<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> (л. 57 об.) [гл\ва 10] СЛУЖБА ОБЩА святителю единому, Вечер, на Господи воззвах стихиры, глас 6. Подобен: Всю отложивше: Весь оСвящен Богоносец показася, * помазание Божие святое, * святым Духом обложен: * и светло входя выну * во святая святых, * Богоначальными светлостьми озаряемь, * Благодати причащаяся * святых таин, * яко истинный святитель преславен, * со дерзновением моляся * о душах наших. Просветися житие твое * добродетельными светлостьми, * верныя просветил еси, * и лести тьму разгнал еси, * истинное бо явился еси светозарное солнце, * святителю преБлаженне им\рк, * и ныне, вселился еси, * идеже сияет свет невечерний, * и сын дне Благодатию Духа святаго быв. * темже твою Божественную память и светоносную * честно совершающе приснопамятне, * любовию почитаем. Ум твой мановением еже к Богу, * Богомудре, верою удобряемь, * светел явися всеславне, * в мертвеннем теле и тленнем, * премудре нетлению поучився, * притяжал еси безплотных светлости, * и страстей вне быв, * безстрастием украшаяся, * им\рк, отче святителю премудре, * светлый светильниче, * и молитвенниче о чтущих * любовию память твою. Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, закона исполнение. радуйся, храме святыя Троицы, невесто нетленная. радуйся, Божественное носило всех Царя. (л. 58) радуйся, огню невещественный, яко клеща носящи на руках твоих угля: новый раю: вертоград затворенный: трапеза Божественная пресветлая: голубице нескверная: Престоле вышняго: одр Божественный мысленный, юже Дух святый отроковице осени. КрестоБогородичен: Агнца своего, * агница нескверная древле, и непорочная Владычица, * на Крест воздвизаема яко виде, * матерски восклицаше, * и удивляющися вопияше: * чадо сладкое, * что видение сие новое и преславное, * како людие неБлагодатнии * судищу пилатову предают тя, * и осуждают смертию живота всех: * но пою твое неизреченное слове, схождение. Аще имать самогласен. Слава, глас 8: Доблестей твоих, Преподобне отче, плод просветил есть верных сердца: кто бо слыша безмерное твое смирение, терпению не удивися, еже к нищим тихости, к скорбящим утешению, вся Боголепно научил еси святителю, им\рк, и ныне неувядаемым венцем увязлся еси: молися о душах наших. И ныне, Богородичен: Кров твой Богородице Дево, врачевство есть духовное: вонь бо прибегающе, от душевных недуг избавляемся. КрестоБогородичен: Подобен: _О преславнаго чудесе: Не терплю чадо, видящи тя, * на древе уснувша, * бодрость всем подающаго: * яко да иже древле преступления плодом, * сном погибельным уснувшим, * Божественную и Спасительную бодрость подаси, * Дева глаголаше плачущи: * юже величаем. Аще ли празднуеши с полиелеем, глаголи Богородичен: воскресный: Царь Небесный: [писан в конце книги сея.] Вход. Прокимен дне. (л. 58 об.) Чтения 3 святительская, [писана в конце книги сея]. На стиховне стихиры, глас 8: Ст~ителю, им\рк, разумнаго света заре, Церковное светило, святительская красото, иноческаго постнаго жития истовое правило: нам же заступник явился еси, свобождая от губителя врага души наша. Стих: Честна пред Господем смерть Преподобных его. Ст~ителю, им\рк, великую власть от Бога приял еси, множество лукавых бесов молитвою твоею отгнал еси, и сих озлобления от всех верою к тебе притекающих. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми. Ст~ителя великаго, им\рк, како достойно воспоем, честнаго ума, Богозарнаго света, освещающаго нас, и Божественный разум подающаго, таин глубинных исповедателя? согласно вси рцем: радуйся отче отцев, им\рк. Слава, глас 8: Ты еси пастырь добрый и учитель теплый, святителю, им\рк, тя всегда похваляюще вопием: тобою Бог украси Церковь свою, и тело твое многолетно покровенное в земли, нетленно яви людем своим. темже не престай моляся о хвалящих тя, и чтущих память твою, проси оставление грехов, и Спасения душам нашим. И ныне, Богородичен: воскресный: Безневестная Дево: Аще ли не празднуеши, глаголи сей Богородичен: Вл\дчце приими молитву раб твоих, и избави нас от всякия нужды и печали. КрестоБогородичен: Тя видящи пригвождаема на Кресте Иисусе, и страсти приемлюща волею Дева и Мати твоя, Владыко, увы мне, вопияше, чадо сладкое, раны неправедно како терпиши? врачу, исцеливый человеческое неможение, и от тли вся избавивый Благоутробием твоим. (л. 59) Тропарь во уставе. Аще ли несть устава, глаголи сей тропарь, глас 4: Правило веры, и образ кротости, воздержания учителя яви тя стаду твоему, яже вещей истина: сего ради стяжал еси смирением высокая, нищетою богатая. отче Священноначальниче, им\рк, моли Христа Бога Спастися душам нашим. Слава, и ныне, Богородичен. На утрени, на Бог Господь, тропарь тойже. По 1-й кафисме, седален, глас 1. Подобен: Гроб твой: Служитель быв Христу всяческих Владыце, научил еси люди, и просветил еси Божественным крещением, к разумению сего наставль святителю: темже проповедника тя истины вси именуем, святителя и угодника Христова. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Безневестная честая Богородице Дево, едина предстательнице верных и покров: бед и скорбей, и лютых обстояний всех избави на тя упование имущих отроковице, и души наша Спаси Божественными мольбами твоими. По 2-й кафисме седален, глас 4: От юности взем Крест твой, Благочестивно Христу последовал еси, увядив плотское мудрование воздержанием: темже на святительстем седалищи сед святителю, возвеличил еси Владыку, и того пречестую Матерь, различными даровании твою украсивша раку, им\рк, БогоБлаженне. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Дв~о всенепорочная, пресущнаго Бога рождшая, со святителем того непрестанно моли, оставление прегрешений и исправление (л. 59 об.) жития дати нам прежде конца, верою и любовию поющим тя по долгу, едина всепетая. По Хвалите имя Господне: Припев: Величаем тя святителю отче, им\рк, и чтем святую память твою: ты бо молиши за нас Христа Бога нашего. Псалом избранный: Услышите сия вси языцы: По полиелеи седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Над страстьми царствовав плотскими, святитель явился еси Богоподобен, и паству твою преславно упасл еси Преподобне: крещением же просветил еси, и наказал еси славити единаго Бога в триех впостасех: темже источаеши исцеления и по кончине, верою приходящим ко святей Божией Церкви, и к раце мощей твоих, святителю, им\рк, моли Христа Бога, согрешений оставление подати чтущим любовию святую память твою. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Нб\сную дверь и ковчег, всесвятую гору, светлый облак воспоим, неопалимую купину, словесный рай, евино свобождение, вселенныя всея великое сокровище, яко Спасение в нем соделася миру, и оставление древних согрешений. темже и вопием ей: моли Христа Бога, прегрешений оставление даровати Благочестно покланяющимся пресвятому Рождеству твоему. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Уста моя возглаголют премудрость, и поучение сердца моего разум. Стих: Уста Праведнаго поучатся премудрости: Всякое дыхание: Ев\глие, святительское, [писано в конце книги сея.] По 50-м _псалме стихира, глас 6: Наследниче Божий, сопричастниче Христов, служителю Господень, святе, им\рк, по имени твоему тако и житие твое: просия (л. 60) бо седине разум, свидетельствоваше светлость лица твоего душевное незлобие, извествоваше кротость, слова молчаливое. жизнь твоя славна, и успение со святыми: моли о душах наших. Канон, глас 6. Песнь 1. Ирмос: Яко по суху пешешествовав Израиль, по бездне стопами гонителя фараона, видя потопляема, Богу победную песнь поим, вопияше. С вышними лики яко святитель, яко Божий служитель предстоя, о нас прилежно молися, получити нам вечная Благая молитвами твоими. Избран быв Господеви служити честному евангелию, Блаженне, им\рк, во Благоразумии люди, учении премудрыми отче, возрастил еси. Разумом Божиим обогащься, слово животное от сердца источил еси, напояя души олядевшия страстьми, премудре святителю Божий, им\рк, БогоБлаженне. Богородичен: Сщ~енный лик Пророческий проявляше издалеча хотящую тя быти Божию истинную родительницу честая, вышшую херувим и всея твари. Песнь 3. Ирмос: Несть свят, якоже ты Господи Боже мой, вознесый рог верных твоих, Блаже, и утвердивый нас на камени исповедания твоего. Искапая Божественную сладость из устен твоих отче, и горькаго безбожия изсушил еси капли, напоив Благочестивых питием Божияго разума Блаженне. Бж~иим судом произбран быв, святитель показался еси, безкровны жертвы Богу принося, пожершемуся нас ради, отче святителю, им\рк. Гроб, идеже лежит честное тело твое, Благовоние источает яко рай Божий, оБлагоухая верныя, святителю преславне и всечестне, им\рк. (л. 60 об.) Богородичен: Разумети Рождества твоего чистая, неизреченныя глубины недоумеет ум человечь: Бог бо себе смирив щедрот ради, во чреве твоем всего мя обнови. Седален, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: Правоверно, Преподобне, Церковь Христову упасл еси, и еретическия отгнал еси горькия плевелы, в вышних водворяешися Блаженне. Слава, и ныне, Богородичен: Слово отчее Христа Бога нашего, от тебе воплотившагося познахом Богородице Дево, едина чистая, едина Благословенная: тем непрестанно тя воспевающе величаем. КрестоБогородичен: На древе видящи воздвижена Сына твоего пречестая, утробою матернею растерзаема, жалостно вопияла еси: увы мне! како зашел еси свете мой безлетный? Песнь 4. Ирмос: Хр\стос моя сила, Бог и Господь, честная Церковь Боголепно поет взывающи, от смысла чиста, о Господе празднующи. Ты исполнен святаго Духа Священный отче, им\рк, лукавыя духи от человек отгнал еси, верны же духовными учении твоими сотворил еси. Единицу несозданную Благословил еси, треми лицы разделяему, непресекому и несмесну, просвещая Благочестивыя Священными Богословии твоими. Умертвив первее плотская мудрования воздержанием и труды, святитель Божествен показался еси, и предстатель Троице всеСвящен. Богородичен: Клятва разорися прабабняя тобою Богомати: ты бо нам пречистая, источника породила еси, святыни присносущнаго живота. (л. 61) Песнь 5. Ирмос: Бж~иим светом твоим, Блаже, утренюющих ти души любовию озари, молюся, тя ведети, слове Божий, истиннаго Бога, от мрака греховнаго взывающа. Бж~ия Божественне совершая, и чистейшим помыслом чистым прикасаяся, непорочен явился еси, служя Богу, яко Божий святитель Священнейший. Идольстии угодницы быша угодницы Богу, твоими учении честными, ихже от недостойных изымая, достоин явился еси угодник Богу вседержителю. Бл~годатию призван быв, разрушил еси безбожия идольская, одождением словес твоих Преподобне, оляденевшая сердца плодоносна соделал еси Божиею Благодатию. Богородичен: По Рождестве твоем страннем пребыла еси Девою, якоже прежде: Бог бо бе рождейся, и претворяяй вся волею, безмужная Марие Богоневестная. Песнь 6. Ирмос: Житейское море воздвизаемое зря напастей бурею, к тихому пристанищу твоему притек, вопию ти: возведи от тли живот мой, многомилостиве. Язык твой Духом из_ощрен разумно, яко трость скорописца, написа в сердца Благочестивых слово Благодатное, всеСвященне отче, Божиим мановением. Бж\ственным поучаяся, яко входя в мысленная святая святых, верных совершаеши Духом, Троическою зарею Священный отче всесовершеннейший, им\рк. Струями велений твоих заградив мутная нечестивых веления, яко река показался еси мирная, Благочестия напояя составления верных, святителю всечестне. Богородичен: Слово во чреве твоем вселися без семене, и человек явися совершен, обновляя естество Боголепно, якоже сам весть един, Богоприятная отроковице всенепорочная. (л. 61 об.) Кондак во уставе. Аще ли несть устава, глаголи сей кондак, глас 2. Подобен: Вышних: Бж~ественный гром, труба Духовная, веры насадителю, и отсекателю ересей, Троицы угодниче, великий святителю, им\рк, со ангелы предстоя присно, моли непрестанно о всех нас. Икос: Леностию окаянный аз отпадох, и в смерть уснух: но яко пастырь добр воздвигни мя отче, и страсти моя успи, зле мучащия мя: яко да востав чисте воспою твое светоносное торжество, еже Владыка вселенныя прослави достойно, яко раба вернейша, и яко учителя премудра, яко друга и таинника, и яко строителя своих преданий, яже добре сохранил еси, помазание нескверное, им\рк, премудре, присно моли непрестанно о всех нас. Песнь 7. Ирмос: Росодательну убо пещь содела ангел Преподобным отроком, халдеи же опаляющее веление Божие, мучителя увеща вопити: Благословен еси Боже отец наших. Просвещаемь духовною Благодатию, яже к Божественному мановению причащении, светодательная был еси звезда, просвещая мудре поющия: Благословен Бог отец наших. Ст~ейшая Церковь быв, озаряема добродетельными деянии, живущу имел еси в тебе Священне Троицу несозданную, вопия: Благословен Бог отец наших. Дремание от очию отринув, Божественными бодростьми, Божия сияния приял еси от ангела света, столп и подпор верным, святителя истинна совершающа тя. Богородичен: Седяй в недрех родителя неописан, в недрех твоих, пречистая, ныне седит описан, твоим обложен зраком, за Спасение адамле описан быв. (л. 62) Песнь 8. Ирмос: Из пламене Преподобным росу источил еси, и Праведнаго жертву водою попалил еси: вся бо твориши Христе, токмо еже хотети. тя превозносим во вся веки. Гордаго змия смирением твоим смирил еси Блаженне, возвышаемь к Богу чистыми твоими разумы: темже тя чтим, Христа превозносяще во веки. Воплощенно слово Богословил еси, и люди от работныя лести спасл еси, отгоняя идольская нечестия, отче святителю, им\рк, премудре, и Богоносе. Житие твое Владыце твоему имея подобно, и слово житию имея подобящееся, исполнен быв дней Духовных отче, в вышняя прешел еси покоища. Богородичен: Избавльшеся первыя клятвы твоим Рождеством, преБлагословенная отроковице Богорадованная, глас гавриилов возсылаем ти: радуйся вина всех Спасения. Песнь 9. Ирмос: Бг~а человеком не возможно видети, на негоже не смеют чини ангельстии взирати: тобою же, всечестая, явися человеком слово воплощенно, егоже величающе, с Небесными вои тя уБлажаем. В землю кротких ты вселился еси святителю, кроток и незлобив быв, с вышними совокупляяся воинствы: весь украшен добродетельными светлостьми, и светом добродетелей преодеян. Зриши Божия и ангельския светлости, патриарх и мученик, и апостольския красоты, моля с ними человеколюбца, оставление грехов и жития исправление даровати нам Преподобне, хвалящим тя. Яве Престол первее украсил еси светло, всех председящих градов, в немже пожив яко ангел, и святительством сей украсив, помазав освятил еси, совершив люди Богомудры. (л. 62 об.) Богородичен: Якоже капля Небесная, во твое чрево Дево, дождь сниде, и изсуши потоки лестныя: одожди нетление всем человеком, и избавление тобою Богорадованная даровася. Светилен. Подобен: Посетил ны: Славно красится днесь светозарное торжество, во свете славы лица Божия предстоя святителю, им\рк, помяни нас хвалящих твою память. Богородичен: С Богом на тя пречистая, упование возлагаем, иже из тебе прошедшему сраспинаеми Христу: твоими же к нему мольбами невредимы даже до конца нас сохрани. На хвалитех стихиры, глас 8. Подобен: _О преславнаго чудесе! Прп\дбне отче, им\рк, * ты возшед на лествицу Божественнаго разума, * и к Богу приближаяся, * всынения дар приим, * исцеляеши недуги неисцельныя, * и отгониши духи нечистыя: * тем твою память празднуем, * радостию сердца, Христа величающе, * возвеличившаго своего угодника. [Дважды.] Отче чудный, им\рк, * световидением ума * чисто облистаемь, * страстей успил еси * многоволненное море. * и безстрастием летая, * чистыми крилы, достигл еси, * идеже доброта неизреченна и недомысленна, * о нас всегда моля хвалящих тя. Отче отцев, им\рк, * Священства правило, * целомудрия образ, * монашествующих крепость, * Церкве утверждение, * любве светильник, Престол чувства, * источник чудес, * и язык огнедохновенный: уста сладкоглаголива, * сосуд Божественнаго Духа, и разумный был еси рай БогоБлаженне. (л. 63) Слава, глас 6: Прп\дбне и треБлаженне, святейший отче, пастырю добрый, и началопастыря Христа учениче, положивый душу за овцы, ты и ныне, всехвальне, им\рк, святителю, проси молитвами твоими, даровати нам велию милость. И ныне, Богородичен: Бг~а из тебе воплотившагося разумехом Богородице Дево: того моли о Спасении душ наших. КрестоБогородичен: Предстоящи у Креста Дева Мати, зрящи Сына своего волею страждуща, того величаше.