<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> (л. 118) [гл\ва 21] СЛУЖБА ОБЩА Мученцам, двема и многим. Вечера, на Господи воззвах, стихиры, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Девы отроковицы, * естественным законом связуемы, * и известно укрепляемы любовию зиждителевою * союз телесных разрешишася верою, * и немощнаго врага, * мужески ногама своима сокрушиша, * и победною почестию светозарно украсишася, и в невестнице всельшеся мысленнем радуются. Огнь претерпеша, * и многообразныя муки и смерти, всечестнии, * женихову доброту прекрасную * верою имуще, * и различными ранами украсившеся, * сему причтошася * темже венча их многими дарованьми, * Иисус человеколюбец, * и Спас душ наших. Девство нетленное, * девство предивное, * Христу принесосте добрыя девы, * низложивше шатания * прелести безбожия * силою Крестною, мужеским умом, * сего ради вся Христовы Церкви празднуют * святую вашу память, * светоносную и преславную. Слава, и ныне, Богородичен: Яко молитву неусыпающую, и мольбу пребывающую имущи пречистая ко Господу, напасти успи, и полны укроти окаянныя моея души, и в скорби сущее сердце мое утеши отроковице, молю тя: и ум мой оБлагодати, яко да достойно прославлю тя. (л. 118 об.) КрестоБогородичен: Агнца и пастыря тя на древе яко виде агница рождшая рыдаше, и Матерски тебе вещаше: Сыне вожделеннейше, како на древе Крестнем повешен еси долготерпеливе? како руце твои и нозе твои, слове, пригвоздишася от беззаконных, и кровь твою излиял еси, Владыко? Аще имать самогласен. Слава, глас 8: Всяк язык да подвижется ко Благохвалению прехвальных Мученц, всяк род и возраст, вси юноши и девы, Христовы великоМученцы хвалами венчаим: законно бо храбрствовавше, и слабость женскую отвергше, мучителя врага низложиша, страстотерпческих ради трудов, Небесными Божественными венцы украсившеся, просят у жениха своего и Бога даровати нам велию милость. И ныне, Богородичен: Вл\дчце, приими молитву раб твоих, и избави нас от всякия нужды и печали. КрестоБогородичен: Пречистая яко узре тя * плотию висяща на древе, * сердцем растерзашеся, * и вопияше слезящи: * слове, камо зашел еси, * прелюбезный Иисусе Сыне мой Господи? * не остави мене едину * Христе, рождшую тя. [зри] Аще празднуеши с полиелеем, глаголи Богородичен воскресный: Цр~ь Небесный: Вход. Прокимен дне. Чтения 3 Мученическая, [писана в конце книги сея]. На стиховне стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Сердечнаго рачения, * любви Божественней, * и страдания соединению вашему Блаженнии, * лицы ангельстии известно удивишася: * како мужескими сплетении * врага невидимаго низложивше, * победныя венцы, * достойно от длани живоносныя, явственно приясте. Стих: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. По Христе скончаваеми, разжженным мудрованием, * (л. 119) пламень погасисте суетный, * и свещу душевную * негасиму соблюдше, * совнидосте ко Христу в чертог Небесный: * тем вси Благочестно воспеваем страстотерпицы, * святую вашу память, оСвящаеми Благодатию. Стих: В Церквах Благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Стр\сти претерпеша, * многих мук всехвальнии, * крепко приступльше: * отсюду к неболезненному преставистеся восприятию * незаходимаго сияния, и светлей радости, * и вечному Божественному наслаждению, * тем вас уБлажаем, * и святое ваше днесь совершаем торжество, * страстотерпицы Богопостижнии. Слава, глас 4: Жития долу влекущаго, и пищи наслаждение, и цветущую славу, прехвальнии оставльше яко временну, Христу же прилепистеся мучением, добротою его красною распалаеми, и приступисте яко Благоуханнии шипцы, и венцем нетленнаго Царства венчастеся, Богоименитии. И ныне, Богородичен: Свеще неугасимая, Престоле Праведный, пречистая Владычице, моли Спастися душам нашим. КрестоБогородичен: Распинаема видящи, * и в ребра прободаема копием, пречистая * Христа человеколюбца, * плачущи вопияше: * что сие Сыне мой? * что тебе неблагодарнии людие воздаша, * вместо яже сотворил еси добрая им? * и тщишися безчадствовати мя вселюбезнейше? * дивлюся Благоутробне, твоему вольному распятию. Тропарь во уставе. Аще ли несть устава, глаголи сей тропарь, глас 1: Агницы словесныя агнцу и пастырю приведостеся мучением ко Христу течение скончавше, и веру соблюдше: темже днесь радостною душею совершаем досточуднии святую вашу память, Христа величающе. Слава, и ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен. (л. 119 об.) На утрени, на Бог Господь, тропарь тойже. По 1-й кафисме седален, глас 3. Подобен: Гроб твой: Огнем распалаеми Божественнаго желания, огня чувственнаго прикосновением отнюд не опалистеся Блаженнии: прелесть же пожгосте, и влекоми немилостивно страстотерпицы приснопамятнии, приясте конец, и славу получисте. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Настави ны на путь покаяния уклоняющияся присно к злым безпутием, и преБлагаго прогневающия Господа, неискусобрачная, Благословенная Марие, прибежище отчаянных человеков, Божие обиталище. По 2-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Удивися иосиф: Удивишася вашему терпению многому, Небеснии лицы безплотных сил: якоже бо иному страждущу пребывасте, голени и составы сокрушаемы, смерть горькую терпяще, и женским телом змия отступника сокрушающе, девы невесты жизнодавца, веры поборницы. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Удивися иосиф, еже паче естества зря, и внимаше мыслию иже на руно дождь, в безсеменном зачатии твоем, Богородице: купину огнем неопалимую, жезл ааронов прозябший, и свидетельствуя обручник твой и хранитель, священником взываше: Дева раждает, и по Рождестве паки Девою пребывает. По Хвалите имя Господне: Припев: Величаем вас страстотерпицы святыя, и чтем честная страдания ваша, яже за Христа претерпели есте. Псалом избранный: Бг~ нам прибежище и сила: (л. 120) По полиелеи, седален, глас 8: Подобен: Премудрости: Уневестившеся Господеви Боголепно якоже дар кровь и заколение тому принесосте, страстоносицы отроковицы, и чертог Божественный достойно улучисте, просвещения неизреченнаго непрестанно исполняеми. темже святую и честную вашу память творяще Духовно, Спаса прославляем, и верно взываем: молите Христа Бога, грехов оставление подати, чтущим любовию святую память вашу. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Безплотных твоих, Христе, и Предтечи твоего, апостол, и Пророк, и Мученк, и всех святых, и Богородицы молитвами неискусомужныя и Благия Матере твоея, умолен быв, даждь нам во свете твоем ходити, и сподоби нас улучити Царствие твое, за милосердие милости твоея. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Стих: В Церквах Благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Всякое дыхание: Ев\глие Мученцам, [писано в конце книги сея]. По 50-м _псалме стихира, глас 4: Жития долу влекущаго: [Писана на стиховне. Слава.] Канон, глас 4. Песнь 1. Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся тоя чудеса. Крепко на противнаго подвизастеся Мученцы, пощением первее, таже второе кровными страдании: сего ради вашу память верою почитаем. Уязвившеся желанием претерпевшаго нас ради Крест и смерть, сего стопам последоваша Преподобныя Мученцы, плотскую немощь забывше. (л. 120 об.) Еллинская жертвища, и бесовская ополчения, оружием страдания низвергосте, и принесостеся в Церковь Небесную, всесожжения одушевленная, Мученцы пречестныя. Богородичен: Укрепившеся Благодатию возсиявшаго пренепорочная, из ложесн твоих, девы отроковицы приразишася к болезнем мучения, и приведошася во след тебе радующеся. Песнь 3. Ирмос: Лук сильных изнеможе, и немощствующии препоясашася силою: сего ради утвердися в Господе сердце мое. Силою крепкою от Бога укрепляеми, противнаго борца попраша силу: и сего ради яко победоносицы непобедимии прославишася. Явишася зверина зияния бездельна, Божественною силою Христовою: и избавлены бысте Богомудрии невреждены, Бога прославляюще. Мудростию и Благодатию просвещься ум ваш, мучителей прещения не устрашистеся страстотерпицы Спасовы, Божиею силою укрепляеми. Богородичен: Разумевше Благоверно, проповедаем тебе истинную Божию Матерь всенепорочную: тобою бо с нами зиждитель совокупитися изволи. Седален, глас 1. Чудес вас источники стяжавше, почерпаем здравие обильно, Мученцы прехвальнии, поюще болезни ваша, и ревность Божественную, и язвы доблественныя и подвиги: и совершаем вашу досточудную память в славу Бога нашего. Слава, и ныне, Богородичен: Мл~твы твоих раб приими, Богородице, и избави нас от всякия беды: яко родила еси Христа Спаса, избавителя душ наших. КрестоБогородичен: Твое предстательство имуще, пречистая, и твоими молитвами лютых избавляеми, Крестом Сына твоего везде соблюдаеми, по долгу тя вси Благочестно величаем. (л. 121) Песнь 4. Ирмос: Седяй в славе, на Престоле Божества, во облаце легце, прииде Иисус преБожественный, нетленною дланию, и Спасе зовущия: слава, Христе, силе твоей. Претерпевше мучения, и раны телесныя, различными образы, сокрушение же удов, и опаления, Небесная селения наследовасте, наслаждшеся древа животнаго досточуднии. Мчениц Блаженных подвигу удивишася Небесныя силы, како врага победиша в женстем естестве, укрепляеми силою от Девы возсиявшаго. Отвергше мирскую всю суету, Богу единому всею душею прилепистеся. темже постническия труды, и мучения претерпесте, невесты Христовы терпеливыя. Богородичен: Вниде во чрево твое, пренепорочная, Господь, яко дождь на руно, якоже рече Пророк древле: егоже во двою существу родила еси. емуже зовем: слава, Христе, силе твоей. Песнь 5. Ирмос: Нечестивии не узрят славы твоея, Христе, но мы тя единородне, отеческия славы сияние Божества, от нощи утренююще, воспеваем тя человеколюбче. Яко агницы непорочныя, и яко жертвы приятныя, Христу истинному пастырю принесостеся, приношения совершена, и приятна всесожжения. Умертвившеся телом, ожисте душею, умертвившему крепость смертную Мученцы подобящеся, Крест, и смерть, и страсть вольную претерпевшему. Един имуще разум в телесех мнозех, различными ранами стружеми, и огнем сожигаеми, единаго всех Господа Иисуса исповедаху Богомудрии. Богородичен: Воздвигни мя падшаго в рове страстей, и управи мя яже Бога и правителя рождшая, едина всенепорочная, совокупившаго Благодатию разстоящияся первее. (л. 121 об.) Песнь 6. Ирмос: Пожру ти со гласом хваления Господи, Церковь вопиет ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр твоих истекшею кровию. Раздражена и ногами женскими змия попираема, зрящи прамати Божественно радуется, тую лестию из рая изгнавшаго первее. Пощение к страданию законному сочтавше, жениху душевному ныне нетленно приложистеся: и в чертозе Небеснем веселою Душею водворяетеся. Возвышаемыя мучительныя волны Мученическия корабли погрузити не возмогоша: крепкою бо рукою к Божественному пристанищу достигоша. Богородичен: Глагол твоих сбытия зряще, величаем тя вящше БогоМати, и тебе возвеличившаго: родове бо вси тебе воистинну ныне ублажают. Кондак во уставе. Аще несть устава, глаголи сей кондак, глас 4: Подобен: Явился еси: Стр\стотерпиц Христовых память празднуим, и верою просяще помощи, избавитися всем от всякия скорби, зовуще: Бог наш с нами, иже сих прославивый, якоже изволи. Икос: Чудес вас источники стяжавше, почерпаем здравие обильно Мученцы Христовы, почитающе болезни ваша, и ревность Божественную, и язвы доблественныя и подвиги, и совершаем вашу досточудную память, зовуще: Бог наш с нами, иже сих прославивый, якоже изволи. Песнь 7. Ирмос: Сп~сый во огни авраамския твоя отроки, и халдеи убив, яже правда праведно уловляше: препетый Господи Боже отец наших, Благословен еси. Имуще очи сердечныя, ко Спасающему Богу же и Царю, агницы Христовы внидоша ко всяческим злокозненным (л. 122) полком, и победиша мужески, вопиюще: Благословен Бог отец наших. Все желание стяжавше Мученцы, ко единому Владыце, житейския красоты яко сон вменисте, вопиюще: Благословен Бог отец наших. Да не уныем, се отверзеся чертог, но паче станем мужески: Христос бо венцы простирает, и телес своих не пощадим, вопияху доблия Мученцы на судищи. Богородичен: Бл~гословен плод Благословеннаго чрева твоего чистая: егоже Благословят Небесныя силы и человечестии собори, избавльшаго нас от первыя клятвы, Благословенная. Песнь 8. Ирмос: Отроки Благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть: тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети тебе: Господа пойте дела, и превозносите его во вся веки. Во светлыя одежды себе кровию мучения одеясте, совлекшеся воистинну истлевшаго грехи человека, воспевающе: Господа пойте дела, и превозносите его во веки. Богатаго света светолитии, солнца мысленнаго Божественными светлостьми, Мученцы прехвальнии, нощь преидосте безбожия, поюще во единстве души: Господа воспевайте дела, и превозносите его во веки. Яко агницы, и яко нескверныя юницы, яко Божия голубицы, яко самовольныя жертвы, принесостеся Мученцы зиждителю, яко жертва непорочная, согласно поюще: Господа пойте дела, и превозносите его во веки. Богородичен: Во след тебе текоша жены страстотерпицы, мира Благоуханнаго желающе, пречистая Богоневесто, едина неискусобрачная, возсиявшаго из чрева твоего, единочадаго твоего Сына, и с тобою царствуют воистинну песнословяще Христа во веки. (л. 122 об.) Песнь 9. Ирмос: Ева убо недугом преслушания клятву вселила есть: ты же Дево Богородице, прозябением чревоношения мирови Благословение процвела еси. тем тя вси величаем. Подавают исцеления капли требующим, яко от источника преславныя Мученцы, утоляют страсти болезненныя, и бесов прогоняют полки: сердца же Боголюбивых напояют на Благоплодие Божиих дел. Вознесостеся, крепость на враги приимше, и ангелом уподобистеся, древа животнаго наслаждаетеся невозбранно в раи, Богоневестныя, источника добрых приясте, о мире молящеся. Память вашу страстотерпицы, Божественными сияющи световидными Благодатьми, помышление просвещает похваляющих вас. Богородичен: Премудрости селение, паче ума лучши показалася еси, Дево непорочная, одушевлен же Престол и дверь: темже яко Царицу тя жены возлюбиша, Девы во след тебе приведошася. Светилен. Видети желающе доброту жениха всем образом, манием к нему Богоноснии, безсмертию поучистеся в мертвеннем телеси: тем достойно уБлажаетеся. Богородичен: Пощади мя, Христе, егда хощеши миру судити со славою, разори мглу страстей моих, молитвами рождшия тя, и честных Мученц твоих, яко Благ и многомилостив. На хвалитех стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Обагрении кровными себе украсивше, * красному добротою девы отроковицы * нетленно совокупистеся, * Христу Богу нашему, * соблюдающему ваше девство * нескверненно в безсмертном нетления невестнице, * во обителех Небесных, в чертозе нерукотвореннем, Мученцы прехвальнии. [Дважды.] (л. 123) Несовершенными убо телесы, * и совершенным умом, * ветхаго змия злоначальнаго победисте славнии * силою Духа, * и немощну того крепость показасте, * тем восприясте венцы победы, * Мученцы прехвальнии, * Троицы поборницы. И на уды раздробляеми, * и огнем снедаеми, * и железными ногты терзаеми, * и на древе повешаеми, * и мечем ссекаеми, не отвергостеся Христа страстотерпицы прехвальнии. * темже приясте венец победы, * велицыи Мученцы пребогатии, * Троицы поборницы. Слава, глас 2: Житие нескверное поживше, судище безбожное низложивше, стасте победу носяще честнии, цвет носяще Божию светлость, и в Божию силу облечени, повелению мучителеву поругастеся, и витийския буесловныя глаголы оплевасте, Мученцы Богомудрии. И ныне, Богородичен: Все упование мое на тя возлагаю, Мати Божия, сохрани мя под кровом твоим. КрестоБогородичен: Егда нескверная агница виде своего агнца, на заколение яко человека волею влекома, рыдающи глаголаше: безчадствовати мя ныне тщишися, Христе, тебе рождшую, что сие сотворил еси избавителю всяческих обаче воспеваю и славлю твою, юже паче ума и слова крайнюю Благость человеколюбче. Аще имать на стиховне Славу, глаголи вечерний. И ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен.