<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> (л. 112 об.) [гл\ва 20] СЛУЖБА ОБЩА Мученце единой. Вечера, на Господи воззвах, стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Дв\ства добротами * и мучений кровьми, * душу твою украсивши Мученце славная, им\рк, * вручилася еси создавшему, * сохраняющему тя нетленну во век истинно, * о сем ликовствующи с воинствы архагг~л и ангел, * апостол же и Пророк, * и мученик ликостоянии всехвальная. И к колесам привязаема, * и зверьми растерзаема, * и огнем и водою обостривши * твой помысл Божественным Духом, * тьмы начальника, * течении кровными мужески удавила еси, * и востекла еси к разумным чертогом, * вено жениху твоему Дево принесши страдание. Жениха Христа кровию * освятившися прехвальная, * твоею кровию украсила еси плотскую одежду. * темже обоюду просвещшися прехвальная, им\рк, * светлаго сподобилася еси чертога его: * егоже моли, * от тли и бед избавитися, * верою творящим всечестную память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Яко молитву неусыпающую, и мольбу пребывающую, имущи пречистая ко Господу, напасти успи, и волны укроти окаянныя моея души, и в скорби сущее сердце мое утеши отроковице, молю тя, и оБлагодати ум мой, яко да достойно тя прославлю. (л. 113) КрестоБогородичен: Агнца и пастыря тя на древе яко виде агница, рождшая рыдаше, и Матерски тебе вещаше: Сыне возжеленне, како на древе Крестнем повешен еси долготерпеливе? како руце и нозе твои, слове, пригвоздишася от беззаконных, и кровь твою излиял еси Владыко? Аще имать самогласен, Слава, глас 6. Одесную Спаса предста Дева, и страстотерпица и Мученца, им\рк, одеяна добродетельми, непобеждена, и преукрашена елеем чистоты, и кровию страдания, и вопиющи к нему радостно, свещу держащи: в воню мира твоего текох, Христе Боже, яко уязвихся твоею любовию аз, не отлучи мене, женише Небесный. тоя молитвами низпосли нам, всесильне Спасе, милости твоя. И ныне, Богородичен: Никтоже притекаяй к тебе, посрамлен от тебе исходит пречистая Богородице Дево: но просит Благодати, и приемлет дарование к полезному прошению. КрестоБогородичен: Пречистая, яко виде тя на Кресте висяща, рыдающи вопияше Матерски: Сыне мой и Боже мой, сладкое мое чадо, како терпиши страсть поносную? [зри] Аще празднуеши с полиелеем, глаголи Богородичен воскресный: Кто тебе не уБлажит: Вход. Прокимен дне. Чтения Мученическая. [Писана в конце книги сея]. На стиховне стихиры, глас 4: Подобен: Яко добля: Мучительскому шатанию * и наглому суровству, * помыслом супротивльшися мужемудренно, * будущих предвидящи наслаждение Богомудренная, * пребывающее присно во веки неподвижимо: * еже и получила еси, * от земли преставльшися к чертогом Небесным, * и лику неразоримому, славная. Стих: Дивен Бог бо святых своих, Бог Израилев. Цр\ствия Благолепие, * и доброту красную видети сподобилася еси * жениха твоего Христа * украшена ранами твердаго (л. 113 об.) твоего страдания, * и источнику Благих, * достойно приближилася еси. * отонуду же Божественнаго веселия плод * богатно прияла еси Блаженная, * и безсмертную славу. Стих: В Церквах Благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Ни иго работное, * ни слабость женская, * ни глад, ни раны запяша ти * Мученичестей твердости уподобитися всеславная, * усердием души муки претерпела еси. * отонуду же получила еси Небесный чертог, * и венцем Благодати украсилася еси, * предстоящи зиждителю твоему. Слава, глас 5: Дв\ства твоего красоты восхоте Царь славы Христос, яко непорочну тя невесту себе обручи, совокуплением нетленным: ибо волею своею подав доброте твоей силу, на враги же и страсти непобедиму показа, претерпевшую раны горькия, и муки свирепыя, сугубым венцем увязе тя, и постави одесную себе яко Царицу испещрену. того моли Мученце честная и многострадальная, им\рк, певцем твоим Спасение и жизнь подати, и велию милость. И ныне, Богородичен: Бл~жим тя, Богородице Дево, и славим тя вернии по долгу, град непоколебимый, стену необоримую, твердую предстательницу, и прибежище душ наших. КрестоБогородичен: Зрящи древле агнца своего, Дева и всеБлаженная отроковица на Крест воздвижена, вопияше слезящи: увы мне, Сыне мой, како умираеши, Бог сый естеством безсмертен? Тропарь во уставе. Аще ли несть устава, глаголи сей тропарь, глас 4: Агница твоя Иисусе, им\рк, зовет велиим гласом: тебе женише мой люблю, и тебе ищущи страдальчествую и сраспинаюся, и спогребаюся крещению твоему, и стражду тебе ради, яко да Царствую в тебе, и умираю за тя, да и живу (л. 114) с тобою: но яко жертву непорочную приими мя с любовию пожершуюся тебе, тоя молитвами, яко милостив, Спаси души наша. Слава, и ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен. На утрени, на Бог Господь, тропарь тойже. По 1-й кафисме седален, глас 5. Подобен: Собезначальное: Бл~гочестно поработившися вседержителю, злочестивому же мучителю не поработилася еси честная, но претерпела еси твердо темное заключение, и ран разжжение, и преставилася еси к Богу, Богомудрая Мученце, им\рк, молися о нас совершающих память твою. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Теплая предстательнице и непобедимая, упование известное и непостыдное, стено и покрове и пристанище прибегающих к тебе присноДево честая, Сына твоего и Бога моли со ангелы умирение дати миру, и Спасение, и велию милость. По 2-й кафисме седален, глас 1. Подобен: Гроб твой: Мучений огнь, духа росою погасила еси честная, и к свету преставилася еси Божественному и невещественному, и по кончине Блаженней источаеши исцелений капли, им\рк, уставляющи разжжение страстей, силою Духовною. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Мл~твы твоих раб приими Богородице, и избави нас от всякия беды, яко рождшая Христа Спаса, избавителя душ наших. По Хвалите имя Господне: Припев: Величаем тя страстотерпице Христова, им\рк, и чтем честное страдание твое, еже за Христа претерпела еси. (л. 114 об.) Псалом избранный: Бг~ нам прибежище и сила: По полиелеи, седален, глас 4: Подобен: Вознесыйся на Крест: Пришедшую Христу волею, и украсившую добродетельми сердце, Благолепно воспоим, им\рк, верных множество: та бо посрами мучительскую дерзость, и просиявши яко солнце посреде беззаконник, по кончине явися земным подтверждение Божественное, вкупе и держава. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: От ангела слово приимши во утробе твоей, и рождши воплощенна Бога еммануила, Богородице, моли о душах наших. Степенна, 1-й антифон, 4-го гласа. Прокимен: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Стих: В Церквах Благословите Бога, Господа от источник Израилевых. Всякое дыхание: Ев\глие мученице, [писано в конце книги сея.] По 50-м _псалме стихира, глас 6, на Господи воззвах, Славник. Канон, глас 8. Песнь 1. Ирмос: Поим Господеви, проведшему люди своя сквозе чермное море, яко един славне прославися. Влечет к песнопению премирных воинства, и земных лики, всехвальная отроковица, чудесы. Доброты возжелав Владыка всех, краснейшаго твоего сердца всехвальная, Небесных чертогов сподоби тя. На казни и болезни, и на раны многообразныя, не устрашена, Мученце, вместилася еси: поспешающую бо имаши Благодать Спасову, возмогающую тя. Богородичен: Пречистая Богородице, воплощенно присносущное и преБожественное слово паче естества рождшую, поем тя. Песнь 3. Ирмос: Ты еси утверждение притекающих к тебе, Господи, ты еси свет омраченных и поет тя дух мой. (л. 115) Явилася еси на судищи мужественну душу носящи, и врага якоже немужественна победила еси всехвальная. Порок в доброте твоей, ниже враска души бысть: и тя Христос невесту в нетленныя чертоги прият. Исцели всехвальная души моея струпы, Мученце Христова, им\рк, и утиши твоими молитвами жизни моея бурю. Богородичен: Тя вси стяжахом прибежище, и стену нашу Христиане, и тя славословим немолчно безневестная. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Кровей твоих струями Мученце Христова, потоп нечестивым присно действуеши, всехвальная: тучами же Благодати словесныя нивы напаяющи всегда, в нихже возращаеши клас веры, тем преславно и по смерти явилася еси облак, источающи жизни свидетельство, страстотерпице всехвальная, им\рк, молися Христу Богу согрешений оставление даровати, чтущим любовию святую память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Яко Деву и едину в женах, тя безсеменно рождшую Бога плотию, вси уБлажаем роди человечестии: огнь бо вселися в тя Божества, и яко мл\днца доиши зиждителя и Господа. тем ангельский собор, и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество твое, и согласно вопием ти: моли Христа Бога, прегрешений оставление даровати, достойно поющим славу твою. КрестоБогородичен: Агнца и пастыря и избавителя, агница зрящи на Кресте, восклицаше плачущи, и горько рыдающи вопияше: мир убо радуется, приемляй тобою избавление: утроба же моя горит, зрящи твое распятие, еже терпиши за милосердие милости, долготерпеливе Господи, милости бездно, и источниче неисчерпаемый, умилосердися, и даруй прегрешений оставление, верою поющим Божественныя страсти твоя. (л. 115 об.) Песнь 4. Ирмос: Услышах, Господи, смотрения твоего таинство, разумех дела твоя, и прославих твое Божество. Нескверное зерцало Божественных разумений тебе самую устроивши, яко светильник златолепотнейший страдалиц посреде, Мученце, возсияла еси. Мрачному не принесла еси демону жертвы, непобедимая мученице, им\рк: жизноносную бо возлюбила еси за Благочестие смерть прияти. Яко неболезненно носящи со страстоносцы тело непорочная, ранами нечувственна пребыла еси, Божественныя любве рачением. Богородичен: Очищение нам даруй неведений яко безгрешен, и умири мир твой, Боже, молитвам рождшия тя. Песнь 5. Ирмос: Утренююще вопием ти, Господи, Спаси ны: ты бо еси Бог наш, разве тебе иного не вемы. Дне и мира противоположное уведевши ратолюбнаго демона любити не восхотела еси. Мнев твою ослабити Божественную Мученце, им\рк любовь, смех явися, козньми вселукавый. Подаждь ми просвещение и мир всехвальная, решащи молитвами твоими многомятежное смущение. Богородичен: Дв~у по Рождестве поем тя, Богородице, ты бо Бога слова плотию миру породила еси. Песнь 6. Ирмос: Ризу мне подаждь светлу, одеяйся светом яко ризою, многомилостиве, Христе Боже наш. Мужественное в женстей плоти души мудрование носящи славная, о зверех сущих в водах нерадила еси. Победила еси мучителей гордыню, невреждена пребыла еси Мученце непобедимая, и венец победы прияла еси. (л. 116) Яко добру, и яко красну, яко честну, и яко девства зарями сияющую, тебе жених Господь себе приводит преславная. Богородичен: Едина словом плотию слово порождшая, избави молимся, сетей вражиих души наша. Кондак во уставе. Аще ли несть устава, глаголи сей кондак, глас 2: Подобен: Вышних ищя: Храм твой всечестный, яко цельбу душевную обретше вси вернии, велегласно вопием ти Дево Мученце, им\рк, великоименитая: Христа Бога моли непрестанно о всех нас. Икос: Уневестившуюся Христу мучением, им\рк, сошедшеся почтим достойно: яко да тоя молитвами, душетленныя пагубы избавльшеся, губительства, труса и падежа, житие во смирение препроводим, сподобльшеся со всеми святыми, от века Богу Благоугодившими, ходити во свете, и пети с сими: удивил еси, Спасе, твоя милости всем человеком, верою хвалящим ю. темже зовем ей: моли непрестанно о всех нас. Песнь 7. Ирмос: От иудеи дошедше отроцы, в вавилоне иногда, верою Троическою пламень пещный попраша, поюще: отцев Боже Благословен еси. Паче ума явишася Божественных Мученков Благомужества: зиждитель бо всех, тварь покаряет во страдании зовущим: отцев наших Боже, Благословен еси. Хулящая загради пресловущая отроковица уста мучителей, и гордыню пребеззаконных Духом святым Божественно воспевающи: отцев наших Боже, Благословен еси. Троица отрок Преподобных, разжегшия пещь древле попали: ныне же Богомудрая Троицу поющи слуги улови, отцев Бога поющия: Боже, Благословен еси. Богородичен: Наше Спасение якоже восхотел еси, Спасе, устроити, во утробу Девы вселился еси, юже миру предстательницу показал еси: отцев наших Боже, Благословен еси. (л. 116 об.) Песнь 8. Ирмос: Цр~я Небеснаго, егоже поют вои ангельстии, хвалите и превозносите во вся веки. Бл~женнейшая в женах, вышняго возмездную имущи Благодать, пояше хвалящи Христа во веки вся. Укреплена помыслом невестника, невещественным рачением, тело предала еси на смерть, и живеши во веки вся. Тайно жених ко пречистей невесте в пещь пришед духовною росою отчим Благоволением спасл есть, поющу Христа во веки. Богородичен: Помощи яже от тебе требующия не презри Дево, поющия и превозносящия тя во веки. Песнь 9. Ирмос: Тя неискусобрачную Матерь Бога вышняго, тя паче ума рождшую словом воистинну Бога, вышшую пречистых сил, немолчными славословлении величаем. Течение живыя крове знамение нетленныя свыше дарованныя тебе жизни, Мученце всехвальная: целений бо сокровище непрестанное черплющим явилася еси. Коснеся тебе смерть естества законом Богомудрая: в живоносную же мертвость нестрастно облеклася еси, еюже яко одушевленное твое тело положши всечестное, живеши нетленно, и свидетельствуют твоя кровотечения. Яко солнечную лучу озаряющую вся, и яко невесту Христову предобру, яко горлицу чистолюбивую, и яко маслину, яко кедр, яко сущую избранную голубицу, хвалим тя вси, им\рк, Богоименитая. Богородичен: Невесто неискусобрачная, сосуде Благовония, тя яко истинную и непорочную, и Божественнаго облак света, приемшую Небесный дождь во утробе, Дево Мати, величаем. Светилен. Яко невеста украсилася еси добротою, обручившися жених страстьми добротворными: внутрь же чертога световидна, (л. 117) яко избранная вселилася еси, носящи свещу Девческую, и ныне царствуеши с живущим во веки, им\рк, сияющи. Богородичен: Тя заступление вси имамы грешнии, _о пречистая Дево! ты Благоуветлива нам сотвори Сына твоего Матерними твоими молитвами. На хвалитех стихиры самогласны, глас 3: Страдальческое торжество вернии, Богомудренне совершаемо видяще, чудному в советех Богу нашему, Благодарственное песнопение воспоим: невидимую бо державу противныя силы в женстем естестве победи, и Божественную свою силу в немощи совершив доброМученцы: тоя молитвами Спасает души наша. [Дважды.] Истины чашу от своих кровей страдальческих, всехвальная Мученца Христова, им\рк, растворивши, и сию всегда предлагающи Церкви, в нейже Церковныя питомцы мудрости гласом созывает, глаголющи: почерпите пиво, воскресния свидетельное, неверных прогонительное и страстей чистительное, Благочестивым же душам хранительно, Спасу зовуще: напоивый нас потоком сладости Духа, Спаси души наша. Иже кровию Христовою души запечатавше в день избавления, кровь святую от Мученическаго источника востекающую нам, с веселием духовным Пророчески почерпем, животочных страстей Спасовых, и присносущныя славы образовательну. темже ему возопиим: прославляяйся во святых твоих, Господи, преславныя твоея страстотерпицы молитвами Спаси души наша. Слава, глас 6: Страдальческим шествовавши путем, мучительскаго избежала еси совета, им\рк, всечестная: яко дева, убо мудра, свещу носящи вошла еси во дворы Господа твоего: яко Мученца мужеством, Благодать прияла еси исцелити плотския страсти, но и нас воспевающих тя, душевных болезней избави, яже к Богу мольбами твоими. (л. 117 об.) И ныне, Богородичен: Бг~а из тебе воплотившагося разумехом Богородице Дево: того моли о Спасении душ наших. КрестоБогородичен: Всечистая, яко виде тебе на Кресте повешена, плачущи вопияше Матерски: Сыне мой и Боже мой, сладчайшее мое чадо, како терпиши страсть поносную? Аще имать Славу на стиховне, глаголи вечерний: И ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен.