<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> (л. 52) [гл\ва 9] СЛУЖБА ОБЩА апостолом двема и многим. Вечера, на Господи воззвах, стихиры, глас 4. Подобен: Яко добля: Яко самовидцы и свидетелие * слова воплощения * ученицы пребогатии уБлажаетеся: * яко молния бо сияющии * миру явистеся, * и яко горы мысленныя сладости искапаете, * яко приснотекущия реки райския разделившеся, * языческия Церкви * Божественными напояете водами. Яко лучи блистающии зарями духовными, * в мир весь послани бысте, * чудес действо независтно подающе, * служителие Христовых таин бывше * и Богописанныя скрижали * Божия Благодати, * написанныя Богонаученнаго закона, * Священнотаинницы пребогатии. Рыбарская трость * любомудрых шатания, * и витийския струи пречерта, * Богомудрая учения * из_ображений догматы? * и таин Благих ясно изложивше евангелие, * и пищи присносущныя причастие, * и ангельское наслаждение, и пребывающую славу. Слава, и ныне, Богородичен: Радуйся, солнце светозарное, солнца незаходимаго носило, яже солнце возсиявшая недомысленное. радуйся, уме, облистая Божественными сиянии: луча облистания, озаряющая земли концы, яже воистинну златозарная, вся добрая и пренепорочная, яже свет невечерний верным облиставшая. КрестоБогородичен: Распинаема видящи, * и в ребра прободаема копием, * пречистая, Христа человеколюбца, * плакаше (л. 52 об.) вопиющи: * что сие, Сыне мой? * что тебе неблагодарнии людие воздаша, * вместо яже сотворил еси добрая им? * и тщишися безчадствовати мя, вселюбезнейше. * дивлюся, Благоутробне, твоему вольному распятию. Аще имут, самогласен. Слава, глас 8: Юже проидосте тварь просвещше, Спасовы ученицы, лесть идольскую яко хврастие попаливше учении вашими, языки от неразумия глубины, к Божественному разуму уловивше Спасосте: и ныне молитеся Христу, яко да милостив нам будет в день судный. И ныне, Богородичен: Приими глас молебник твоих, пречистая Дево Богородице, и моли Господа непрестанно, прегрешений оставление даровати нам. КрестоБогородичен: Гд\си, егда тя солнца Праведнаго, виде солнце на древе повешена, лучи скры, и луна свет во тму преложи: всенепорочная же твоя Мати утробою уязвляшеся. Аще празднуеши с полиелеем. глаголи Богородичен: воскресный: Цр~ь Небесный: [Писан в конце книги сея.] Вход. Прокимен дне. Чтения апостольская. [Писаны в конце книги сея.] На стиховне стихиры, глас 6: Подобен: Тридневен: Великих таин Божиих * служителие бысте Богословцы, * и Боговидцы ученицы, * и Благодать исцелений приимше, * всех человек болезни исцеляете. Стих: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их. Великое прибежище, * и покров душ наших, * духов лютых прогнание, * вы есте Боговидцы апостоли Господни: * темже вас присно почитаем. Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку его возвещает твердь. От всякаго обстояния, * и вреждения бесовскаго, * и (л. 53) прегрешения, и злаго пленения избавите, * верою вас восхваляющих, * Божественнии апостоли Блаженнии. Слава, глас 4: Органы добре составлени, Божественным окормлением апостоли, языков званию вы уверистеся, к познанию Христову наставляюще, словесы и деянии: и вся просветили есте исповедати истинное Иисуса Божество, Спаса душ наших. Аще празднуеши, глаголи Богородичен: воскресный: Призри на моления твоих раб: Аще ли не празднуеши, глаголи сей Богородичен: Имуще тя, Богородице, упование и предстательство, вражиих навет не убоимся, яко Спасаеши души наша. КрестоБогородичен: Оружие, [якоже рече симеон,] сердце твое пройде, всесвятая Владычице, егда узрела еси из тебе возсиявшаго неизреченнаго слова, от беззаконных яко осуждена, на Кресте возносима, оцта и желчи вкушающа, ребра же ископоваема, руками же и ногами пригвождаема: рыдающи восклицаше, вопиющи Матерски: что сие, чадо сладкое, новое таинство? Тропарь, глас 3: Апостоли святии, молите милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим. Слава, и ныне, Богородичен: по гласу тропаря. На утрени, на Бог Господь, тропарь тойже. По 1-й кафисме седален, глас 1. Подобен: Гроб твой, Спасе: Лик духовный апостольский, миру послася тайно, от Бога вышняго, и неволею страждущих врачеве явишася, триипостаснаго единственне призывающе, Божественное воплощение еммануила Господа, мудре написаша. [Дважды.] (л. 53 об.) Слава, и ныне, Богородичен: Купину юже моисей неопалиму виде, гору Божию, святый облак, сень нескверную, Богоприятную трапезу, палату высокаго Царя, всесветлую и непроходимую дверь, Дево, поем тя. По 2-й кафисме седален, глас 4. Подобен: Явился еси днесь: Светолучными сиянии, якоже звезды земныя концы просвещаете, учении святыя проповеди, Небеснии таинницы Господни апостоли. [Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Теплое заступление сущих в нуждах, нашу помощь, и к Богу пременение, еяже ради тли избавихомся, Богу вернии уБлажаем. По Хвалите имя Господне: Припев: Величаем вас, святии апостоли, весь мир ученьми своими просветившия, и вся концы ко Христу приведшия. Псалом избранный: Нб~са поведают славу Божию: По полиелеи седален, глас 3. Подобен: Бж~ественныя: Бж~ественнии трубы утешителя, возглашающе дыхание словес Спасения, миру возгласите, и иже во мраце прелести спящия, к свету Богоразумия возставивше приведите, Божественнаго света апостоли, моляще Христа Бога, Спастися душам нашим.[Дважды.] Слава, и ныне, Богородичен: Бж~ественнаго естества не отлучься, плоть быв во чреве твоем: но Бог вочеловечься пребысть, иже по Рождестве Матерь тя Деву, яко прежде Рождества сохранив всенепорочну, един Господь: того прилежно моли, даровати нам велию милость. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен: Во всю землю изыде вещание их: Стих: Нб~са поведают славу Божию: Всякое дыхание: (л. 54) Таже евангелие апостолу единому. [Писано в конце книги сея.] По 50-м _псалме стихира, глас 6: Всечестный апостолов праздник приспе Церкви Христове, ходатайствующий Спасение всем нам. тайно убо восплескавше к сим рцем: радуйтеся, светильницы сущим во тме, мысленнаго солнца зари облистающии. радуйтеся, апостоли, учений Божественных основания незыблема, друзи Христовы, сосуди честнии: приидите посреде нас невидимо, сподобляюще даров невещественных, ваш праздник восхваляющих песньми. Канон, глас 4. Песнь 1. Ирмос: Моря чермную пучину, невлажными стопами, древний пешешествовав Израиль, Крестообразныма моисеовыма рукама, амаликову силу в пустыни победил есть. Лик апостольский пети ми желающу, Христе, молитвами их, яко Бог зарю пресвятаго Духа даруй мне, и свет премудрости твоея. Укрепльшеся силою твоею и Благодатию, Христе, силу противных враг разрушиша честнии твои апостоли, Боговидцы бывше, неоскудным к тебе мановением. Исцеления творяще, Владыко, твоим именем, языческая совокупления твоим познанием уловиша славнии апостоли, и светом твоим просветиша. Премудрости Небесныя научившеся, преславнии Христовы апостоли, явственно премудрии обуисте многословия нечестивых, поспешением проповедания. Богородичен: От Троицы преБожественныя единаго, пречистая, родила еси, из тебе плотию явльшагося по нам, Благоволением рождшаго и, и действом Духа пресвятаго, Дево Мати. Песнь 3. Ирмос: Веселится о тебе Церковь твоя, Христе, зовущи: ты моя крепость, Господи, и прибежище, и утверждение. (л. 54 об.) Нб\сная и честная Боговещающе на земли учения, языки огненными извествующе. проповедницы Христовы предали есте. Показал еси Небеса словесная, ученики твоя, Владыко, славу твою поведающия всем концем. Написани бывше на Небесех, и явльшеся Христу ссельницы, чтущих вас любовию ныне, премудрии, сохраните. Богородичен: Вселивыйся в нас, иже в вышних живый, пречистая, плоть бо приим от тебе без семене, явися. Седален, глас 8. Подобен: Премудрости: Мрежею словес Божественных, рыбы уловивше словесныя, сия принесли есте начаток Богу нашему, и в Христовы язвы желающе облещися, подобницы страстей его явилися есте. тем сошедшеся по долгу чтим, апостоли славнии, всепразднственную память вашу, и согласно вопием вам: молите Христа Бога, грехов оставление даровати чтущим любовию святую память вашу. Слава, и ныне, Богородичен: Яко Деву и едину в женах тя без семене рождшую Бога плотию, вси уБлажаем роди человечестии: огнь бо вселися в тя Божества, и яко мл\днца доиши зиждителя и Господа. тем ангельский и человеческий род достойно славим пресвятое Рождество твое, и согласно вопием ти: моли Христа Бога, согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому Рождеству твоему. КрестоБогородичен: Агнца и пастыря и избавителя, агница зрящи на Кресте, восклицаше плачущи, и горько рыдающи вопияше: мир убо радуется, приемляй тобою избавление: утроба же моя горит, зрящи твое распятие, еже терпиши за милосердие милости: долготерпеливе Господи, милости бездно и источниче неисчерпаемый, умилосердися и даруй прегрешений оставление верою поющим Божественныя страсти твоя. (л. 55) Песнь 4. Ирмос: Вознесена тя видевши Церковь на Кресте, солнце Праведное, ста в чине своем, достойно взывающи: слава силе твоей, Господи. Глаголов Божественных апостол вещание огнеобразно пройде вселенную всю: лести убо вещь попаляющее, и просвещающее Благодатию Благочестивых совокупления. Почерневший мраком безбожия мир, Богозрачная светила просветиша зарями Благодати, ученицы Господни явльшеся сиянием проповедания. Сщ~енными зарями просвещени мысленнаго солнца, яко солнце в мире сияете прехвальнии, светом Божественным прелести мглу отгоняюще. Жезл силы имуще Крест твой, сланое жития самовидцы твои, слове, море пресекоша, яко кони смущающе многобожия воды. Богородичен: Украшено различным светолитием Небо одушевленное, тебе Царя царствующих, Христе, Девица пречестая ныне яко Богородица славима есть. Песнь 5. Ирмос: Ты, Господи мой, свет в мир пришел еси, свет святый, обращаяй из мрачна неведения, верою воспевающия тя. Бж\ственныя твоя и премудрыя служители свет показал еси в мире, тебе незаходимаго света всем возвещающия. Иже всяку добродетель явственно прошедше, апостоли, различныя бесовския злобы сплетения разрушисте. Явиша нам Троическое сияние, во единстве Божества, огненными языки вещающе, апостоли. Богородичен: Тя оружие непобедимое на враги предлагаем, тя утверждение, и надежду нашего Спасения, Богоневесто, стяжахом. Песнь 6. Ирмос: Пожру ти со гласом хваления, Господи, Церковь вопиет ти, от бесовския крове очищшися, ради милости от ребр твоих истекшею кровию. (л. 25 об.) Утвердив ученики твоя, Спасе, премудростию и чудесы, сильнейшия соделал еси еллинскаго буесловия, и сих прелестная разрушиша веления. Бж~ественныя реки премудрости, наполниша Спасительных вод удолия вся Церковная, от источник Спасительных струями обогащше. Явльшеся животныя звезды, прехвальнии, разористе всю мрачную прелесть светозарными сиянии, и Богоразумия свет возсиявше. Богородичен: Всю тя голубицу совершенну и предобру, светлый обрет крин, и удольный цвет, _о БогоМати, жених мысленный в тя вселися. Кондак во уставе. Аще ли несть устава, глаголи сей кондак, глас 4: Лозие явистеся Христова винограда, мудрии, гроздие приносяще в добродетелех, вино нам Спасения источающе: егоже приемлем: веселия исполняющеся. празднуем честную вашу память, в нюже молите дароватися нам велицей милости и отпущению грехов, Господни апостоли. Икос: Яко ученицы всех Владыки, мрежею Боговидцы ваших молитв из глубины прегрешений извлецыте смиренную душу мою, уловленную сетьми бесовских козней: да добре прешед прочее время живота моего, пою вас любовию, и прославлю житие ваше непорочное, еже на земли совершисте, люте помраченныя просветивше, Троицу Божественне чести научающе, Господи апостоли. Песнь 7. Ирмос: В пещи авраамстии отроцы персидстей, любовию Благочестия паче, нежели пламенем опаляеми, взываху: Благословен еси в храме славы твоея, Господи. Сыны сотворив ученики твоя, иже прежде естеством Бог, любовию наследники показал еси отеческаго наследия, преБлагий, и ходити с тобою яко с Богом и Владыкою изволил еси. (л. 56) Премудрости излитие, сердечную широту, язык доброглаголив, слове, подав Божественным учеником твоим, послал еси проповедати евангелие Царствия всем концем. Явльшеся яко облацы Божия света, апостоли, всем одождевают воду животворящую, зовуще: Благословен еси в храме славы твоея, Господи. Богородичен: Преукрашенна Божиею славою явилася еси, пречистая, едина от века слово Божие заченшая, Мати Дево, Благословенна ты в женах, всенепорочная Владычице. Песнь 8. Ирмос: Руце распростер даниил, львов зияния в рове затче: огненную же силу угасиша, добродетелию препоясавшеся, Благочестия рачители отроцы, взывающе: Благословите, вся дела Господня, Господа. Бж~ественный премудрый лик апостол Христовых, огнем Духа, якоже плевелы попалиша многоразличная бесовская чтилища, и верных сердца просветиша, вопиюще: Благословите, вся дела Господня, Господа. Согласно Божественныя ученики Христовы апостолы, яже возгремевшия нам Божественная веления, пристанища верных, Благодатели общия человечеству, Спасу служители почтим. Всечестныя и вместительныя сосуды добродетелей. человеческия начатки, проповедания трубы, потоки нетленныя жизни, Богоносныя молнии, исцелений источники, красныя ноги евангелиа почтим. Богородичен: Полный сый смиряется нас ради, да исполнения его причастимся: в пречистое бо чрево твое вшед необыменный, от отеческих недр не отступль воплотися. тем тя вси Благословим, Марие Богоневестная. Песнь 9. Ирмос: Камень нерукосечный, от несекомыя горы тебе, Дево краеугольный отсечеся, Христос совокупивый растоящаяся естества: тем веселящеся, тя, Богородице, величаем. (л. 56 об.) Решити пленицы прегрешений власть приемше от Владыки Боговидцы, воспевающих вас милостивно грехи очистите, и Спасения сподобите. Вседуховную зарю, существенно вам явльшуюся, вси восприясте, апостоли славнии, в горнице научившеся высоким проповеданием и учением, и ныне достойно Блажими есте. Вам Христос ныне другом своим почившим венцы подает неувядаемыя, и видения Божественнаго исполняет: емуже ныне молитеся, Церкви вся Спасти. Богородичен: Плотию приити восхотев, украсивый словом всяческая в тя вселися, едину святейшую всех обрете, и Богу показа истинную Мати Дево. Светилен. Апостолы Христовы приидите, людие, воспоем Божественными песньми, проповедники веры, яко молящияся Христу о душах наших. Богородичен: Пресвятая Владычице чистая, едина неискусобрачная, спасение и упование, ты моли из тебе рождшагося Бога нашего, Спасти мир от лести, и бед и скорбей. На хвалитех стихиры, глас 8. Подобен: Гд\си, аще и на судищи: Гд\си, ты утешителя зарями апостолы твоя просветил еси, и светила положив тех, веры утверждение, мысленным просвещением разума твоего, Владыко: сего ради покланяемся неизреченному человеколюбию твоему. [Дважды.] Гд\си, апостол молитвами оградил еси стадо твое сие, от врагов искушения невредно сохраняяй: зане честною то искупил еси кровию от работы чуждаго, яко щедр и человеколюбец. Явистеся купно во основании Церковнем, яко честное камение, зарею светлою вселенней блистающе Богоразумие известно, (л. 57) апостоли Божественнии, Троице предстоятели, и молитвенницы о душах наших. Слава, глас 4: Яко крилатии орли, всю землю претекосте, честная учения разсевающе, и плевелы лести истерзающе Благодатию, и многокласен плод делающе всехвальнии, егоже держат мысленныя житницы во веки, делателю безсмертному богатно соблюдаемь. И ныне, Богородичен: Имуще тя Богородице, упование и предстательство, вражиих навет не убоимся, яко Спасаеши души наша. КрестоБогородичен. Подобен: Яко добля: Распинаема видящи, * и в ребра прободаема копием, * пречестая, * Христа человеколюбца, * плачущи вопияше: * что сие Сыне мой? * что тебе неблагодарнии людие воздаша, * вместо яже сотворил еси добрая им, * и тщишися безчадствовати мя вселюбезнейший? * дивлюся Благоутробне * твоему вольному распятию.