<::лат> OCR: <::рус> Библиотека святоотеческой литературы <::лат> http://orthlиb.ru <::слав> (с. 481) Месяца тогоже в 27-й день. Святаго великоМученика и целителя пантелеимона. Стихиры на 6, глас 4. Подобен: Званный свыше: Иже по достоянию * зван быв пантелеимон, * егда человеколюбное * всем простерл еси душ попечение, * и телес исцеление показуя. * тогда тезоименным * званием обогатился еси, * добродетели воздаяние, * и благочестия возмездие, Мучениче, обрет, * венценосец и непобедимь воин явлься * Христа Бога нашего. * егоже моли, * спасти и просветити души наша. Иже от невещественных источник Спасителя, * Божественных исцелений * присно Благодать почерпая, и богатно изливая, * и подавая приступающим к тебе, всеблаженне, * всех славное твое и всесвященное * и светоносное торжество * верно совершающих, * Благодатию Божественною сих озари, * Богоподобным помазан именованием, * яве и благостию: * ейже моли, * всем дароватися поющим тя. Муками многими искусися, * твоя ныне огнепальная любовь, * ко еже сущему желанию, * морем и огнем * завистно боримь. * темже злоначальнаго испроверг, * живоносное действо утешителя * яве прият богатодательное. * еюже и жива преславно умершаго, * Богомудре, показал еси, * и различная исцеления * соделал еси, преБлаженне. (с. 482) Ины стихиры, глас 2. Самогласны. Анатолиево: Безмездно Благодать даеши человеком, пантелеимоне Мучениче славне, и духи отгониши призыванием Христовым, и слепым видети даруеши, яко того угодник искренний. но моли врачу, всеБлаженне, даровати миру мир тверд, и тя любящим велию милость. Матере благочестивыя возжелал еси веру, отчее исправил еси нечестие: ермолаа бо утверждся учении, сим и крещение совершил еси, пантелеимоне мучениче славне, милостиваго Бога, недугующих врачу, и страстей отгонителю, моли избавитися от напастей верою творящим пречестную память твою. Отринул еси прелесть отца, всеславне, и словеса матерня смысленно приемь, паче злата плод принесл еси, по Господню гласу: и врачь изряден явился еси, пантелеимоне мучениче славне. шествуя же Благодати путем, обрел еси лежаща низу младенца, ехидною угрызена: и к Богу молитву сотворив и прилежно помолився, абие отрока воскресил еси, и зверя растерзал еси. темже поминай нас, верою творящих твою память, яко да обрящем милость в день судный. Слава, глас 6: Византиево: Возсия днесь честная память безсребреника, верныя созывающи на трапезу тайную, и к торжеству празднественному водящи празднолюбных составления: наста бо ныне нам чудодейственный врачь, недуги всем исцеляяй, пантелеимон твердый страдалец, и молится прилежно Господеви, спастися душам нашим. И ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен: По\д: Все отложше: Оружие, якоже рече симеон, * сердце твое пройде, * пречистая Владычице, * егда узрела еси из тебе (с. 483) возсиявшаго неизреченным словом, * от беззаконных яко осужденна * возносима на Крест, * оцтом и желчию напаяемаго, * ребра же прободаема, и руце и нозе пригвождаемы, * и рыдающи восклицаше, * Матерски вопиющи: что сие, чадо сладчайшее, * новое таинство? На стиховне октоиха. Слава, глас 8. Византиево: Матернее возлюбив благочестие, отчим же безбожием возгнушався, врачу душ воин быв, врачебне себе наказал еси: и Божественною Благодатию во обоих благоискусен, страстей всегубитель, и душ врачь показался еси: но якоже во страданиих твердое, и в молитвах приснопребывательное стяжав, пантелеимоне мучениче Христов, прилежно моли, спастися душам нашим. И ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен. Подобен: _О преславнаго чудесе! Юница нескверная, * юнца видящи на древе * пригвождаема волею, * рыдающи жалостне, * увы мне, вопияше, * любимейшее чадо: * что ти сонм воздаде безблагодарный еврейский, * хотя мя обезчадствовати * от тебе, вселюбезне? Тропарь, глас 3: Страстотерпче святый и целебниче пантелеимоне, моли милостиваго Бога, да прегрешений оставление подаст душам нашим. На утрени оба канона октоиха без мученичнов: и святаго на 6. Творение Феофаново, егоже краегранесие: Пантелеимона всеизряднаго мученика пою. Глас 2. Песнь 1. Ирмос: Во глубине постла иногда фараонитское всевоинство преоруженная сила, воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть: препрославленный Господь, славно бо прославися. (с. 484) Приступль усердно ко Христу, прежде скончания еже о Христе, мертвеца первее воздвигл еси, ныне же мя, пребогате, умерщвлена греховным угрызением, твоими молитвами, _о пантелеимоне, оживотвори. Возсия якоже звезда, нося во юности старостный и Богомудрый разум: добротою же тела благолепие души стяжав, препрославленному слову явился еси прекрасен. Умертвився миру, и во Христа, блаженне, одеявся банею крещения, был еси Богоносен орган, и приятелище действа Духу, всем угождая, всех уврачуя недуги. Премудрость сестру себе притворив, и причастник жизни ведомь, от нея почтился еси, и венцем дарований украсился еси, Божественныя зари, блаженне, облистая светлостию. Богородичен: Благословенми, пресвятая чистая, естество удалено преслушанием бывшее от зиждителя, Христа рождши венчала еси, и тления свободила еси. темже радующися, вси вернии тя ублажаем. Песнь 3. Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая Церковь, пришествием твоим, в нейже утвердися мое сердце. Словеса Духа услышав, был еси яко земля добрая и благоплодная, приемый семя многоценно, и родивый, треблаженне, спасение душам. Умертвил еси мудрование змиина угрызения, и душу оживил еси, Богодохновенно возродився, и Царю всех предстоя. Посрамил еси безбожное мучителей повеление, и ко Христу притекл еси: вместо всех сего стяжав, и был еси, Богомудре, великий купец. (с. 485) Матере твоея благочестие возлюбль, славне, отчее же возненавидел еси безбожие многомятежное, яко имея разум, лучшее избрал еси. Богородичен: Носяй Божественным мановением всю тварь Господь, на руку носится твоею, Дево. егоже ныне моли, избавити от бед поющия тя. Седален, глас 4: Подобен: Удивися иосиф: Добляго страдальца благочестия Христова восхвалим светло, пантелеимона вернии, _псалмы и пеньми и песньми духовными, имже мучительство невидимаго врага силою Божественною попрася, и недугов исцеление богатно от Господа даровася творящим верно Божественный и честный праздник его. Слава, другий, глас и подобен тойже: Ермолаа мудраго, мучениче, словес послушал еси, и оставил еси абие художество земное, яко мерзско, яко некрепко, яко губительно, имея Христовы страсти, учения жизни в сердцы твоем, неисцельно страждущим здравие, пантелеимоне, даруя. темже молися о творящих любовию память твою. И ныне, Богородичен: Треволнении страстными, безсовестный аз обуреваемь, чистая, призываю тя тепле: да не презриши мене окаяннаго погибнути, бездну милосердия рождши: разве бо тебе надежды не имам. да не врагом убо обрадование и смех, надеявся на тя, явлюся, ибо можеши, елико хощеши, яко Мати сущи всех Бога. КрестоБогородичен: Дв~а и агница видевши на Кресте без семене из нея агнца рождшагося, и копием прободена, печали уязвена стрелами, вопияше болезненно восклицающи: что (с. 486) новое таинство? како умираеши, иже живота един Господь? темже воскресни, падшаго воздвизая праотца. Песнь 4. Ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни ангел, но сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. тем зову ти: слава силе твоей, Господи. Последуя Владыце любовию, расточил еси богатство нищим, себе обнажая к страданию, еже и прошел еси, вечныя надежды провидев. Хваления Богу жертву принесл еси, яве возгнушався идольских треб: все же шатание нечестивых, страстотерпче, попрал еси. Снедаемым завистию, и гневом боримым, непоборимую силу сим представил еси, мучениче, и победил еси злочестивое томление вооружився. Иже старца симеона руками держимый, старца тя глаголы, пантелеимоне, улови к Божественному разумению, и ко многих спасению, и избавлению. Богородичен: Юныя и девы во след тебе потекоша, Деву и отроковицу тя и Матерь зряще: едина бо обоя во едино собрала еси несказанно, Богоневесто. Песнь 5. Ирмос: Просвещение во тме лежащих, спасение отчаянных, Христе Спасе мой: к тебе утренюю, Царю мира, просвети мя сиянием твоим: иного бо разве тебе Бога не знаю. Радостно подвиги подял еси мучения, огражден силою Божественною, и терпением твердо мучения подемля, радуяся вопиял еси: иного бо разве тебе Бога не знаем. Юношеско ты противление имея, и твердостию души (с. 487) возставление стяжав, всяку язву доблественне претерпел еси, и мужеским, блаженне, умом, благодатию Божественнаго креста укрепляемь. Несогласное отрину вещание заблуждших, небесным учением страдалец, и многим спасению преславну бысть виновник, твоим действом, Христе, укрепляемь. Богородичен: Речения премудрых, и гадания вся препрославленая, и Пророков проречения, тя проображаху проявленно напоследок быти Божию родительницу: иныя бо разве тебе чистыя не знаем. Песнь 6. Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи. Идолы лестныя оплевал еси, и возносимую прелесть упразднил еси, чудодействуя дивная, и творя исцеления, Богомудре. Венечник показался еси, всеизрядне, сквозе бо огнь ты прошел еси и воду: и на колеси протязаемь, преславно погубил еси безумныя. Мучителей суровство низложив, неудобь носимая биения телесная душевною крепостию пострадал еси, Богомудре, благодатию. Богородичен: Содержай концы земли яко Бог, твоими руками, чистая, держится, описанием тела, иже Божественным зраком неописанный. Кондак, глас 5: Подражатель сый милостиваго, и исцелений благодать от него прием, страстотерпче и Мучениче Христа Бога, молитвами твоими душевныя наша недуги исцели, отгоня присно борца соблазны от вопиющих верно: спаси ны, Господи. (с. 488) Икос: Безсребреника память, добляго страдальца, вернаго целебника, благочестно воспоем Христолюбцы, да приимем милость, паче же осквернши, якоже и аз своя храмы: душам бо и телом возлюбленнии исцеления подавает. потщимся убо, верная братия, в сердцах наших имети его крепость, избавляюща от лести вопиющия: спаси ны, Господи. Песнь 7. Ирмос: Телу златому премудрыя дети не послужиша, и в пламень сами поидоша, и боги их обругаша, среди пламене возопиша, и ороси я ангел: услышася уже уст ваших молитва. Законно стражда, и победив врага, пристанище благоутишно сущим в мори, славне, обуреваемым был еси, свет же сущим во тме жития, и пети научил еси: Благословен Бог отец наших. Блажен еси и добро тебе есть ныне, преблаженне, восприимшему пребогатную и Блаженную надежду твою, уготованную верою Господеви зовущим: Благословен Бог отец наших. Ст~ых души, и праведных лицы, и безплотных чини ангельстии прияша, сликовника тя, Блаженне. мечем бо усечен быв во главу, поеши радуяся: Благословен Бог отец наших. Богородичен: Оружие еже прежде древа животнаго нас отлучившее, ныне обращаемо приемлет, знаменавшияся кровию, из ребр Сына твоего изшедшею, пренепорочная: Благословена еси Бога плотию рождшая. Песнь 8. Ирмос: В пещь огненную ко отроком еврейским снизшедшаго, и пламень в росу преложшаго Бога, пойте, дела, яко Господа, и превозносите во вся веки. (с. 489) Благоприятное твоея хитрости, душевное ослепление отчее исцеляет, подающее свет верою, преблаженне, притекающим, и ко Спасу Христу наставляющи. За Христа заклан быв, к вечней жизни преминул еси, и Богозванен явился еси именованием Божиим, Богомудре. тем почитаем тя, и превозносим Христа во веки. Витийское отложив лютое мудрых глумление, Христовым призыванием, болезненных страстей корения посекаеши, исцеляя превозносящия Христа во веки. Богородичен: Безсмертия зарю вемы источника тя, Богородице, яко рождшую слова безсмертнаго отца, всех смерти избавляющаго, превозносящих его во веки. Песнь 9. Ирмос: Безначальна родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. тем всепетую Богородицу величаем. Преставился еси радуяся к желанию конечному, идеже вселься, преблаженне, блаженный конец прияти воистинну сподобился еси, сый со Владыкою твоим во веки безконечныя. Желание получил еси, и любве твоея исполнение, каплющей еще теплей крови, за Христа излиявшейся: от негоже радуяся приял еси венцы подвигов твоих. Львов уста, и зверей зияния, якоже даниил древле ты обуздал еси: весть бо стыдетися, мучениче, добродетели и безсловесное естество. темже тя, преславне, сошедшеся ублажаем. Богатную благость тебе Христос дарует, сокровище исцелений нам даруя, и всемилостива изволением, тя (с. 490) подав всякому скорбящему и пристанище тихое, и предстателя и защитителя. Богородичен: Яко руно, всенепорочная, дождь Небесный во утробе заченши нам родила еси, тишину дающаго, яко Бога того поющим, и тя всепетую Богородицу проповедающим. Светилен. Подобен: Учеником: Милостивную твою душу провиде Бог, пантелеимона тя проповеда: безсребренно бо требующим исцеление источаеши, святе, мучителей свирепство терпепием твоим победивый. Богородичен: Бц\ду песньми немолчными благочестно поем, вопиюще: радуйся, горо святая: радуйся, престоле огненосный всех Царя: радуйся, похвало ангелов, и святых славо. На хвалитех стихиры на 4, глас 8. По\д: _О преславнаго чудесе! Дело промышления вышняго, еже на тебе бывшее, * светло показася: * телесныя бо страсти целити явственно, пантелеимоне, научаемь, * душ обрелся еси врачь изряден, * словом благодати уврачуя вся, * и мрачныя лести избавляя, * к тебе притекающия. Милости Божии подобяся, * пантелеимон яве именовася, * сугубо прием имя, и подобное вещи. * яко сострадателен бо милуеши всех, * субубо подая сим исцеление, * питая и целя * и к разуму, славне, наставляя Божественному, * и пресветлому Христову, пребогате. Добротою, Богомудре, телесною * душевную доброту благодушно пременил еси, * и умное благолепие * плотскою красотою, * и зрящия, Мучениче, удивил еси, * знаменьми сияя и чудесы, * цветом юности * состаревшихся разум прием, * верою же и благодатию просвещаемь. Глас 5. Самогласен. Германово: Всесветлая Мученика память сияет яко солнце (с. 491) концем, и непрестанно подавает верным исцеления, недуги отгоняющи, и страсти исцеляющи: молится бо присно пантелеимон Христу, даровати душам нашим велию милость. Слава, глас 4. Византиево: Днесь просия страстоносца память, приидите вернии, духовно возвеселимся, и песньми сего венчаем: ибо невидимаго врага силою Крестною мужески победил есть, и мучителей безмерных мук не убоявся, законно почесть прият вышняго звания: и ныне со ангелы вечно почивает. но, _о мучениче Христов пантелеимоне, врачу недугующих и пристанище обуреваемых, не престай моляся милостивому Богу, спастися душам нашим. И ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен: По\д: Яко добля: Распинаема Христа человеколюбца видящи пречистая, и ребра ископоваема копием, * плачущи вопияше: что сие, Сыне мой? * что ти безблагодатнии людие воздаша, * за яже сотворил еси добрая им, * и тщишися безчадствовати мя, вселюбезнейший? * удивляюся Благоутробне, * твоему вольному распятию. На стиховне октоиха, и стихира святаго, глас 1. Стих: Прв\дник яко фини_кс процветет, яко кедр, иже в ливане, умножится. Византиево: Подвигом добрым подвизался еси, и течение скончал еси мучения твоего, мучениче пантелеимоне: темже в вышних со ангелы ликуеши, достойно болезней твоих прием вышнее Царство. но моли, врачу всеблаженне, даровати нам велию милость. Слава, глас 5. Византиево: Приидите мучениколюбцы, единомудренно вси (с. 492) восхвалим страстотерпца Христова, по благочестии добре подвигшася, и почестию победною одеявшася, светильника вселенныя, и присносияющую звезду Церкве. темже и к нему вопиюще рцем: пантелеимоне, мучениче славне, буди нам душам же и телом спасение, и покров недвижимь, моляся ко Господу о нас непрестанно, во еже спасти нас. И ныне, Богородичен, или КрестоБогородичен: По\д: Радуйся: Агнца своего агница иногда зрящи, к заколению тщащася, усердно последоваше, сия вопиющи ему: камо идеши, чадо мое сладчайшее, Христе? чесо ради скорое течение сие, долготерпеливе, течеши неленостно? Иисусе возжеленнейший безгрешне, многомилостиве Господи, даждь ми слово рабе твоей: Сыне мой вселюбезнейший, не презри, щедре, молча, тя странно рождшую, Боже всещедре, даруяй мирови велию милость. На литургии, Блаженна октоиха на 4: И святаго песнь 3: на 4. Прокимен, глас 4: Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев. Стих: В Церквах благословите Бога: Апостол к тимофею, зачало 292. Аллилуиа, глас 2: Праведник яко фини_кс процветет, яко кедр, иже в ливане, умножится. Ев\глие иоанна, зачало 52: Причастен: В память вечную: