<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> (л. 178 об.) [гл\ва 30] БОГОРОДИЧНЫ ВОСКРЕСНЫ на осмь гласов, поемии вечер на Господи воззвах, и на стиховнах, иже от алфавит. Глас 1. На Господи воззвах, Богородичен: Всемирную славу от человек прозябшую, и Владыку рождшую, Небесную дверь воспоим Марию Деву, безплотных песнь, и верных удобрение. сия бо явися Небо, и храм Божества. сия преграждение вражды разрушивши, мир введе, и Царствие отверзе. сию убо имуще веры утверждение, поборника имамы из нея рождшагося Господа. дерзайте убо, дерзайте людие Божии: ибо той победит враги, яко всесилен. На стиховне Богородичен: Се исполнися исаиино проречение: Дева бо родила еси, и по Рождестве яко прежде Рождества пребыла еси. Бог бо бе рождейся, темже и естества новопресече. но, _о БогоМати! моления твоих рабов, в твоем храме приносимая тебе, не презри: но яко Благоутробнаго твоима рукама носящи, на твоя рабы умилосердися, и моли Спастися душам нашим. Глас 2. На Господи воззвах, Богородичен: Прейде сень законная Благодати пришедши: якоже бо купина не сгараше опаляема, тако Дева родила еси, и Дева пребыла еси. вместо столпа огненнаго, Праведное возсия солнце: вместо моисеа, Христос Спасение душ наших. (л. 180) На стиховне Богородичен: _О чудесе новаго всех древних чудес! кто бо позна Матерь без мужа рождшую, и на руку носящую, всю тварь содержащаго, Божие есть изволение рождшееся: егоже яко мл\днца пречистая, твоима рукама носившая, и Матерне дерзновение к нему имущая, не престай молящи о чтущих тя, ущедрити и Спасти души наша. Глас 3. На Господи воззвах, Богородичен: Како не дивимся Богомужному Рождеству твоему пречестная, искушения бо мужескаго не приемши всенепорочная, родила еси без отца Сына плотию, прежде век от отца рожденнаго без Матере, никакоже претерпевшаго изменения, или смешения, или разделения: но обою существу свойство цело сохраншаго. темже, Мати Дево Владычице, того моли Спастися душам, православно Богородицу исповедающих тя. На стиховне Богородичен: Без семене от Божественнаго Духа, волею же отчею зачала еси Сына Божия, от отца без Матере прежде век суща: нас же ради, из тебе без отца бывша, плотию родила еси и мл\днца млеком питала еси. темже не престай молити, избавитися от бед душам нашим. Глас 4. На Господи воззвах, Богородичен: Иже тебе ради Богоотец Пророк Давид, песненно от тебе провозгласи, величия тебе сотворшему: предста Царица о десную тебе. тя бо Матерь, ходатаицу живота показа, без отца из тебе вочеловечитися Благоволивый Бог, да свой паки обновит образ, истлевший страстьми и заблуждшее горохищное обрет овча, на рамо восприим, ко отцу (л. 180 об.) принесет и своему хотению, с Небесными совокупит силами, и Спасет, Богородице, мир, Христос имеяй велию и богатую милость. На стиховне Богородичен: Призри на моления твоих раб, всенепорочная, утоляющи лютая на ны востания, всякия скорби нас изменяющи: тя бо едину, твердое и известное утверждение имамы, и твое предстательство стяжахом, да не постыдимся, Владычице, тя призывающии, потщися на умоление тебе верно вопиющих: радуйся, Владычице, всех помоще, радосте и покрове, и Спасение душ наших. Глас 5. На Господи воззвах, Богородичен: В чермнем мори, неискусобрачныя невесты образ написася иногда. тамо моисей разделитель воды: зде же гавриил, служитель чудесе. тогда глубину шествова немокренно Израиль: ныне же Христа роди безсеменно Дева. море по прошествии Израилеве пребысть непроходно: непорочная по Рождестве еммануилеве пребысть нетленна. сый и прежде сый, явлейся яко человек, Боже, помилуй нас. На стиховне Богородичен: Храм и дверь еси, палата и Престол Царев, Дево всечестная, еюже избавитель мой, Христос Господь, во тьме спящим явися, солнце сый правды, просветити хотя яже созда по образу своему, рукою своею. темже, всепетая, яко Матерне дерзновение к нему стяжавшая, непрестанно моли Спастися душам нашим. Глас 6. На Господи воззвах, Богородичен: Кто тебе не уБлажит, пресвятая Дево? кто ли не воспоет твоего пречистаго Рождества? безлетно бо от отца возсиявый (л. 181) Сын единородный, тойже от тебе чистыя пройде, неизреченно воплощься, естеством Бог сый, и естеством быв человек нас ради, не во двою лицу разделяемый, но во двою естеству неслитно познаваемый. того моли чистая всеБлаженная, помиловатися душам нашим. На стиховне Богородичен: Творец и избавитель мой пречистая, Христос Господь, из твоих ложесн прошед, в мя оболкийся, первыя клятвы адама свободи. темже ти всечистая, яко Божии Матери же и Деве воистинну, вопием немолчно: радуйся ангельски, радуйся Владычице, предстательство и покрове, и Спасение душ наших. Глас 7. На Господи воззвах, Богородичен: Мт~и убо позналася еси, паче естества Богородице, пребыла же еси Дева, паче слова и разума: и чудесе Рождества твоего, сказати язык не может, преславну бо сущу зачатию чистая, непостижен есть образ рождения: идеже бо хощет Бог, побеждается естества чин. темже тя вси Матерь Божию ведуще, молим ти ся прилежно: моли Спастися душам нашим. На стиховне Богородичен: Под кров твой Владычице, вси земнороднии прибегающе, вопием ти: Богородице, упование наше, избави ны от безмерных прегрешений, и Спаси души наша. Глас 8. На Господи воззвах, Богородичен: Цр~ь Небесный за человеколюбие на земли явися, и с человеки поживе: от Девы во честыя плоть приемый, и из (л. 181 об.) нея прошедый с восприятием, един есть Сын, сугуб естеством, но не впостасию. темже совершенна того Бога, и совершенна человека воистинну проповедающе, исповедуем Христа Бога нашего. егоже моли, Мати безневестная, помиловатися душам нашим. На стиховне Богородичен: Безневестная Дево, яже Бога неизреченно заченши плотию, Мати Бога вышняго, твоих рабов мольбы приими всенепорочная, всем подающи очищение прегрешений: ныне наша моления приемлющи, моли Спастися всем нам.