверди нас в тебе Господи, древом умерщвей грех, и страх твой всади в сердца нас поющих тя. Врагов наветы разори суетныя, всепетая Богородице: не оскудей молитвами твоими, снабдящи нас восхваляющих тя. Призри чистая, милостивным твоим оком, и избави мя всякаго навета видимых и невидимых врагов, ослепивши зеницы очес их. Слава: Злое нападение врагов, яко огнь палящее, ищущих всегда погубити нас Дево, росою молитв твоих угаси. И ныне: Неугасимая лампадо, заре присносиятельная, нощию мя скорбей одержима, просвети молитвами твоими, рождшая солнце славы Христа. Песнь 4. Ирмос: Услышах Господи глас твой, егоже рекл еси, глас вопиющаго в пустыни, яко возгремел еси над водами многими, твоему свидетельствуяй Сыну, весь быв сошедшаго Духа, возопи: ты еси Христос, Божия мудрость и сила. Спасения тя мост, молитву неусыпну, заступление твердо молим: умилосердися и виждь нашу нестерпимую печаль, болезни, скорби, страсти, и благопременно посети Мати Божия, радость скорую подающи. Не непричастни есмы Владычице, твоего заступления в скорбех: темже и ныне нам помози вскоре, люте обуреваемым руку простирающи чистая: буди милостива болезнем нашим, Мати Божия, радость скорую подающи. Слава: Не уповаша Владычице на тя беззаконнующии, но уповаша на язык велеречив, на язык человечь, присно завистно излиявшийся, неправедно пролияти кровь искренняго, рыкающе: ты же чистая, челюсти их сокруши. И ныне: Смири Владычице, врагов вознесенную выю велеречующих, советы и злонравия, и сердца поучающаяся злым на мя по вся дни: крепость же и победу подаждь призывающим тя, Мати Божия, радость скорую подающи. Песнь 5. Ирмос: Угль исаии проявлейся, солнце из Девственныя утробы возсия, во тьме заблуждшим, Богоразумия просвещение даруя. Молитвеннице неложная, упование Христиан, обрадованная, приими мольбы от нас прилежно призывающих и молящихся тебе. Источник тя жизни сущи чистая, безсмертия источающий воды, земнороднии познавше ублажаем. Слава: Вооружися на ны лукавно враг, языком якоже мечем погубити хотя: но твоею, Богородительнице, крепостию предвари. И ныне: Пучину, чистая, заступлению кто изочтет силы твоея? темже нас сущих в нужде скоро предвари. Песнь 6. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи. Целомудрия сущи ходатаица, призывающим тя ныне явися, и от всяких избави напастей и бед, Богоневесто. Злодейства вражия разори, и клеветы неправедныя устави, Благословенная пречистая, избавляющи неповинныя от скорби. Слава: Лютыми грехи окружени, и напастными бедами потопляеми, под Божественный покров твой прибегаем, Мати Христа Бога. И ныне: Неискусомужно рождши Господа, явися по Рождестве паки девствующи: _о преславнаго чудесе, в тебе соделаннаго, Богоневесто! Таже: Господи, помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 2: Моление теплое, и стена необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием ти: Богородице Владычице предвари, и от бед избави нас, едина вскоре предстательствующая. Песнь 7. Ирмос: Да преславное Рождество твое Христе, еже от Девы прообразиши яве, неопалимы в пещи отроки сохранил еси, песньми поющия тебе: отцев Боже Благословен еси. _О благоутробия твоего Дево чистая! решиши бо безмерныя печали и напасти, призывающим в нужде и обстоянии: темже и ныне помози Благословенная, тя восхваляющим. Покажи скорое твое заступление, покажи яко можеши, яко Мати Богу, призываем тя от сердца со слезами припадающе, скорбь укроти и болезнь рабов твоих вскоре. Слава: Уста человеком яко львом лютым, гроба тяжчайше отверзошася, горько поглотити мя: но ты Богородице, явися надежда ненадеющимся, и низложи крепость их Благословенная. И ныне: Да узрят врази и постыдятся, да разумеют и видят твою, еже по нам сопротив борющую силу, и в пропасть преисподнюю низложи их Благословенная, надеждо ненадеющихся. Песнь 8. Ирмос: Пещь иногда огненная в вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: Благословите вся дела Господня Господа. Прибежище наше, и миру радование, Богородительнице, умилосердитися потщися, и спешно Благодать твою подаждь нам оскорбленным, и заступи Благая, твоя рабы. Совет суетен совещаша люте на ны безбожных сонмища, якоже прежде ахитофел. но вопием: твоими молитвами сей разори, низложши сих крепость Богородице. Слава: Призывающих тя Богородице, от души неложно, во всякой скорби и в болезнех различных, и бедах лютых, спешно услыши Владычице, сих избавляющи присно молитвами твоими. И ныне: Да имя твое Богородице, на земли славословится, иже из тебе возсияв, грешником державную надежду и стену тя дарова: тобою бо всякое дыхание к Богу притекает. Песнь 9. Ирмос: Недоумеет всяк язык Благохвалити по достоянию, изумевает же ум и премирный пети тя Богородице: обаче Благая сущи, веру приими, ибо любовь веси Божественную нашу, ты бо Христиан еси предстательница, тя величаем. Да заградится всяк язык, лукавым поучаяйся: да молчат устна льстивая, и уста неправедно глаголющая на праведнаго беззаконие, гордынею и завистию враждебною вкупе, Богородицы молитвою, и святых Христовых. Иже в молитвах бодрую, чистую Богородицу, призываем вси болезнию и скорбию одержими, взывающе: Владычице чистая, скоро избави от одержащих болезней рабы твоя присно, яко по Бозе заступницы иныя не имамы. Слава: Отчаявшихся велие прибежище, обуреваемых тихое пристанище, ты еси Богородице. темже и мы притекаем, взывающе: да не постыдимся Мати истиннаго живота, но да благодаряще усердно тя величаем. И ныне: Приими, отроковице пречистая, Божественную песнь, воздавающи Благодать на тя надеющимся, и мир испроси Церквам присно послати, да Христианский всяк язык тя величает. Таже: Достойно есть: И прочее обычно, и отпуст. В неделю на полунощнице, канон Троичный, творение митрофаново, егоже краестрочие: Тригубый пою Богоначалия свет. Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися. Троичное и единоначальное естество Божества, песненно воспоим глаголюще: милости пучину неизчерпаемую, существенную яко имущи, тебе кланяющихся соблюди и Спаси, яко человеколюбец. Иже источник, и корень отец сый, яко виновен, иже в Сыне, и святем твоем дусе, срасленнаго Божества трисолнечный сердцу моему источи свет, и причастием осияй, Богодетельнаго сияния. Слава: Трисветлая единице Богоначальная, весь разори грехов и страстей моих мрак, светлых лучей твоих сладчайшими причащеньми, и сотвори мя твоея неприступныя славы храм и сень пречистую. Богородичен: Ток древний естества нашего, страдавший безместно, и к тли поползшийся пречистая, воплощься во утробе твоей Бог слово, человеколюбне осия, и Богоначалию трисветлому нас тайно научи. Песнь 3. Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя, возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен, паче тебе Господи. Равенством естества Богоначалие единочестное славлю тя лицы: живот бо от живота ты произшед нетленно, един сый Бог наш, и несть свят, паче тебе Господи. Ты чины невещественныя и Небесныя составил еси, яко зерцала твоея доброты: Троице нераздельное единоначалие, пети непрестанно тебе: но и ныне наше от бренных уст приими хваление. Слава: Утверди на камени веры, и разшири любве твоея пучиною сердца и мысль твоих раб, единице трисолнечная: ты бо Бог наш, на негоже уповающе, да не посрамимся. Богородичен: Иже всяк прежде состав осуществовавый твари, во утробе твоей осуществовася, неизчетною Благостию Богородице, и свет трисолнечный всем возсия единаго Божества и Господьства. Седален, глас 2. Подобен: Благоутробия: Егда в начале адама создал еси Господи, тогда слову твоему впостасному возопил еси Благоутробне: сотворим по нашему подобию, Дух же святый соприсутствоваше содетель. темже вопием ти: творче Боже наш, слава тебе. Слава, и ныне, Богородичен: Егда к нам Бог приити изволи, тогда в твою пречистая, чистейшую утробу вселися, и Спасе тобою человеческое смешение, даровавый всем Царство Небесное. темже вопием ти, Богородице чистая, радуйся Владычице. Песнь 4. Ирмос: Пою тя, слухом бо Господи услышах и ужасохся, до мене бо идеши, мене ищя заблуждшаго. тем многое твое снизхождение, еже на мя, прославляю многомилостиве. Разумети тя ниже чинове могут невещественнии ангельстии, единице, Троице безначальная: но убо мы бренным языком твою существенную Благость воспеваем, и верою славим. Сый создатель естества человеческаго, вседержителю, все мое видиши ныне, яко всевидец неможение: темже ущедри раба твоего, и к жизни лучшей паки возведи. Слава: Единицы начальныя несмесна три лица воспеваем, яко свойственне имущая, и раздельне впостаси: но убо соединена и нераздельна, в совете же, и славе, и Божестве. Богородичен: Храм тя чист и пренепорочен, присноДево Богородице, вседетель обрете едину яве от века, в нюже вселься: вообрази человеческое естество, яко человеколюбец. Песнь 5. Ирмос: Просвещение во тьме лежащих, Спасение отчаянных Христе Спасе мой, к тебе утренюю Царю мира, просвети мя сиянием твоим: иного бо разве тебе Бога не знаю. Яко всячески на вся сущия твоего промысла, миродарныя простираяй лучи, и Спасительныя, Царю мира, соблюди мя в мире твоем: ты бо живот и мир всяческому. Моисею в купине яко явился еси в видении огненне, ангел нареклся еси отчее слово, еже к нам твое предявляя пришествие: имже всем яве возвестил еси державу Богоначалия единаго, триипостасную. Слава: Яже естественную, соприсносущную славу предложиши, единоначальнейшая Троице святая, воспевающих тя православною верою, твоея славы видети сподоби, безначальную, и едину зарю трисолнечную. Богородичен: Содержительный по существу сый Бог слово, всем веком, Дево Мати, во чреве твоем удержася неизреченно, человеки призывая ко единству единаго Господьства. Песнь 6. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи. Волителю милости, помилуй в тя верующих, Боже трисолнечне, и прегрешений избави, и страстей, и бед, рабы твоя. [Дважды.] Слава: Неизреченною пучиною Благости, необмыслимую твоего сияния, и трисияннаго Божества светодательную зарю подаждь ми. Богородичен: Неизреченне Дево, вышний человек бысть из тебе, в человека по всему оболкся, и светом мя трисолнчным озари. Седален, глас 2. Подобен: Благоутробия: Благоутробия пучину нам прострый, приими нас милостиве, призри на люди тя славящия, приими песнь просящих тя, Троице единице безначальная: на тя бо уповаем всех Бога, прегрешений дати прощение. Слава, и ныне, Богородичен: Благоутробия рождши источник, милостива ты еси Благая Богородице: ты бо верных едино заступление, ты скорбящих утешение. темже тебе ныне вси верою припадаем, обрести разрешение лютых, обогатеющеся единою тебе помощию. Песнь 7. Ирмос: Образу златому на поле деире служиму, трие твои отроцы небрегоша безбожнаго веления: посреде же огня ввержени, орошаеми пояху: Благословен еси Боже отец наших. Уставляеши присно ангельская воинства к непреложению, едине сый неизменне и триипостасне Господи: покажи убо и мое сердце непреложно всегда, во еже славити тя тепле, и воспевати Благочестно. [Дважды.] Слава: Лицы умнии невещественных существ, твоими лучами Боже единоначальне, и трисолнечне, озаряеми бывают, положением втории светове: ихже и мене сияньми, и причастием покажи свет, яко светодетель трисиянен. Богородичен: Направляти нас и возвышати к Небесем не оскудей, тебе любящих, иже за неизреченное человеколюбие, быв человек во утробе Девы, и обожив человека, и на Престоле славы со отцем седяй. Песнь 8. Ирмос: О подобии злате небрегше треБлаженнии юноши, неизменный и живый Божий образ видевше, среди огня воспеваху: осуществованная да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. Неприступная Троице соприсносущная, собезначальная, Богоначальная, неизменная во всех, кроме светоносных свойств, всякий лукавый упраздни сопротиволежащих совет, и стужения демонов, невредна соблюдаяй мя присно, Господи всех. [Дважды.] Слава: Премудре и всемощне, неописанное, трисолнчное единоначалие составльшее мир, и соблюдающее в невредимом чине всесовершенном, вселися в мое сердце, пети и славити тя немолчно с лики ангельскими во вся веки. И ныне: Премудросте отчая, непостижиме, неизреченне, Божий слове, непреложное твое естество не изменив, естество человеческое милостивне восприял еси: и единственную Троицу чести всех научил еси, яко Господоначалие всех веков. Песнь 9. Ирмос: Яже прежде солнца светильника Бога возсиявшаго, плотски к нам пришедшаго, из боку Девичу неизреченно воплотившая, Благословенная всечистая, тя Богородице величаем. От света безначальна, собезначален Сын свет возсия, и соестественный свет Дух изыде, неизреченно Боголепно, нетленну Рождеству уверяеми, вкупе же и неизреченному исхождению. Возсияй в сердцах трисолнчное Божество, воспевающих тя, трисиянным светом твоим: и даждь разум еже во всех разумети, и деяти твое хотение Благое и совершенное, и величати и славити тя. Слава: Неизчетен естеством сый яко Бог, неизчетную пучину щедрот яко имея, ущедрила еси Троице прежде: тако и ныне ущедри рабы твоя, и от прегрешений избави, и напастей и обстояний. Богородичен: Спаси мя Боже мой, от всякаго искушения и озлобления, иже в триех лицех воспеваемый несказанно, единственне Бог и всесильный, и твое стадо сохрани, Богородицы молитвами. Таже Троичны григориа синаита. Достойно есть: И прочее полунощницы, писано в конце книги сея. В неделю на утрени, на Бог Господь тропарь: Егда снизшел еси: Слава, и ныне: Вся паче смысла: По 1-м стихословии, седальны воскресны, глас 2: Благообразный иосиф, с древа снем пречистое твое тело, плащаницею чистою обвив, и Благоуханьми во гробе нове закрыв положи: но тридневен воскресл еси Господи, подая мирови велию милость. Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, не забуди убогих твоих до конца. Мироносицам женам при гробе представ ангел вопияше: мвра мертвым суть прилична, Христос же истления явися чуждь. но возопийте: воскресе Господь, подая мирови велию милость. Слава, и ныне, Богородичен: Препрославленна еси Богородице Дево, поем тя: Крестом бо Сына твоего низложися ад, и смерть умертвися, умерщвленнии востахом, и живота сподобихомся: рай восприяхом древнее наслаждение. тем Благодаряще, славословим яко державнаго Христа Бога нашего, и единаго многомилостиваго. По 2-м стихословии седальны, глас 2. Камень гробный запечатати не возбранив, камень веры воскрес подал еси всем, Господи слава тебе. Стих: Исповемся тебе Господи всем сердцем моим, повем вся чудеса твоя. Учеников твоих лик с мироносицами женами радуется согласно: общий бо праздник с ними @празднуют@ празднуем, в славу и честь твоего воскресния. и теми вопием ти, человеколюбче Господи: людем твоим подаждь велию милость. Слава, и ныне, Богородичен: ПреБлагословенна еси Богородице Дево, воплощшим бо ся из тебе ад пленися, адам воззвася, клятва потребися, ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. тем воспевающе вопием: Благословен Христос Бог Благоволивый тако, слава тебе. По непорочнах впакои, глас 2. По страсти шедша во гроб жены, во еже помазати тело твое Христе Боже, видеша ангелы во гробе, и ужасошася: глас бо слышаху от них, яко воскресе Господь, даруя мирови велию милость. Степенна, глас 2. Антифон 1: Ихже стихи повторяюще поем: На Небо очи пущаю моего сердца, к тебе Спасе, Спаси мя твоим осиянием. Помилуй нас согрешающих тебе много, на всякий час, _о Христе мой, и даждь образ прежде конца покаятися тебе. Слава: Святому Духу, еже царствовати подобает, освящати, подвизати тварь: Бог бо есть, единосущен отцу и слову. И ныне, тойже. Антифон 2: Аще не Господь бы был в нас, кто доволен цел сохранен быти от врага, купно и человекоубийцы? Зубом их не предаждь Спасе, твоего раба: ибо львовым образом на мя подвизаются врази мои. Слава: Святому Духу живоначалие и честь: вся бо созданная, яко Бог сый @силою@ укрепляет соблюдает во отце, Сыном же. И ныне, тойже. Антифон 3: Надеющиися на Господа, уподобишася горе святей: иже никакоже движутся прилоги вражиими. В беззаконии рук своих да не прострут Божественне живущии: не оставляет во Христос жезла на жребии своем. Слава: Святым Духом точится всяка премудрость: отсюду Благодать апостолом, и страдальчествы венчаются Мученцы, и Пророцы зрят. И ныне, тойже. Прокимен, глас 2: Востани Господи Боже мой повелением, имже заповедал еси, и сонм людей обыдет тя. Стих: Господи Боже мой на тя уповах, Спаси мя. Всякое дыхание: Ев\глие воскресно, и прочая по ряду. Воскресение Христово: _псалом 50. Канон воскресн. Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Во глубине постла иногда, фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть, препрославленный Господь, славно бо прославися. Припев: Слава Господи, святому воскреснию твоему. Мирский князь Блаже, емуже написахомся, заповеди твоея не послушавше, Крестом твоим осудися: приразися бо ти яко смертну: отпаде же власти твоея державою, и немощный обличися. Избавитель рода человеческаго, и нетленному животу начальник в мир пришел еси: воскресением бо твоим раздрал еси смертныя пелены, еже славословим вси: славно бо прославися. Богородичен: Превышши явилася еси чистая присноДево, всякия невидимыя же и видимыя твари: зиждителя бо родила еси, яко Благоволи воплотитися во утробе твоей, егоже со дерзновением моли, Спасти души наша. Другий канон крестовоскресн, [егоже краестрочие: Пою хвалу живоносному слову.] Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Нетрену, необычну, немокренно морскую шествовав стезю, избранный вопияше Израиль: Господеви поим, яко прославися. Сила немощных, воскресение падших, и нетление умерших был еси Христе, плоти твоея страстию: яко прославися. Ущедри падший образ, и воскреси сокрушенный, содетель Бог и обновитель умерщвлен быв всех оживи: яко прославися. Ин канон пресвятей Богородице, [егоже краестрочие: Пою хвалу живоносней отроковице.] Глас 2. Песнь 1. Ирмос тойже. Невещественная древле лествица, и странно оледеневший путь моря, твое являше Рождество чистая, еже поем вси: яко прославися. Сила вышняго, впостась совершенная, Божия мудрость, воплощшися пречистая, из тебе, к человеком @беседова@{приближися} яко прославися. Пройде сквозе дверь непроходную, заключенныя утробы твоея, правды солнце чистая, и мирови возсия: яко прославися. Катавасиа: Отверзу уста моя: Песнь 3. Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая Церковь, пришествием твоим, в нейже утвердися мое сердце. Тварь в страсти твоей изменяшеся, зрящи тя в нищетне образе от беззаконных поругаема, основавшаго вся Божественным мановением. От персти по образу мя рукою твоею создал еси: и сокрушенна паки в персть смертную за грех, Христе сошед во ад, совоскресил еси. Богородичен: Чини удивишася ангельстии пречистая, и человеческая устрашишася сердца о Рождестве твоем: темже тя Богородицу верою чтим. Ин. Ирмос: Лук сокрушися сильных державою твоею Христе, и силою немощствующии препоясашася. Иже всех вышши Христос, умалися малым чим, страстию плотскою, ангельскаго естества. Мертв со беззаконными вменився, сияя женам венцем славы Христе, явился еси от воскресния. Ин. Ирмос тойже. Иже времене превышший всякаго, яко временем творец, из тебе Дево волею мл\днец создася. Чрево пространнейшее Небес воспоим, имже адам на Небесех радуяся живет. Песнь 4. Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но сам @Господи@{Господь} воплощься, и Спасл еси всего мя человека. тем зову ти: слава силе твоей Господи. Предстоиши судищу яко судимь, Боже мой, не вопия Владыко, суд износя языком: имже страстию твоею Христе вселенней соделал еси Спасение. Страстию твоею Христе, врагу оскудеша оружия, противным же еже во ад схождением твоим, грады разрушишася, и мучителева дерзость низложена бысть. Богородичен: Тя пристанище Спасения, и стену недвижиму, Богородице Владычице, вси вернии свемы: ты бо молитвами твоими избавляеши от бед души наша. Ин. Ирмос: Услышах Господи, славное твое смотрение, и прославих человеколюбче, непостижимую твою силу. Видевши на древе тя Христе пригвождена Дева, яже неболезненно тя рождшая, Матерски болезни претерпе. Побеждена бысть смерть, мертв пленяет адова врата: всеядцу бо разоршуся, яже паче естества вся ми даровашася. Ин. Ирмос тойже. Се превознесеся Божественная гора дому Господня, превышше сил, БогоМатерь явственнейше. Законов естественных кроме, едина Дево рождши владычествующаго тварию, сподобилася еси Божественнаго звания. Песнь 5. Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси Христе Боже: тобою бо Владыко, к светоначальнику отцу твоему, от нощи неведения, приведение имамы. Яко кедры Христе, языков шатание сокрушил еси волею Владыко: яко изволил еси на кипарисе, и на певке, и кедре, плотию совозвышаемь. В рове Христе преисподнем положиша тя бездыханна мертва: но твоею язвою забвенныя мертвыя, иже во гробех спящия, уязвен с собою воскресил еси. Богородичен: Моли Сына твоего и Господа, Дево чистая, на тя уповающим мир даровати, плененным избавление, от сопротивных настояний. Ин. Ирмос: Угль исаии проявлейся, солнце из девственныя утробы возсия, во тьме заблуждшим, Богоразумия просвещение даруя. Постити отвергийся адам, вкушает смертоноснаго древа первый: но сего грех потребляет, распныйся вторый. Естеством человеческим страстен же и смертен был еси, иже безстрастный невещественным Божеством, обезтливый умерщвленныя Христе, от преисподних адовых воскресил еси. Ин. Ирмос тойже. Облацы веселия сладость кропите сущим на земли: яко отроча дадеся, иже сый прежде век, от Девы воплощься Бог наш. Житию и плоти моей свет возсия, и дряхлость греха разруши: напоследок от Девы без семене воплощься вышний. Песнь 6. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну: от тли Боже мя возведи. Яко злодей праведник осудися и со беззаконными на древе пригвоздися, повинным оставление своею даруя кровию. Единем убо человеком, первым адамом древле в мир вниде смерть, и единем воскресение Сыном Божиим явися. Богородичен: Неискусомужно Дево родила еси, и вечнуеши Дева, являющи истиннаго Божества, Сына и Бога твоего образы. Ин. Ирмос: Глас глагол молебных от болезненныя Владыко, души услышав, от лютых мя избави: един бо еси нашего Спасения виновен. Блюстители положил еси падшему, херувимы древа животнаго, но видевше тя, двери отверзошася: явился бо еси путетворя разбойнику в рай. Пуст ад и испровержен бысть смертию единаго: еже бо многое богатство сокровиществова, един о всех нас Христос истощил есть. Ин. Ирмос тойже. Естество человеческое работающее греху, Владычице чистая, тобою свободу улучи: твой бо Сын, яко агнец, за всех закалается. Вопием ти вси истинней БогоМатери, прогневавшия рабы избави: едина бо дерзновение к Сыну имаши. Кондак, глас 2: Воскресл еси от гроба всесильне Спасе, и ад видев чудо, ужасеся, и мертвии восташа: тварь же видящи срадуется тебе, и адам свеселится, и мир Спасе мой воспевает тя присно. Икос: Ты еси свет омраченным, ты еси воскресение всех, и живот человеков, и всех совоскресил еси, смертную державу Спасе разорь, и адова врата сокрушивый слове: и мертвии видевше чудо чудяхуся, и всяка тварь срадуется о воскресении твоем человеколюбче. темже и вси славим и поем твое снизхождение, и мир Спасе мой, воспевает тя присно. Песнь 7. Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть: Христос же простре Богочестивым отроком росу Духовную, сый Благословен, и препрославлен. Не терпел еси Владыко, за Благоутробие смертию человека зрети мучима, но пришел и Спасл еси твоею кровию, человек быв: сый Благословен, и препрославлен Бог отец наших. Видевше тя Христе, оболчена во одежду отмщения, ужасошася вратницы адовы: безумнаго бо мучителя раба, Владыко, пришел еси убити: сый Благословен и препрославен Бог отец наших. Богородичен: Святых святейшую тя разумеем, яко едину рождшую Бога непременнаго, Дево нескверная, Мати безневестная: всем бо верным источила еси нетление, Божественным Рождеством твоим. Ин. Ирмос: Ветии явишася отроцы, любомудрейшии древле: от Богоприятныя бо души Богословяще, устнами пояху: преБожественный отцев и наш Боже Благословен еси. Осуди праотца древле во едеме преслушание: но волею судимь бысть, преступльшему разрешая прегрешения, преБожественный отцев Бог, и препрославлен. Спасл еси уязвеннаго языком, завистию человекоубийцы, @во едеме вольным угрызением: вольною бо страстию@{во едеме: вольное бо угрызение вольною страстию} исцелил еси, преБожественный отцев Бог, и препрославлен. Богородичен: Ходяща мя в сени смертней призвал еси к свету, темнозрачный ад, блистанием облож Божества, преБожественный отцев Бог, и препрославлен. Ин. Ирмос тойже. Зряше в нощи убо иаков, яко в гадании Бога воплощенна, из тебе же светлостию явися поющим: преБожественный отцев Бог, и препрославлен. Знамения яже в тебе неизреченнаго проявляя снятия, со иаковом борется: имже волею соединися человеком чистая: преБожественный отцев Бог, и препрославлен. Мерзок иже не проповедует тя Девы Сына, единаго от препетыя Троицы несумненною @верою@ {мыслию}, и языком вопия: преБожественный отцев Бог, и препрославлен. Песнь 8. Ирмос: Пещь иногда огненная в вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: Благословите вся дела Господня Господа. Кровию твоею Христе, очервлено плоти твоея зряще одеяние трепетом ужасахуся многому твоему долготерпению, ангельстии чини, зовуще: Благословите вся дела Господня Господа. Ты мое смертное одеял еси щедре, в безсмертие востанием твоим. темже веселящеся Благодарственно воспевают тя избраннии людие Христе, зовуще тебе: пожерта бысть воистинну смерть победою. Богородичен: Ты иже отцу неразлучнаго, во утробе Богомужно поживша безсеменно зачала еси, и неизреченно родила еси Богородительнице пречистая: темже тя Спасение всех нас свемы. Ин. Ирмос: О подобии злате, небрегше треБлаженнии юноши, неизменный и живый Божий образ видевше, среди огня воспеваху: осуществованная да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. Виден был еси на Кресте пригвождаемь, иже богатый в милости, волею погреблся еси: и тридневно воскресл еси, и избавил еси вся человеки человеколюбче, верою поющия: да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. Избавити от истления, сошед в преисподняя слове Божий, егоже создал еси Христе, силою твоею Божественною, и без истления сотворь, славы присносущныя твоея причастника соделал еси, да поет, зовущи, вся тварь, и превозносит Христа во веки. Ин. Ирмос тойже. Виден бысть на земли тобою, и с человеки поживе, иже Благостию несравненный и силою, емуже поюще вси вернии зовем: осуществованная да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. Воистинну тя чистую проповедающе славим Богородицу: ты бо едина родила еси от Троицы воплощенна, емуже со отцем и Духом вси поем: да поет Господа вся тварь, и превозносит во вся веки. Таже, поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: с припевом: Честнейшую херувим: Песнь 9. Ирмос: Безначальна родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем. Яко в раи насаждено на лобнем Спасе, требогатое древо твоего пречистаго Креста, кровию и водою Божественною, яко от источника Божественнаго, ребра твоего Христе, напояемо, живот нам прозябло есть. Низложил еси сильныя, распныйся всесильне, и еже низу лежащее во адове твердыни, естество человеческое вознес, на отчем посадил еси Престоле. с нимже тебе грядущу покланяющеся, величаем. Троичен: Единицу тричисленную, Троицу единосущную православно поюще вернии, славим: непресекомо преБожественное естество, трисветлую, невечернюю зарю, едину нетленную нам свет возсиявшую. Ин: Ирмос: От Бога Бога слова: Посреде осужденных, яко агнец возвышен был еси Христе, на Кресте, на лобнем копием в ребро прободаемь, живот даровал еси нам перстным яко Благ, верою чтущим Божественное твое воскресение. Иже своею смертию, смерти державу силою упразднившему Богу вси вернии поклонимся, яко иже от века мертвыя совоскреси, и всем подает живот и воскресение. Ин. Ирмос: Весь еси желание, весь сладость, слове Божий, Девы Сыне, Боже богов, Господи, святых пресвятый. тем тя вси с рождшею величаем. Жезл крепости дадеся естеству тленному, слово Божие во утробе твоей чистая: и сие воскреси, до ада поползшееся. темже тя всечистая, яко Богородицу величаем. Юже изволил еси Владыко, приими милостивно молитвенницу, Матерь твою о нас, и твоея Благости всяческая исполнятся: да тя вси яко Благодетеля величаем. По катавасии, ектениа малая. Таже, Свят Господь Бог наш. Посем е_ксапостиларий утренний. На хвалитех стихиры воскресны, глас 2: Стих: Сотворити в них суд написан: слава сия будет всем Преподобным его. Всякое дыхание и вся тварь, тя славит Господи, яко Крестом смерть упразднил еси, да покажеши людем, еже из мертвых твое воскресение, яко един человеколюбец. Стих: Хвалите Бога во святых его, хвалите его во утвержении силы его. Да рекут иудее, како воини погубиша стрегущии Царя? почто бо камень не сохрани камене жизни? или погребеннаго да дадят, или воскресшему да поклонятся, глаголюще с нами: слава множеству щедрот твоих, Спасе наш, слава тебе . Стих: Хвалите его на силах его, хвалите его по множеству величествия его. Радуйтеся людие и веселитеся, ангел седяй на камени гробнем, той нам Благовести, рек: Христос воскресе из мертвых, Спас мира, и исполни всяческая Благоухания: радуйтеся людие и веселитеся. Стих: Хвалите его во гласе трубнем: хвалите его во _псалтири и гуслех. Ангел убо еже радуйся, прежде твоего зачатия Господи, Благодатней принесе: ангел же камень славнаго твоего гроба в твое воскресение отвали: ов убо в печали место, веселия образы возвещая: сей же в смерти место, Владыку жизнодавца проповедуя нам, темже вопием ти: Благодетелю всех, Господи слава тебе. Ины стихиры анатолиевы, глас 6. Стих: Хвалите его в тимпане и лице, хвалите его во струнах и органе. Возлияша мвра со слезами на гроб твой жены, и исполнишася радости уста их, внегда глаголати: воскресе Господь. Стих: Хвалите его в кимвалех доброгласных, хвалите его в кимвалех восклицания: всякое дыхание да хвалит Господа. Да похвалят языцы и людие Христа Бога нашего, волею нас ради Крест претерпевшаго, и во аде тридневновавшаго: и да поклонятся его из мертвых воскреснию, имже просветишася всего мира концы. Стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука твоя, не забуди убогих твоих до конца. Распят и погребен был еси Христе, якоже изволил еси, испровергл еси смерть, и воскресл еси во славе, яко Бог и Владыка, даруя мирови жизнь вечную и велию милость. Стих: Исповемся тебе Господи, всем сердцем моим, повем вся чудеса твоя. _О воистинну беззаконнии, печатавше камень, больших нас чудес сподобисте! имут разум стражие, днесь пройде из гроба, и глаголаху: рцыте, яко нам спящим, приидоша ученицы, и украдоша его. и кто крадет мертвеца, паче же и нага? сам воскресе самовластно яко Бог, оставль во гробе и погребательная своя: приидите видите иудее, како не расторже печати, смерть поправый и роду человеческому безконечную жизнь даруяй, и велию милость. Слава, стихира евангельская. И ныне, Богородичен: Преблагословенна еси Богородице: Славословие великое. По славословии тропарь: Воскрес из гроба, и узы растерзал еси ада, разрушил еси осуждение смерти Господи, вся от сетей врага избавивый, явивый же себе апостолом твоим, послал еси я на проповедь, и теми мир твой подал еси вселенней, едине многомилостиве. На литургии Блаженна, глас 2: Глас ти приносим разбойничь, и молимся: помяни нас Спасе, во Царствии твоем. Стих: Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят. Крест тебе приносим в прощение прегрешений: егоже нас ради приял еси человеколюбче. Стих: Блажени миротворцы, яко тии Сынове Божии нарекутся. Покланяемся твоему Владыко погребению, и востанию: имиже от тления избавил еси мир человеколюбче. Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Смертию твоею Господи, пожерта бысть смерть: и воскресением твоим Спасе, мир спасл еси. Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы лжуще мене ради. Мироносицы сретил еси, воскрес от гроба, и учеником возвестил еси, рещи твое востание. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Иже во тьме спящии тя свет видевше, в преисподнейших адовых Христе воскресоша. Слава: Оц~а прославим, Сыну поклонимся вси, и святому Духу верно воспоим. И ныне, Богородичен: Радуйся Престоле огнезрачный. радуйся, невеста неневестная. радуйся, яже Бога человеком Дево рождшая. Прокимен, глас 2: Крепость моя и пение мое Господь, и бысть мне во Спасение. Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя. Аллилуиа: Услышит тя Господь в день печали, защитит тя имя Бога иаковля. Стих: Господи Спаси Царя, и услыши ны, воньже аще день призовем тя.