<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> Во вторник вечера, на Господи воззвах, стихиры Крестны, глас 1, Подобен: Прехвальнии Мученцы: Стих: Аще беззакония назриши Господи, Господи кто постоит? яко у тебе очищение есть. На Кресте пригвождаемь, Христе Боже, яко человек, человеческое естество обожил еси, и началозлобнаго умертвил еси змия. нас свободил еси клятвы яже от древа, яко Благоутробен быв клятва: пришел еси, яко да всем подаси Благословение, и велию милость. Стих: Имене ради твоего потерпех тя Господи, потерпе душа моя в слово твое, упова душа моя на Господа. Всякия превышши чести сый Владыко, обезчеститися Благоволил еси, поносную претерпев щедре на древе смерть, еяже ради безсмертие, обят род человеческий, и жизнь первую восприят, тебе умершу плотию всесильне. Стих: От стражи утренния до нощи, от стражи утренния, да уповает Израиль на Господа. Кресте всечестный, верных всех очистилище, вся освяти тебе покланяющияся и Христа славящия, руце пречистеи простершаго на тебе неизреченнаго ради Благоутробия и концы земли вся во едино собравшаго. Ины стихиры Богородице, глас 1. Подобен: Небесных чинов: Стих: Яко у Господа милость, и многое у него избавление, и той избавит Израиля от всех беззаконий его. У Креста предстоящи Сына и Бога твоего, и долготерпение того смотряющи, глаголаше плачущи Мати чистая: увы мне, чадо сладчайшее! что сия страждеши неправедно слове Божий? да Спасеши человечество. Стих: Хвалите Господа вси языцы, похвалите его вси людие. У Креста предстоящи, невесто неискусомужная, и яже от болезней язвы приемлющи, вопияше: да не безчадну мя явиши, чадо мое, рождшую тя слове Божий: не остави мя едину единородный, отцу соприсносущный. Стих: Яко утвердися милость его на нас, и истина Господня пребывает во век. Внегда тя раждах, болезни никакоже имех: и како ныне болезни подемлю, тебе слове неправедно распинаему? вопияше горько Дева слезящи. увы мне! не терплю видети на Крест, воздвижена тя человеколюбче. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Твоего Сына и Владыку, древле яко видела еси, на Кресте руце распростерша, и копием ребра ископоваема, Мати чистая рыдающи взывала еси: увы мне! како страждеши, страсти человеков отемляй человеколюбче? Таже, Свете тихий: Посем прокимен дне. Сподоби Господи в вечер: И ектениа. На стиховне стихиры Крестны, глас 1: Крест водрузися на лобнем, и процвете нам безсмертие, от источника приснотекущаго ребра Спасова. Стих: К тебе возведох очи мои живущему на Небеси. се яко очи раб в руку господий своих, яко очи рабыни в руку госпожи своея: тако очи наши ко Господу Богу нашему, дондеже ущедрит ны. Неразрушена стена нам есть честный Крест Спасов: на него бо надеющеся, Спасаемся вси. Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас, яко по многу исполнихомся уничижения: наипаче наполнися душа наша поношения гобзующих, и уничижения гордых. Мученичен: _О добрыя купли вашея святии! яко крови дасте, и Небесныя наследовасте, и привременно искусившеся, вечно веселитеся: воистинну добра ваша купля, тленная бо оставльше, нетленная восприясте, и со ангелы ликовствующе, поете непрестанно Троицу единосущную. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Подобен: Небесных чинов: Воздвижена яко виде на Кресте агнца, непорочная Дева плачущи вопияше: сладкое мое чадо, что новое и преславное видение? како содержай всяческая горстию, на древе пригвождаешися плотию? Таже, Ныне отпущаеши: Трисвятое. По Оч~е наш: тропарь святому, и отпуст. Во вторник на повечерии, канон пресвятей Богородице. Глас 1. Песнь 1. Ирмос: Твоя победительная десница Боголепно в крепости прославися: та бо безсмертне, яко всемогущая противныя сотре, Израильтяном путь глубины новосоделавшая. Иже воинством Небесным недоведомый, отроковице всенепорочная, плоть прият от плоти твоея, и обнови истлевшую преступлением первым. Песньми ублажим вернии, Божия слова паче словесе родительницу: сия бо пренепорочная, земным явися украшение, и всем согрешающим предстательница бысть. Слава: Явилася еси пространнейши Небес: творца бо всяческих вмещши Мати присноДево. темже вопию ти: тесноты всякия мя смертородныя избави Богорадованная. И ныне: Даждь нам помощь чистая, обуреваемым мольбою скорбей, низложи врагов наших лукавая возношения, и подаждь всем Спасение, Благочестно тя славящим. Песнь 3. Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся, препояши мя с высоты силою, еже вопити тебе святый: одушевленный храме, неизреченныя славы твоея человеколюбче. Полный истощавается нас ради, и приемлет безначальный от тебе начало Дево пренепорочная, и видится невидимый, и питаяй всяческая, млеком питается, обновити человеки промышляя. Исцели сокрушение наше Дево неискусобрачная, исцелителя рождшая, и Господа, вход нам к жизни показавшаго Благодатию: егоже непрестанно моли ущедрити и Спасти рабы твоя. Слава: Яже едина естество человеков обожившая, паче естества всенепорочная, рождшемуся из тебе молися, согрешений наших прощение дати, и радование вечное, пресвятая Дево всепетая. И ныне: В лености иждив жизнь, припадаю ти пречистая, яже к Богу присными молитвами твоими воздвигни мой ум, и просвети всего мя очерненаго, покаяния светлостьми, да верою и любовию славлю тя. Песнь 4. Ирмос: Гору тя Благодатию Божиею приосененную, прозорливыма аввакум усмотрив очима, из тебе изыти Израилеву провозглашаше святому, во Спасение наше и обновление. Божественную тя палату слова знаем, в нюже вселися плотию, обнови нас истлевших страстьми. темже чистая, Божию Матерь тя чтим, и от тебе рождшагося славим. Вселися во утробу твою Дево, слово воплощшееся, и всельшуюся прежде клятву в естество человеческое изгна, и своим Божественным совокуплением обожи Боголепно, сего ради тя воспеваем. Слава: Мертвость подят адам всенепорочная, отнележе вкуси плода тленнаго: ныне же твоим Рождеством оживе, и в селениих райских водворяется. сего ради тя по долгу воспеваем. И ныне: Уставила еси ток смертный, рождши безсмертия источник Христа Бога, чистая. того убо моли Богоблагодатная, души моея уморившия исцелити страсти, и Спасти мя. Песнь 5. Ирмос: Просветивый сиянием пришествия твоего Христе, и осветивый Крестом твоим мира концы, сердца просвети светом твоего Богоразумия, православно поющих тя. Возсия от чрева твоего незаходимое солнце пренепорочная, и тьму до конца потреби, и землю уясни разумы Божественными: темже верно воспеваем тя. Радуйся, ангельский глас взываем ти пречистая: родила бо еси великаго совета ангела, и отцу собезначальна, плоть бывшаго Дево, за еже Спасти человека. Слава: Господь вселься чистая, во чрево твое, иже Благочестно в него верующия, избавил есть от владычествия вражия: темже велегласно вси воспеваем тя пречистая. И ныне: Облекся в мя Владыка, из тебе пройде всенепорочная, и истлевшее естество обожи: но того моли Богородительнице, нага всякаго греха сотворити мя. Песнь 6. Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения. Спаси люди твоя, Боже наш: ты бо крепость немощствующих и исправление. Без семене Бога во чреве зачала еси, и по Рождестве страннем Дева пребыла еси всенепорочна: темже хвалами славим тя, иже тобою пречистая, избавльшеся клятвы. Лествица, юже иаков виде: гора присенная: всесветлый облак Божественнаго света: дверь, еюже Бог един пройде: Благословенная в женах, ты еси пренепорочная. Слава: Законов естественных кроме родила еси Дево неискусобрачная, слово Божие впостасное, исцеляющее наше сокрушение: егоже прилежно моли, Спасти всех нас. И ныне: Болевшую мою душу преступленьми принес, взываю ти всесвятая, преславная, чистая: исцели и Спаси мя ходатайством твоим, яко да воспою и величаю заступление твое. Господи помилуй, трижды. Слава, и ныне: Седален, глас 1: Твое предстательство имуще пречистая, и твоими молитвами лютых избавляеми, Крестом Сына твоего везде соблюдаеми, по долгу тя вси Благочестно величаем. Песнь 7. Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки Спасе три превозносимый, мир обнови, во чреве твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен. Закона сени, и предняя гадания Богогласных Пророк, твое безсеменное Рождество яве провозвестиша, пречистая всенепорочная: еже воспевающе зовем, воспетаго отцев Бога и препрославленнаго. Восток солнца родила еси БогоБлагодатная чистая, просвещшаго верных всех исполнения, нощь же умальшаго злочестия. темже чтим воспетаго отцев Бога и препрославленнаго. Слава: Купина иногда неопальная, всенепорочная, твое воображаше чрево, ибо не опали тя отнюд огнь Божества. темже молю тя, огня негасимаго избави мя, яко да пою немолчно чистая, величия твоя. И ныне: Мати Божия, верных помоще, согрешающих очищение, Благих всех подательнице, приими мя Благоутробием твоим милостивным припадающа, и приходяща к тебе с плачем, и просящаго разрешения согрешений моих. Песнь 8. Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою Благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: Благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки. Законнии образи, и предняя гадания Дево, Господню тя чистую Матерь предсказаша яве: мы же сбытие вещей ныне видяще, поем тя согласно, и славословим во вся веки. Украсися Божественными добротами, без разсуждения в добротах, слово Божие рождши всенепорочная, красотами Божественными всех сердца уясняющее, верою песнословящих его во вся веки. Слава: Священными гласы издалеча сказаша Пророцы, Матерь тя быти всенепорочная Владыце Богу, емуже вси зовем: Благословите вся дела Господа, пойте и превозносите его во веки. И ныне: Яко красна, яко предобра Дево, краснаго в добротах, паче вины родила еси Христа, емуже вси зовем: Благословите вся дела Господа, пойте и превозносите его во веки. Песнь 9. Ирмос: Образ чистаго Рождества твоего, огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да тя Богородице непрестанно величаем. Естество еже прежде осужденное земных Дево, преестественным твоим Божественным Рождеством безсмертие улучи: и доброту прежнюю восприят, поюще тя согласно радостными песньми. Носиши вся носящаго, и млеком питаеши, всем пищу дающаго: велие и страшное, еже паче ума твое таинство, ковчеже честнаго Священства Дево Богородице. темже тя вси ублажаем. Слава: Свет мне лежащу, пречистая, в лености тьмы, ныне возсияй, ослепляющия ми помыслы страстей решащи, и мир глубок всенепорочная, присно содевающи в души моей, славити тя. И ныне: Страшуся судища неумытнаго, и судии незабвеннаго всенепорочная: имам бо множество согрешений безчисленное, в лености жив всестрастный: темже мя Богородице, ущедривши помилуй. Таже, Достойно есть: И поклон. Трисвятое. и по Оч~е наш: тропари, и прочее обычное, и отпуст. В среду утра, по 1-м стихословии, седальны Крестны. Глас 1. Распеншуся ти Христе, погибе мучительство, и попрана бысть сила вражия: ниже бо ангел, ни человек, но ты сам Господи Спасл еси нас, слава тебе. Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу его, яко свято есть. Креста твоего древу покланяемся человеколюбче: яко на нем пригвоздился еси животе всех, и рай отверзл еси Спасе, верою пришедшему к тебе разбойнику, и пищи сподобил еси исповедающаго тя: помяни мя Господи. приими якоже онаго и нас зовущих: согрешихом вси, милосердием твоим не презри нас. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Агнца на Кресте агница зрящи, с разбойникома распинаема тя долготерпеливе слове, и копием к ребра прободаема, восклицаше вопиющи матерски: что странное и ужасное, Иисусе мой, таинство, несказанно совершаемое? како покрываешися гробом неописанный Боже? да мя рождшую тя не оставиши, Сыне мой сладчайший. По 2-м стихословии седальны, глас 1: Спаси, Господи, люди твоя и Благослови достояние твое, победы на сопротивныя даруя и твое сохраняя Крестом твоим жительство. Стих: Бог же Царь наш прежде века, содела Спасение посреде земли. Оружие Крестное во бранех явися некогда Благочестивому царю константину, непобедимая победа на враги веры ради: сего трепещут сопротивныя силы: сей бысть верных Спасение, и павлу похвала. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Мученичен: Болезньми святых, имиже о тебе пострадаша, умолен буди Господи: и вся наша болезни исцели человеколюбче, молимся. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Твое предстательство имуще пречистая, и твоими молитвами лютых избавляеми, Крестом Сына твоего везде соблюдаеми, по долгу тя вси Благочестно величаем. По 3-м стихословии седальны, глас 1. Подобен: Гроб твой: На древе тя слове Крестнем, за милосердие милости, повешена плотию волею, яко виде солнце, не терпя дерзновения помрачися. темже омраченную душу мою просвети неприступным светом твоим, и Спаси мя, молюся. Распрострый на Кресте длани твоя щедре, языки бывшия далече от тебе, собрал еси славити многую твою Благостыню: но призри на наследие твое, и низложи воюющих на ны, Крестом твоим честным. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: Нескверная агница, агнца и пастыря повешена на древе мертва зрящи, плачущи вещаше, матерски восклицающи: како претерплю твое еже паче слова Сыне мой снитие, и вольныя страсти, Боже преБлагий? Канон честному и животворящему Кресту, [егоже краегранесие: Крестом Спасаемь есмь, пострадавшаго Владыки. Творение иосифово.] Глас 1. Песнь 1. Ирмос: Горькия работы избавлься Израиль, непроходимое пройде яко сушу, врага зря потопляема, песнь яко Благодетелю поет Богу, чудодеющему мышцею высокою, яко прославися. На Кресте воздвизаемь Христе, совоздвигл еси падшаго человека, и всю вражию силу низвергл еси слове. темже твоя страсти воспеваю пострадавшаго, и от страстей избавльшаго мя. Славы Господь ты еси, иже славою венчавый человека, тернием венчался еси, яко да терноносное естество наше сотвориши плодоносно, садителю Божественных деяний. Мученичен: Святых собор пресвятый законно пострадавый, всю кровей святых теченьми тварь освятил есть, и скверныя бесом жертвы приносимыя, о Бозе отце потребил есть. Мученичен: Ваша всесвятии Мученцы, облацы мучений не скрыша терпеливная борения: темже паче солнечных лучь славнии явистеся, облистающе яве зари Спасения. Богородичен: Оружием снедашеся пречистая, страстей Сына твоего, яко зряше того копием прободаема, еже в раи возбранительное отревающаго оружие, не дающее верным Божественнаго входа. Другий канон пресвятей Богородице, глас 1. Песнь 1. Ирмос: Твоя победительная десница Боголепно в крепости прославися, та бо безсмертне, яко всемогущая, противныя сотре, Израильтяном путь глубины новосоделавшая. Струи мне слез душевных даруй всенепорочная, яже источник оставления рождши, греховную скверну отмывающа, и во смирении жизнь мою изводяща. Превышши бысть чистая твари, Бога воплощши. темже молю тя: от гноя страстей возстави мя, и к Божественней высоте безстрастия возведи. Милостива ми явися чистая, в день судный, молюся, всякаго избавляющи мя страшнаго стояния и лютаго мучения, прибегающаго под кров твой пречистая Владычице. Мраком греховным одержима мя, и падша пречистая, воздвигни, слез тучу дающи ми, имиже омыю скверная дела: тя бо едину заступницу имамы Богородице. Песнь 3. Ирмос: Не мудростию и богатством да хвалится смертный своим, но верою Господнею православно взывая Христу Богу, и поя присно: на камени твоих заповедей утверди мя Владыко. Ископаша ти беззаконнии руце и нозе Иисусе мой, дланию неизреченно создавшаго первее Христе Боже человека, и страстию страстей, и тли всех свобождшаго. Да станет, вопияше Иисус, луна же и солнце, еже на Кресте прописуяй пострадавшаго Владыку плотию, светилом помрачение. имже тмы начала лукавая посрамлена быша. Мученичен: Терпяху усердно раны славнии Мученицы, и уязвляеми, велиара змия уязвиша крепко: темже душ наших раны исцеляют присно, Божественным мановением. Мученичен: Капища бесовская и храмы разористе Мученицы, болезньми же и мужеством сами себе преславно храмы воздвигосте Благодатию, вместительны отцу, и Сыну, и святому Духу. Богородичен: В час страстей, краснаго добротою зрящи Дево, видения ниже доброты имуща, вопияла еси горько чистая, восклицающи: увы мне, како страждеши Сыне, от страстей всех хотяй избавити? Ин. Ирмос: Едине ведый человеческаго существа немощь, и милостивно в не воображся: препояши мя с высоты силою, еже вопити тебе святый: одушевленный храме неизреченныя славы твоея, человеколюбче. Храм была еси пречистая, всеми царствующаго, бывша мя вертеп душетленных разбойник, исхити от тех озлобления, и Божественнаго Духа чисто жилище яви мя. [Дважды.] Слез ми посли тучу, изсушающу течения лукавых моих деяний, молюся, яже Благоутробия рождши тихую пучину, Христа Бога нашего, Богородице Дево всепетая. Крепость нам и столп непоколебимь буди Богорадованная, и щит, и оружие непобедимое, мысленных враг полки от нас возбраняющи, Богородице пречистая, верою и любовию почитающих тя. Песнь 4. Ирмос: Слыша древле аввакум Христе чудный твой слух, и страхом взываше: от юга Бог приидет, и святый от горы приосененныя чащи, Спасти помазанныя: слава силе твоей Господи. Раны и язвы Христе претерпел еси, язвы сердца моего исцеляя, желчи вкусив горькия, сладкаго вкуса тлетворнаго отемля вред: на древе же пригвождся древнюю клятву потребил еси. Далече отриновенныя от тебе языки, воздвизаемь на Кресте близ привлекл еси, примирил же еси нас отцу долготерпеливе, в среду ввел еси яко ходатай себе: и посреде земли страсть претерпел еси поносную. Мученичен: В море кровей ваших тайно БогоБлаженнии, со всеми своими воинствы, мысленный фараон впад потопися. темже радостию вы Спасшеся приидосте ко обетованней земли, и Небеснии граждане бысте. Мученичен: Возмогоша вжиляеми Христовою страстию Блаженнии, страсти различныя восприяти на честней плоти. сего ради уставляют страсти душ же и телес, восхваляющих тех, и Блажащих всегда. Богородичен: Неправедно зрящи заколение тя Христе рождшая, рыдающи вопияше ти: правосуде Сыне, како неправедно осудился еси, хотяй оправдати преступлением осужденыя древле, и к тлению поползшияся? Ин. Ирмос: Гору тя Благодатию Божиею приосененную, прозорливыма аввакум усмотрив очима, из тебе изыти Израилеву провозглашаше святому, во Спасение наше и обновление. Бесовскими лестьми люте отвлачимаго мя от заповедей Божиих, не презри Благая: но ущедри молюся, и того прелести покажи мя вышша, прибегающаго пречистая к твоей милости. [Дважды.] Едине сый милостивне Христе Боже, тебе рождшия молитвами, на тя уповающих помилуй, и ущедри, и к свету заповедей твоих настави, и вечныя жизни сподоби. Уснувша в смерть, и во гробе лежаща отчаяния пречистая, окована железы прегрешений моих, твоею бодренною молитвою воздвигни, и к покаянию исправи, молюся. Песнь 5. Ирмос: Свет твой незаходимый возсияй Христе в сердца верно поющих тя, мир подаваяй нам, паче ума. тем от нощи неведения ко дню светом твоим текуще, славословим тя человеколюбче. Солнце Спасе обнажися света, на древе нага тебе зря висяща, на водах повесившаго землю: камени же, на камени яко ощутиша воздвижена, распадашеся страхом, и основания поколебашася. Воздвижен на древо, и гвоздьми пригвождся, окровавил еси персты долготерпеливе, и копием прободаемь в ребра, исцелил еси язву адамову, юже прият ребра послушав, и преслушав сотворшаго и. Мученичен: Рай явися Мученик множество, животное имея посреде древо Христа: за негоже поносную доблественным помыслом смерть претерпевше, снедию роду начальники умертвившаго змия, Божественною силою умертвиша. Мученичен: Кровными каплями Христовы страдальцы, безбожия глубину изсушисте, и Божественными источении чудес Священных, страстей течения душ же и телес заграждаете. темже достодолжно уБлажаеми есте. Богородичен: Удивляшеся непорочная, на древе зрящи Христа воздвижена волею, и плачущи вопияше: Сыне мой и Боже, болезни в Рождестве избегши, ныне болезни стражду, неправедно от беззаконных распинаему ти. Ин. Ирмос: Просветивый сиянием пришествия твоего Христе, и осветивый Крестом твоим мира концы, сердца просвети светом твоего Богоразумия, православно поющих тя. Потоцы многих ми прегрешений привергошася, и храм души моея низложиша пречистая: но яже еси исправление праотцем Богородице, возстави мя раба твоего. В тимении мя страстей углебнувша окаяннаго, и бурею многих согрешений потопляема, руку подавши Владычице, возведи мя, и ко пристанищу покаяния направи. Душевных ми скверн очищение даруй, и плотских мя болезней исцели молюся, и от обдержащаго лютаго уныния премени молитвами твоими. Песнь 6. Ирмос: Весь от страстей безмерных содержуся, и китом зол снизпадох: но возведи из истления мя Боже, якоже прежде иону, и верою безстрастие ми даруй, яко да во гласе хваления, и Спасения Духом пожру ти. Егда моисей руце воздев на высоту, твою страсть воображаше, простершаго на древе длани, и лукаваго разрушивша державу пагубную, темже избавителя ведуще тя и Спаса поим, человеколюбче. Мертвость претерпел еси воздвизаемь на древо, и умертвителя нашего умертвил еси: и оживив руку твоею Христе создание, в ребра же копием прободаемь, источил еси две реце оставления, во двою волю воспеваемый. Мученичен: Честна ваша смерть святии пред Господем ныне бысть, почетших всех честными своими страстьми, и безчестнаго велиара посрамивших, всеми приложении мук низложити всех вас кознствующаго. Мученичен: Всею душею ко всем отлучистеся многовидным премудрии мучением, всю обретосте способствующую вам помощь, во все человечество оболкшагося. темже на уды ссекаеми: и огню приближающеся веселястеся. Богородичен: Распятие твое зрящи пречистая, вопияше: Сыне, что зримое странное видение? иже страсти болящих исцеляяй, како страсть Христе терпиши новейшую? что ти врази воздаша Благодателю, за няже Благодать прияша? Ин. Ирмос: Обыде нас последняя бездна, несть избавляяй, вменихомся яко овцы заколения, Спаси люди твоя Боже наш: ты бо крепость немощствующих и исправление. Рукописание пречистая, прегрешений моих копием расторгни, рождшагося ради из безсеменнаго твоего чрева: в книзе мя написати сподоби избранных, прибегающаго к Божественному покрову твоему. [Дважды.] Очисти Христе, рабы твоя молитвами рождшия тя, и низпосли яко един Благ согрешений прощение: ты бо еси Спас, и избавитель всем надеющимся на тя. Умерщвлена мя страстьми пречистая Дево, яже жизнодавца рождшая, оживи ныне твоими молитвами, и победителя яви мя на врага злаго: тя бо едину имамы к Богу помощницу нашу. Песнь 7. Ирмос: Проидоша яко чертог пещный пламень нестерпимый, иже за Благочестие иногда отроцы святии показавшеся яве, и согласно воспевающе, песнь пояху: отцев Боже Благословен еси. Владыка сый от раба прият Иисусе мой, ударение, свободити мя хотяй порабощеннаго врагу, на Кресте же пригвождся Спасаеши мя поюща: иже отцев Боже, Благословен еси. Потрясеся вся тварь, распинаему ти Благоутробне Господи, копием прободаему ти, враг всетелесную прият язву, уязвенный же адам исцеле, вопия: Благословен Бог отец наших. Мученичен: Крестом огражденное страстотерпец воинство славное, ополчения вражия погуби Благодатию, и победы венцы прият, вопия: Благословен Бог отец наших. Мученичен: Огня сильнейше стяжавше страдальцы произволение, не опальшеся огню приобщающеся, но попалисте злочестия лукавую вещь, вопиюще: отец наших Боже Благословен еси. Богородичен: Рождество твое Дево, преславно веки породи: и воздвижен на Крест, падшия совоздвиже, и Небесныя жители показа вопиющия: отцев Боже Благословен еси. Ин. Ирмос: Тебе умную Богородице, пещь разсмотряем вернии: якоже бо отроки Спасе три превозносимый, мир обнови во чреве твоем всецел, хвальный отцев Бог, и препрославлен. Яко источника жизни рождшая, умершую мою душу живоносною десницею, пречистая, воскреси, и вопити сподоби во умилении сердца моего: прехвальный отцев Боже Благословен еси.[Дважды.] Нов адам от чистых кровей твоих быти изволил есть, иже прежде век Бог. егоже ныне моли, обетшавшаго мя обновити, зовуща: прехвальный отец наших Боже Благословен еси. Богородичен: Гнева путем враг приходя, восхитити хотя нещадно душу мою смиренную, сего советы, пречистая, разруши: и поюща мя ущедри: восхваляемый отцев Боже Благословен еси. Песнь 8. Ирмос: Чуда преестественнаго показа образ, огнеросная пещь древле: огнь бо не опали юныя дети, Христово являя безсеменное от Девы Божественное Рождество. тем воспевающе воспоим: да Благословит тварь вся Господа, и превозносит во вся веки Распят был еси на Кресте волею, иже манием Небо прострый: гвоздьми же пригвоздися, упразднити хотя поползновение страстное первозданнаго адама. тем воспевающе поем: да Благословит тварь всякая Господа: и превозносит его во веки. Егда тя каменя на камени каменосердечный собор воздвиже, горы поколебашеся. земля потрясеся, слове Божий: и души колеблемыя утвердишася к Божественней жизни, вопиющия всегда, да Благословит тварь всякая Господа, и превозносит его во веки. Мученичен: Исткаша одежду Спасительную себе яве святии страстотерпцы: в наготе телесней страждуще терпеливно, и посыпание ранам приемлюще. тем воспевающе поют: да Благословит тварь всякая Господа, и превозносит его во веки. Мученичен: Ноготьми немилостивно страстотерпцы стружеми, и нещадно на уды ссецаеми, и ранам всяческим приобщающеся, истуканным не пожроша, мужества же столпи верным явишася: Благословите Христа дела вся, зовуще, и превозносите его во веки. Богородичен: Да тя преогорчеваяй безумный собор: якоже возмняше от земли взяти тя: безчадна бых и смущаюся, и матерски сердцем болезную, неискусомужная вопияше иногда: на Кресте видящи тя воздвижена: с неюже тварь славит тя, всех избавителя Иисусе во веки. Ин. Ирмос: В пещи отроцы Израилевы, якоже в горниле добротою Благочестия, чистее злата блещахуся, глаголюще: Благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите во вся веки. Просвети ми очи сердечныя, яже дверь света чистая, облак страстей, и тьму глубокую разгоняющи, да пою: вся дела Господня Господа пойте, и превозносите его во веки. [Дважды.] О всех Владычице чистая, не престай молящися тебе призывающих яко Матерь Божию, Дево всенепорочная, и вопиющих: Благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите его во веки. Спасения вину Христа неизреченно рождшая, моли о всех вопиющих прилежно Дево всепетая: Благословите вся дела Господня Господа, пойте и превозносите его во веки. Таже поем песнь Богородицы: Величит душа моя Господа: И поклоны. Песнь 9. Ирмос: Неизглаголанное Девы таинство: Небо бо сия, и Престол херувимский, и светоносный чертог показася. Христа Бога вседержителя. сию Благочестно яко Богородицу величаем. Якоже виде тя древле на древе повешена Спасе, землю повесившаго на водах безмерных, разбойник Благоразумный, верно вопияше ти: помяни мя, с нимже Благочестно твоя страдания прославляем. Распинаемь поколебал еси земли основания, копием же прободаемь источаеши безсмертныя капли, кровь и воду, имиже человечество очистил еси от страстей Иисусе: темже тя воспевающе величаем. Мученичен: Веселяхуся в мучениих святии, сами себе поощряюще якоже на сладость, доблии: станем, вопиюще: се отверзе поприще Христос, венцы ныне подает тем, ихже возлюби. Мученичен: Просвещается всяко верных единственное торжество, страдания почитающее всех непобедимых Мученк, и тьмы болезней: ихже ради неболезненныя сподобишися сладости и жизни, и присносущнаго наслаждения. Богородичен: Человеколюбца слова неизреченно порождшая, егоже зрящи отроковица от человек волею страждуща, что сие, вопияше? Бог безстрастен страсть приемлет: яко да от страстей избавит верою покланяющихся ему. Ин. Ирмос: Образ чистаго Рождества твоего огнепалимая купина показа неопальная: и ныне на нас напастей свирепеющую угасити молимся пещь, да тя Богородице непрестанно величаем. Возми тяжкое бремя моих согрешений, Богородице всепетая, и легчайшее иго Сына и Бога твоего сподоби мя носити, и по стези шествовати к горнему совершению возводящей. [Дважды.] Трепещу помышляя, всенепорочная, страшный день пришествия Христова: вся бо жизнь моя во гресех скончася, и страстей душа моя исполнися. но ущедри мя и всякаго избави тогда осуждения. Приими пречистая Владычице, непотребнаго раба твоего моления, и души моея и тела смущение во глубокую тишину преложи: яко да тя величаю Спасаемь. Таже: Достойно есть: и поклон. Ектениа малая, и светилен. Таже _псалмы обычныя. На стиховне стихиры крестны. Глас 1: Тебе на древе пригвождшагося плотию, и живот нам подавшаго, яко Спаса и Владыку, поим непрестанно. Стих: Исполнихомся заутра милости твоея Господи, и возрадовахомся, и возвеселихомся, во вся дни наша возвеселихомся, за дни в няже смирил ны еси, лета, в няже видехом злая, и призри на рабы твоя, и на дела твоя, и настави сыны их. Твоим Крестом Христе, едино стадо бысть ангелов и человеков, и во едином соборе Небо и земля веселится, вопия: Господи слава тебе. Стих: И буди светлость Господа Бога нашего на нас, и дела рук наших исправи на нас, и дело рук наших исправи. Вас всехвальнии Мученцы, ни скорбь, ни теснота, ни глад, ни гонение, ниже раны, ни ярость зверей, ни мечь, ниже огнь претящий разлучити от Бога возмогоша: любовию же паче к нему, яко в чуждих подвигшеся телесех, естество забысте, смерть презревше. темже и по достоянию болезней ваших мзду приясте, и Небеснаго царствия наследницы бысте, непрестанно молитеся о душах наших. Слава, и ныне, КрестоБогородичен: У Креста твоего предстоящи слове Божий, агница и непорочная Мати твоя, рыдающи вопияше: увы мне Сыне, како умираеши на Кресте? увы мне, свете мой сладкий, где твоея доброты ныне зайде зрак? краснейший паче всех человек. Таже, Благо есть исповедатися Господеви: И трисвятое, и по Оч~е наш: тропарь. Иерей глаголет ектению, и отпуст. Таже час 1-й и _псалмы обычны, и конечный отпуст. В среду Блаженны, глас 1: Снедию изведе из рая враг адама: Крестом же разбойника введе Христос вонь, помяни мя зовуща, егда приидеши во Царствии твоем. Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное. Поносную претерпел еси страсть Христе: и поношение наше всякое отял еси Блаже, и вышняго Царствия причастники нас явил еси, покланяющихся твоему сошествию. Блажени есте, егда поносят вам, и изженут и рекут всяк зол глагол, на вы лжуще мене ради. Адамово Христе обнажение ты покрываяй, обнажился еси плотию: вознесл же ся на Крест, вознесл еси нас от глубины злых. темже твое слове славим святое схождение. Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех. Святыми вашими струпы, прехвальнии Мученцы, множество бесов острупивше, вся человеческия язвы и струпы, Благодатию всегда воистинну исцеляете. Слава: Троица просвещает всех, чисте сию почитающих, и ведущих ю, державу имущу неразоримую, ейже возопиим: Спаси любовию Троице поющих тя. И ныне: Предстоящи пренепорочная при Кресте, и зрящи Христа пригвождена плотию, восклицающи взываше: где твоя зайде милосерде ныне доброта, славы Господи?